Recenze
Technické info
Přezdívka auta Peugeot 306 Break Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:220000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1360 výkon [kW]: 55 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední
Popis vozu
Peugeot 306 nebylo zrovna moje vysněné auto, které bych si přál, ale sužoval mě můj finanční rozpočet a chtěl jsem mít jistotu, že auto bude jezdit a nebudu cpát peníze do oprav, skrytých závad po koupi. Bylo mi řečeno, že auto má zaplacenou EKO daň, je po výměně rozvodů, oleje, předních kotoučů i destiček, že auto bylo dobře udržované a opravované u docela populárního automechanika ve městě. Takže i když mě auto v kombíku zrovna moc nefascinovalo a na Peugeot jsem neslyšel moc stížností, ale ani moc dobrých informací. Přesto jsem raději šel do jistoty než do rizika nějakého neznámého auta. 306ka na mě udělala skvělej dojem při první zkušební jízdě. Sedí poměrně dobře na silnici, není to samozřejmě závoďák, ale plní očekávání auta pro běžné dojíždění na potřebná místa. Výkon auta odpovídá svému obsahu, po 1.4 nemůžu chtít zázraky, ale kolony se za mnou na silnicích rozhodně netvoří. Peugeot už má svoje nejlepší léta za sebou, 220 tis. km přece jen není málo. Největší opotřebení je určitě znát na převodovce: jednička většinou jde zařadit bez problémů, ale má svoje dny, kdy tam nejde dát ani na třetí pokus, při dvojce sebou auto trochu trhne i při sebeplynulejším rozjezdu, pokud je studený motor, trojka má taky svoje dny, u 4 a 5 ani není cítit, že byl změněný rychlostní stupeň a zpátečka má stejnej příběh jako jednička.
Poměrně mě překvapila výbava auta v této cenové kategorii. Sice manuální, ale přesto klimatizace, která mi zajišťuje v zimě rychlejší ohřev auta, v létě ji prakticky nepoužívám, protože jezdím nejvíce sám, klimatizaci mi zajišťuje otevřené okno. Nepoužívám jí už jen kvůli vyšší spotřebě a protože potřebuje vyčištění a výměnu náplně, která by pro mě byla zbytečným nákladem. Ty nejdůležitější okna - ty přední mají pohodlné elektrické ovládání. Přítomnost dvou aibagů je taky jistě velké plus. Teda bylo dokud jsem si myslel, že tam jsou až do bouračky, kdy jsem se praštil hlavou o volant a s airbagy se nic nestalo a automechanik mi potom jejich absenci potvrdil. Auto tedy bylo bourané, to jsem zjistil už po nálezu kitu na karoserii.
V technickém průkazu mám uvedenou jedinou velikost pneumatik, která není zrovna moc praktická při shánění ojetých pneumatik před začátkem zimy - R14 185/65.
Silné stránky
poměrně nízká spotřeba, obrovský kufr, čirá optika, celkové vybavení auta, ...
Slabé stránky
mlživost oken, malý prostor ve dveřích pro reproduktory, křehké plasty nárazníků, ...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
jen běžné opravy související s opotřebením / jedna vážná bouračka: špatný náraz do předku auta ze strany - musel se celkově narovnat předek, kromě zničených plechů a plastů byla nutná výměna řízení, čepů a tlumičů, světla, blinkr a další věci s tím související, oprava mě vyšla na necelých 15.000, ne zrovna malá částka na tohle auto... sice málo přehledné, ale alespoň nějaké foto z bouračky v galerii..
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
kupované přes známého, takže zkušenosti s autoprodejcem nejsou žádné
Výfuk
laděný koncový díl výfuku Bosal, změněný zvuk je decentní, řádný řev, který jsem ani nechtěl, spíš byla nutná výměna koncového dílu a tenhle vyšel levněji než original, má o něco lepší zvuk a hlavně vypadá líp :)
Další vozy Peugeot 306
-
Peugeot 306 (2000) Majitel: Ivkopivko
Přidáno: 25.3.2013 69 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Peugeot 306 (2000) Majitel: MilanF1
Přidáno: 3.2.2010 1010 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Peugeot 306 (2000) Majitel: ghotic.ghotic(new Mazlík)
Přidáno: 19.4.2009 24410 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Peugeot 306 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.11.2009 1410 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Peugeot 306 (1996) Majitel: tai
Přidáno: 30.11.2009 19 Majitel 9.72 Uživatelé