Recenze
Technické info
Přezdívka auta Ford Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:148000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 165 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.7 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.9
Popis vozu
Když se problémy s mým starým autem začaly stupňovat a většinou to byly dražší opravy, rozhodl jsem se ke koupi nového. Po dlouhém hledání v autobazarech a následných prohlídkách nabízených vozů jsem nenašel nic použitelného. Úplnou náhodou se mi ozval kamarád, že prodává auto, které se u nich v rodině stalo přebytečným. Skvělá nabídka, kterou jsem nemohl odmítnout a neodmítl. Předtím jsem ale dlouho pročítal internetové recenze na Mondea druhé generace, na benzínové motory jsem četl jen samou chválu.Ani jsem nebyl rozhodnutý, zda chci benzíňáka nebo diesela, i když vzhledem k mé vzdálenosti dojíždění do práce a popojížďkám po městě si myslím, že jsem dobře zvolil benzín. Auto nese známky používání - několik škrábanců, jiný odstín barvy pravých zadních dveří (někdo nacouval na parkovišti, dveře se vzaly z vrakoviště a holt se netrefili do odstínu), oděrky na kapotě a kapota je také lehce promáčknutá vepředu, ale všechno to jsou jen kosmetické vady, na které jde přivřít oči vzhledem k účelu auta. Zatímco interiér se zachoval, jako kdybych se posadil do nového auta, jen manžeta řadící páky, vyrobená z koženky, byla oloupaná (už vyměněna za novou koženou). Ford byl po roce v provozu dovezený z Německa, až do loňského roku se s ním jezdilo po Praze, byl garážovaný a jezdilo se s ním dost málo. Při koupi měl na tachometru 140 tis. Výkon 81 kW není žádný zázrak, je to nejslabší nabízený motor druhé generace Mondeí, ale stačí mi. Ze začátku jsem byl trochu zklamaný tím výkonem, byl jsem zvyklý občas jezdit Octavií 1.9 TDi 81 kW a očekával jsem od toho totéž. Neuvědomil jsem si rozdíl mezí jízdními vlastnostmi diesela a benzína. Zvyknout si na vše mi trvalo asi měsíc, všechno je naprosto odlišné, všechno je strašně "tuhý", - plynový pedál, brzdový pedál (spojka jde sešlápnout překvapivě lehce), řízení. Teď jsem se vším nadmíru spokojený. Už s ním mám najeto 8000 km bez větších problémů (i když auto v servisu strávilo víc času než bych čekal).
K samotnému používání auta. Motor 1.8 16V 81kW/110HP čtyřválec, kroutící moment 165Nm. Pětistupňová manuální převodovka. Spotřebu přesně nevím, ten palubní počítač, který už je základem skoro v každém autě, mi dost schází, podle výpočtů zhruba 7-7,5 kombinovaná (80% ale mimo město), výrobce uvádí mimo město 5,6, ale k tomu jsem se nikdy ani nepřiblížil. Chod motoru je neuvěřitelně tichý.
Výbava je jen ta základní: přední okna v elektrice, manuální klimatizace, mlhovky, originál autorádio od Forda 6000CD se čtyřmi reproduktory umístěnými ve dveřích (nepodává vůbec špatný výkon), vyhřívání zrcátek, zadního a čelního skla, ABS a posilovač řízení asi ani nemá smysl psát, bez toho se už auta i v roce 2004 asi moc nedělala. Ale čím míň elektriky a čím jednodušší to je, tím líp pro údržbu. Seznam věcí, které to nemá by byl mnohem delší. Výhřev čelního skla jsem obdivoval na začátku zimy, námraza se rozpustí, jen to setřu stěrači a můžu jet. Jen je to o dost dražší při výměně skla, kterou jsem již prošel. Po několika měsících po koupi auta mi sklo trefil kamínek, tak šikovně že z toho vznikla neopravitelná prasklina, sklo jsem musel vyměnit a rozdíl mezi vyhřívaným a nevyhřívaným byl skoro dvojnásobek. Při koupi auto bylo na hliníkových kolech Alutec, navíc jsem dostal 4x plechové disky se zimními pneu (i když jeden pár byl 6 let starý a druhý, který jsem hned vyhodil, byl 10 let starý, i když vzorek byl krásný) a poklice od Forda. Na autě obdivuji ten obrovský prostor v kabině, který mi chyběl v Peugeotu 306 a ještě víc v Octavii 1. Neuvěřitelně pohodlně sedačky, perfektní na delší cesty (poslední cesta 1150 km jen s několika zastávkami, nepociťoval jsem žádnou únavu ani nepohodlí), kufr zas až tolik nenadchne, 500L není žádný zázrak, ale běžně ho ani nevyužiji a na nějakou tu delší cestu (1x/2x ročně) se s tím smířím.
