Recenze
Technické info
Přezdívka auta haervecko Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:5 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 134 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.8 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7
Popis vozu
Po dlouhych letech stravenych v Civicu VII (predfacelift) nastal cas na zmenu. Puvodne jsem premyslel o HR-V ve vybave Elegance, ale nakonec to dopadlo stylem "kdyz uz, tak uz". V zari 2019 jsem objednal HR-V Sport MY2020 v barve Platinum Grey (jde vybrat pouze u Sportu) u jednoho ze dvou brnenskych prodejcu. Dodani bylo prelom listopad / prosinec, coz vyslo temer presne.
Hondy se pry dodavaji vyhradne na letnich pneu (nehlede na obdobi), takze jsem musel hned resit zimni obuti. Honda nabizi zimni komplety v 17", ale design pro Hondu Sport se mi vubec nelibil. Navic jsou ty disky lestene, coz se na zimu vylozene nehodi. Vyresil jsem to tedy zatim tak, ze jsem koupil Goodyear Ultra Grip Performance G1 ve shodnem rozmeru 225/50 R18 a nechal auto prezout. Prvnich par sezon budu tedy gumy prezouvat na stavajicich original ALU R18 a pak se uvidi. Tajne premyslim o nejakych lestenych R19. Zajimavost je, ze v jinych vybavach je disk R18 nabizen s pneu 225/45 a pouze u sportu je 225/50 (guma je trosku vyssi).
Hodne jsem premyslel o prevodovce, opravdu me lakala CVT zvlast kdyz hodne jezdim po meste, ale po zhlednuti recenzi na youtube jsem sel do klasickeho manualu.
Zatim davam jen fotky ze salonu - az bude hezky, zkusim neco nafotit.
Aktualne mam najeto 80km :) Spotreba 7-7.5l na zimnich kolech. Vsechno ve meste se skakanim v kolonach, kratke trasy do 15 km se startovanim kolem 0st C. Takze spokojenost - bal jsem se, ze to bude vyrazne horsi. Po zajeti motoru pry spotreba jeste lehce klesne.
UPDATE - 30km "delsi" trasa mimo mesto s jednim studenym startem uz byla za 6.3l
Silné stránky
- bohuzel nemam moc moznost srovnani, doted jsem jezdil auty r.v. 2005 a starsi, takze mam ted ruzove bryle :)
- vykon jsem zatim nezkousel - nechci tomu nakladat se syrovym motorem. Tocim max do 3-4tis, po par tisic km zacnu pridavat
Slabé stránky
- auto teprve zajizdim, takze pisu jen prvni dojmy
- pry se neda trvale vypnout start/stop system (driv slo aspon revertovat tlacitko, ani to uz pry nejde), takze si snazim zautomatizovat startovaci ritual o zmacknuti kouzelneho tlacitka pred radici pakou :)
- prekvapila me nutnost auto startovat se seslaplou spojkou - dlouhe roky startuju bez spojky - pry se min opotrebovava nejake lozisko.
- bal jsem se (dle recenzi) zastaraleho infotainmentu - po prvnich zkusenostech s tim nemam problem. Ano, vypada ponekud obstarozne, nicmene je svizny a zatim mi staci. Koukal jsem, ze z Ciny se da za cca 350USD objednat nova jednotka s vetsim displejem a Androidem 9, ale riskovat to zatim nebudu :)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- zatim zadne
Zvazuji:
- nejaky predehrev motoru - na starem aute mam elektricky predehrev motoru na 230V - tedy auto musi byt pripojeno kabelem k zasuvce a vyhrivani si ridim/planuji pres zasuvku ovladanou mobilem (Sonoff). Tady ale neni moc vhodny prostor pro umisteni zasuvky - nevleze se nikam bez vykuchani list v mrizkach (napr. vedle mlhovky). Zatim tedy auto znasilnovat nebudu, pripadne se pak porozhlednu po nejakem Webastu.
- ochranu laku - nejaka keramika + folie na nejvic exponovana mista
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Skvele. Co bylo slibeno, bylo splneno. Predani vozu trvalo cca hodinu a pul - detailni projiti vozu, vysvetleni ovladani apod.
Novinky v recenzi
Klasická údržba + koncovky výfuku
- najeto 27tis km, od poslední novinky proběhly 2 výměny oleje (přešel jsem na Mobil 1 ESP 0W-30) vč. olej. filtru, 1x vzduchový filtr, 2x kabinový, gumičky stěračů
- originál chromové oválné koncovky výfuku vyměněny za kulaté kombinace nerez/karbon průměr 90mm
Mlhovky a teplota oleje
Nainstalovány jinak tvarované mlhovky - podlouhlé LED místo orig kulatých LED. Tyto podlouhlé se dodávají např na trh v Asii nebo Austrálii. V Evrope jsou mlhovky kulaté. Netuším proč. Nicméně ty podlouhlé se mi líbí mnohem víc. Orig díl vyjde jedna na 8tis, dá se ale pořešit "druhovýrobou" na Ali nebo ebay. Nová mřížka je z lesklého černého plastu - originál je matný hrubý plast. Přitom lízátko, mřížka a části masky jsou leskle lakované. Nové mlhovky se k autu tedy hodí víc.
