Recenze
Honda Accord 2.0i VTEC 108 kW ( CG9 )
Technické info
Přezdívka auta Accordik Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:192000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 108 kroutící moment [Nm]: 184 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 427 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
K Hondam som sa vlastne dostal tak,ze som si kupil asi pred 5 rokmi stary Accord 1988 tiez 2.0,ale este karburator,5 rokov mi vyborne sluzil a to mal ked som ho kupil natocene asi 180 000km,najazdil som s nim asi 75 000km bez problemov a od vtedy ine auto ako Hondu nechcem.Po urcitom case som si povedal,ze uz je cas poohliadnut sa po niecom novsom,tak som bol previest aj v Civicu 1999 1.5VTEC,isiel super ale stale mi akosi nieco chybalo,skratka 2.0 je 2.0,tak som rozhodol pre Accord.Ked som sa v nom previezol,tak okamzite nebolo co riesit a uz som ine auto ani nepozeral.Je to klasicky sedan strednej triedy,nieje najvacsi v triede,ale kvoli tomu som si ho nekupoval,hlavne ide o jeho kvality,ktore v jeho triede prakticky nemaju konkurenciu.Honda ako znacka nieje ako ostatne znacky,ma urcitu svoju viziu a politiku a tej sa drzi,ci uz su to stupne vybavi,alebo motorizacie,nieje tam taka individualizacia ako napr. VW,ale v podstate ked clovek chce mat to,co ma Honda v nejakej balikovej vybave,zaplati za to v priplatkovej vybave napr. VW minimalne o 50 000 viac.To je iste je paleta motorov,nieje ich mozno tolko ako maju ine znacky,ale zato maju vyborne parametre a spickovu spolahlivost,vysoku zivotnost a to je myslim omnoho dolezitejsie,ako vyber 8mich motorov.Takze co dodat,snad len Power of dreams.:-)Je na kazdom co uprednostni a na co priklada doraz,takze nech si kazdy vyberie to,co mu sedi a s cim bude spokojny.Najviac si ale cenim, ze znacka Honda nepodlahla ziadnej globalizacii a nespolcuje sa s inymi znackami,Honda je proste Honda a nieje to skladacka 3 roznych znaciek,je to proste original.Akord je suzvuk tonov a myslim,ze to presne vystihuje,Accord je vyborne zladenie jazdnych vlastnosti,motora a sportoveho vzhladu.:-)
Motor :
Motor 2.0i 16V VTEC v nizkych otackach sice nejak neoslni,ale uz po prekroceni 3000 je slusny zatah, po prekroceni 4000 je to uzasny zatah az do 6500,klasika VTEC,ma velmi plynuli chod,ziadne vybracie.Najvyssi tocivy moment je posunuti troska vyssie 184Nm/4800 ot/min,VTEC sa zopne priblizne v 4300 ot/min a vtedy auto chyti druhy dych a taha do 6500,je to uzasny pocit,auto zmeni zvuk,ktory ani neviem k nicomu prirovnat,ale chceli by ste pocut skoro stale.:-)Motor ma naozaj velmi pekny zvuk,je velmi navykovy,niekedy iba tak ked sedim a stojim na mieste,preslapnem plyn a krasne mi zaspieva.:-)Dost pripomina 6 valec,nemocul som 2.0 s lepsim zvukom.Zrylenie 9,9s na 100km/h nieje uplne naj,ale je to hlavne tym,ze dvojka taha asi do 96km/h a chvilu trva,kym clovek preradi na trojku a este je aj pricinou troska kratsia jednotka.Trojka ale ide ako raketa,v pohode od 90 do 135,na trojke urcite ujdem hocikomu s podobnymi parametrami.Myslim,ze keby Honda zvolila troska dlhsiu jednotku,tak by sa dostala so zrychlenim okolo 9 - 9,5s,ale by zase vzrastla troska spotreba.Oproti starsiemu Accordu,ktory vazil 1100kg,je pri rozjade v novsom citit ta vaha auta,starsi mal sice 75kW,ale 1100 kg a mal som pocit,ze sa rozgulavalo lahsie,no hold 300 kilo navyse je poznat,ale je to aj tou kratsou ( do tazka zprevodovanou ) jednotkou.No novsie auta niesu uz take lahke,ako kedysi,je to danou za vybavu a hlavne bezpecnost,ta je uplne na inej urovni,to je myslim ale len dobre.
