Recenze
Ford Mondeo Titanium S, 2.2 TDCi 129Kw
Technické info
Přezdívka auta Mondeo Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:199000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2179 výkon [kW]: 129 kroutící moment [Nm]: 420 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 495 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2
Popis vozu
Můj Ford Mondeo 2.2. TDCI je mé první (vlastní) auto.
Bylo koupeno na konci srpna 2012. Jedná se o dovoz z Německa a prodáno bylo přes autosalon Ford Charouz HK - můžu jen doporučit. Původně jsem měl nabídku na 2.5T r.v 2009, ale nakonec se ukázala varianta s nejsilnějším dieselem pro mne jako výhodnější. I když 220 koní se zdálo velmi lákavé a mělo se jednat o auto od známého, s 80tis. najetými kilometry. Ale zpět k mému "Mondíčku".
Je koupené po prvním majiteli z Německa, dle stavu laku a podvozku bylo s největší pravděpodobností garážováno. Kompletní servisní historie je samozřejmostí, bez toho bych dnes ojeté auto nekupoval. Nejprve jsem uvažoval o koupi koncernového auta, ale otec si koupil Mondeo 1,6EcoBoost 118Kw 2012 a po svezení bylo rozhodnuto.
Výběr motorizace: jelikož ročně nenajedu mnoho kilometrů (cca 18tis) chtěl jsem benzín - 2.5T 220k. Ale po výpočtu nákladů mi přišel vhodnější diesel. Zde bylo rozhodování celkem jednoduché. Nejsilnější diesel 2,2TDCI 129Kw 400Nm (overboost 420Nm), který se charakteristikou nejvíce podobá novodobému ST 220, dokonce má lepší pružné zrychlení než 2,5T, ale příznivější spotřebu.
Spotřeba:
papírová kombinovaná: 6,2l/100km
dlouhodobá 15,000km (poměr: 50:25:25 - mimo:město:dálnice) - 6,22l/100km
dálnice: 155tempomat - 7,6l/100km
mimo min.: 4,6l/100km
Výbava:
Titanium S
Katalogově nejvyšší možná výbava, zmíním pro mě důležíté.
Střešní okno - velmi dobrá věc, pěkně prosvětluje interier - a pokud chcete vyvětrat - nejlepší způsob.
Krásné červené obšití všech kožených částí interieru - velmi efektní.
Sedačky z broušené kůže - v létě praktické, nepotí se tak jako obyč kůže. a není na nich taková zima.
Dělící síť zavazadlového prostoru - odjímatelná.
Auto je vybaveno černými skly, přední okno a přední boční okna jsou do modrého odstínu - v létě praktická věc proti slunci.
Co oproti maximální výbavě chybí:
Přední odvětrávané sedačky, zadní vyhřívané, adaptivní tempomat, elektricky nastavitelný podvozek, a elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí.
Stav vozu:
Mondeo má najeto 145.000km...sám jsem s ním najel již cca 6000km. Po dovozu mě čekala preventivní výměna oleje a filtrů.
Obutí:
letní - 235/40 R18
zimní - 225/50 R17
Silné stránky
Motor:
Opravdu velmi silná stránka vozu. Jeho tah ve středních otáčkách je opravdu dostatečný. A 400Nm resp. 420Nm v kombinaci s 175k je opravdu znát. Při předjíždění prakticky nemusím podřazovat, popřípadě 4. rychlostní stupeň postačí při většině situací - nejsem žádný závodník (150,100,55).
Ačkoli je pro mne výkon dostačující, uvažuji nad chiptuningem - měl by být cca 150Kw a 500Nm, spíše než za účelem snížení spotřeby, tak pro navýšení výkonu.
Podvozek:
O mondeu se říká, že má jeden z nejlepších podvozků ve své třídě. Moje výbava zahrnuje i sportovní tlumiče a v kombinaci s 18´koly (235/40 R18) to dělá své. Mám přímé srovnání s novou Škodou Superb kombi 2.0 125Kw také s 18´ koly a opravdu je znát, že podvozek mondea má navrch. Vše v autě je "tvrdé" - nečekejte ale žádný supersport! Pouze rychlé kombi.
Prostor:
Přední sedačky - opravdu dostatečný prostor jak v podélném, tak i přímém směru. O zadních to platí v podélném směru, zde je prostoru opravdu dostatek a pohodlně se zde tři pasažéři usadí (v Superbu se pohodlně usadí dva a půl pasažérů), v tom přímém bych diskutoval - viz. slabé stránky.
