Recenze

10 Majitel

Honda Accord 2.2 Type R

9.73 Uživatelé

Hodnoceno: 50× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Accord, foto 1 Honda Accord, foto 2 Honda Accord, foto 3 Honda Accord, foto 4 Honda Accord, foto 5 Honda Accord, foto 6 Honda Accord, foto 7 Honda Accord, foto 8
Honda Accord, foto 9 Honda Accord, foto 10 Honda Accord, foto 11 Honda Accord, foto 12 Honda Accord, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Janka Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:149000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2198 výkon [kW]: 156 kroutící moment [Nm]: 215 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.2 maximální rychlost [km/h]: 228 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Honda Accord TypeR je moja druha Honda, druhe auto v poradi. Ako prve som mal CRX III. generacie (resp. DelSol) VTi - male, velmi sikovne targa auticko - skoda, ze dnes na trhu nieco take nie je.

Ale spat k TypeR. Ako prve musim spomenut urcite to preco je Honda dobre znama - motor a prevodovka. Motor je samozrejme VTEC tzn. dve profily vacky, nad 5500 rpm sa "prepne" ostrejsia vacka. Je to slast pre usi, pocit v rukach, pod zadkom, celkova kulisa, motor hladny po plyne nasleduje plynovy pedal (to skor plati vo vyssich otackach). Toci to do 8.000 - takze o zabavu postarane. 5stupnova prevodovka je "nanestastie" sprevodovana tak, ze radenie vyssieho stupnu znamena nizsie otacky pod 5500 = opatovne prepnutie vacky. (niekomu to vadi, ze sa neda radit v ostrom rezime) ale mojmu uchu sa to velmi paci; problem nastava ked sa to stava v zatackach - ono pri 2, 3 trosku cukne volantom (slabucky preklz kolies) a autom; zopnutie VTEC totizto nie je plynule. Prevodovke chyba velmi 6 stupen (140 km/h = ~4.500 rpm na 5); dost to lezie do spotreby.R adit prevodovku a hranie sa s motorom je typicke pre Hondu, o to zlvast pre TypeR. Proste clovek radi, lebo sa to da, robi to radost.Motor dost pozna aky je tam benzin-takze chodim na Shell V-Power Racing.
Bohuzial najvacsou slabinou auta su dost slabe resp. nevykonne brzdy.Silne auto ma mat este silnejsie brzdy.Davkovanie je OK, nie je ostre ale plynule (po vymene kotucov este lepsie :o) avsak niekedy mam pocit, ze neubrzdim + brzdy vadnu (ale co som skusal robia to vsetky Hondy standardne - bohuzial).
Naj-naj vec vsak vyzdvihnem nieco co nerobi Honda - volant Momo a sedacky Recaro. Podla mna zatial najlepsie pracovisko vodica ake som kedy mal (skusal som Subaru Legacy SpecB, BMW 3, novy Civic TypeR). Sedacky su nie len sportove teda skvele drzia telo, ale su super aj na dlhe cesty. Kedze drzia cele telo, priatelka moze spat a ja sa mozem zabavat (a "nevypadne" zo sedacky). Aj po 1000km clovek vyjde sviezi, bez bolaveho chrbta.
Exterier - chcel som cierne, mam cervene - dost svieti na moj vkus.
Ma to uplnu vybavu - najviac ocenujem xenony, A/C, kridlo (dobre cloni v noci svetla aut za mnou)
Na sportove auto to ma prijemne velky kufor; vacsinou ani nemam tolko veci aby som ho zaplnil.
Kupoval som to ako ojazdene auto - ako treti majitel v poradi. Nieco cez 100.000km (teraz 149.000) - Hondy dost vydrzia 100.000 nebolo na nej velmi poznat. Ziadne vacsie, zasadne problemy. Servisovany iba v Honde.
Co sa tyka motoru a sprevodovania da sa jazdit aj az 15-20 litrov, avsak vyhoda TypeR Honda je, ze ked vykon je nepotrebny, motor "vladze" aj v nizkych otackach. Najnizsia spotreba 8 litrov (mimo dialnice, viac menej obce a cesty I. triedy).
Honda TypeR je o pocite z jazdy. Mne sa paci ani nie to ze do 8 sekund mam 100 km/h (resp. maximalka - to uz vobec nie), ale ta atmosfera co dej zrychlovania doprevadza. To auto je rychle, avsak dava to aj citit a komunikuje k vodicovi (aj k posadke) - zvuk, reakcie na plyn, riadenie, radenie rychlosti atd.
Spatna vazba od riadenia dava dost informacii (citit kedy predny nahon bojuje s riadenim v zatacke); nevyhodu je jazda v kolajniciach a vacsich nerovnostiach (17" kolesa)- vsetko citit v riadeni, takze volant drzim poctivo vzdy oboma rukami. Podovozok drzi isto stopu a ide presne tam kde mu kazete. A nie len, ze ja mam z toho radost - mam pocit, ze aj to auto oziva.
Nevyhodou je vyssia hmotnost v prudkych zakrutach, kde sa prejavuje nedotacavost - ale da sa to citit v rukach a da sa to korigovat.

Celkovo je to kompletny sportovo ladeny sedan + ma styri dvere, zvazu sa styria ludia aj s batozinou, ma to klimatizaciu = da sa s tym blbnut, ale aj bezne pouzivat.

