Recenze

overclocker (muž 40 let) Poslat zprávu
 
5 Majitel

Ford Fiesta

9.17 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Fiesta, foto 1 Ford Fiesta, foto 2 Ford Fiesta, foto 3 Ford Fiesta, foto 4 Ford Fiesta, foto 5 Ford Fiesta, foto 6 Ford Fiesta, foto 7 Ford Fiesta, foto 8
Ford Fiesta, foto 9 Ford Fiesta, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Brigita Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:36000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1299 výkon [kW]: 44 maximální rychlost [km/h]: 151 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Vzhladom na to, ze ja sam som pred kupou auta chodil na MACZ to tipy, rozhodol som sa, ze sem pridam i ja postrehy a skusenosti s autom, ktore soferujem. Dovolim si citatelov upozornit, ze ja nie som fanusik aut, dokonca sa v nich ani nevyznam a vsetky technicke detaily som musel opisat z technicaku :D Berte tuto recenziu teda ako pohlad uzivatela, ktory nevie, ako veci funguju pod kapotou, ale chce sa vozit.

Ako som sa k tomuto autu dostal?
Kupu auta sme s priatelkou riesili na jar 2009, pretoze uz bolo neunosne cestovat kade tade autobusmi/vlakmi a stale davat pozor na cas. Kedze ani jeden z nas nebol aktivny sofer, padla dohoda, ze si kupime jazdene auto do 4000E, aby nam nebolo luto, ked ho rozbijeme v daktorej priekope. Dalsou podmienkou bolo, ze to ma byt nieco mensie, agilne auticko do mesta.
Zmany dovazajuci burane auta z Nemecka mal uz zreparovanu Fiestu 1.3l benzin na dvore pripravenu na predaj a kedze sami sme planovali nechat auto v priekope, nevadilo nam, ze je burana. Vyrobena bola v novembri 2007, cize vtedy mala 1.5 roka a najazdenych 11 000 km a nejake drobne. Financne bola len lahko nad nas limit, tak sme si povedali, ze cert to ber, berieme ju... ked ju nenechame v priekope, par rokov nam posluzi :) Nevadilo nam, ze okrem volantu a riadiacej paky vybava obsahuje iba klimatizaciu (ani central, ani elektricky ovladane spatne zrkadla nema). Sami sme ju este to leto pokrstili burackou, na dialnici sme neubrzdili za nakladiakom, ktory sa rozhodol zastat. Za tie 2 roky som ale nazbieral par skusenosti, tak sa s nimi podelim.

Exterier:
- Je to trojdverovy hatchback so vsetkym, co k tomu patri - problematicke nastupovanie na zadne sedadla, dlhe dvere sa horsie otvaraju pri paralelnom parkovani, ale pri dostatku miesta pri aute sa nastupuje/vystupuje pohodlnejsie.
- Ja som zastanca rozdelovania aut podla vyzoru na zenske a muzske, Fiesta mi pride asexualna (celkovo asi vsetky Fordy).
- Na mensie spatne zrkadla som si musel zvykat, ale nemal som este problem s tym, ze by som v nich nieco nevidel. Co mi ale vadi je, ze napriek tomu, ze nie som nejak vysoky = nemam sedacku posunutu uplne dozadu, uz teraz mam v horizontalnom smere lavy spatak vyklopeny na maximum. Viem si predstavit, ze pri sedacke zarazenej uplne dozadu moze byt slepy uhol dost velky.