Slabé stránky
Klasické "žbluňkání" plné nádrže.
Turbodíra - pokud se naučíte správně řadit, není problém ji eliminovat.
Občasné vrzání řadící páky - při změně polohy z neutrálu -> vychýlení doleva.- opraveno. Jednalo se o narezavělý lanovod-promazáno a odstraněna rez,již v pořádku.
Prostor:
Říkáte si, co mi může vadit na mondeu v oblasti prostoru? Je to prostor pro nohy v přímém směru na zadních sedadlech. Zde mám přímé srovnání se Superbem a opravdu se to nedá srovnat. Příklad:
Měřím 175cm, sedadlo řidiče si dávám do nejnižší polohy a ne moc dozadu, v tomto nastavení si vzadu v Mondeu pohodlně sednu, ale v Superbu si dám nohu přes nohu a ještě zde budu mít cca 5cm místa před kolenem - myslím, že je to opravdu škoda, stačilo by pár centimetrů navíc a posezení by to bylo dokonalé i vzadu.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Autu již při koupi netopila jedna polovina předního okna - výměna na pojistku - cena cca 20.000,-Kč
Měněna žárovka parkovacího světla.
Filtr pevných částic - bez problému.
Jinak zatím bez problému - musím zaklepat.
Přístup komentovat nebudu, auto mi spravuje dobrý kamarád ve Ford charouz HK - výborný přístup i kvalita práce.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto bylo dovozeno z D.
Stálo na prodejní ploše cca týden v HK, pak jsem si ho koupil.
Jelikož bylo koupeno přes známého, nebyl jediný problém.
Novinky v recenzi
Prodano
Zazili jsme spolu mnoho dobreho...bylo to skvele auto...prvni...na nej se nezapomina:) diky:) snad bude mit dobreho majitele:)
Na prodej 199999
Kdo by chtěl, auto je aktuálně na prodej....nechal jse mudělat rozvody - komplet ve FORD CHAROUZ, včetně vodní pumpy a všeho. Důvod prodeje je jednoduchý - začínám jezdit více po městě, a na to se lokomitiva nehodí :-)
SERVIS 192.000
Tak mám za sebou velký servis...dlouho jsem nepsal, tak přidám pár poznatků...
Co se dělalo?
Olej - Castrol Magnatec
Komplet filtry - vzduchové i olejový (vše origo FORD)
KOMPLETNÍ ROZVODY VČETNĚ VODNÍ PUMPY
nové stěrače
promázání lanovodů, dezinfekce klimatizace atd...
Vše děláno u ORIGO FORD
Koupil jsem i nové letní gumy - pirelli PZERO NERO GT (235/40 R18)
čeká mě ještě pro jistotu geometrie podvozku a bude po zimě připraveno...
Mondeo je pocitově po výměně rozvodů tižší, jede lépe...poslední dobou jezdím prakticky pouze dálnice, takže regenerace DPF probíhá jak má, jen spotřeba je teďka "vyšší" -> je to dáno rychlostním průměrem kolem 160km/hod...cca 7,5l/100km...takže i tak je to v pohodě...
SERVIS 192.000
Tak mám za sebou velký servis...dlouho jsem nepsal, tak přidám pár poznatků...
Co se dělalo?
Olej - Castrol Magnatec
Komplet filtry - vzduchové i olejový (vše origo FORD)
KOMPLETNÍ ROZVODY VČETNĚ VODNÍ PUMPY
nové stěrače
promázání lanovodů, dezinfekce klimatizace atd...
Vše děláno u ORIGO FORD
Koupil jsem i nové letní gumy - pirelli PZERO NERO GT (235/40 R18)
čeká mě ještě pro jistotu geometrie podvozku a bude po zimě připraveno...
Mondeo je pocitově po výměně rozvodů tižší, jede lépe...poslední dobou jezdím prakticky pouze dálnice, takže regenerace DPF probíhá jak má, jen spotřeba je teďka "vyšší" -> je to dáno rychlostním průměrem kolem 160km/hod...cca 7,5l/100km...takže i tak je to v pohodě...
SERVIS 180.000km
Roční servis - kalkulace a shrnutí -> příprava auta na cestu do Corvatska
Tak mám za sebou svůj třetí"velký" servis.
