Recenze
Honda HR-V 2018 CVT
Technické info
Přezdívka auta HARVEY Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:16000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 96 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední
Popis vozu
Jde o mojí první zkušenost s pověstnou Japonskou kvalitou.
K vozidlu jsem se dostal náhodou, kdy u mého minulého vozidla (Opel Meriva B 1,4 atmosféra, 6 MT - 74 KW) mi chyběl trochu výkon a trochu lepší výbava a tak při jedné z cest okolo prodejny Hondy v Ostravě jsem zde zavítal.
Zde mne zaujal vystavený model Hondy HR-V II. Facelift - výbava Elegance s CVT převodovkou. Již při nastoupení do vozidla jsem se do tohoto zamiloval a to jsem s autem ještě nejel. Opel Meriva B je jen o maličko větší do výšky i šířky, nicméně HR-V disponuje pocitově větším prostorem, lepším výhledem z místa řidiče díky absenci "B sloupku", pohodlnějšími sedačkami, do kterých jsem zapadl tak, že se mi z auta vůbec nechtělo. Rovněž interiér je daleko kvalitněji zpracován než u Merivy. Malinké mínus spatřuji v čalounění dveří a to konkrétně v látkovém zpracování, které je v horní části, kde si určitě všichni rádi v letních měsících necháváme položenou ruku.. Mám trochu obavy, aby se čalounění v této části nadměrně nešpinilo.
Co se týká prostoru pro spolujezdce vzadu, je zde dostatek místa, takže osoba sedící za řidičem, zde má dostatek prostoru jak pro nohy, tak i dostatek místa nad hlavou. Měřím 187 cm, a když jsem si následně sedl na zadní sedadlo, tak jsem před koleny měl ještě přibližně 10 cm od přední sedačky.
Uvedený vystavený model HR-V byl s převodovkou CVT a jelikož jsem byl z auta doslova nadšen, dohodl jsem si za týden předváděcí jízdu. Následná předváděcí jízda nakonec definitivně rozhodla a uvedené vystavené HR-V jsem si do týdne odvezl domů.
Vrátím se ale zpět k hodnocení. Do současné doby mám ujeto asi 2000 km, převážně odježděno po městě. Jízda v městském provozu je opravdu zážitek a plně souhlasím s autorem jedné recenze, kde vozidlo označuje jako "Městský pohodář". Vozidlo má velmi dobře vyladěné řízení, při jízdě po městě o motoru ani nevíte a dle palubního počítače se spotřeba pohybuje do 6 litrů. Tato spotřeba je nejspíš důsledkem dobrého odstupňování rychlostí uvedené CVT převodovky. Na můj vkus se mi zdá, že otáčky při běžné jízdě po městě se pohybují strašně moc nízko (při 50 km/h) se otáčky pohybují v rozmezí 1200 - 1300 otáček za minutu. Nicméně uvedený model má možnost přepnout převodovku do manuálního režimu a převodové stupně řadit tzv. pádly umístěnými pod volantem. Zapomněl jsem se zmínit, že převodovka disponuje celkem 7 převodovými stupni. Opakem je pak jízda s vozidlem mimo město. Při rychlosti do 90km/h je vše v pořádku, ale při rychlosti na dálnici a rychlosti okolo 130 km/h je hluk od motoru v kabině vozidla podstatně znát. Spotřeba se dle palubního počítače při této rychlosti jízdy pohybuje okolo 7 litrů. Otázkou je zda tento stav je setrvalý a motor si časem více nesedne a hluk bude v kabině snesitelnější. Kolega, který má stejný model HR-V s CVT převodovkou mi říkal, že po ujetí asi 6000 km se motor podstatně zklidnil.
Uvedený model by měl být oproti předchozí verzi lépe odhlučněný a to použitím kvalitnějších materiálů a systémem aktivního potlačení hluku ANC (Active Noise Cancellation). Systém sleduje pomocí dvou kabinových mikrofonů nízkofrekvenční hluk a poté ho skrze reproduktory potlačuje přesně načasovanými signály v opačné fázi.
Dalším zajímavým prvkem odhlučnění, kterého jsem si všiml, když jsem měl auto na rampě je kobercová hmota o tloušťce asi 5 mm, připevněná plastovými nýty na spodní části vozidla. Mám jen trochu obavy, aby kobercová hmota nedržela v sobě vlhkost a neurychlila tak korozi vozidla.
O vozidle se dále již nebudu rozepisovat.
Perfektní a obsáhlou recenzi tu má napsanou uživatel "Jopíno" a ikdyž má předfaceliftový model, až tak moc rozdílů mezi těmito modely zde není...vyjma uvedené CVT převodovky...
Silné stránky
pohodlné sedačky, prostorný interiér, kvalitní zpracování interiéru, výborný výhled vlevo ze strany řidiče...srovnávám s Opel Meriva B
Vzadu dostatek místa i pro osoby vyššího vzrůstu, nízká spotřeba (ve městě 5,8 litrů),
Slabé stránky
přední parkovací senzory jsou málo citlivé a zvuk pípání není moc slyšet...Drahé doplňkové příslušenství - řeším nákupem v Číně...
slabé osvětlení prostoru za autem při couvání, zadní kamera má malé rozlišení, takže v noci moc kvalitní obraz nečekejte. Výměna žárovek pro zpětný chod za žárovky cree Led 7W trochu problém vyřešila...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím žádné, garanční prohlídka bude až po roce...doufám, že žádné nebudou....vzhledem k okolnostem, kdy vozidlo jezdí v běžných rychlostech na velice nízké otáčky...např. při 50 v obci otáčky mírně nad 1000 ot. za minutu...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
prodejce Honda Ostrava - příjemné vystupování prodejce....