Interier:
Nuz, k interieru budem mozno trosku kriticky, ale mozno tych par bodov vam pomoze pri rozhodovani:
- Cital som niekolko recenzii, v ktorych kritizovali sedadla, priam ich prirovnavali k lavici. Toto plati o zadnych (tam je skutocne lavica, teda nedelena sedacia cast), kde nie je vobec ziadne bocne vedenie. Na prednych sedadlach sa sedi dobre, aj ked sa na to nezdaju. Pri prudsich manevroch nemam pocit, ze sa zo sedadla zosmyknem, davaju dostatocnu podporu.
- Ked sme pri sedeni - auto pouzivame povacsine dvaja, obcas 4 (2 pary, kde baby sedia vzadu) a raz sme sli aj piati (kolegovia na obed). Okrem posledneho bodu to Brigita vzdy priestorovo zvladla. Nevravim, ze sa vzadu da hrat tenis, ale priestoru aj pre dospeleho cloveka je tam dost. 4 dospeli ludia (aj vyssi) sa do auta v pohode zmestia.
- Batozinovy priestor... pri beznom cestovani nikdy problem nebol, mrzi ma ale, ze sa tam nezmestia nalezato kolesa, ked idem prezuvat. Vtedy musim sklopit sedacky. O nejakych vacsich domacich spotrebicoch ani nehovoriac. Proste nie je to kombi :) A na dovolenky sa samozrejme nebudeme balit do Fiesty :)
- Materialy: Auto mam este prilis kratko na to, aby sa dalo nieco vidiet na potahoch, takze tuto kapitolu zacnem az bude niekde vidiet odery. Co mi ale trochu vadi, je plast stredovej konzoly. Vyzera lacno a je taky aj na dotyk.
- Budiky: tym neviem vycitat nic. Lahko citatelne, prehladne, jediny drobny detail - nemam palubny pocitac a teda LCD display, co je medzi budikmi ukazuje len 3 udaje - v dolnom riadku pocet najazdenych km od posledneho resetovania, v hornom riadku dojazd alebo aktualny cas. Bohuzial, cas sa zobrazi len ked zatlacim a drzim tlacitko pri budikoch! Ked ho pustim, opat sa zobrazuje dojazd. Nie, ze by to bol problem, cas sa mi zobrazuje aj na radiu, ale predsa to zamrzi.
- Este taka zaujimavost - ludia, ktorych veziem v aute, maju problem prist na to, ako sa auto zamkyna zvnutra. Nikoho nenapadlo zatlacit klucku dovnutra do dveri.
- Priatelke sa podarilo odtrhut madlo nad dverami, ked sa ho drzala.
- Odkladacie priestory su umerne velkosti vozidla (cize je ich menej, ale su :) ). Je ale problem brat so sebou flasku vody, v dverach nie je na nu urcene miesto ako to uz byva zvykom v dnesnych autach. Nastastie, da sa vybrat aspon popolnik (umiestneny pod stredovym panelom pred riadiacou pakou) a vo vzniknutej medzere sa daju pekne prenasat kelimky na napoje z McDonald's... pollitrovu flasu som tam este neskusal napchat, skusim neskor a zreferujem vysledok.