Co bylo vyměněno:
prachový filtr - 1 x ročně nebo 20.000km - 800,-Kč
olej + olejový filtr - olej Castrol Magnatec 5W-30 A1 - 6,1l - cca 1700,-Kč
Uhlíkový filtr klimatizace - cca 1000,-Kč
+ brzdy přední komplet
+hadice od TURBA - praskla mrcha :-)
Vše šlape jak má.
Seřízení geometrie+nenadálý servis-zadní brzdové destičky
Tak jsem byl s Mondeem na seřízení geometrie řízení. Zadni náprava byla 100%(stejné hodnoty jako při minulém seřízení-porovnával jsem výstupy). Přední náprava byla dle technika v "zeleném",ale tím že jsem se na něj u práce díval tak doladil vše do stejných úhlů a hodnot(jinak by na to nesáhl).
Pak mě potkala další "nemilá" věc-odešly zadní brzdové desky-jsem rád, že se to stalo před odjezdem do Chorvatska, je jistota, že vše je vyměněno(přední jsou ještě v pořádku) . Snad mě již nic nepřekvapí. Cena desek s výměnou-2600,-Kč.
Roční servis - kalkulace a shrnutí -> příprava auta na cestu do Corvatska
Tak mám za sebou svůj druhý "velký" servis.
Co bylo vyměněno:
palivový filtr(každých 70.000km - 3500,-Kč
prachový filtr - 1 x ročně nebo 20.000km - 800,-Kč
olej + olejový filtr - olej Castrol Magnatec 5W-30 A1 - 6,1l - cca 1700,-Kč
Uhlíkový filtr klimatizace - cca 1000,-Kč
Dále byl vyměněn díl bezpečnostního pásu -> cvakání je odstraněno -> velká radost!
Tento týden mě čeká ještě seřízení geometrie a auto bude připraveno na dlouhou cestu (1100km x 2), snad vše proběhne jak má. Největší obavu mám z absence náhradního kola - pouze sada na opravu pneu.
Dále plánuji velké mytí před cestou, ale to až další týden - určitě přidám fotky.
Servis + spotřeba
Tak shodou okolností mi zahlásil palubní počítač, 2 dny před mým plánem, výměnu oleje. Je vidět, že olej už má dost, ačkoli FORD dává interval 20.000km, tak u mě je to nějakých cca 15.000km - a to se snažím jezdit delší trasy, kvůli regeneraci DPF.
Objevila se ještě jedná "závada" - vrzání v levém B sloupku. Sundal jsem čalovnění, a bohužel nic nenašel, vypadá to, že vrzání a cvakání vychází z vnitřku sloupku -> nechám to prohlédnout a znad něco v servisu odhalí :-(
Spotřeba:najeto 14.700km - 6,27l/100km.
Je poznat, že když jezdím více ve městě a mimo to více honím, tak je spotřeba tak o 2l/100km vyšší (7,7l/100km) a naopak když se krotím, tak jse mschopen na nádrž najet nějakých 1.200km (5,68l/100km) - poslední tankování.
Natankoval jsem plnou nádrž na OMW - Maxxmotion diesel, tak uvidíme, jestli bude nějaký rozdíl oproti Verva diesel od BENZINY, který do toho dávám normálně.
Na další týden jsem se objednal na geometrii - naše silnice jsou k autu neúprosné - 2x ročně jezdím na geometrii, ačkoli si dávám velký pozor, vždy mě nějaká ta díra překvapí a rozhodí mi řízení :-(
Po servisu napíšu kalkulaci na díly a zda bylo vrzání - cvakání odstraněno.
Roční servis + aktualizace
Tak po nějaké době jsem se domluvil na servis.
Proběhne v červnu -> před prazdninovým výletem do Chorvatska, ať mě nepřekvapí nic.
Rozsah:
Palivový filtr
Prachové a pylove filtry + klima filtr(uhlíkový)
olej (má najeto nějakých 14.000km, ale je znát naředění naftou od nedokončených regeneracích DPF)
Jarní aktualizace
Tak konečně nadešel čas na přezutí na letní kola. Přezuto na R18 235/40 - Pirelli Pzero Nerro - přední a Pirelli Sotto Zero. Celou sadu odjezdím ještě jednu sezonu(letos) a na přesrok koupím nové. Zímní gumy - poznatek - obutí na zimu jsem měl R17 225/50 - Nokia WRa - najeto cca 7000km, opotřebení minimální. Jízdní vlastnosti - výborné. Poslední cesta na nich - během jednoho dne najeto - 500km - během cesty bylo 15 stupňů a na zpáteční cestě velmi pršelo - zde se projevilo skvělé odvádění vody, nebyl jediný problém.
