Recenze
Technické info
Přezdívka auta Thalia Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:54000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 114 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.1 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Jak Jsem se dostal k Thalii
Je to skoro 3 roky co jsem dostal řidičák a tehdá jsem neměl k ruce jiné auto než mazlika Lagi S tou jsem jezdil do školy další 2,5 roku. Sloužila velmi dobře až na pár drobných oprav (K.O. převodovka, vyfuky). Po této době a najetých cca 40000 km jsem nastoupil na pozici udržbáře v autobazaru. Tou dobou už bylo znát že laguna už není v nejlepším stavu, ale dokud jezdila nehodlal jsem Lagi vyměnit. Jednoho dne jsem měl za úkol vyčistit Thalii, byla celkem zachovalá a ne moc špinava dokonce se serviskou a s dobrými kylometry. Nevěnoval sem ji však takovou pozornost tak sem ji vyčistil umyl a projel sem si ji. A v tu chvili to nastalo takovy divny pocit bylo to auto o asi dvě třídy níže ale zaujalo mě a nechtělo se mi z něj ani vylezt. Nakonec sem kolem ní vydržel chodit ještě asi 2 týdny pak sem se rozhodl že ji chci a koupil sem ji. Když jsem ji dovezl domů tak mi přítelkyně nechtěla ani uvěřit že sem koupil auto až sem si před ni do něj sedl, byla z toho celá hotová a já taky. bylo to totiž první auto ktere sem koupil z bazaru.
Něco k autu
Thalia je postavená na podvozku Clia druhé generace takže náhradní díly jsou shodné skoro na všem dokonce zadní pakny v bubnech jsou stejné jak na laguně čož už sem docela čučel. Tím jsem zašel trošku do oprav no vše co se na autě muselo udělat byly právě zadní pakny což jsem se pouze domníval po rozdělání vypadaly dobře ale stejně sem je udělal protože byly popraskané a levý váleček tekl oprava mě stála asi 1300,- samozřejmě oprava u kamaráda v garáži před panelákem se mi v tom rejpat nechtělo.
Ale zpět k podvozku je vcelku komfortní i přes to že auto je rozměrově dosti malé. Má však tendenci při otřejších průjezdech zatáčkami odskakovat a tím se stává thália huře ovladatelnou.
Karoserie a interiér
Prakticky žádná věda je to vlastně Clio s dodělaným zadkem. Barva je červená základní. Taky to není žádné terno ale na denní ježdění do práce to není podstatné. Co mě však těší je plastový předek. Nárazník a přední blatníky jsou plastové což vlastně eliminuje korozi.
Zadní dveře kufru jsou plechová a bohužel postrádají tapecirunk ale opět na denní ježděnípro mě nemá význam, akorát by to bylo pěknější. Jinak thalia je vyrobena na rozhraní faceliftu tj rok 2003, ale konec takže to má karoserii již inovovanou, ale ve vnitřku se ještě nic nekonalo takže stara palubka staré vyplně dveří atd. Tím pádem interiér nějak zvláště nenadchne, ale nesklame. U levého kolene je místo ideální pro peněženku. Řidičova sedačka je výškově stavitelná a vcelku pohodlná. Přední okna jsou v elektrice ovládání je však umístěno kdesi dole vepředu ve dveřích u faceliftu vyřešeno. Thalia má i ovládání rádia pod volantem (rychle se na ovládání zvyká a je příjemné). Celkově shrnuto nikde nic nezavazí a vše je vesměs funkční a účelné.
Motor
Tento modelovy rok pohání ještě stará osmiventilová čtrnáctistovka o výkonu 55 Kw s klimatizací. Jedná se o jednoduchý motor, který s autem nějak zvláště necvičí, ale lenoch to taky není. Ručička tachometru se dostane na 100 během 12s a měla by se zastavit na 170 což moji thalii šla ještě o cca 15 km více takže 185 byla moje výsledná maximálka. Víckrát bych to ale nepodstupoval. Ten motor a celkově to auto neni stavěno na takové rychlosti. Ideální jsou okresky motor totiž táhne pěkně od spodu a nemá význam ho rvat až do mrtva. zato se vám odvděčí spotřebou okolo 6,5l. V autě je při těchto přesunech vcelku klid.
Závěr
Thália se dá sehnat za celkem solidní peníze v dobré výbavě je to ideální auto pro lidi kterým nevadí francouzské zpracování a líbí se jim jejich vzhled.
Doufám že se vám recenze libila v případě že by jste našli nějaké chyby napište prosím a já je opravím. Více fotek dodám jakmile bude pěknější počasí.
Silné stránky
Motor a jeho zátah v nízkých otáčkách
Pohodlí v poměru s třídou vozu
Brzdy at už jde o náklady nebo jejich účinek
Vnitřní prostor na předních sedadlech
Plastový předek (drobné karamboly nejdou poznat plasty se vrací)
Slabé stránky
Sem tam něco vrzne
Brzdy v případě nouzového brždění v prvních metrech - VYŘEŠENO ODVZDUŠNĚNO
Polstrování v kufru chybí
Prostor na zadních sedadlech
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jak již bylo řečeno auto opravuji sám a po najetých 10000 km nebyla žádná vážná závada jen zatékání kolem antény ale to bylo steřelou gumou a zadní pakny vyměněty pouze z prevence. Olej a filtry jsou samozřejmost.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Pracuji v něm tak si nemužu stěžovat.
Tuning
Jen jsem nasadil H7 blue svítí totiž lépe.
Novinky v recenzi
Ty slabé brzdy
Tak se mi to furt nějak nepozdávalo s těma brzdama že by u renoltu byly tak slabe. vzadu sem je dělal nové tam to brzdilo líp jak ve předu. Tak sem se podíval na předek byl novej tak jsem to ovzdušnil a ono to ta francouzská blecha brzdí jak vzteklá. Což znamená ,že někdo přede mnou ošidil opravu. Zkrátka ted už to i brzdí.
Přidat názorDiskuse: Renault Thalia Thalia
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Renault Thalia
-
Renault Thalia (2009) Majitel: fulbo
Přidáno: 6.5.2013 149 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Renault Thalia (2005) Majitel: honza_novak
Přidáno: 25.4.2013 69 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Renault Thalia (2004) Majitel: Julo486
Přidáno: 19.4.2012 29 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Renault Thalia (2011) Majitel: majki0711
Přidáno: 22.4.2012 464 Majitel 8.76 Uživatelé
-
Renault Thalia (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.1.2009 1210 Majitel 8.70 Uživatelé