Recenze
Škoda Octavia
Technické info
Přezdívka auta Františka Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:180000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.7 maximální rychlost [km/h]: 178 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.8
Popis vozu
Ahoj všem uživatelům na auto.cz
Potřeboval jsem auto místo svého dlouhodobého přítele Peugeotu 106, který se odebral do věčných lovišť. V plánu byly pouze benzinové koncernové vozy( z důvodu dojíždění cca 50 km do práce) po prvním majiteli, koupené v čr, nebourané a se servisní knihou.Původně byl v plámu golf IV v benzinové1,4 nebo 1,6. Ale nabídka byla strašná, auta bez servisních knih, většinou z dovozu, prostě a jednoduše nebylo na výběr, tak jsem nakonec rozšířil výběr i na dieslové motory a na octavii a fábii, kde byl rozhodně větší výběr. Po zkušenostmi s bazary jsem vybíral vozy pouze od autorizovaných prodejců daswelt auto a skoda plus, kde auta byla sice o dost dražší ale s menším rizikem koupeni paskvila.
Po cca 3 měsíčním hledání jsem si přivezl Škodu Octavii I.
Octávii jsem si koupil v srpnu roku 2012 z bazaru auto Jarov, auto používal 1. majitel 9 let, poté ho prodal a auto sloužilo jeden rok v nějaké pražské firmě, auto mělo pečlivě vyplněnou servisní knihu a nájezd 146000 km. K autu mám faktury z cca 120000kč a potvrzení od cébie s hodnocením 4 * z 5, tak doufám že kilometrům a svému mechanikovy můžu věřit.
Jedná se o Octávii 1.9 TDI combi o výkonu 66kw, byla vyrobena v 10. měsíci roku 2002. Auto je ve výbavě elegance, ale moc výbavy nepobralo. Má tedy climatronic, cd changer, parkovací senzory, alarm, centrál na do, alu kola, elektriku na okna a zrcátka+ výhřev a věc na které já lpím a tou je loketní opěrka. Auto jsem si po koupi dovybavil tempomatem.
Desing-
Je to určitě věc názoru každého z nás. Ale já osobně bych jí na patnáctileté staří nehádal, když si vezmu jak teď vypadá astra z 97. Pravda, palubní deska z počátku výroby byla i na standart doby šeredná a nevzhledná, ale naštěstí se dlouho nedělala.
Motor-
je to starý dobrý diesel s malým výkonem, ale slušným kroutícim momentem, hlučnost je snesitelná, ale kolem 1700 ot/min se motor rozduní. Rozhodně je tišší než 1,9 tdi 77 kw v octavii II. Tento motor doporučuji na klidnou jízdu za kterou se vám odvděčí spotřebou do pěti litrů( když si spočítáte odchylku 0,5 litru palubního počítače). já mám dle pc dlouhodobou spotřebu 5,3 tzn. 5,8 reálně a na to že z 80 procent jezdím Prahu si myslím výborná spotřeba, ale spotřebu zas tak neřeším, věřím že by se šetřílkové mohli dostat o litr níže.
Převodovka-
tak ta je i po 10 letech naprosto famózní, je to snad jediná věc za kterou bych dal autu 10 bodu, protože řadí lépe než převodovka v hyundaii I30. Má příjemný odpor a přesné řazeni, převodovka opravdu top.
Podvozek- byl jsem překvapený jak komfortní může být toto auto na rovné a nerozbité cestě. Problém je pokud jste na rozbité cestě a ještě větší pokud jsou tam zatáčky- auto je dosti těžké n předek, tudíž i dosti nedotáčivé a když jedete bez zatíženeho zadku tak skáče po silnici sem a tam . Prostě konstrukční stáří podvozku je hodně znát, takže opět nohu z plynu a ject si výletním tempem...(jezdím na letních i zimních 15kách)
Prostornost-
Někdo dává do největších plusů octavie velikost kufru a největší mínus místo na zadních sedačkách. Za 33000 km co jsem zatím s autem najel jsem vezl cca 3* někoho vzadu a kufr mám většinou prázdný, narvaný jsem ho měl opravdu pouze jednou, takže mi nevadí málo místa vzadu, ani mi nepřijde trumf velkého kufru pro mne nějak důležitý.
Brzdy- Ty jsou špatné pokud jedete rychleji a potřebujete rychle zastavit, ze začátku brzdí jako šílene ale po chvíli intenzivního brždění uvadne. Jinak při normální jízdě mimo dálnice je brzdný účinek celkem dostatečný.
Auto již není moje, prodal jsem ho po více jak roce používání a 33000km bez poruch.
Silné stránky
+vzhled
+spotřeba
+motor
+převodovka
+nerezne
+kvalita zpracování
Slabé stránky
-brzdy
-dunění v určitých otáčkách
-podvozek na limitu
-stísněný prostor na velikost auta
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé