Recenze
Ford Mondeo Titanium 1,6 EcoBoost
Technické info
Přezdívka auta Fordík Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:14000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 537 pohon kol: přední
Popis vozu
Protože moje Octavia kombi se již blížila čtvrt milionu ujetých kilometrů, začal jsem přemýšlet o novém voze. Od začátku bylo favoritem Mondeo, jen jsem nebyl rozhodnut, jestli lehce jeté nebo nové. Taky jsem vyzkoušel Kugu a Kia Sportage, ale pro mě tyto vozy mají moc malý zavazadlový prostor. Z počátku jsem vůbec neuvažoval o benzínu, ale při mém nájezdu a většinou kratších cestách jsem se nakonec rozhodl pro motor 1,6 Ecoboost. Propátral jsem snad celý internet a všude jen chvála; až mně to bylo podezřelé. Po návštěvě dealera a zkušební jízdě bylo rozhodnuto. Nové Mondeo kombi Titanium 1,6 Ecoboost.
Jen cena se mně zdála dost vysoká, protože na různých čtenářských fórech se psalo o dost velkých slevách. Jen u mého dealera zatím nic moc. Tak jsem nechal situaci asi měsíc „uzrát“. Po této době se mně dealer opět ozval, že je možnost zadat nějaké vozy do výroby se slevou 22%.
No, abych to nenatahoval; nakonec z toho bylo 27%, prohlídka po 3t. km zdarma a plechové disky na zimu navíc. Jen mě dealer upozornil, že čekací doba může být delší, protože Ford pro velký zájem nestíhá vyrábět motory Ecoboost. Pro mě žádný problém; nijak jsem na vůz nespěchal.
Tak jsme si „plácli“ a já objednal Mondeo Titanium 1,6 Ecoboost kombi, barva hnědá Lunar Sky.
Z výbavy na přání jen „hagusy“ ve stříbrném provedení, 17‘ kola, startování tlačítkem a sada Comfort (parkovací asistent, vyhřívaná sedadla). Teď už jen čekat asi 3-4 měsíce.
Jaké bylo moje překvapení, když mně prodejce za 3 týdny!!! volal, že vůz je již ve skladě a za 2-3 dny bude připraven k převzetí !!! Hned mě napadlo, jestli to není nějaká „skladovka“. Hned jsem si to ověřil na Etis Fordu. Ne, vůz byl opravdu vyroben před týdnem.
Převzetí vozu proběhlo v pohodě. Prostě žádná paráda, jako plachty, mašle atd., ale ani nebylo odbyté. Prostě standard. Vůz byl již na značkách, takže mně odpadlo běhání po úřadech. Za to připisuji dealerovi plus.
Jen jsem byl trochu překvapen novým typem hagusů, na které mě nikdo neupozornil předem, a tak jsem musel řešit nový střešní nosič na kola.
Zatím mám auto jen pár měsíců, tak jenom pár postřehů.
Exterier:
mně se auto prostě líbí a nemá chybu. Proto jsem si ho taky koupil. Barva je super, vůbec na ní není vidět špína. 17’kola jsou na vůz této velikosti minimum.
Interier:
prostornost je ve všech směrech výborná. Přední sedadla jsou až moc sportovní. Silnější jedinci by mohli mít trochu problém se šířkou. Palubní deska a volant jsou decentní, žádné výstřelky, což mně vyhovuje.
Convers+ už konečně trvale ukazuje teplotu motoru. O nočním oslnění nemůže být řeč. Ovládání po chvilce cviku je jednoduché a přehledné. Ovládání oken je trochu schované pod madlem dveří, ale není to žádná hrůza. Výhrady mám ke kapsám dveří. Hrana výlisku je hodně ostrá a působí to hodně lacině. To i v Oktávce vypadala mnohem líp. Ani často kritizované LED osvětlení kabiny mně nepřipadá nijak hrozné. Zas tak často nesvítí, abych to řešil.
Co mně trochu chybí, je elektrické otvírání pátých dveří a hodně mi chybí vyhřívaný volant. Za ten bych si rád připlatil, ale bohužel. Zato mně vůbec nechybí plynové vzpěry na kapotě. Jednou za čas kapotu klidně zvednu i rukou. (Asi 2x za půl roku)
Audio moc nepoužívám, ale Sony hraje podle mě výborně.
Zavazadlový prostor:
všichni se rozplývají nad velikostí, ale já s tím nesouhlasím. Na vůz této velikosti a rozvoru by měl mít minimálně +50 litrů. V porovnání s Oktávkou je o hodně menší a to mně dost vadí. Často jezdím po Evropě naložen až po střechu a ještě 4 kola na střeše, tak to mohu porovnat. Má malou hloubku, využitelnost pod podlahou a úplná šílenost jsou boční plasty, ve kterých jezdí roletka. Hodně ubírají na šířce a využitelnosti prostoru. To se prostě moc nepovedlo. Zato délka a možnost roviny jsou parádní.
Jízda:
Motor 1,6 Ecoboost byl jeden z hlavních důvodů, proč jsem do Mondea šel. Zátah má hodně odspodu jako diesel a nejvyšší kroutící moment leží v oblasti otáček, ve které se pohybuje většina řidičů. Že má vůz 160 koní není až tak podstatné, protože v tak vysokých otáčkách se auto málo kdy pohybuje. Zato po městě se dá jet v pohodě na 5ku nebo i 6ku a když je potřeba, tak se motor rychle zvedne. Prostě zatím super.
Dlouhodobou spotřebu mám teď 6,8l/100km. (Všechny tři ukazatele plný počet ekolístků).Většinou kratší cesty do 20 km a město. Bez dálnice. Na slovenské dálnici ve třech, naložený na týden na hory plus tři kola na střeše, tempomat na 120; spotřeba kolem 9 litrů. Spotřeba je hodně závislá na noze řidiče. Není problém jet za 10 i více litrů. To už je potom ale jiný „kvapík“.
Vynikající je také odhlučnění celého vozu. Než jsem si zvykl na to ticho, občas jsem se musel na semaforech podívat na otáčkoměr, jestli motor vůbec běží.
Jízdní vlastnosti, podvozek a odezva od volantu, to je asi to nejlepší. To Ford umí perfektně. Prostě kam se jen podívám, tam auto jede. Super. (Nedávno jsem zkoušel novou KIA Cee’d a to je proti Mondeu katastrofa. Jinak fajn auto, ale ta odezva od kol, řízení, no prostě dost hrůza.)
Převodovka a spojka funguje tak jak má, řazení chodí přesně, ale možná by se ještě malé rezervy našly. Možná si to ještě časem trochu „sedne“.
Jízda na 17‘ kolech je dost tvrdá, je cítit každá nerovnost. Plus je, že se toto vůbec nepřenáší do řízení a volantu. Jsem zvědavý na rozdíl na zimních 16‘.
Určitě doplním po přezutí.
Silné stránky
Vzhled
Prostor
Motor
Spotřeba
Podvozek
Brzdy
Startovací tlačítko
LED denní svícení
Vyhřívané přední okno
Poměr cena/užitná hodnota
Slabé stránky
Snad jen menší zavazadlový prostor, USB není v základu a ostřikovač skla málo rozprašuje.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím bez jediné závady.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Naprosto v pohodě. Ochota, úroveň, komunikace, prostředí, odbornost, příjemné vystupování. Vše, jak má být.
Novinky v recenzi
Garančka bez jediné závady- 2450,-Kč.
Spotřeba na delší trasy 6,8l/100km. Dovolená plně naložený(4 dospělí+4kola na střeše) přes alpské průsmyky na Tour do Francie do 9l/100km.
Zimní 16´
Po přezutí kol ze 17´na zimní 16´ plechy se trochu zlepšil komfort jízdy, ale není to příliš velký rozdíl. Očekával jsem větší.
Teď v mrazech mně stoupla dlouhodobá spotřeba na 7 l/100km.
Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo Titanium 1,6 EcoBoost
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na značkách 12.08.2013 20:36 Midlosek
- Mondeo 03.06.2013 14:27 Delfin2
- Re: Re: Re: Re: Re: Na značkách 23.05.2013 21:49 petan_k
- Re: Re: Re: Re: Na značkách 21.05.2013 22:38 Midlosek
- Re: Re: Re: Na značkách 21.05.2013 21:20 petan_k
- Re: Re: Na značkách 20.05.2013 20:21 Midlosek
- Re: Re: Re: Xenon? 19.05.2013 21:50 petan_k
- Re: Na značkách 19.05.2013 21:45 petan_k
- Re: Re: Xenon? 14.05.2013 13:20 Švagi
- Na značkách 10.05.2013 20:41 Midlosek
- díky 30.11.2012 23:34 Anglicak007
- EcoBoost 24.10.2012 21:16 veloce1
- Re: Xenon? 23.10.2012 18:41 petan_k
- Re: foto 23.10.2012 18:36 petan_k
- Xenon? 22.10.2012 18:32 Johny.Rico
- Gratulujem 22.10.2012 13:03 autoslevici
- foto 22.10.2012 11:39 random
- Re: Re: Gratulujem 21.10.2012 23:20 idam.i
- Re: Gratulujem 21.10.2012 21:36 petan_k
- Gratulujem 21.10.2012 21:30 idam.i
Další vozy Ford Mondeo
-
Ford Mondeo (2011) Majitel: woody-alien
Přidáno: 17.5.2012 52510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2011) Majitel: patr007
Přidáno: 26.9.2011 549 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2009) Majitel: Pavel.E
Přidáno: 12.7.2009 39210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2009) Majitel: yumi
Přidáno: 16.3.2009 2710 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.11.2009 3110 Majitel 9.90 Uživatelé