Dále nainstalováno měření teploty oleje pomocí sandwich plate pod olejový filtr a budíku od Depo Racing. Je fajn vidět, kdy je olej zahřátý. Při studeném startu kolem 0°C trvá normální jízdou až 20 min než se olej zahřeje na teplotu 80°C. Webasto dobu zkracuje cca na 2/3 (podle délky ohřevu). Nejvíc jsem zatím viděl na dálnici - 92°C.
Fotky obou věcí v galerii.
OCT, roční údržba keramiky
Po cca roce proběhla údržba keramiky. Chemická dekontaminace laku, obnovení hydrofobní vrstvy. Byla dána novější generace než ta před rokem - efekt odpuzování vody je teď mnohem výraznější. S navoskovaným Jazzem se to nedá vůbec srovnat - ten sice krásně perličkuje, voda rychle odtéká, ale od HRV se voda vyloženě odráží.
Namontován Oil Catch Tank od JF Performance, držák vlastní výroby na míru pro HRV. Fotky v galerii.
Webasto a drobnosti
Pořízeno Webasto ThermoTop EVO 4 s ovladačem Telestart T100 HTM. Výborná věc, v teplotách lehce nad nulu stačí nahřívat cca 15 min a motor je už zahřátý, kabina relativně taktéž. Pro teploty pod nulu 20min je jistota, rozpustí to i led na čelním a bočních sklech.
Na Aliexpress zakoupen HUD s ukazatelem otáček - namontován tesně před čelní sklo. Kabel tažen ve škvíře mezi sklem a palubkou a pak A sloupkem dovnitř k OBD portu pod volant.
Najeto lehce přes 10tis km - proveden roční servis. Kromě oleje v motoru jsem proaktivně měnil i olej v převodovce.
Chystám se na montáž Oil Catch Tanku, měření teploty oleje a power boxu (BlueSpark).
Další tlumení a drobné dodělávky
- blinkry v zrcátkách vyměněny za dynamické LED - blinkr se postupně rozsvěcuje od začátku do konce
- namontována palubní kamera
- plynová vzpěra na kapotu
- podsvětlené vnitřní prahy - černý plast v kombinaci s nerezovým plechem a modře svítící nápis HRV. V podstatě shodné s orig. příslušenstvím
Další tlumení:
Zadní podběhy - zvenku na plech Comfortmat Extreme v kombinaci s Comfortmat D3. Na kobercový podběh jsem pak lepil Comfortmat Blockator. Protože na kobercových podbězích materiál nedrží úplně optimálně, Blockator jsem přichytával na originál kovové sponky, co držely původní tovární odhlučňovací polštářky. A dále jsem materiál vystřihoval tak, aby byl prošroubován skrz alespoň jedním plastovým cvokem příp šroubem, co pak drží samotný podběh na karoserii.
Dotlumeny přední podběhy - plechy byly vytlumeny již z dřívějška, přidal jsem tedy jen Comfortmat Blockator na kobercový podběh. Opět přichycen kovovými sponkami a pak plastovými klipy přes koberec skrz do plechu.
Páté dveře - vnější plech Comfortmat D2, na něm Comfortmat Vision, tapecírunk vč bočních sloupků a horního dílu za třetím brzdovým světlem vytlumeny Comfortmat Softwave 15
Spodní část kufru - Comfortmat D2 + Comfortmat Integra, samotné dno pod rezervou (tj nad zadním dílem výfuku) Comfortmat Extreme + Vision + Blockator
Boky kufru, boční vnější plechy, nadkolí - Comfortmat D2 + Comfortmat Integra v kombinaci s Blockshot
Pod zadními sedačkami a dolů k zámkům Magic Seats je jen holý koberec přímo na kastli. Tam tlumeno Comfortmat D2 + Vision. Podlaha až pod přední sedačky Gladen Aero Multi. Materiál na podlaze a kolem zámku Magic Seats nesmí být moc tlustý - max do 1cm a radši něco měkkého. Jinak se posune plastový díl kolem zámku a kovový rám na spodku sedadla se nezamkne v pořádku.
Veškeré nacvakávací plastové díly v kufru, bočnice, C sloupky, kryty nástupních prahů atd jsem pečlivě vylepil Comfortmat Softwave 15.
Torpédo pod stěrači (nutno sundat stěrače, plastový díl pod oknem, mechanizmus stěračů) - Comfortmat D2 + Comfortmat Neoprene.
Kapota - pouze pod originálním krytem - Comfortmat D2 nalepen na výřezy v plechu. Comfortmat Vision nalepen zevnitř na tovární tlumení kapoty.
Občas mi drnčel plast pravého A sloupku - oba sloupky dotlumeny zevnitř Comfortmat Softwave 15 a molitanovými samolepícími páskami. Pomohlo :)
Tlumení kufru udělalo velký efekt. Celá zadní část auta se neuvěřitelně ztišila - v podstatě teď nejde zezadu slyšet nic. Veškerý hluk jde pouze z přední části auta, od motoru a vzduch kolem oken při vyšších rychlostech. Zbývá dotlumit podlaha vepředu, B sloupky, pod palubovkou co půjde a možná někdy střecha.
tlumení dveří a výměna repro
Upgrade továrního audia.