Novinky v recenzi
Prodáno 7/2024
Vozidlo prodáno s najezdem 48900km s jedinou závadou a to pridreným brzdovým válečkem....
Prodáno 7/2024
Vozidlo prodáno s najezdem 48900km s jedinou závadou a to pridreným brzdovým válečkem....
Ohlučnění podlahy a úprava odhlučnění torpéda-shrnutí
Člověk se rád tzv. "opičí" a já nejsem vyjímkou :-) a tak po vzoru Jopína a Porewa jsem pokračoval v odhlučnění vozidla. Začalo to torpédem (1 vrstva Comfortmat D2, 2. vrstva Comfortmat neoprene 6)...následovaly přední dveře (1. vrstva Comfotmat S2, 2. vrstva Comfortmat Vision a 3. vrstva Comfortmat Soft Wave 15). Po odhlučnění dveří přišlo na řadu odhlučnění kufru vozidla (1. vrstva Comfortmat S2, 2. vrstva Comfortmat Blockshot a 3. vrstva Comfortmat neoprene 6...tuto vrstvu jsem ale posléze z některých míst musel odsstranit, protože jsem zpět nemohl usadit koberec v kufru.
Nějakou dobu jsem uvažoval, že s odhlučněním jsem definitivně skončil, nicméně počiny výše uvedených uživatelů mi nějak nedaly spát a rozhodl jsem se pustit do odhlučnění podlahy...
(1.vrstvu pro celou podlahu jsem zvolil materiál Comfortmat Extréme, který jako jediný se musí pokládat nahřátím - použil jsem horkovzdušnou pistoli..2. vrsva pouze před předními sedadly materiál Comfortmat Blockshot - pod sedadly 2. vrstva Comfortmat Vision - ten tenčí - položení hrubšího mat. brání vedení vzduchu, vzadu za předními sedadly jako 2. vrstva použit Comfortmat Vision - ten hrubší. 3. vrstvu jsem na podlahu nepokládal - není zde pro tuto dostatek místa.
Po dokončení podlahy jsem se po nějaké době podíval do torpéda, jak to tam vypadá, protože u domu máme padající jehličnany, které neustále zasypávají vozidlo nečistotami. Trochu jsem se při oddeklování torpéda zděsil, neboť zde bylo spousu marasu a muselo na řadu přijít čištění..navíc jsem zjistil, že druhá vrstva Comfortmat Neoprene je na více místech odlepená ( lepil jsem poctivě, takže nejspíše soudruzi z NDR někde udělali chybu :-). 2. vrstvu neopréne jsem teda celou ztrhl, prostor celý vyčistil a odmastil. Následně jsem na zadní a horní stěnu torpéda, jako druhou vrstvu všude nalepil Comfortmat Blockshot a na tuto pak Comfortmat Soft Wave 15...na spodní části torpéda jsem nechal jedinou, původní vrstvu Comfortmat D2....
Práce na odhlučnění vozidla z mého pohledu je středně náročná, alespoň pro člověka jako já, ale po druhé už by jsem do toho nešel ani za nic.... Nejhorší asi bylo odhlučnění podlahy, kdy jsem se zaměstnal cca na 12-14 hodin, rozdělených do tří dnů. Toto odhlučnění podlahy a jeho účinky dokonce poznala i má přítelkyně, která ani neslyší za jízdy kamínek uvízlý v dezénu pneumatiky :-), kdy konstatovala, že je to až neuvěřitelné, jak se vozidlo ztišilo...
Celkem jsem za materiál utratil cca 12000,- kč,
Kuna v motorovém prostoru
Skoro dva a půl roku jsem měl klid...v březnu tohoto roku jsem poprvé si všiml, že v odhlučnění za motorem v jeho levé části jsem měl vyhrazanou malou dírku o velikosti pětikoruny. V této době jsem měl odhlučnění z preventivních důvodů nastříkané K2 proti kunám. Po tomto zjištění jsem si zakoupil plašičku kun "Deramax", přidal WC blok a vše opětovně v prostoru motoru vyčistil a nastříkal ....nepomohlo. Kuna se vyřádila tentokrát pořádně a odhlučnění jsem ztrhl celé dolů a výše uvedený postup opakoval....vše vyčistil, opětovně nastříkal K2 a a zase nepomohlo. Kuna se tentokrát vyřádila na odhlučnění kapoty motoru. Dnes jsem si vyzvedl auto ze servisu Honda v Zelinkovicích s novým odhlučněním a do práce, kde se mi toto stalo, raději chodím pěšky. Pro zajímavost táto sranda mě stála cca 20000,- kč - práce trvala dva necelé dny (byl jsem mile překvapen rychlostí a ochotou ve zmíněném servisu).
Odhlučnění kufru a předních dveří
Po dlouhé době jsem se donutil nahrát fotky posledních úprav a to odhlučnění kufru a předních dveří (viz. galerie). K samotným fotkám nebudu dávat komentář, jsem přesvědčen, že není ani potřeba...Výsledek odhlučnění je opravdu znát, ikdyž jsem nepoužil ty nejlepší materiály, které jsou k dispozici na trhu.
Přidat názorDiskuse: Honda HR-V 2018 CVT
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy značky Honda
-
Honda HR-V (2016) Majitel: Jopino
Přidáno: 16.8.2016 9710 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Honda HR-V (2019) Majitel: porew
Přidáno: 29.11.2019 2310 Majitel 9.31 Uživatelé
-
Honda Civic (2008) Majitel: padam
Přidáno: 23.2.2008 44010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Honda CR-V (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.5.2007 439 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Honda Accord (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.6.2007 24910 Majitel 9.91 Uživatelé