Recenze
BMW řada 3 318i touring (E46)
Technické info
Přezdívka auta bawík Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:134000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1895 výkon [kW]: 87 kroutící moment [Nm]: 185 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 202 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 435 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.1
Popis vozu
Přidávám recenzi k autu, které už není mé, ale recenzi o něm rád napíšu a popřípadě budu rád pokud někomu pomůže ke koupi, přotože je to jinak skvělé auto, které dokáže zprostředkovat radost z jízdy, přesně tak jak to má BMW ve svém sloganu.
Byl rok 2008 a já jezdíc ve svém červeném peugeotu 106 po dědovi jsem měl kupovat Toyotu Avensis po fl, r.v. 2003 2.0 benzín, po tátovi kolegovy, ale než se to vše uskutečnilo, tak bohužel mu nedalo přednost auto a "moje" Toyota byla na odpis. Tak jsem začal hledat auto o kterém jsem snil a toužil ho vlastnit a to o BMW, původně mělo být v tmavě modré metalíze s oranžovými blinkry se šestiválcem pod kapotou, s pořádným kopcem výbavy a v sedanu... Byli jsme se podivat na cca pěti autech, ale bud byly drahé, nebo bourané a to tak, že jsem to poznal jako laik i já... Pomalu jsem přestával doufat, že něco slušného seženu... Poté jsem projížděl internet a uviděl jsem tam tmavě modré bmw s oranžovými blinkry a srce mi poskočilo, ale náhle přišlo zklamání, protože to nebyl sedan, ale touring a co je nejdůležitější, nebyl to ani šestiválec :-(. No co, řekl jsem si, že se na něj zajedeme podívat... Auto vypadalo moc hezky na první pohled a tak jsme s ním jeli do servisu kde se na něj kouknul mechanik a kromě sjetých brzdových destiček, vadnáho senzoru ukazatele oleje(svítila při každém startu na cca 10s zlutá olejnička) a přesříkané přední kapoty na něm nebyli žádné důvody proč auto nekoupit... Poté jsem se byl project a byl jsem nadšený jak výkonem tak i zvukem, přeci jenom jsem předtím jezdil autem, které mělo 33kw. Takže jsem si druhý den po zaplacení a podepsání smlouvy přivezl svého Baworáčka domů. Teď něco k autu samotnému: je to Bmw 318i touring v tmavě modré barvě. Jedná se o typ před faceliftem s motorem o objemu 1895 ccm a výkonem 87kw, auto mělo výbavu alias socka, tzn. elekrické zrcátka, elektrické okna vpředu, 6 bagů a protiskluz, jediné dvě příplatkové výbavy jsou digi klima a sportovní sedačky... Takže jak sami čtete udělal jsem kompromis uplně ve všem, jediné co z mých požadavků bylo splněno bylo to, že to je BMW.
Autu jsem nechal vyměnit olej a všechny filtry, stěrače, originál brzdové destičky a jezdil... Auto má standartní podvozek a přitom je dost tvrdý, kor na našich skvostných cestách a to i na 15ti palcových kolech, nemluvě o 16, či 17kách. S autem jsem najezdil za 3 roky co jsme ho měl cca 70000 km a pokud mám zhodnotit jeho jízdí vlastnosti, tak dávám za 1, je to naprosto jedinečné auto, dává informace o všem co se děje, prostě máte spoustu info od volantu o kterém si dnešní auto můžou nechat jenom zdát. Pokud to přeženete máte v záloze protiskluz, ale je perfektně nastaveny, tak jak se to čeká od bmw, tzn že vás chvilku nechá jestli si s tím poradíte a poté včas zasáhne, nikdy jsem na mokru, nebo sněhu neměl problém že by auto šlo nečekaně do přetáčivého smyku, auto o tom vždy informovalo dopředu a šlo jen o vás jak jste se s tim vypořádal. A na suchu je auto v zatáčkách naprosto perfektní, citíte tu jistotu s jakou auto proplouvá krajinou. Co se tíče kvality zpracovaní, tak označuji za velmi dobrou, po těch letech v autě nikdy nic nevrzlo, mekčené plasty jsou i dole v úrovni kolen, které je rozhodně platnějsí, než nahoře na palubní desce, které se dotýkam maximálně když jí utírám. Co se týče praktičnosti auta, tak je na urovni MB C combi, nebo Alfy156 combi, zádné velké auta jako Ford Mondeo, či Citroen C5... Místo na předních sedačkách je dostatek, horší je to ovšem vzadu, kde se pohodlně svezou pouze dva lidé, mmj i proto, že jsou sedačky tak vykrojené, Kufr má cca stejný objem jako fabie combi, ale mě to vždy stačilo, protože nejsem žádný chalupář. Poté se stalo něco co osud auta v mých rukou spečetilo. Vyjížděl jsem z parkoviště a neviděl jsem přes vedle mě stojícího Transita projíždějící auto a bylo vymalováno... Na autě se měnilo spoustu věci- blinkr, světlo,čelo, blatník, nárazník, dvoje dveře na levě straně, plus spoustu plastových dílů, oprava vyšla na 87000kč. Po nehodě se auto začalo sypat jak domeček z karet. Do auta jsem během roku investoval přibližně stejně co do opravy. Jednoho dne jsem jel do servisu a tam mi řekli, že se o výměnu hlasí tlumiče a ramna jsem se rozhodl auto prodat po cenou s tím že kupující byl seznámen se stavem vozu. A tím skončilo moje soužití s tímto pro mě výjmečným autem na které budu vždy rád vzpomínat.
Silné stránky
+zpracování interiéru
+vzhled vozu
+jízdní vlastnosti
+zvuk motoru, i když čtyřválcového
+sportovní sedačky
+je to BMW
+spotřeba
+brzdy
Slabé stránky
-komfort
-výbava
-poruchovost po nehodě
-ztězka jdoucí zařazení zpátečky
-světlý interiér
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto bylo servisováno v autoservisu, kde dělali dříve pouze BMW, nyní již tomu tak není.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
kupováno od soukromého prodejce, který auto přivezl na kšeft z Německa
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 318i touring (E46)
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: !GAS!
Přidáno: 6.7.2012 1610 Majitel 9.96 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: Petr Škrobáček
Přidáno: 27.7.2014 010 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1999) Majitel: Traviss (BMWfans)
Přidáno: 2.11.2008 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: MarcosBMW
Přidáno: 29.3.2007 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: JaWohl
Přidáno: 8.6.2010 399 Majitel 9.92 Uživatelé