Recenze
Renault Mégane RS 250 LUX
Technické info
Přezdívka auta Renault Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:28000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 184 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.1 maximální rychlost [km/h]: 245 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 344 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 11.4
Popis vozu
Chtěl bych se s Vámi podělit o zkušenosti s mým vozem, ze kterého jsem pořád ještě nadšený a těším se na každou novou cestu s nim. Po třech letech strávených za volantem AUDI A6 3.0 Tdi Avant jsem se zařekl, že už nechci žádný velký naftový kombík ani nic podobného. Protože jsem přeci jenom sportovněji založený řidič a mám kolem bydliště hezké zakroucené okresky, tak jsem začal pokukovat po nějakém hothatchi. Kandidátů jsem měl hned několik.
VW GOLF 5 R32 DSG: Krásný zvuk a ten pocit mít VR6 v takovém malém autě mne skutečně lákal. Bohužel jsem nenašel žádný zachovalý kousek a trochu mě i děsila spotřeba 15l/100km při celkem klidné jízdě, která je na daily auto přeci jenom celkem vysoká...
VW GOLF 5 GTI Pirelli Edition DSG: Do poslední chvíle horký kandidát. Auto mne ale zklamalo tím, že i když mělo oproti standardnímu GTI o 30PS navíc, tak pocitově jelo úplně stejně a konkrétní kus byl (prý) lehce bouraný... Navíc lakýrník neodvedl moc dobrou práci, protože opravované díly měly na pohled jiný odstín než byla žlutá Pirelli...
Renault Clio 197 : Tohle autíčko se mi moc líbilo, slyšel a četl jsem na něj jenom chválu a protože ho má i kamarád, tak jsem celkem věděl do čeho jdu. Bohužel přeci jenom jezdím někdy i delší cesty do zahraničí, takže tohle moc myslitelné nebylo...
Mercedes Benz A 45 AMG : Takový trochu sen, protože v době pořízení RS byl příliš drahý na mé možnosti, jak se říká no money no funny... Měl jsem možnost se v ně svézt a ten zvuk, výkon a odlet z každé zatáčky pod plynem mi nedává spát. Že by nástupce po RS?
Renault Mégane RS 250 LUX: A je tu vítěz! Tohle auto jsem poprvé uviděl před několika léty na dálnici v křiklavě žluté barvě a hned mi učarovalo. Po zklamání z GTI jsem začal hledat něco jiného a vzpomněl jsem si na tohle RS. Po dlouhém pročítání různých recenzí a hledání toho konkrétního kusu jsem narazil na tenhle RS 250 LUX s 24 000 km. Protože auto chci používat denně tak verze CUP nepřipadala moc v úvahu. Navíc sedačky RECARO jsem měl možnost zkusit a spolu s tvrdším podvozkem by na dlouhé cesty nebyli moc fajn...
Design: I po několika měsících se na auto nemohu vynadívat. Vždy, když v něm jedu, tak s nadšením pozoruji reakce okolí co to vlastně je. :D Najdou se i takoví co po zjíštění "ježiš, vždyť je to rencek" ohrnou nos, ale většinou jsou to nezasvěcení řidiči a majitelé "prémiových" značek... Ostatně o té prémiovosti vím z Audi svoje. Líbí se mi centrálně umístěný nefejkový výfuk nebo LED světla pro denní svícení. Trochu mne mrzí, že výdechy za předními koly jsou jen designový prvek a ne funkční. Co se mi moc nelíbí jsou černostříbrné disky kol, ale protože jsem auto kupoval lehce ojeté, tak jsem si nemohl moc vybírat.
Interiéru nemám moc co vytknout. Líbí se mi prošívání černé kůže žlutou nití a karbonové obložení palubní desky. Z auta je docela dobrý výhled tedy krom výhledu dozadu. Volant má naprosto ideální tloušťku a tvar, perfektně mi padl do ruk. Trošku nechápu, koho napadlo dát prošívání řadící páky zrovna do míst, kde máte dlaň, není to moc příjemné a niť se brzo prošoupe a ušpiní.... A ještě jedna věc, žluté naznačení polohy volantu. Přeci jenom svá rally léta mám už za sebou a tohle mi přijde v tomto autě lehce nepatřičné, ovšem je to věc vkusu.
Výbava: El. okna, el. sedačka řidiče, vyhřívané sedačky, kožené čalounění, navigace, bluetooth, cd, usb, samozatmavovací vnitřní zpětné zrcátko, natáčecí xenony, a..... tragické audio. Moc se mi líbí bezklíčové odemykání/zamykání a startování.
Výkon motoru a jízdní vlastnosti: Motor 2.0T má na turbo až docela atmosféricky projev a bez problémů se točí až k 7000ot/min. kde zasáhne omezovač. Při překročení 6500ot/min. vás ještě stačí upozornit na nutnost přeřazení hlasité pípnutí a kontrolka na otáčkoměru. Nějaký výraznější turbolag jsem zatím zezpozoroval. 250PS a 340Nm s 1380kg těžkým autem docela cvičí. Bohužel verze LUX nemá samosvor, a tak to chce s plynem hlavně na jedničku a dvojku opatrně jinak budete docela častý návštěvník pneuservisu. Výkon autu nechybí ani nad rychlostma 200km/h a ani v pružném zrychlení to není žádné béčko. Zkrátka rencek se nezdá. :D Zatím jsem neměl moc možnost se svézt na nějaké zajímavější okresce, ale po 6ti letém vlastnictví Mitsubishi EVO jsem přesvědčen, že na suchu nebude RS o moc pomalejší... Mám v plánu zajet si minimálně okruh v Brně, kde se asi projeví nedostatky neCUPového podvozku. Motor má dvě mapy, jednu na pohodové ježdění a druhou, kde se vám přiostří reakce na plyn, zmírní ESP, trochu zhluční výfuk a pocitově mi příjde, že začne i lépe jet. Co mě zklamalo je výfuk. Z venku se to ještě dá, ale uvnitř neslyšíte nic krom lehkého bručení a se sportovní mapou i lehké střílení z výfuku, ale to se musíte hooodně zaposlouchat... Holt Mercedes Benz A45 AMG to není...
