Recenze
Peugeot 307 1,416V XR
Technické info
Přezdívka auta Peugeot 307 Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:240000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 64 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Jednoho dne se mi podařilo vyplatit leasing na mé v té době 6let staré Fábii. Jednalo se o nejslabší MPI ve škodovácké social edition. Tudíž výbava se skládala z jednoho airbagu a to je vše. Zatoužil jsem po fungl novém voze, kterýžto sen jsem si chtěl alespoň jednou za život splnit. Rozmýšlení o jaký vůz půjde bylo jednoduché. Na trh se právě dostala Fabia II. Měl jsem představu o motoru 1,6 16V, a alespoň okýnkách v elektrice a centrálu na DO. S tímto jsem se vydal do autosálonu na první prohlídku tohoto škodováckého hitu. K mému nemalému zděšení se základní model prodával dokonce bez víka přihrádky spolujezdce a můj rozpočet 350000 kč se pomalu, ale jistě dostával mimo realitu tohoto mladoboleslavského šípu v mnou vybrané konfiguraci. Za cca 390000 mi nabídli 1,4 16V s černou metlou a výbavou ambiente, což v té době zhruba odpovídalo social edition u Peugeotího modelu 307 což jsem v té době nevěděl. Zhruba v té době začala v televizi i v rádiu mediální masáž Peugeotu, že 307 za 307000kč. Což jsem zbystřil, neboť tento vůz byl nejenom krásný, ale i o třídu výš než Fabia. Shodou okolností jsem měl cestu okolo Auto Tichý v Ov a tak jsem se ze zvědavosti stavil ohlédnout tento v té době již notoricky známý vůz u kterého byl výrobní cyklus již na konci. V autosalonu se mě ujal milý prodejce, který nehleděl na to, že jsem se přiřítil odrbanou dodávkou a do prodejny vstoupil v umaštěných montérkách. Po usednutí do vozu jsem byl naprosto unešen pohodlím a prostorem kolem sebe. Oproti mé Fábii to byl jako skok do jiného světa. O mém novém voze v té chvíli bylo rozhodnuto a já se s panem prodejcem dohodl, že druhý den přijdu i s penězi. Tak se též stalo. Mělo to jediný háček, auto jsem potřeboval ihned. jediný vůz, který byl k dispozici byl ten v salonu. Měl ovšem příplatkový metalický lak, který vypadá i po čtyřech letech fantastisky. Vůz jsem zaplatil a za tři hodiny jsem si mohl vyzvednout na prodejně. Takhle rychle jsem nikdy nekupoval ani notebook. Jak už jsem psal, vůz je v social edition, to znamená okna v el., PC, ABS s asistenty, 2 x vak, dokupoval jsem tempomat a tažné. Vůz mě celkově vyšel na 335000 což je oproti původné plánované Fabii II značná úspora a navíc je to auto o třídu výš.
Silné stránky
Největší klad je jednoznačně pohodlí. Můj kus je i spolehlivý, motoricky naprosto bezproblémový. Žádné změny vlivem opotřebení na ovládacích prvcích. Auto stále chodí jako po prvním nastartování. A neokoukatelný design, auto je nadčasové. Skoro šestileté auto a má původní baterii i původní výfukovou soustavu. V mrazech startuje na první škytnutí.
Slabé stránky
Je to jednoznačně slabý motor, ale to není vina vozu, spíše mé chudší peněženky. A jedna zásadní věc, přílišná citlivost řízení na vyvážení kol a kvalitu disků. Vibrací volantu se prakticky nemohu zbavit. Po několika zimách je mi jasné že francouzi podceninli topení. Při teplotách okolo -10 trvá velmi dlouho než se auto zahřeje. Při ještě větší zimě auto při městském provozu není schopno udržet stálou teplotu motoru.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis u Auto Tichý, naprostá spokojenost. Ve 30000km mi měnili PP ložisko a to v záruce. A ve 105000 zadní tlumiče plus táhla řízení. Zároveň mi zaslepovali zámek řidiče po odborném zásahu zloděje. Vše bezproblémů. V obou případech bylo auto zdarma umyto. Drobnosti jako filtry oleje a brzdy si dělám sám.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Peugeot Auto Tichý Ostrava, Rudná ulice. Naprostá spokojenost.