Spotřeba:
6,17 l/100km - 11653km
Před létem mě čeká ještě výměna oleje a filtrů.
Začal jsem tankovat nový typ nafty - VERVA DIESEL - cetanové číslo 60, super maže. Na hlasitost motoru má nafta také pozitivní vliv. Cena za litr 36,70,-Kč.
Nová světla - žárovky
Koupil jsem nové žárovky do dálkových světel - H1.
Vybral jsem Osram Nightbreaker Plus - za výbornou cenu: 299,-Kč/2 ks
http://www.alza.cz/osram-night-breaker-plus-h1-55w-p14-5s-d195547.htm
Dnes budu měnit - po vyzkoušení napíšu víc
Stále jsem se nedostal k pořádnému odzkoušení - jízda ve dne. Test v gáráži vypadá velmi dobře, vypadá to, že svítí opravdu o mnoho % více.
Návštěva servisu
Po pár měsících jsem se rozhodl, že zajedu za kámošem:
- vrzání při řazení 2. stupně
- při přeřazení z 5. stupně zůstává viset páka řadičky v dráze a nevrátí se zpět na neutrál - dělá jen někdy -opraveno-narezavělý lanovod.
- sedačka řidiče - hýbe se -nejde nic dělat - bohužel.
- někdy pozoruju vrzání od řízení - vypadá to na olej v servu - uvidíme - uvolněná hadice od čerpadla serva-opraveno,tak snad bude v pořádku.
- rezonoval pás řidiče, jednalo se o ulomenou matku - bude se měnit - opraveno.
- je najeto skoro 10.000km - kontrola oleje - popřípadě výměna - u tohoto typu motoru je pozorován jev,že olej neubývá,ale naopak přibývá (lépe řečeno ředí se naftou, která se sem vyloučí při nedokončené regeneraci DPF)-je potřeba kontrolovat - u mě zatím v pořádku,jezdím víceméně delší jízdy,kdy se snažím dodržovat konstatní rychlosti a občas "vyženu mouchy"- držím otáčky o něco výš.
Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo Titanium S, 2.2 TDCi 129Kw
- Cena 19.12.2014 02:36 orgasmic
- Re: Re: Re: Porovnání 09.02.2014 02:38 Švagi
- Re: Re: Porovnání 07.02.2014 15:04 Esty
- Hodnocení 29.05.2013 11:23 Švagi
- Re: Re: Re: Re: rozvody 13.01.2013 08:49 woody-alien
- Re: Re: Re: rozvody 13.01.2013 08:16 sTiLL
- Re: Re: rozvody 07.01.2013 18:58 sTiLL
- Re: Re: Porovnání 07.01.2013 15:40 Švagi
- Re: Porovnání 07.01.2013 15:36 romahrnc
- Porovnání 07.01.2013 15:06 Švagi
- Re: Re: A co 147kW? 07.01.2013 14:59 Švagi
- Re: rozvody 06.01.2013 16:34 Ozzman
- Re: rozvody 06.01.2013 15:08 kornel
- Re: Naco vyšší výkon,čiptuning jenom dutým hlavám ! 06.01.2013 14:21 sTiLL
- rozvody 06.01.2013 14:20 sTiLL
- rozvody 06.01.2013 14:07 sTiLL
- Re: Re: Re: A co 147kW? 06.01.2013 12:22 Ozzman
- Re: Re: A co 147kW? 06.01.2013 10:56 woody-alien
- Re: A co 147kW? 06.01.2013 10:34 kornel
- Naco vyšší výkon,čiptuning jenom dutým hlavám ! 06.01.2013 07:35 nebezpecnavosa
- Parádní kousek 06.01.2013 00:52 Ozzman
- Re: Re: A co 147kW? 05.01.2013 22:21 Johny.Rico
- Re: A co 147kW? 05.01.2013 22:18 romahrnc
- A co 147kW? 05.01.2013 21:48 Johny.Rico
Další vozy Ford Mondeo
-
Ford Mondeo (2011) Majitel: woody-alien
Přidáno: 17.5.2012 52510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2011) Majitel: patr007
Přidáno: 26.9.2011 549 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2009) Majitel: Pavel.E
Přidáno: 12.7.2009 39210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2009) Majitel: yumi
Přidáno: 16.3.2009 2710 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.11.2009 3110 Majitel 9.90 Uživatelé