Prevodovka :
Spojka je troska sportovejsia ( tuhsia ) a zenam by asi moc nevyhovovala,ale ani po 1200km trase ma noha nebolela,takze myslim v pohode,ale ja zase niesom nejake tintitko.:-)).Brachovi,ked som auto pozical,tak potom ked prisiel,mi hovori,ze co mam s tou spojkou,ze ide tak tazsie,tak som sa smial,ze je tak ako ma byt.:-))Prevodovka je klasika 5tka,radi vyborne a presne,stupne zapadaju so sportovym cvaknutim,len by mohla mat troska kratsie drahy.6 stupnova prevodovka by nebola urcite na skodu.Pri 130 km/h toci na 5tke rovnych 3750 ot/min.
Spotreba :
Co sa tyka vyberu motora,kazdy ma ine priority a uprednostnuje nieco ine,kedy som chcel auto na spotrebu,tak si samozrejme kupim nejake TDI,ale to proste aspon pre mna nieje to prave,nieje tam ten feeling,chyba tam krasny zvuk motora a plynuli chod a adrenalin,ked motor vytacate a ide krasne plynulo a bez Turbo kopancov,ktorymi trpi vacsina dieslovych motorov.Ked diesel tak mozno iba 2.2 i-CTDi od Hondy,ktory ma vyborny charakter,nema taky Turbo kopanec a ma plynuly chod ako benzinak,ved nenadarmo dostal tolko oceneni a bol aj motor roka,ked ho uviedli na trh v novom Accorde.Spotreba sa meste pohybuje v meste na kratke vzdialenosti do 11L,mimo mesta sa da v pohode jazdnit v rozmedzi 7 - 8 L,zalezi,ako mate tazku pravu nohu.:-)Nieje problem zajazdit aj so spotrebou okolo 6,6 L.
Jazdne vlastnosti :
Riadenie nieje preposilovane,nejde tak lahko,ako som bol zvyknuty zo starsieho Accorda,tam to islo krutik doslova jednym prstom,ale zato poskytuje viac infomacii od kolies,takze to beriem kazdopadne ako plus.Samotna kategoria je podvozok,z toho som bol zo zaciatku v soku,sedi tak neuveritelne,ze ani nemate pocit,ze idete v tak velkom aute,vas pud sebazachovi pride omnoho skor ako je hranica straty prilnavosti podvozku.Hlavnu zasluhu na tom ma 5 prvkova zadna naprava a vyborne naladeny podvozok,nieje ani tvrdy,ani makky.Myslim,ze je na trhu malo sedanov,ktore maju taketo vlastnosti,ako tento Accord,toto auto si kupia malo kedy ludia,co sa nechcu za volantom bavit,pretoze toto auto naozaj poskytuje fantasticky zazitok z jazdy.Myslim,ze ked stretnete niekkoho v tomto aute,mozete si byt isty,ze si ho kupil pretoze, prave toto auto chcel a chce sa za volantom bavit.:-)Auto vypada z vonku troska nenapadne ( klame telom )a niektory maju pocit,ze je to lahka korist,ked sa na mna lepia napr. pri vyjazde za znackou mesta alebo dediny,tak ked mam niekedy chut,tak im predvediem,aby boli na pozore na buduce, iba vidia ako sa vzdalujem v diali.:-)
Bezpenost :
4 hviezdicky v EuroNcap hovoria za vsetko,chybalo velmi malo,aby mal 5 ,takze myslim fajn,kazdopadne,by som to nerad skusal nazivo.:-)
Vybava :
Auto ma v podstate vsetko v zaklade,takze klimatizacia,2x aribag predny,2x bocny airbag,ABS,EBD,komplet elektrika,centralne zamykanie s dialkovym ovladanim,alarm s pagerom,hmlovky,elektricka antena,vyskovo na stavitelne sedadlo vodica,vyskovo nastavitelny volant.Audio vybava je tiez v pohode,vymenil som len radio Pioneer a s nim hra auto so standardnymi 4x repro velmi dobre,bol som prekvapeny a tom som na hudbu velmi narocny.:-)Ale planujem casom standardne repro tiez vymenit.
