Recenze
Nissan 370Z Z34
Technické info
Přezdívka auta Zetor Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:22000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 24 objem [cm3]: 3696 výkon [kW]: 241 kroutící moment [Nm]: 363 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5 maximální rychlost [km/h]: 270 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 15
Popis vozu
Po zhruba jeden a půl ročním vlastnictvím NISSANu 370Z jsem se rozhodl že taky přihodím svůj vehykl na MACZ
Když jsem prodal své Mitsubishi EVO 7 RS, začal jsem hledat nástupce. Koncepce byla jasná : RWD, NA, manuál, a aby ta věc byla jen pro dva, prostě úplný opak EVA...
Kandidátů jsem měl hned několik:
-BMW Z4M Coupe : Do poslední chvíle největší favorit. Legendární točivá atmosferická R6, M-diferencial a kompaktní rozměry. Bohužel rodiče si na mě dali záležet a výsledek je že měřím skoro 2 metry a v "emku" mi bylo trošku víc těsno než by se mi líbilo.. Navíc mě odrazoval větší nájezd km než by se mi líbilo...
-Subaru BRZ/Toyota GT86 : Tohle auto mě lákalo docela příjemnou cenu za téměř nové auto, ale chybělo mi tam to za co mě asi hodně lidí tady nebude mít rádo... Výkon!
Asi nejsem správný petrolhead nebo tak něco ( mimochodem taky vám dnes připadá označení petrolhead jako póza? ) No prostě to auto na můj vkus nejede tak že jsem měl hned ze začátku plán do toho nacpat asi kompresor ale v době kdy jsem o tom uvažoval se to teprve rozjíždělo... Dnes už by to asi bylo jednodušší.
-CORVETTE C6 Z06 : Měl jsem velkou příležitost a jen malý kousek vlastnit tento americký muscle car. Bohužel na poslední chvíli to nedopadlo tak že jen krátce... Jede to nesmyslně je to strašně placaté a žere to i pumpičkáře kolem cesty když se motor nadechne.
-NISSAN 370Z : A konečně vítěz! Dlouho jsem nad tím autem uvažoval a přiznám se že se mi na začátku co ho začali vyrábět nelíbilo, pak ale stačila projížďka v 370Z od jednoho mého kamaráda a to auto jsem si zamiloval. Asi půl roku jsem hledal vhodný kousek až jsem narazil na netknutý kus s 8000km na tachometru, originálním servisem, max. výbavou a barvě kterou jsem jinde zatím neviděl. Prostě láska na první pohled :) Následovalo finanční vykrvácení a vozítko bylo doma. Jediné mínus byla oparkovaná přední kola... ( ne opravdu jsem to nebyl já :/ )
Na voze jsem udělal pár úprav:
-Výfuk : První věc co mi opravdu vadila byla tak že zetor neměl žádný zvuk. Pročítal jsem recenze a tam hodnotili zvuk jako velmi příjemný... Nevím v čem jezdili pánové redaktoři ale asi ne v sériovém 370Z . Další věc co mi vadila byla to že ve středních otáčkách bylo auto jako by mrtvé. Prostě se mu nechtělo do otáček. Po desítkách nocí strávených výběrem správného potrubí a pročítání různých for jsem zvolil osvědčený výfuk a sice cat back AKRAPOVIČ Evolution Line SS. Po instalaci auto jako by ožilo jak zvukově tak s chutí jít do otáček. Důležité bylo i zachovat snesitelný komfort po přesunech po evropě, a to Akrapovič splňuje.
-Chladič oleje motoru : Problémem alespoň u 370Z je že se mu strašně přehřívá olej... :roll: Když jedete takovým tím květinkovým tempem tak je teplota podle palubního budíku kolem 100C, pokud jedete jako úplný magor tak i 130C a to uz je docela rychlá degradace oleje a je ho mazacích schopností. Od Kamaráda co s Nissanama dělá jsem slýchal děsivé story jak při 50 000km VQ37 umírají na zadření...
V NISSANu na tohle kluci šikmoocí vymysleli naprosto nevídanou věc... Jak mile Vám teplota vyletí na 135C tak auto jednoduše spadne do režimu "doplaz se ke krajnici" a v něm je tak dlouho než se olej ochladí.
-Stabilizátory : Po čase mi začalo připadat že se auto jako by v ostrých zatáčkách a prudké akceleraci v nich boří na zadní nápravu na vnější kolo, navíc se tak nějak divně vlnilo na horším asfaltu. Po načtení potřebných informací jsem nakonec zvolil stabilizátory EIBACH anti roll kit. Auto se dost zklidnilo a řízení tak jako by zcitlivělo. Opravdu za ty peníze veliký posun.