Standardna Honda Accord Type R (typ CH1) vybava:
- predne sedadla Recaro s vysuvatelnou podporou noh + u vodica nafukovacia bederna opierka
- Momo volant (troj ramenny) + vyskovo stavitelny
- predne okna elektricky ovladane (vzadu "svihadla")
- karoseria 2+2
- motor 2.2 VTEC H22A7
- 5stupnova manualna prevodovka
- xenonove svetla (automticke nastavovanie sklonu) + ostrekovace
- disky z lahkej zliatiny Honda (je to vlastne SpeedLine) 17"x7JJ
- obutie 235x45x17" Continental SportContact2 (su hlavne tiche, dobre drzia stopu)
- brdzy kotucove, v predu ventilovane; ABS + EBD
- airbag vodica a spolujazdca (predpinace pasov)
- imobilizer
- elektricky stavitelne spatne zrkadla

Nadstandard:
- manualne A/C
- predne hmlovky
- zadne pritlacne kridlo vo farbe laku karoserie
- sportova riadiaca paka

Silné stránky

Motor - zivy, super zvuk, hladny po plyne; ked sa netoci je tichy (pocut iba kolesa a sum svistu :O); ked sa vytaca je to parada
Prevodovka - radost miesat "prevodovy olej", tvrda spojka znesie hrube radenie (nuz medziplyn sa nie vzdy podari ...)
Riadenie
Recaro sedacky
Volant
Prijemne tvrdy podvozok (nedrkocu zuby - BMW 3, Honda CRX, novy Civic TypeR)
Uplne v pohode sa dlhodobo da robit pravidlene priemerna spotreba pod 10 l (pripominam VTEC 2.2 8000rpm!!! 156kW)
Istota ako podvozok drzi stopu vo vyssich ryclostiach, tiahle rychle zatacky su presne pre ATR; auto neodsakuje (vdaka hmostnosti) na nerovnostiach v zatackach

Slabé stránky

Brzdy, brzdy - skoro odchadzaju, vadnu, original kotuce sa krutia
Recaro sedacky - su velke a zaberaju miesto vzadu. Toto auto je naozaj 2+2; nie je to rodinne auto.
Podvozok + vaha auta = v ostrych zakrutach (po dlhej rovinke) poznat vahu (dlzku) auta; obcas nedotacavost avsak s plynom/volantom sa da obmedzit
ako dan za rychle auto su "dokazy" odletujucich kamienkov na prednej kapote (dokonca nieco sa najde aj na kridle!)
Vyfuky - je to standardna Honda; osem rokov uz poznat ...
el. vysuvacia antena - stale na to treba mysliet pri vetre, v prirode, nizkych priestoroch, v mraze, uf ....
Dojazd na plnu nardz (52l) cca nieco nad 500 km (avsak ked mam ODO 450 uz hladam Shell)
TVRDA SPOJKA! - jazda v zapche je TVRDY trening pre lavu nohu (prva jazda v aute zacala v 6km zapche; potom som musel zastat na cerp stanici - nevedel som hybat nohou)
Riadenie trosku preposilovane (zvlast vo vyssich rychlostiach)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Na Honda servis spievam iba chvaly. Tak to ma byt - rano dam auto k "doktorovi" a vecer si zoberiem "vyliecene" auto.
Najvacsie opravy - zvody na vyfuk; odisiel dilatator (pruzne upnutie na zvodov na vyfukove potrebie)
- Lozisko predneho praveho kolesa
- polial som predne lave svetlo vodou - takze xenon a riadiace jednotka je menena
Inak iba spotrebne veci ...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Taktiez spievam iba chvaly: nie je problem s pozicanim, dohodnut sa na servise este pred kupou (rozvodova retaz + naplne)

Doplnky

- audio VDO Daytona na kazety (reproduktory iba v predu)
- sportova riadiaca paka
- oproti standardu: A/C, hmlovky, zadne kridlo
- DefendLock (zamykanie spiatocky)

 

Novinky v recenzi

14.8.2007 00:00

14/6/2007 - standardna vybava, opravy v texte (ak vam nieco v texte chyba - dajte prosim vediet)


Přidat názorDiskuse: Honda Accord 2.2 Type R

Další vozy Honda Accord



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Vcelku velmi spokojny. Obcas prekvapi, ze sa predsalen nieco rozbije - ale je to velmi sporadicke.

praktičnost
8

Tvrda spojka - teda nie je do mesta kde su zapchy. 17" kolesa + tvrdsi podvozok = na ceske kostky to teda nie je.

prostornost
10

hmmm - ako odpovedat. Vpredu na Recaro sedadlach to je uplna slast. Vzadu to je uz horsie - no vzadu nesedim. Avsak, vzadu sa nik este nestazoval aj pri dlhych cestach. Kufor sa mi nepodarilo zaplnit.

jízdní vlastnosti
10

I ked brzdy a vaha auta mi vadia davam 10.

jízdní komfort
9

Na nerovnostiach, kostkach musi clovek davat pozor.

provozní náklady
10

Od TypeR cakam vyssie naklady - ratam s tym.

náhradní díly
10

Servis je super - da sa vzdy dohodnut.

výkon motoru
10

Neda sa dat 10 a viac. Kto zazil a pouziva nejaky TypeR motor - tak vie o com hovorim. Ach ten zvuk - TEN ZVUK!!!!!! Ten hlad po plyne!

spotřeba
10

Da sa jazdit aj za 17, ale aj za 8. Dlhodobo uplne v pohode pod 10.

hlučnost motoru
10

V Power Racing + Shell Ultra olej = ticho v nizkych otackach, orgie vo vysokych.

kvalita sedadel
10

Neda sa dat aspon 100??? Su sportove, ale aj prakticke na dlhe cesty. Su este lepsie ako v novy Civic TypeR (velmi uzke), Subaru STi - to su OZAJ sportove sedaky, no neviem si predstavit dlhu cestu.

brzdy
6

je tu co zlepsovat ... mozno nejaky AP Racing, Brembo kit

zavazadlový prostor
10

Zatial to bohate stacilo






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…