Závady a problémy
Tak po čtyřletém provozu a nájezdu cca 120000 km se objevil první větší problém. A je to prasklé těsnění pod hlavou motoru. Vůz nevydržel dálniční tempa po německých dálnicích a rozhodl se plivat olej. Jelikož mi chybí 30000 km do výměny rozvodů, tak to vyřeším zatím doléváním oleje a pak se to udělá najednou. Ovšem suma za to je v Peugeotu nehorázná, takže ato pujde ke svazarmovcům. Jinak naprosto bez potíží. Na frantíka nevídané. Měním jenom spotřebák a olej.
Novinky v recenzi
Auto šlo do světa
Tak po dvanácti letech společného ježdění šlo auto k novému majiteli. Vzhledem k tomu, že jsem se přestěhoval a dojíždím každý den 100 do práce jsem musel udělat zásadní rozhodnutí. Buď nasypat do 307 cca 40-60 Kkorun kocourkovských a nebo obměnit vozový park. Vozidlo bylo před technickou a potíže s emisema se nepodařilo úspěšně dořešit i přes výměnu katu a lambd. Navíc jsem objevil pořádnou díru v prahu, světla již byla žlutá a lupání na nápravě nevěstilo nic dobrého. Takže bylo rozhodnuto. Auto půjde z domu a jdeme koupit nové a to skladovku. Čekací doby jsou i půl roku a to i na obyčejnou Dacii po které jsem pokukoval. Vzhledem k narození potomka a nutnosti pokaždé rozmontovat kočár na prvočinitele bylo rozhodnuto o MPV a to o Dacii Lodgy. No náhoda tomu chtěla, že jsem se cestou do práce nachomýtl v autosalónu sesterského Citroenu a bylo rozhodnuto. Nový Citroen Berlingo splňoval všechny požadavky a jako bonus je v naftě. Jednou až se budu moc nudit napíšu recenzi a porovnám to s 307, která už slouží novému majiteli, který ji teď dává do kupy.
Velký servis
Začátkem Dubna šlo auto na velký servis. Na podzim mě čeká technická a minule už byli emise o prsa. Auto má nový katalyzátor i obě sondy lambda. Opravený vlnovec výfuku, který to už měl za pár. Dále se museli rovnat výfukové svody kvůli pokroucení. další servis už byl běžný, tudíž svíčky, olej po 15kkm, vyčištění klapy a výměna čidla tlaku oleje. Dále byl zjištěn únik oleje za olejovým filtrem a to bylo také přetěsněno. Homokyneťák u převodovky měl vadnou manžetu a ta je taky vyměněna. To vše ve 247000 km. Auto se chová o poznání jinak než před výměnou katu. Ten už byl za hranicí životnosti a byl skoro nepropustný. Ještě mě čeká údržba plynové části, ale to až po velikonocích. Zatím to bylo za 15kKč.
Novinky
Tak auto má nové pneumatiky. Jsou to celoroční Barum Quartaris 5. A jak to jezdí? No v posledních dnech výrazně nasněžilo a trochu jsem měl obavy. Ovšem ty gumy fungují skvěle. Oproti Polarisům 3 jsem zatím nepoznal rozdíl. Uvidím jak se budou chovat v létě. Zatím spokojenost a když vydrží tři sezóny, tak mám díky tomu, že nemusím měnit dvakrát za sezónu našetřeno na nové. No a aby toho nebylo těch poruch pomálu, tak se rozhodlo stávkovat topení jenom co udeřili mrazy. Závada ovšem není ve vlastním topení, ale je to ulomený držák bovdenu co zapíná a vypíná topení. Provizorně opraveno, na jaře to opravím na fest.
