Recenze
Technické info
Přezdívka auta Fokouš Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:165000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.3 maximální rychlost [km/h]: 198 počet rychlostí: 10 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Pořízení:
Tuto pasáž prosím vynechejte pokud si chcete počíst jen o nakonec zakoupeném autě... :)
Auto jsem si koupil jako své první vlastní. Úplně první byl Favorit zděděný po dědovi. Během studií jsem našetřil nějakou tu korunu a ke státnicím jsem se rozhodl udělit si dárek. Měl jsem jasno aby to byl benzín, moc to nežralo, bylo to spolehlivé a aby s tím byla aspoň trochu nějaká zábava. Líbila se mi Mazda 323, jenže těch je celkem málo a dle spritmonitor na ten výkon a velikost i docela žraly (1.6 jezdí přes 8litrů). Měl jsem docela dost zkušeností se všemi generacemi Mondea. Auto se mi zdá ale už zbytečně velké a navíc v dané cenové relaci bych koupil buď MK2, které se mi nelíbí nebo MK3, které je už veliké a v benzínu to moc nejede a už si to pápne. Po asi půlročním laborování vyšel z rovnice jasný výsledek - FOCUS! Nastalo nekonečné procházení inzercí od rána do večera. První byla 1.6 kombi ve stříbrné barvě. Auto na pohled hezké bez koroze. Na druhý pohled dveře zevnitř zhnilé, olej černý jako uhel, přestože se majitel dušoval jak pravidelně olej mění jeho mechanik. Zkušební jízda započala jeho slovy: "Hoši opatrně teď jsem měl pivo", při průjezdů zatáčkama se občas ozvala tupá rána zezadu, na to měl majitel odpověď takovou, že má vzadu kanystr s vodou (vyndat ho nechtěl...).No a nakonec pod plným plnem na čtyřku a pětku se auto začalo odspoda klepat. Tak jsme šli o dům dál ...další focus byl v podstatě stejný. Bez koroze, stříbrný kombajn ale 1.8. Prodával jej nějaký maník ročník tak 95 (u prodeje už měl u sebe těhotnou ženskou). Zkušební jízda nebyla zlá, tam jsem poprvé zjistil co focus dokáže v zatáčce přestože pneumatiky byly totálně sjeté. Všechno bylo ok, tak jsem se ním chtěl domluvit a najednou vyplavaly na povrch zajímavé informace-týpek to neměl přepsané na sebe, ale přes nějaké 2-3 kamoše. Domluva hrozná...tak jsem to pustil. Jednoho dne se na inzerci objevil focus za slušný peníz, z fotek však vypadal příšerně, ale bylo to pět kilometrů od bydliště, tak jsem si řekl, že se tam zajdu jen tak ze zvědavosti mrknout. Občas nějaká ta koroze (oproti ostatním focusům ještě zlaté), interiér oproti předchozím dvěma autům o poznání zachovalejší přestože měli auta +- najeto stejně. Do toho ochotný prodejce, který nemlžil a hned řekl neduhy auta. Taky se mi líbila na focus docela solidní výbava. V inzerátu stálo, že pod plným plynem cuká, což testovací jízda potvrdila, ale auto celkově vypadalo ok. Na druhý den už jsem měl auto doma.
Motor:
Po koupi jsem musel řešit cukání pod plynem což vyřešila nová zapalovací cívka. Atmosféra 1.8 85KW není žádný trhač asfaltu, když ale auto není plně naloženo, tak se s ním dá jezdit celkem příjemně. Problém je když je auto plně obsazeno, to už se podepisuje malý kroutící moment. Spotřeba auta je 7-8 dle nálady a provozu. 90% cest jezdím ve 4-5 lidech + plný kufr + kopcovitý terén, takže myslím spotřeba slušná. Dlouhodobě za ujetých cca 10 000km mi to dělá 7,3l.
Ps. Když jsem kvůli vadné cívce nesměl šlapat plyn na podlahu, tak se mi dle dotankování podařilo za 5,9.. :)
Řízení a podvozek:
Hlavní důvod mé koupi - perfektní. Řízení příjemně tuhé a strmé s odezvou od kol. Především na letních širších gumách řízení ztuhne jakoby snad ani nemělo posilovač (přítelkyně tvrdí, že je to jako motokára). Od koupi focuse mi každé jiné auto přijde takové gumové. Projel jsem i E36 a E46, tam mi zase vadil velký převod řízení...
Podvozek pohodlný a při průjezdu zatáček jistý. Auto je velmi hravé.
Interiér:
Musel jsem si trochu zvknout na ty tvary uvnitř. Všechno je ale po ruce a ani po cca 165 000 km nic nevrže. Volant padne suprově do ruky.
Auto má ve výbavě 4x airbag, všechna okna v elektrice, klimu, vypínatelné ESP. Dodělané jsou parkovací senzory a zatmavené okna, dále je tam od minulého majitele rádio na MP3/USB Pioneer.
Exteriér:
Auto jezdilo většinu života po městě a jde to na něm poznat. Není snad roh auta, který by nebyl škrábnutý při parkování. Mě to nevadí, protože stejně parkuji ve městě a nemusí mě tak štvát případné nové šrámy. Po koupi jsem musel rozleštit čelní světlomety, protože byly zažlutlé.
Celkově jsem s autem velmi spokojený, jen bych rád něco silnějšího na vyblbnutí, tak pokukuji po ST170, které si před nedávnem koupil kamarád nebo E46 330i, takže na jaře pujde Fokouš do světa :(
Silné stránky
přesné a strmé řízení
pohodlný a zároveň při ostré jízdé velmi jistý podvozek
jednoduchost a z ní vyplývající spolehlivost
cena náhradních dílů
Slabé stránky
koroze
Vzhledem ke stáří auta bezpečnost
Odhlučnění od motoru a podvozku by mohlo být lepší
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Na autě se snažím pokud možno servisovat všechno sám.
Ihned po koupi jsem vyměnil palivový,vzduchový a kabinový filtr, zapalovací kabely a cívku.
Na podzim jsem zjistil, že předchozí majitel použil do potkávacích světel žárovku z číny, která celou patici roztavila - patice se nedá samostatně koupit. Vyřešil to světlomet z bouračky.
Za půlrok užívání jsem měnil preventivně chladící kapalinu a chystám se na olej.
Edit: Na začátku roku přestal fungovat klakson - vyřešena výměna za použitý originál (300Kč včetně pošty).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Tatínek od rodiny, sympaťák, ke stavu auta byl upřímný
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (1999) Majitel: Gorillaz
Přidáno: 9.5.2008 679 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Ford Focus (2000) Majitel: biker7
Přidáno: 10.5.2007 1319 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2001) Majitel: zip2016
Přidáno: 26.5.2008 115110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.8.2008 739 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2001) Majitel: jvkgrifone
Přidáno: 27.7.2013 810 Majitel 9.89 Uživatelé