Interier :
V intereri su pouzite kvalitne materialy,ziadne tvrdne plasty,nic nevrze,nehrka.Auto vyzera z vnutra sportovo a kombinacia imitacie dreva je fajn,posobi luxusne a utulno.Sedadla ponukaju vyborne bocne vedenie a vyborne sa v nich sedi.Na prednych sedadlach je miesta dost,na zadnych je troska horsie,osoby vysie ako 180 uz maju za mnou troska problem s kolenami,ja mam skoro 190cm,takze to bude troska aj tym,ale nieje to zase az take zle.
Tehnicke info :
Dlzka : 4595 mm
Sirka : 1750 mm
Vyska : 1430 mm
Rozvor : 2670 mm
Rozchod vpredu : 1495 mm
Rozchod vzadu : 1504 mm
Pohotovostna hmotnost : 1400 kg
Pavilova nadrz : 65 L
Benzin : 95
Rozmer pneu : 195/60/R15 zimne a 205/50/R16 letne
Letne : Bridgestone Potenza RE 050
Zimne : Dunlop Winter Sport 3D
Accord 1998 - 2002
Tato generacia sa vyrabala od roku 1998-2002,v roku 2003 ju uz nahradila nova generacia.Ponuka na bola zo zaciatku v 3 benzinovych motorizaciach, 1.8 VTEC - 100kW,to bol zakladny motor,2.0 VTEC - 108kW ( moja ), a sportova veria Type-R so spickovym motorom 2.2 VTEC a vykon 156kW.V roku 2001 nahradil motor 2.0 VTEC novy motor 2.3 VTEC-113kW,ostatne motory zostaly v ponuke bezo zmeny.
Stupne vybavi boli tri S, LS ( co mam ja ) a ES.
Ale k motoru 2.0 boli iba LS a ES.ES mala oproti mojmu Accordu navyse automaticku klimu,tempomat,stresne okno a ozvucenie BOSE + subwofer.Kamarat ma ES a hra to super,len treba vymenit povodne radio.Samozrejme bolo mozne za priplatok mat napriklad xenonove svetla,automaticku prevodovku,VSA-(ESP),navigaciu,kozeny interier a ...
Silné stránky
Spolahlivost,motor 2.0 16V VTEC je uzasny,krasny sportovy zvuk,skoro ako sestvalec,dobra spotreba,odlucnenie,po nastartovani vobec nepocujete motor,vyborna kultivovanost,ziadne vibracie do interiuru,jazdne vlastnosti.Auto ma dobry kompromis medzi tvrdym a makkym nastavanim,velmi dobre drzi stopu,hlavnu zasluhu ma na tom 5 prvkove zavesenie zadnej napravy.Je to taka vacsia motokara.:-)Myslim, ze aj urcita individualita,vykuknutie z davu,tychto aut na nasich cestach nestretnete az tak vela.