Pružina
Tak minulou sobotu při pokusu o výjezd s parkoviště byla tato činnost doprovázena rachotem od podvozku a vozítku se moc nechtělo z místa. Zkušeně jsem prohlásil, že to jsou přimrzlé brzdy a jal se je rozhýbat cuknutím dozadu a dopředu. Najednou syčení z pravé přední strany doprovázené mými nadávkami. Kolo dolů, rezervu ven. No a nebyli to přimrzlé zadní brzdy, bylo to prasklé pero a to se krásně zabodlo do pneumatiky. Takže druhý den jsem přes půl sídlíště roztáhl prodlužovačky a jal jsem se pero pokrátit tak abych dojel vůbec do servisu. Nyní má auto nové přední pružiny a kompletní horní uložení. Bratru za 6k kocourkovských. Nyní mě ještě čeká nové obutí auta, neboť Barum Polaris 3 v mém rozměru už je muzejním kouskem. Takže budu volit všechny čtyři nové a budu volit celoroční plášť. Tudíž na jaro ušetřím litřík za přezutí. Při mém momentálním nájezdu jsou celoroční vynikající volba.
Pružiny měněny u Auto Tichý Havířov a naprostá spokojenost. Dokonce ho hezky umyli zvenku i zevnitř. Auto stále slouží.
STK
Tak dnes auto absolvovalo na druhý pokus STK. A to z důvodu neupevněné rezervy. V pondělí jsem absolvoval emise a při technické jsem už jásal, že jsem opět prošel bez ztráty kytičky. Vše prohlídlé, auto bez závad a přišlo na povinnou výbavu. Lékárniřka vpořádku, hever i klíč na kola, rezerva v kufru a ejhle. Vždyť vy ji nemáte upoutanou! Vysvětluji agilnímu technikovi, že ji sebou nevozím a ukazuju mu sprej na opravu pneumatik. A on, to ale nemáte v TP! A už je tu béčková závada. Však co, technická mě zatím vyšla jenom na 2500 KČ plus plynová revize 300 KČ. Takže dneska mi za 350 KČ udělal opět pár fotek auta a zaviklal s rezervou, tentokrát upevněnou. Myslím, že před příští kontrolou bude už nutné dát nový kat a lambdy, protože emise byli o prsa. Podle protokolu se zvedly od minulého roku splodiny ve výfukových plynech tak, že by to už nemuselo příště projít. No uvidíme. Každopádně na tachometru už svítí víc než 230000 km a auto zatím bez problémů slouží. Vyměnit volant a prachovku na řadičce, rozleštit lak, tak by se v klidu dalo 100000 km stočit.
Výměna oleje
Včera auto dostalo nový olej a filtry spolu se svíčkama a vyčištěním škrtící klapky. Ještě mě čekají plynové filtry a auto bude připraveno na zářiovou technickou.
Něco málo fotek
Dnes jsem musel nafotit auto kvůli novému havarijnímu pojištění. Tak jsem je dal i sem.
Ťukanec
Tak vozítko prodělalo opravu laku nad pravým zadním kolem. Pán do mně ťuknul a bohužel to odnesl plech. Nárazník bych nejspíš neřešil, ale kvůli tomu plechu jsem to nechal v Peugeotu opravit. Lakování plus rozleštění vyšlo bratru na 16000 Kč. Šlo to s pánovy pojistky. za své bych to neopravoval. Tak teď mám zase kousek auta jako nový. navíc auto pěkně umyli a vyluxovali i vnitřek. po zimě se tam dali pomalu sázet brambory.
222000km
Ta takovou porci už auto najelo. Již delší dobu se mi nezdály zvuky co vydával podvozek a zároveň chování spojky již také nebylo nejvytříbenější. Takže servis a opět originální. Nová spojková sada plus dva nové čepy, gufero poloosy, nový klínový řemen a výměna brzdové kapaliny. Byla také udělána celková prohlídka auta spojená s přezutím na nyní zbytečné zimní gumy a vyčištěna škrtící klapka. Celá sranda vyšla bratru na 13000 kocourkovských. Auto se zato chová opět způsobně a kvalty tam opět padají jako Němci do krytu.
Nové brzdy atd.