Motor a jazdne vlastnosti:
- Motor: Srdcom auta je 1299 ccm benzinovy motor Duratec s vykonom 44kW. Tento technicky udaj viem jediny z hlavy, lebo sluzi ako vyhorovka na vsetko, co to auto nevie :D
Uprimne, hladal som dlho dovody, preco by niekto dal do auta taky slaby motor, a jedine pozitivum vidim v hlucnosti. V normalnych otackach ten motor takmer nie je pocut a myslim si, ze to nebude dokonalym odhlucnenim interieru ;) Mozno by ste si mysleli, ze aj v spotrebe, ale o tej si povieme nieco neskor.
Ak mam subjektivne zhodnotit vykon: rozbehnut sa vie, samozrejme nie s takym odpichom ako V6 alebo V8 (a povedzme si uprimne, ani ako vacsina V4 :) ), ale staci to na rychly rozbeh. Zrychluje ale len do cca 90 km/h, potom to uz nie je ono (ano, aerodynamicky odpor rastie s kvadratom rychlosti :) ). Darmo motor huci v otackach a snazi sa, proste nevladze. Samozrejme, vie ist aj 150 km/h, ale chce to veeeeelmi dlhu rovinku. Motor je tak slaby, ze som prestal pouzivat klimatizaciu, pretoze auto citelne spomalovalo/zrychlovalo ked sa zapinal/vypinal kompresor. Velmi neprijemne bolo zapnutie kompresora klimatizacie pri predbiehani! Celkovo je predbiehanie dost narocny manever, ktory si vyzaduje dostatocnu pripravu, najma ked ide o rychlosti nad 90 km/h, do kopca predbiehat s touto motorizaciou neodporucam vobec :)
- Spotreba: jazdim so spotrebou 6-8l na 100km, zalezi od stylu jazdy. Pod 6 sa mi podarilo ist len raz, ale to som aj po dialnici siel len 90 km/h (edit: leto 2011: zacal som auto pouzivat aj v meste a napriek tomu som mal minule spotrebu 5,8l/100km... neviem, ci to prisudit miernej nohe na plyne alebo novemu palivu Shell). Viac ako 7.x sa mi este nepodarilo dosiahnut aj ked som jazdil v meste agresivne (ale podotykam, ze v medziach rychlostnych limitov!). Kedze auto nema palubny pocitac, spotrebu som si ratal tak, ze vzdy tankujem plnu nadrz a vzdy si po natankovani vynulujem pocitadlo kilometrov. Blocky si odkladam, stav km na pocitadle pred vynulovanim zapisujem, takze vypocitat priemernu spotrebu je uloha pre ziaka zakladnej skoly - to len pre pedantov, ktori su zvedavi, ako som si vyratal priemerku, ked nemam paludny pocitac ;)
- Podvozok: ako som v uvode uviedol, nie som znalec, takze neviem, co je tvrdy a makky podvozok. Tak si dovolim porovnanie s autami, ktore som pravidelne soferovaval: Renault Laguna 1998 - oooovela maksi podvozok, Opel Astra 1994 - maksi podvozok, Mitsubishi Outlander 2010 - asi trochu maksi. Moja predstava tvrdosti podvozku - ako velmi vas rozhojda, ked prejdete nejakou nerovnostou :)
Na ceste ale sedi vyborne, nevadia ani prudsie manevre (pamatam priatelkinu prvu jazdu po x rokoch - ideme po hlavnej, sirokej rovnej ceste 70 (na viac si netrufla :) ), navigujem ju, nech na najblizsej T krizovatke odboci dolava. Krizovatka sa blizi, brzdenie necitim, zacinam sipit nieco nedobre... zrazu len strhla volant dolava, ja nas uz vidim v poli, ale auto zvladlo tento manever v 70 km/h bravurne. Ona sa potom smiala, ja nie a ani sa nehodlam nieco podobne opakovat.
Kamarat, ktory sa do aut vyzna podstatne viac ako ja a casto tuto Fiestu soferoval, podvozok chvalil a jeden cas rozmyslal nad kupou Fiesty RS prave kvoli podvozku (ale preco RS? 1.3 Duratec mu nestaci??? :D)
- Brzdy: auto bolo 2x burane tak, ze nedobrzdilo na dialnici za nakladiakom... ja osobne vinim brzdy :D
Nie, nie je to take zle, osobne by som ale prijal ostrejsi nastup brzd. Naozaj ju treba zmacknut dost silno, aby brzili na maximum, co moze byt v kritickych situaciach problem.
- Spojka: kedze som si to auto kupoval ako zaciatocnik, bolo pre mna dolezite, ako zabera spojka, pretoze v Lagune bol rozsah medzi zaberanim a skapanim motora dost maly. Fiesta ma spojku spravenu podstatne lepsie, je ovela tolerantnejsia, co potesi najma zacinajucich soferov.
- Prevodovka: klasicky 5-stupnovy manual. Ked som spociatku hadzal rychlosti nasilu, trojka sa hacila, ale zvykol som si, ze rychlostnu paku len treba nasmerovat spravnym smerom, jemne postrcit a rychlost tam padne sama. Jedine jednotka pri pomalej jazde sa obcas prieci, cim pomalsie ale auto ide, tym lahsie padne. Malym minusom je spiatocka. Niekedy dojde len "na pol-cesty", pricom paka je v rychlosti zaradena na doraz. Neviem, preco to robi, ale staci vyradit rychlost, pustit spojku, znova ju stlacit a spiatocka uz padne v poriadku.



UPDATE 6.11.2012:
stav tachometra 58 000km.
S odstupom casu pozeram na Fiestu trosku inou optikou. Uz predchadzajuca recenzia bola pisana po dvoch rokoch uzivania auta, ale kedze vtedy to bolo moje jedine auto, nemal som velmi s cim porovnavat. Situacia sa zmenila a preto by som chcel upravit/aktualizovat moj pohlad na toto auto.
Vsetko, co som napisal i predtym je aktualne, mam ale par dalsich pripomienok:
VYKON... predtym som ho oznacoval za nedostatocny, teraz by som skor povedal, ze je tragicky :) nie ze by nestacil na presun z miesta A do miesta B, ale potreba narabania s riadiacou pakou takmer vzdy, ked treba pridat sa mi nepozdava. Takisto to neustale spomalovanie do kopcov je otravne.
SPOTREBA... dlhodoby priemer je 6.4l/100km. Nic moc vzhladom na vykon a hmotnost auta.
PODVOZOK... spravanie sa auta v zakrutach je naopak super! majitelia Fiesty RS musia mat radost :)
NAHRADNE DIELY... ich cena je priamoumerna cene auta... napr. pneumatiky (175/65 R14) ma vsetky 4 stoja tolko, ako jedna na GuSta (245/40 R18).
Stale si ale myslim, ze ako prve auto je Fiesta fajn a najma horkokrvnych mladikov nauci pokore :)