Slabé stránky
Rozmyslam,mozno kufor mohol byt trosku vacsi a trosku viac miesta na zadnych sedadlach pre nohy,ale ako hovorim,nieje najvacsi v triede.Tak isto si myslim,ze 6 stupnova prevodovka by nebola na skodu,ale zase aut so 6 stupnovou prevodovkou v roku 1999 moc na trhu nebolo.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatial nic,len bezne veci co sa menia po urcitych kilometroch,tento modelovy rocnik sa vseobecne v statistikach poruchovosti umiestnuje na spici,takze nieje probem.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupovane v bazare,tych aut moc vela nebyva a vyber je znacne obmedzeny,ale auto bolo vcelku v poriadku,trebalo len drobne upravy,vymenit zadne kotuce,lebo auto stalo asi pol roka v bazare a zadne kotuce boli dost zahrdzavene.
Upravy
Tmave folie na okna
Maska Type R
Volant obsity kozou
Drevena hlavica radiacej paky Honda
Laktova opierka
Letne disky MOMO TEN-S 16´
Pneu Bridgestone Potenza RE 050 - 205/50/R16
Zimne disky Dezent J 15´
Pneu Dunlop Winter Sport 3D - 195/60/R15
Brzdove kotuce EBC Turbo Groove
Brzdove platnicky EBC Red Stuff
Zosilovac a subwofer BOSE z vybavy ES
Hlinikove prahove listy z vybavy ES
Dreveny obklad okolo radiacej paky z vybavy ES
Vzduchovy filter K&N
Prahy,klucky,zrkadla,bocne listy do farby karoserie
Palubny pocitac Scan Gauge II
Budiky Type R
Kridlo
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Honda Accord 2.0i VTEC 108 kW ( CG9 )
- Re: Jednooký Bill ma dostal :-) 28.02.2012 21:42 2.0VTEC
- Jednooký Bill ma dostal :-) 06.10.2011 00:35 Chocholousek
- OFICIÁLNY ZRAZ MOJE AUTO ! ! ! ! 23.05.2008 11:42 ZiP2150
- Re: :) 21.05.2008 21:38 2.0VTEC
- :) 20.05.2008 09:20
- Re: accord 05.05.2008 21:10 2.0VTEC
- accord 04.05.2008 23:57 ZonixX
- Podakovanie 19.04.2008 12:38 2.0VTEC
- Re: diky 30.03.2008 22:45 2.0VTEC
- diky 30.03.2008 22:24
- Re: 10ka 02.03.2008 21:28 2.0VTEC
- 10ka 02.03.2008 21:16
- Re: Accord 29.02.2008 07:46 2.0VTEC
- Accord 28.02.2008 08:16 David Silver
- Re: At zije Honda:-P 21.02.2008 09:50 2.0VTEC
- At zije Honda:-P 21.02.2008 08:06
- Re: Jo jo ... 27.01.2008 22:40 2.0VTEC
- Jo jo ... 27.01.2008 18:07
- Re: V-TEC 21.01.2008 18:56 2.0VTEC
- V-TEC 21.01.2008 17:26
- Re: Interier 20.01.2008 16:40 2.0VTEC
- Interier 19.01.2008 19:29 EskiMag
- Re: Tak kdybys to náhodou netušil, naše Honda už je prodaná, 09.01.2008 17:07 2.0VTEC
- Tak kdybys to náhodou netušil, naše Honda už je prodaná, 09.01.2008 07:14 Poustnik
- Re: Velmi pekny 07.01.2008 08:21 2.0VTEC
- Velmi pekny 06.01.2008 23:15 Kubyyyk
- Re: 10b 02.01.2008 10:17 2.0VTEC
- 10b 02.01.2008 09:31 Pribina
- Hondička 02.12.2007 19:33 Mira83
- Re: Honda? 06.11.2007 17:22 2.0VTEC
Další vozy Honda Accord
-
Honda Accord (2001) Majitel: PietroLM
Přidáno: 10.1.2013 39 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Honda Accord (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.9.2010 1610 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Honda Accord (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.10.2010 2010 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Honda Accord (2002) Majitel: papito 2
Přidáno: 9.2.2010 1110 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Honda Accord (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.4.2008 210 Majitel 9.81 Uživatelé