Zadní dveře - Hertz CX 165
1. vrstva - anti-vibrační - Comfortmat D2
2. vrstva - pohlcení hluku - Comfortmat Integra
3. vrstva - pohlcení stojatých vln od repro - Gladen Aero Wave
Boky a dno zevnitř jsem vylepil Gladen Aero Multi. Aero Wave jsem lepil i na vnitřní plech zevnitř - hlavně kolem reproduktoru. Vnitřní plech uzavřen Profidamp Alubutyl 18. Odřezky nalepeny různě kolem + na zpevnění rámečku pro repro. Originální igelit vrácen zpět na místo.
Tapecírunk na větších plochách zpevněn Profidamp Alubutyl 12 a vytlumen Comfortmat Softwave 15. Originální tlumící materiál jsem ponechal (a podlepil v rámci možností) - je opravdu hutný a tlustý. Minimálně 2x víc než např u Jazzu 2011 - tam jsem ho odstraňoval.
Přední dveře - Hertz CK 165
- stejné vrstvy jak u zadních repro
- komponentní repro mají separátní výhybku - tu jsem nalepil na dveře
- výškáče osazeny do nového domečku za zrcátkem
Fotky v galerii. A zvuk? Ale jo, jde poznat rozdíl :))
letní kola
Co se týče letních kol, nakonec jsem zůstal u R18 - nechtěl jsem auto trápit na větších kolech. Po projetí nabídky kol na trhu jsem zůstal u originál Honda kol s názvem Geminis / HR1803, na které jsem nechal nazout původní pneu, co byly k autu při koupi - Michelin Primacy 3 225/50. Fotka přidána do galerie.
Jinak mám teď najeto něco přes 4tis km, spotřeba šla v mezičase postupně dolů - po městě (i před karanténou) šlo jet kolem 6l, mimoměsto "naslušňáka" se dá zajet i hluboko pod 5 (průměr 4,6l/100 na cca 150km trase po okrskách).
Dodělávky
Po najetí cca 2500 km jsem nechal proaktivně vyměnit olej (nyní 5W30 Shell) a filtr a byly dodělány úpravy kosmetického rázu:
- namontováno ambientní osvětlení nohou - během jízdy svítí velice decentně, po otevření dveří výrazně zesílí
- hliníková krytka na šikminu pro odložení levé nohy
- vytlumení podběhů - ve dvou vrstvách Alubutyl 21 + Gladen Aero Multi
- strojní leštění laku
- hybridní dvojvrstvá keramická ochrana laku Kamikaze Collection Miyabi + Zipang
- transparentní folie na přední světla a zadní nakládací hranu + část nárazníku
- odmontovány rámečky na SPZ - ty jsou teď nalepeny
Přidat názorDiskuse: Honda HR-V Sport
- Webasto - cena 30.12.2021 10:16 Kukynoo
- Pěkná krabice 16.02.2021 16:26 SKAY
- Re: Výška sedadla 05.05.2020 21:19 porew
- Výška sedadla 30.04.2020 09:22 peto67
- Re: Dojezdové kolo 29.04.2020 16:06 porew
- Dojezdové kolo 12.03.2020 23:25 sorondo
- Re: Re: Dojezdové kolo 08.03.2020 16:57 sorondo
- Re: Dojezdové kolo 05.03.2020 14:31 porew
- Dojezdové kolo 01.03.2020 15:20 sorondo
- Re: Dojezdové kolo 01.03.2020 10:10 porew
- Dojezdové kolo 01.03.2020 08:15 sorondo
- Dobrá volba 06.12.2019 18:28 Operator13
- Re: Oceňuji odvahu 04.12.2019 11:04 porew
- Re: Re: komfort na 18" 04.12.2019 10:46 Jopino
- Oceňuji odvahu 04.12.2019 10:09 St.
- Re: komfort na 18" 04.12.2019 08:57 porew
- komfort na 18" 03.12.2019 19:23 Verny_2013
- Re: Re: Spojka 03.12.2019 13:37 Jopino
- Re: Spojka 03.12.2019 11:21 porew
- Re: Re: Gratulujem, 03.12.2019 11:14 porew
- Spojka 02.12.2019 21:02 Jopino
- Re: Gratulujem, 02.12.2019 20:28 Rasto
- Gratulujem, 02.12.2019 19:38 idam.i
Další vozy značky Honda
-
Honda HR-V (2016) Majitel: Jopino
Přidáno: 16.8.2016 9710 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Honda HR-V (2018) Majitel: Operator13
Přidáno: 14.12.2018 010 Majitel 8.67 Uživatelé
-
Honda Civic (2008) Majitel: padam
Přidáno: 23.2.2008 44010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Honda CR-V (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.5.2007 439 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Honda Accord (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.6.2007 24910 Majitel 9.91 Uživatelé