Najeto dalších 15 000 km. Celkově 215000. Auto dostalo nový olej ( 10W40 Mogul) a všechny filtry včetně nového filtru plynné fáze. Dále nové svíčky Brisk. Dále jsem vyměnil všechny kotouče a destičky. Tudíž s kotouči jsou vyměněny i zadní ložiska. Vzhledem ke změně zaměstnání a cestám pouze na krátkou vzdálenost jsem se zbavil rezervy v kufru a nahradil jsem jí lepícím sprejem. Dále jsem nechal vyměnit takzvanou doživotní náplň v převodovce. Udělal jsem to již podruhé a to vždy cca po 100000 km. Před měsícem mě potkala mírná nehoda na křižovatce. Já jsem dobrzdil, ovšem dodávka za mnou ne. Mám trochu odřený nárazník, ale rozhodl jsem se to vzhledem ke stáří vozu ignorovat. po mechanické stránce je ok a to mi ke štěstí stačí.
Přezutí
Tak na autě už jsou zimní gumy. Letos to byl masakr, neboť jsem musel kupovat jak zimní tak i letní gumy. Za letní Pirelli P6 jsou obuty Barum Polaris 3 91 T. Provedeno u Auto Tichý v Ostravě. Vyčistili u toho brzdové obložení, takže auto nebude chvíli pískat. S prací a kvalitou spokojenost. Cena o cca 300 kč vyšší než v běžném pneuservisu kam jezdím, ovšem tam vám v ceně nenabídnou kávu a klimatizovanou čekárnu.
Stk
Tak dnes vozítko absolvovalo STK bez jediné závady. Ovšem najít stanici kde by na mém systému LPG udělali emise bylo menší dobrodružství. A vyšlo až do třetice.
Auto poprvé nenastartovalo
I pře varování na poslední servisní prohlídce jsem si myslel, že mám v autě nesmrtelnou baterii. Ovšem včera se stalo očekávané. Ráno u domu jsem nastartoval normálně na první otočení. Ovšem znělo to divně. Nějaký jiný zvuk při startu. Než jsem dojel ke Kauflandu tak mi to vypadlo z hlavy. Normálně jsem auto zamkl dálkově. Po nákupu zase bez problémů otevření. Sednu do auta a otočím klíčem.... a nic. Zhasli přístroje, všechno se vymazalo a auto mi na hlavním display zdělilo nějakou informaci francouzky. Takže nezbylo než zavolat švagra a auto natočit pomocí startovacích kabelů. Nová baterie je trochu jiná, bohužel je větší než ta originální. Ale parametry jsou obdobné. Dal jsem tam Baner 72Ah, 640A. Doufám, že bude obdobně odolná jako ta originální.
Dvě nové fotky
Bohužel nejde vkládat větší fotky. A těch mám většinu.
200000km
Tato porce je zdárně za mnou. Z toho je už 20000km na Lpg. Z tohoto dvojího údaje pro mně vyplývá jediné. A to návštěva servisu LPG na servis ve 20000 km a návštěva Peugeotu na pravidelný servis po 30000km. Na podzim je STK, takže ať je vozítko fit a neudělá ostudu.
Páčky
Tak nakonec páčkám nic nebylo. Byl to špatný konektor na pravém zadním světle. Oprava stála 200 kč.
Hotovo
Auto je spravené. Podle diagnostiky nefungoval senzor teploty a tlaku nasávaného vzduchu. Pomohlo vyčištění. Termostat je taky nový. Dneska je teplo asi dvanáct stupňů. Autu trvalo dostat se na provozní teplotu asi dva kilometry. Plyn taky přepnul skoro hned. Ráno mě čeká cesta do práce, takže odzkouším i to topení.
servis
Najeto 194000 km. Auto muselo do servisu na vyčištění škrtící klapy a co je v tomto studeném počasí nejhorší, na výměnu termostatu. Doufám, že po výměně bude topit jako ďas.