Silné stránky

Moj subjektivny nazor aj vzhladom na ucel, na ktory auto pouzivam:
+ velkost/malost - sikovne auticko do mesta, s parkovanim nie je problem, zmesti sa takmer vsade.
+ hlucnost motora - v beznej premavke takmer nepocutelny
+ podvozok
+ priestor v interieri (okrem kufra)

Slabé stránky

Opat moj subjektivny nazor, ak mate iny, mozte ma konfrontovat v diskusii :)
- vykon
- vykon
- vykon
- viditelne/na hmat citelne lacne spracovanie interieru (nie je to limuzina premiovej znacky)

SUMAR:
Kupil by som si toto auto znova?
Odpoved je NIE. Dokazem mu odpustit vsetko okrem vykonu. 44 kW je naozaj malo. Chapem ale rodicov, ze mi to auto odporucali, predsalen mozu spavat kludnejsie, ked vedia, ze sa NEMOZEM prehanat po cestach vysokymi rychlostami :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po nedobrych skusenostiach v neatorizovanom servise chodim auto servisovat do Szilcar v Bratislave, zatial 100% spokojnost.
Co sa tyka nahradnych dielov, ceny su vzdy nizsie ako ocakavam.
Pripadne opravy/navstevy servisov budem vzdy referovat v novinkach pod clankom.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

auto bolo kupovane od rodinneho priatela, takze vzajomna snaha vyjst jeden druhemu v ustrety bola samozrejmostou.

 

Novinky v recenzi

10.10.2013 10:16

posledna jazda

Brigitka stala od Januara a manzelka sa stale nerozhybala k soferovaniu. Nakoniec v konjunkcii s faktom, ze svokrovcom pomaly, ale isto odchadzala Felicia som sa rozhodil, ze Brigitka pojde im. A tak dna 2.10.2013 nastal den prepisu.
To mi dalo moznost do nej posledny krat sadnut ako majitel a odviezt ju do novej rodiny. Z Bratislavy som sa musel este vydat k rodicom po sadu letnych gum (ano, letnych - on januara som na Brigitke nejazdil, takze ani prezuta nebola) a to mi dalo moznost sa posledny krat potesit z ciest okolo Banskej Stiavnice. A tu som si uvedomil, aka je Brigitka fajn - bocne vedenie je super, sedacky ma akurat obopinaju (pri Gustovi nehrozi, tam sa pri ostrych zakrutach necitim v sedacke tak pevne), brzdy stacia, ale davkovanie nie je idealne (moze byt aj tym, ze auto dlho stalo), ale co ma najviac tesilo, auto bolo v zakrutach iste aj vo vyssich rychlostiach - a to som siel na zimnych pneu! Takze fakt som si poslednu jazdu uzil.

28.7.2011 08:00

Mitsubishi Outlander

Ako kazdy rok aj tento sme sa s manzelkou vybrali do Kosic za rodinou, rodicia mi na tento ucel pozicali ich Mitsubishi Outlander 2.0 TDi Instyle r. 2010. Jazda to bola paradna,140k sa zda neuveritelne vela ked presadnete zo 60k auta :)
Ale uistil som sa vo svojom nazore, ze moje dalsie auto bude opat s benzinovym motorom...

19.7.2011 18:26

servisna prehliadka po 40k km

Dnes som absolvoval servisnu prehliadku po 40k km.
Vymeneny olej, olejovy a pelovy filter. Nechal som tam bezmala 150E.
Navyse mi doliali vodu do ostrekovacov a pekne umyli auto + povysavali interier.
Objednal som este zadny stierac + nejake doplnky (predne som menil zaciatkom roka), takze o tyzden som v servise opat :)


Další vozy Ford Fiesta



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
5
prostornost
3
jízdní vlastnosti
5
jízdní komfort
5
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
1
spotřeba
5
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
7
brzdy
3
zavazadlový prostor
3





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…