-Vzduchové vložky filtru KN : Když už jsem měnil fitry ( jsou tam dva takže dvakrát větší rachot a dvakrát větší vítr v peněžence :D) tak za něco lepšího. Nechtěl jsem otevřené sání protože můj názor je takový že bude spíše na škodu než k užitku. Horko je hold sviňa :)
-LSD : Zatím asi poslední funkční úprava je výměna VLSD za LSD... Bydlím v hornaté oblasti kde je docela dost vraceček a vracáků. Problém je v tom že VLSD fůnguje jen když má olej ideální teplotu a tu po dvou utažených nebo prodriftovaných zatáčkách ztrácí. Ač je diferenciál stejný jako na 350Z tak na 370Z prostě nefunguje tak jak já bych chtěl... Očekávám od nej jistototu že budu vědět že tam se zavře a a tam zase ne ale ne že zatočím a budu čekat co se bude dít :/ Praxe je pak asi taková že přijedu do zatáčky a na apexu dám plný plyn... Výsledek je takový že VLSD mi nepodrží obě kola sevřené a roztočí se to méně zatížené na kterém začne hořet guma a vy vypadáte jak Eda Tuner na mimoňských válkách ve své nezašpérované tříce ... Je to na kulku do hlavy ale na mokru je to mnohem lepší. Velký podíl na tom mají i zadní 275ky gumy.
Po dlouhém zkoumání jsem nakonec zvolil CUSCO MZ 1,5 way. Auto teď dělá to co jsem od něj očekával, mám jistotu jak na mokru tak na suchu. Paradoxně je teď méně driftovací ale drift pro mě není až tak důležitý jako trakce a rychlost :) Montáž jsem svěřil raději klukům v AUTO BEKY a nastavení P. Kalistovi ze SPORTGARAGE...
Plánuji ještě možná remap ECU, svody, dekat, ale tak jak to teď je mi to auto vyhovuje. Rád si zajedu na kopce v alpách tak to nechci dotvořit do nepoužitelného stavu. Spíše přemýšlím nad výměnou za jinou pokladničku :D
Silné stránky
V zetoru jak ho láskyplně nazývám se sedí docela jinak než jsem byl z eva zvyklý. Sedí se na zemi a před sebou máte nízké přední okno přes které se díváte na nekonečně dlouho kapotu. Přiznám se že prvních asi 150km jsem si na to auto nemohl zvyknout...
Překvapilo mě ale kladně že v autě jde cítit ale i slyšet mechanická práce převodovky a motoru a difu. Na to jsem byl zvyklý z EVA a mám to rád. Při plném plynu od cca 6000 ot/min se celé auto jako by rozvibruje a dá vám najevo že před sebou máte velké 3.7L véčko.
Mile jsem byl překvapen i z brzd které nevadnou i po půl hodinovém týrání na Slovakia Ringu, a to tam mám pořád sériové desky :D
Na autě mám neidentifikovatelnou barvu která je v techničáku zapsaná jako titanově šedá. Má tzv. technologii nissan scratch shield což znamená, že lak na slunku si sám opravuje drobné škrábance..? WTF! Moc jsem tomu nevěřil ale něco na tom bude protože i po víc jak roce je jak nový :)
Slabé stránky
Výtka je k volantu. Je sice fajn že je k němu přimontované skoro půl palubky se kterou i s volantem hýbete nahotu a dolů ale PROČ sakra nejde volantem pohybovat i podélně?!?! Ale zvykl jsem si a už mi to ani nepřijde...
Hodně lidí si to plete s 350Z
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím bez poruchy. Olej v motoru měním co 5000km v AUTO BEKY v Bořanovicích u Prahy
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Přišel jsem, viděl jsem, projel jsem, zaplatil jsem, odjel jsem :D Předváděčka NISSAN
Další vozy značky Nissan
-
Nissan 370Z (2010) Majitel: runner42
Přidáno: 31.5.2012 5810 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Nissan Primera (2003) Majitel: Papír1
Přidáno: 12.1.2010 818 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Nissan Patrol (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.2.2008 2039 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Nissan Navara (2008) Majitel: medvedi
Přidáno: 27.5.2008 5310 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Nissan Pic Up (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.2.2009 1310 Majitel 9.90 Uživatelé