Recenze
Mazda 6 GY
Technické info
Přezdívka auta mazdička Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 108 kroutící moment [Nm]: 184 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.7 maximální rychlost [km/h]: 211 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 505 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
UŽ BÝVALÉ AUTO - PRODÁNO
Pofaceliftovaná šestka, 2.0i 108kw 6-stupňový manuál, vínová barva. Auto se snažím držet v originálním looku. Na léto originální 17ky, na zimu originální 16ky z předfaceliftované verze. Jen koncovky výfuku jsou dodělávané.
Jak jsem k ní přišel. Hledali jsme se ženou něco většího (měla starou Corsu), čekali jsme potomka a já, ač mám služební Octavii kombi, nejsem často doma, takže jsme to chtěli vyměnit. Požadavky byly celkem jasné. Žena chtěla kombík, moc jiných požadavků neměla. Já chtěl na to její popojíždění většinou po městě hlavně atmosférickej benzín. Tím se nám značně zůžil manévrovací prostor. Navíc moje srdce vždycky tak nějak tíhlo k Mazdě (asi to je tou filozofií). Měl jsem dost zkušeností s předfaceliftovanou šestkou 2.0i 104kw, což byl držák a oba kousky v mém okolí měli najeto cca 200.000 prakticky bez závad. Accord 2.4i kombi byl o dost dražší, Avensis se nám nelíbil a je to spíš auto na komfort než na řízení, což jsem já nechtěl, atmosférické benzínové koncerny jsou drahé, pomalé a nespolehlivé a tak jsem začal hledat šestku. Nechtěl jsem 1.8i protože je pomalá a nechtěl jsem ani 2.3i protože ta docela bere olej a když to někdo pravidelně nekontroloval, často jí přidřel - to jsem také nechtěl riskovat. Bohužel dvoulitry v ČR moc nejsou a když ano, nejsou v dobrém stavu a nebo jsou drahé jak čert, takže jsem se zaměřil na zahraniční trh. Na mobile.de jsem měl nastavený filtr s upozorněním, jakmile se tam tahle objevila (sobota), ihned jsem volal, že jí berem. Turek, co mi jí prodával se smál, že tolik telefonátů na ojetinu už dlouho za jeden víkend neměl. Inu nedivím se. Měla sice vadnej synchron na dvojce ale byla levnější o 60.000 než se prodávaly u nás, navíc to byl pofacelift s šestistupňovou převodovkou, což jsem moc chtěl. Synchron jsme doma vyřešili nákupem náhradní převodovky z vrakáče za 5000,- i s prací (v Mazdě si řekli 10.000,- jen za synchron a ozubené kolo), vyhodil jsem zbytek plynové zástavby, kterou si udělal v roce 2013 předchozí majitel ale moc s ní nakonec nejezdil (doložil TUV reporty). Suma sumárum, za 15.000,- jsem auto dal dohromady (ještě jsem radši udělal rozvody), přihlásil a začali jsme ho využívat. Od té doby, a už to budou asi 4 roky, lejeme jen bezín, olej a jiné pravidelně doplňované kapaliny. O tom se může mým služebním Octaviím jen zdát. Navíc jízda v šestce je fakt radost. Není to sice sedan, který mi přišel subjektivně jízdně ještě lepší ale i tak je to krása. Okamžité reakce na plyn, vysoké otáčky... Kdo nepoznal nepochopí. Po přechodu z nafty je to jak zjevení. Ty reakce na plyn jsou asi nejlepší, ale je to i těžiště (lehký benzínový motor) nebo práce s otáčkama (nemusí každému vyhovovat, já to mám po přesednutí z nafťáka jako radost). To vše samozřejmě jen do doby, než auto naložíte. Protože pak to zoufale nejede. Jako každá atmosféra do dvou litrů.
Další auto bude pravděpodobně opět Mazda 6 ale tentokrát to bude alespoň 2.5i protože nějaký ten točivý moment navíc by se hodil a výkonu není nikdy dost, že?
Ješě bych rád zmínil pár prvků výbavy, které tehdy rozhodně nebyly u konkurence standardem: automatické stěrače, automatické svícení, automatická klimatizace, tempomat, kožený volant/páka, měnič na 6CD (doplnil jsem rádio o bluetooth modul + USB + AUX + SD protože originál rádio neumělo MP3ky). Mě osobně tam chybí jen zadní parkovací senzory (sice je nepotřebuji ale je fakt, že je to příjemné a ty služební Octavie je mají už od nepaměti i v nižších výbavách).
Silné stránky
Sportovnější pocit z jízdy
Skvělé řazení
Spolehlivost
Slabé stránky
Spotřeba
Bez péče reznou
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Za 4 roky jen doplňuji benzín olej atp. Jen jedinkrát jí urezl záves dodělávané koncovky výfuku, za což ale nemůže Mazda, nýbrž předchozí majitel.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupoval jsem v bazaru v Německu. Ochotný moc nebyl ale cena byla skvělá, tak se musely přimhouřit oči.
Novinky v recenzi
prodaná
Už dělá radost někomu jinému :)
Další vozy Mazda 6
-
Mazda 6 (2005) Majitel: STi (Modo Team)
Přidáno: 27.7.2009 819 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Mazda 6 (2007) Majitel: koka
Přidáno: 11.9.2009 149 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Mazda 6 (2006) Majitel: GuitarsHero
Přidáno: 29.4.2007 21510 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Mazda 6 (2005) Majitel: twik
Přidáno: 24.4.2008 299 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Mazda 6 (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.3.2010 119 Majitel 9.84 Uživatelé