Silné stránky
- výborný podvozek
- pohodlné sedačky
- skvěle vypadá :)
- prostorný interier
Slabé stránky
- horší dostupnost dílů ve srovnání se škodovkami
- spotřeba by mohla být menší
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Poruchy zatím žádné, běžná údržba - výměna oleje a filtrů, žárovek, brzdové kotouče a destičky. Dále viz. novinky.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupě přes kamaráda, takže mi dal naprostou volnost ať si auto projedu, prohlédnu u automechanika, co jen potřebuji.
Novinky v recenzi
Měněné díly - aktualizace
Rád bych aktualizoval složku "Zkušenosti se servisem". Obecně bych rád vypsal problémy, které jsem s autem měl za ten rok a cca 20 000 km. Třeba to taky někomu pomůže :)
1. Ihned po koupi výměna předních brzdových kotoučů a destiček (Brembo), asi po tisíci kilometrech se mi kotouče zvlnily, nechal jsem je srovnat na soustruhu (bylo tam jen několik tisícin).
2. Výměna čelního skla, kamínek, děkoval jsem sám sobě, že jsem si to sklo pojistit, čelní sklo s výhřevem by mi jinak vyšlo na 5 500,-.
3. V lednu letošního roku jsem měl problémy se startováním, auto jsem nechal odtáhnout k automechanikovi, po několika hodinách práce jen dolil benzín, v pohodě nastartoval, pokrčil rameny a řekl, že nejspíš bordel nebo voda v benzínu, několik nádrží jsem pak nenatankoval bez aditiva.
4. V únoru mě zradil alternátor, nebylo to zrovna vhod pro mě, takže jsem nechal jen vyměnit vadné díly.
5. Ihned v březnu mi auto zas nenastartovalo tentokrát kvůli startéru, opět výměna vadných dílů.
6. Květen - znova se zvlnily přední kotouče, bez přemýšlení jsem kupoval nové.
7. Výměna simeringů, věděl jsem, že je budu muset udělat už před koupí, lehce kapal olej, nový převodový olej.
8. Znova výměna čelního skla, opět kamínek, opět platila pojišťovna.
9. Výměna tyček stabilizátoru, výměna brzdové kapaliny.
10. Momentálně jsem při dotahování matek na kole ustřihl sférický šroub, na kterém je vlastně kolo nasazené, hledám šikovného automechanika, který mi ten šroub vymění, můj automechanik, stejně jako autorizovaný servis mi tvrdí, že se musí měnit celý náboj s ložiskem a ABS senzorem, který originál stojí 8 500,-, že samotný šroub je tam "napevno" :)
Nepočítám do toho samozřejmé věci jako výměny motorového oleje, filtrů a pneumatik. Když se za tím poohlédnu, můj Ford není o nic víc poruchovější než auta jiných lidí okolo mě. Když se zmíním o sebemenším problému, všude slyším "Vždyť sis koupil Forda, co bys chtěl..." a přesto ti lidé, jsou častěj v servisech se svými diesely a hlavně mají o dost vyšší účty. Je to starší auto, která má své problémy a bude je mít, s tím se u ojetého auta musí počítat.
Další vozy Ford Mondeo
-
Ford Mondeo (2001) Majitel: Midlosek
Přidáno: 27.4.2007 699 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2005) Majitel: miroussm
Přidáno: 17.1.2014 1110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.2.2009 6910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2001) Majitel: hedvin
Přidáno: 3.3.2009 239 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2004) Majitel: RKa
Přidáno: 6.4.2010 239 Majitel 9.89 Uživatelé