páčky pod volantem
Tak po 193000 km začínají haprovat blinkry. Proto jsem preventivně ošetřil Kontosem všechny konektory na světlech a blikačích. Taky jsem poctivou dávku stříknul do modulu páček na straně blinkrů a na konektor toho modulu. Vypadá to, že neduh s občasným zrychlením blikání je odstraněn. Bylo to jako by vypadávali jednotlivé žárovky. Problém je, že to dělalo na obou stranách. Při čištění světel a výměně žárovek jsem zjistil, že mi nějaký dobrák nabořil do levého zadního světle a to teď drží jenom na jednom šroubu. Doufám, že ho někde nenechám. Jinak jsem byl na prohlídce plynové soustavy po 10000 km a kromě vyladění volnoběhu auto funguje bez problémů. Stále slouží jak má. Je vidět, že nešizený servis se oplatí. Nevím jak jsou na tom dnešní nová auta, ale tohle má stále původní výfuk a původní baterii. Startuje okamžitě a výfuk je taky ok. Uvidíme jak si povede dále. Míním auto dojezdit až do jeho smrti a nebo do stavu ekonomické nerentability.
Najeto prvních 3500 km na Lpg
Převažují pozitiva nad negativy. Hlavně se výrazně snížili náklady na provoz. Oproti benzínu na cca 60%. Cesta na Mont Blanc a zpět vyšla na šest nádrží plynu a 10 litrů benzínu. Do plynové jde narvat 45l plynu. Při dodržení rychlosti na 130 km/h dle GPS auto žere asi 8l/100km. Tolik k pozitivům. A teď negativa. Chod motoru není tak hladký jako na benzín. Auto na plyn reaguje s nepatrným zpožděním a při sjíždění táhlého kopce s pomocí tempomatu dochází k drobným záškubům jako by si řídící jednotka neuměla zcela poradit s dávkováním paliva v tomto režimu. Toto se děje do 3000 ot. Nad tuto hodnotu auto funguje bez problémů.
LPG
Dneska jsem si auto vyzvedl v servisu. Bylo předěláno na LPG systém fy. LandiRenzo. Zatím najeto 15 km, ale pocit kdy jsem bral plnou za 800 kč je k nezaplacení.
Kryt chladiče
Tak dneska dostal pažout kryt na chladič za 520 kč. Auto se totiž nechtělo v mrazech moc zahřívat. Po cca dvaceti kilometrech to vypadá na dobrou investici. Teplota chladiva vzrostla o dobrých dvacet stupňů. Zítra ráno to bude při cestě do práce křest ohněm.
Zámek auta
Auto dneska dostalo nový zámek u řidičových dveří. Zámek byl před cca třemi roky zničen zlodějem při vykradení auta. Né že by mi nějak chyběl, ale baterie se již dostává do důchodového věku, má šest let a může se stát, že dálkovým auto zvláště v mrazech neotevřu. Po posledním servisu najeto tisíc km a auto šlape i po 175000km jako nové. Mírně povrzává interiér, ale to je dáno měkkou karosérií. Kromě prodřené manžety na řadící páce nenese známky většího opotřebení. Nikde není nic ošoupané ani odřené. myslím, že podle interiéru u tohohle auta nelze kilometrový průběh vůbec poznat.
Poprvé nepravidelný servis
Něco začalo klepat na přední nápravě. Auto bylo tedy svěřeno do odborných rukou. Má novou tyčku stabilizátoru a táhlo řízení. Nové přední kotouče a desky. Zadní jsou vyčištěné a stočené kotouče. Na řadu přišlo i těsnění obou dveří, neboť do auta již začínalo foukat. Je přetěsněný výfuk a až na přední flexikoleno stále původní a docela v kondici. Dále má nové svíčky, vyměněný olej. Byla udělána příprava dveří na znovuosazení zámkem. Ten je již objednán a zaplacen. Auto bylo důkladně vyčištěno zevnitř. Nutno dodat, že až na letmé povrzávání interiéru je uvnitř téměř vše jako nové. Doufám, že další servis už bude až ten pravidelný.
Odešlo těsnění obou předních dveří
Bohužel po necelých šesti letech jsou obě těsnění zničené. Jedno stojí 1500kč, takže v nejvytíženějších místech bylo uřezáno a nahrazeno klasickým ze škody 100 za 60kč metr. A tento vložený kousek byl přilepen ke stávajícímu lepidlem chemoprén extrém. Snad to nějaký čas vydrží. Zvuk všech dveří připomíná zaklapnutí kulaté popelnice. Tak doufám, že to bude alespoň těsnit. Dále je třeba vyčistit škrtící klapu a překartáčovat svíčky. Jinak po opravě motoru ujeto cca 2500km a motor je čistý bez známek průsaku oleje.