Převodovka: Po přečtení několika recenzí na RS si redaktoři stěžovali na zadrhávající se kulisu řazení. Pravda je taková, že skutečně když řadíte kvapem a necitlivě, může se to stát. Zkrátka to chce přesnou ruku a pak to řadí jedna báseň.
Brzdy: Brzdy pro mě byly trochu zklamání. Alespoň v sériovém setupu bych od čtyřpístkových brzd BREMBO v předu čekal více, navíc jsou hlučné. Alespoň, že nevadnou... Chce to polaborovat se směsí brzdových destiček.
Podvozek: Podvozek je docela tuhý i když to není Cup, ale nic co by se nedalo snést. Dokonce i na 19" kolech auto slušně filtruje nerovnost a ani po 400km za volantem nejste unavení nebo rozlámáni. Jediná výtka směřuje asi jen k trošku větší náchylnosti na vyjeté koleje, které jsou neodmyslitelnou součástí naších silnic.
Silné stránky
Neokoukaný vzhled, výkony, poměrně komfortní podvozek, komfortní sedačky s výrazným bočním vedením, příjemně tlustý volant, na coupe objemný kufr, přehledná navigace
Slabé stránky
Naprosto tragické audio, občasné zavrzání hlavových opěrek a víka kufru. Brzdy. Auto nemá téměř žádný zvuk...
Konečně ta věc má zvuk!!! :D
Po radě fletino1 jsem upravil výfukové potrubí na svém RS jednoduchou úpravou. Naráz to má lehce hlubší nerušivý zvuk a prskání z výfuku je samozřejmostí! Rádio si moc už ani nezapínám :) Video se zvukem dodám hned jak něco natočím...
Novinky v recenzi
Kola dělají auto.
Po dlouhých rozhodováních nad opravou a barvou originálních disků jsem se rozhodl jít cestou nákupu nových.
Zvolil jsem vzhledem ke kvalitě a váze OZ Ultraleggera HLT RENAULT F1 TEAM v barve Matt Dark Graphite a rozměrech 8,5x R19 ET 60.
Váhový rozdíl oproti originálním diskům je znatelný...
Přidat názorDiskuse: Renault Mégane RS 250 LUX
- kola 26.03.2014 00:52 roox
- Re: Megane sport 25.03.2014 15:43 milanevo
- Megane sport 19.03.2014 20:15 Lachtis
- Re: Re: Vitej! 06.03.2014 08:12 HrosikRS
- Re: Vitej! 05.03.2014 18:59 Bully_
- Re: Vitej! 05.03.2014 16:39 milanevo
- Re: Re: logicka nezrovnalost 05.03.2014 16:33 milanevo
- Re: Re: logicka nezrovnalost 05.03.2014 14:03 Thomasino
- Re: logicka nezrovnalost 05.03.2014 13:06 iudex
- Re: Re: Re: Re: Vítej! 04.03.2014 17:59 milanevo
- Re: Re: Re: Vítej! 04.03.2014 17:28 woody-alien
- Re: Re: Re: Re: Re: LUX vs. CUP 04.03.2014 16:54 milanevo
- Re: Re: Re: Re: LUX vs. CUP 04.03.2014 09:05 fletino1
- Vitej! 04.03.2014 08:35 HrosikRS
- Re: Vítej! 04.03.2014 00:41 white label
- Re: Vítej! 04.03.2014 00:34 white label
- Re: logicka nezrovnalost 04.03.2014 00:18 Charger
- Re: Re: Re: Vítej! 04.03.2014 00:17 milanevo
- Re: Re: Vítej! 04.03.2014 00:16 Charger
- Re: Re: Vítej! 04.03.2014 00:14 milanevo
- Re: Vítej! 03.03.2014 23:28 white label
- Re: logicka nezrovnalost 03.03.2014 23:04 milanevo
- logicka nezrovnalost 03.03.2014 22:59 hipisko
- Re: Re: Re: LUX vs. CUP 03.03.2014 22:55 milanevo
- Re: Re: Vítej! 03.03.2014 22:52 milanevo
- . 03.03.2014 22:49 milanevo
- Re: Re: LUX vs. CUP 03.03.2014 22:49 woody-alien
- Re: LUX vs. CUP 03.03.2014 21:45 white label
- Re: Vítej! 03.03.2014 21:39 white label
- Re: LUX vs. CUP 03.03.2014 20:56 woody-alien
Další vozy Renault Mégane
-
Renault Mégane (2012) Majitel: sebinko
Přidáno: 20.9.2012 4810 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Renault Mégane (2009) Majitel: DanV
Přidáno: 4.5.2009 1749 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Renault Mégane (2014) Majitel: JaWohl
Přidáno: 23.2.2015 799 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Renault Mégane (2010) Majitel: positivemind
Přidáno: 23.1.2016 2710 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault Mégane (2013) Majitel: Ronault.
Přidáno: 15.1.2021 4810 Majitel 9.91 Uživatelé