Recenze
Technické info
Přezdívka auta Renault Thalia Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:12000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1200 výkon [kW]: 55 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední
Popis vozu
Thalia Privilege, 1,2 16V 55 kw,
Silné stránky
- Na objem 1,2 l slušně živý motor, hmotnost cca 950 kg nahrává lehce nadprůměrným jízdním výkonům. Po dálnici (mimo ČR) se dá v případě nouze vytočit i na 170 km/h ve třech lidech.
- Objemný zavazadelník
- Ochrana proti prorezivění, teoreticky byste si měli moct vzít karoserii do hrobu.
- Útulný interiér, kvalitní materiály, slušná ergonomie (viz. ovládání radia pod volantem a.t.d.)
- Pohodlné nastavení podvozku (odpružení), na našich silnicích to opravdu ocením...na druhou stranu i nevýhoda, viz. níže, jde o to, co kdo preferuje. P.S. "odborník" ze Světa Motorů to neocenil vůbec, asi je rozený závodník a do 90-ti stupňové zatáčky najíždí vždy stovkou...
- Nízké riziko krádeže (doufám...:-))
Myslím, že tato recenze sedí velmi přesně : http://www.autoweb.cz/male-sedany-do-150000-aveo-thalia-fabia/
Slabé stránky
- Výše zmínené nastavení podvozku, pohodlí je vykoupeno jistým nakláněním při rychlejším průjezdu zatáček
- Údajně dle "odborníka" ze Světa Motorů nízké opěrky sedadel, nevím, měřím 185 cm, předtím jsem měl x let Škodu Octavii a neřekl bych, že je tu nějaký podstatný rozdíl. V Cliu 2 jsou ty samé a nikdo je nikdy nekritizoval, kdybych se o tomto "problému" nedočetl, nevěděl bych o něm.
- Špatné první starty, o kterých se tu mluví, se mi vyhýbají (zatím?)
-
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce z Říčan byl korektní, i na ceně jsme se rozumně domluvili...:-)
Novinky v recenzi
A jak je to po téměř 12 letech ... :-)
Zdravím,
napadlo mě, že bych mohl napsat, jak je to s Thálkou po 12 letech téměř každodenního užívání. Vzhledem k tomu, že jako rodinný používáme jiný vůz, s Thálií jezdím prakticky jen do práce, se synem do školky, na "týdenní" nákupy, či na chalupu v Podkrkonoší, když jedu sám, nebo jen se starším dítkem. I proto má po těch letech najeto jen 130 tis. kilometrů.
A co se za tu dobu semlelo? Kupodivu vlastně vcelku nic, jediné dvě závady byly pro tento model typické, jak jsem později zjistil na fóru. - A finančně byly vlastně zanedbatelné. První byly prasklé zadní pružiny po cca šesti letech, ty z výroby jsou opravdu slabé. V servisu vám automaticky dají silnější a již to nikdy nemusíte řešit. Druhá je spíš banalita, prodírající se kabel centrálního zamykání kufru. Konstrukční vada, 2 x opravováno, jednou v rámci záruky zdarma, podruhé asi za 300 Kč s DPH :-) Vzhledem k tomu, že nevím, kdo by co hledal v kufru nízkonákladového auta, které má ještě k tomu otevírání přisprostle rafinované, takže málokdo ví, čím jej vlastně otevřít, nevadí, když si závady všimnete třeba po čtvrt roce.
Jinak světe div se, za celou dobu žádná jiná závada, nic se nepokazilo. Klima chladí, centrál zamyká, elektrická zrcátka se stále vesele seřizují, rádio hraje a jeho ovládání pod volantem je též bez závady. Nikde žádná rez a i původní výfuk je stále v kondici. Motor si jede to svý, je vcelku pružný, ale ono auto má jen 950 kg, takže se moc nenadře a těch 75 koní postačuje i k lehce nadlimitním dálničním rychlostem ve stoupáních. Rozvody jsem měnil po cca sedmi letech, jak je vyžadováno, to byla snad jediná vyšší investice (cca 9500 Kč). Jednou jsem měnil brzdové destičky, pravidelně po dvou letech měním olej, dále byly vyměněny tyčky stabilizátoru. Takže taková ta klasická údržba, nic víc. Spotřeba se i při mém hodně městském režimu drží kolem 6,3 - 6,5 litru na sto. Vím, že lidé na venkově, kteří brázdí okresky, se dostávají s Thálií v pohodě na papírových 5,9 litru.
Abych to nějak zakončil, myslím, že za ty peníze to nebyl špatný kup, na ježdění po městě, kolem něj a občasné cesty do cca 120 km vzdálenosti je to auto o.k., když nejste nějak zvlášť nároční. Na delší cesty bych si Thálku nebral, na to máme koneckonců druhý vůz. Nákladově je to auto zlaté, opravdu stačí jen základní údržba. Motor 1,2 16V je držák, (jak se i píše v recenzích i u jiných modelů Renaultu, kam se dával), kastle nerezne, podvozek drží a hloubková koroze se jej též netýká. Ani ta trocha elektroniky, co tam je, neblbne. Rozhodl jsem se tak, že si ji asi nechám až do doby, kdy dožije. Přidal jsem jedno foto, jak vypadá po těch 12 letech bojů na parkovišti před domem, na parkovištích před obchodními centry a po půtkách s kartáči v myčkách, kam se podívá tak 2-3x do roka.
Takže asi tak :-)
Další vozy Renault Thalia
-
Renault Thalia (2009) Majitel: fulbo
Přidáno: 6.5.2013 149 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Renault Thalia (2005) Majitel: honza_novak
Přidáno: 25.4.2013 69 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Renault Thalia (2004) Majitel: Julo486
Přidáno: 19.4.2012 29 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Renault Thalia (2011) Majitel: majki0711
Přidáno: 22.4.2012 464 Majitel 8.76 Uživatelé
-
Renault Thalia (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.1.2009 1210 Majitel 8.70 Uživatelé