Auto je zase doma
Servis po 150000km je hotový. Motor je celkově zrepasovaný a má nové rozvody, olejové a vodní čerpadlo. vyměněny všechny gufera a těsnění. Motor byl zároveń vyčištěn a hlava válců byla zbroušena. Vše bylo děláno, protože z motoru unikal olej. Mimo to bylo nutno vyměnit jeden čep a jedno táhlo řízení. Zároveň byly měněny zimní gumy na letní. A konečně auto dostalo i nový zadní stěrač. pocitově motor přede jako by byl nový. Sice to byla vysoká investice, ale očekávám najetí opět minimálně 100000km bez poruchy. podvozkově je auto zatím bez problémů. Od novoti byly vyměněny jedno ložisko, zadní tlumiče, jeden čep a táhla řízení na obou stranách. myslím, že na tolik podceňovaného francouze to není vzhledem ke stavu našich cest vůbec špatné.
Servis
Auto je v opravně na výměně rozvodů, přetěsnění motoru a servisu ve 150000 km. vypadá to na výměnu čepu a táhla řízení. Zatím auto spolehlivě slouží. Má pravidelný servis a výměnu oleje s filtry po 15000km.
Upadlý stěrač
Tak se mi odporoučel do věčných lovišť zadní stěrač. Poté co mi začal spolu s oknem čistit i karoserii jsem zjistil že je prasklé ramínko u šroubu. Na osce zůstal hliníkový tisícihran, který bez stahováku nejde dolů a plastové ramínko prasklo. Takže teď sháním stahovák.
Kvalita interiéru
Vozidlo má najeto okolo 135000 km. Stav interiéru se podstatně zhoršil. Dost povrzávají plasty na palubce i mimo ni. Nutno dodat že auto moc nepucuju. Tak jednou do roka. Jezdí spolehlivě, takže spokojenost.
Přidat názorDiskuse: Peugeot 307 1,416V XR
- Re: Pneu 21.12.2018 00:50 reznaluki
- Pneu 20.12.2018 21:21 twistedTSD
- Re: Stk rezerva 30.09.2017 16:53 reznaluki
- Stk rezerva 30.09.2017 11:42 Lucaslegend
- Re: Umytí motoru :-) 09.08.2017 16:40 reznaluki
- Umytí motoru :-) 09.08.2017 10:37 Bobanus
- Re: Paráda 23.11.2016 19:13 reznaluki
- Paráda 23.11.2016 11:51 Bobanus
- Re: Re: Fajn recenze! 01.10.2015 23:23 Bobanus
- Re: Fajn recenze! 30.09.2015 17:16 reznaluki
- Fajn recenze! 30.09.2015 09:41 Bobanus
- Re: investice za nové auto 28.01.2015 01:33 reznaluki
- bomba 17.11.2014 02:11 certzhor
- investice za nové auto 17.11.2014 02:11 certzhor
- Re: Kryt chladica 29.01.2014 16:52 reznaluki
- Kryt chladica 29.01.2014 10:01 maTooB
- Re: Horší fotogalerii 01.02.2013 16:36 reznaluki
- Re: Horší fotogalerii 23.12.2012 07:48 umo
- Horší fotogalerii 22.12.2012 23:59 Stejsn
- Re: packy na volante 11.11.2011 06:22 reznaluki
- packy na volante 10.11.2011 20:23 Nicco
Další vozy Peugeot 307
-
Peugeot 307 (2007) Majitel: Matt26
Přidáno: 30.9.2008 46410 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Peugeot 307 (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.10.2009 138 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Peugeot 307 (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.4.2007 549 Majitel 9.48 Uživatelé
-
Peugeot 307 (2006) Majitel: andrej.ramone
Přidáno: 30.7.2015 18 Majitel 9.48 Uživatelé
-
Peugeot 307 (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.3.2009 4710 Majitel 9.47 Uživatelé