Recenze
Technické info
Přezdívka auta Bobulín Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:96000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1206 výkon [kW]: 62 kroutící moment [Nm]: 114 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.9 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 220 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Malé auto nižší třídy primárně určené pro sólo jízdy a jízdy ve dvou.
Přestože si fotograficky dokumentuju kdeco, nikdy mě nenapadlo fotit si vlastní auto. Byl proto problém vůbec nějaké fotografie nalézt - jsou to výřezy z obrázků focených vlastně kvůli něčemu úplně jinému. Na fotkách jsou ještě původní plechové disky; asi půl roku po koupi dostalo auto nenápadné černé liťáky. Rial Milano.
Historie vozu:
Po rozvodu jsem si nechal mrňavého, ale živelného Fiata Cinquecento Sporting, který pak ještě dobu sloužil mně i mojí nové přítelkyni a následně manželce. Po nějaké době jsme začali pokukovat zase po něčem malém, ale novém. Návštěva autosalonu Chevrolet byla spíš z hecu, ale na krámě stál zrovna skladový trojdveřák, který bohatě splňoval i převyšoval veškeré naše nároky za cenu, která se neodmítá. Rozhodnuto bylo ještě týž den.
Několik "sportovních" doplňků v ceně, manuální klima, mlhovky, volant v kůži, pěkná barva (tyrkysová metalíza). Kola 185/55R15.
Postupně nám spolehlivě a k naprosté spokojenosti odsloužil přes devět roků, byť s nepříliš velkým nájezdem - denní dojíždění do práce, občas 140km do Prahy za rodinou, 6x v létě Chorvatsko.
Na březen 2019 máme objednané nové auto a Aveo dostane do užívání dcera.
Pojemnování auta zní asi poněkud infantilně, ale vzniklo postupným komolením několika původních pokusů a v rodině už mu nikdo jinak neřekne.
Silné stránky
Aveo bývá uváděno ve stejné kategorii jako Fabie. Mám s několika služebními Fabiemi naježděno docela dost, takže mohu informovaně nesouhlasit. Aveo je pro dvoučlennou posádku o level prostornější a pohodlnější. Motor má úplně jiné chování než dejme tomu nejsilnější HTP, převodovka má delší kvalty. Pocitově díky tomu působí těžkopádněji, nicméně na stejných úsecích urazí sprint za stejný čas a dosáhne stejné rychlosti jako čiperná HTP47kW. Můj dojem za volantem je jako bych seděl ve větším a dospělejším autě. Zaplaceno je to třeba méně trvanlivými materiály interiéru - ten ale zase není tak pitomě neosobní jako u Škodovek.
Pohodlná sedadla. Nesnáším sedadla Škodovek a VW, prostě mi nesednou na fundament. V Aveu nemám problém dřepět 12 hodin v kuse.
Sériové ozvučení (rádio/přehrávač plus reproduktory) je velmi, ale opravdu velmi dobré. Mohu to jako zkušený audiofil říci zcela zodpovědně, a je to věc, po které se mi jednou bude stýskat. Mnoho dražších aut hraje vyloženě hnusně a je problém s tím něco udělat.
Auto bylo provozované zcela bezohledně v brutálním denním provozu na velmi krátkých tratích - město, kopce, během jízdy sotva ohřáté, za každého počasí a parkované na ulici. Nijak ho nešetřím, občas ho i pěkně proženu a v provozu rozhodně nepřekážím. Dlouhodobá spotřeba v tomto režimu je kolem 7,2 litru. Dálky s klimatizací kolem 5,5 litru.
Cesta po dálnici v rychlosti 130km/h je klidná, relativně tichá, s pocitem bezpečí.
Hydraulický posilovač řízení je mi příjemnější než elektromechanický.
Brzdy jsou dostatečné, dají se přesně dávkovat a ABS na kluzkém povrchu neotravuje, dokud není vyloženě potřeba (Fabie ve stejných podmínkách hrkotá skoro pořád).
Pro mě je to citová záležitost, která nemá s objektivními vlastnostmi zas tak mnoho do činění.
Slabé stránky
To je relativní, vše se musí brát skrze prizma nízké pořizovací ceny a levného servisu.
Topení se po studeném startu pomalu rozehřívá. Podvozek citlivý na prahy a výtluky je daní za dobré držení v zatáčkách.
Laciné materiály v kufru.
Stěrače jsou zaparkované nad kapotou, ostřikovače připomínají čůrky ve Škodě 100.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Během provozu se podařilo odpravit tři ložiska v kolech (nejspíš vinou provozu na velmi špatných cestách), nedávno se měnil výfuk (rovněž spíš uklepaný než urezlý) a bylo potřeba přeleštit reflektory. Kromě toho jsme měnili dveře (nezaviněná nehoda) a přední sklo (kamínek). Jinak jen náplně, filtry a svíčky. Všechny opravy relativně levné.
Kotouče, zadní pakny, rozvody a kupodivu i akumulátor jsou původní.
Veškerý garanční a později pravidelný/preventivní servis prováděl prodejce.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto bylo zakoupeno v autosalonu Dědek v Náchodě. U prodejce si cením levných služeb (veškerý servis) a normálního chování - podnik má venkovskou rodinnou atmosféru a na nic si nehraje. Ceny servisu jsou na úrovni kdejakého venkovského garážového mechanika, přitom ho máme kousek od domu. Nové auto kupujeme i proto zase u Dědka.
Další vozy značky Chevrolet
-
Chevrolet Aveo (2008) Majitel: klm121
Přidáno: 9.4.2011 69 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Chevrolet Aveo (2014) Majitel: sorpersa
Přidáno: 21.6.2020 08 Majitel 7.08 Uživatelé
-
Chevrolet Camaro (2010) Majitel: The_Stig
Přidáno: 17.8.2010 3810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Chevrolet Corvette (2011) Majitel: concorde
Přidáno: 17.1.2014 4810 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Chevrolet Caprice (1978) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.5.2010 4010 Majitel 9.91 Uživatelé