Recenze
Mazda 323f BA 2.0 V6 GT
Technické info
Přezdívka auta mazdavrak Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:550000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 106 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Moje Mazda 323F BA V6 GT má za sebou poměrně hnusný život. od roku 1995 byla používána jako služební vozidlo. V té době byla vybavena jakýmsi připojením na internet, antiradarem (jehož všudypřítomné dráty se občas potkávají s kastlí a dělají ohňostroj) a byla s ním najeta nechutná porce kilometrů - zhruba 400 000.
Poté se dostává do rukou soukromníkovi z obce v Středočeském kraji, o které jsem v životě neslyšel. V jeho rukách vozidlo přichází o motor.
Potom si auto kupuje již jako vrak kamarád. Po sundání olejové vany se z motoru vysype spousta železných věcí podivných tvarů, leč žádný olej!!!
Vozidlo tedy dostalo nový motor z vrakoviště, nové 5. dveře, které podlehly oxidaci oceli a bylo tak obecně znovu sestaveno. Fakt, že můj kamarád má doma pořád přepravku šokující velikosti a hmotnosti plné šroubků a kovových věcí s nápisem "Co zbylo z Mazdy" mě znepokojuje jen zřídka. Vozidlo bylo dále zbaveno originálního volantu s airbagem (ten byl nahrazen jakýmsi tuzingovým, přišroubovaným na homo-domo náboji vysoustruženém z náboje převodovky) a čidel ABS, airbag a ABS jsou totiž pro holky. Kamarád s autem jezdil šest let do práce, na výlety a tak obecně. Jednoho dne se rozhodl, že cena paliva je natolik vysoká, že živit dvoulitrový šestiválec (společně s jeho dalšími vozidly BMW 320d, Fiat 126p a motocyklem Kawasaki cosi 600) je nad jeho finanční možnosti. Začal tedy Mazdu rozebírat na díly, stihl prodat palubní desku, plato od kufru, nářadí a další hlouposti.
V té době jsem přicházím já a říkám si! Jé, hezké lego a jak je pěkně rezavé, nechceš mi to prodat? A on prodal. přes internet jsem si pořídil zánovní palubní desku a zvedák. Auto jsem kupoval čistě s účelem pobavit se a pokud se někdy podaří, tak se s ním projedu.
Po prvních 2000 km po ČR (ještě v týden koupě vozu) jsem zjistil, že v autě funguje naprosto všechno. Veškerá elektrika včetně elektrického střešního okna, všech 4 elektrických oken, většina interiérového i exteriérového osvětlení, centrálního zamykání s DO nebo klimatizace prostě všechno. Dále jsem konstatoval, že motor má naprosto okamžitý nástup výkonu, a že je ho nějak více, než by mělo. Čas z 0 na 100 je cca. o 1s !!! rychlejší než oficiální hodnota. Taky na maximální rychlost (cca. 215 km/h tacho) auto dojede stylem: zrychluji, zrychluji.... prásk, omezovač otáček... Patrně to má na svědomí řídící jednotka, která nevypadá úplně originálně a větší kanály systému VRIS v sání než jsou běžné.
Drobné vady na kráse: motor žere olej, synchronizace 3. rychlostního stupně má nejlepší časy za sebou, hučící ložisko levého zadního kola, nesvítí couvací světlo a plasty (nejsou ani trochu měkčené !!!) interiéru se potkávaly jen v říši fantazie.
Vyměnil jsem ložisko (hučení bylo otravné) a s autem dál pravidelně jezdil z Rožnova pod Radhoštěm do Prahy do školy, na výlety do Rakouska, Maďarska, Slovenska, na autoslalom, amater rallye, vozit dřevo z chaty (úplně plné auto), v zimě jezdil boky (promiň Mazdo, ty svodidla tam dali naschvál)...
Prostě auto je využíváno na nejšpinavější práci, na kraviny jako jsou závody a zimní smykování a je z něj promítáno letní kino. Zatím se na něm po najetých asi 15 000km (30% z toho někde mezi 5000 ot. a omezovačem a dveřmi napřed) vůbec nic nepokazilo, což mě až trochu mrzí, protože jsem si auto pořídil, abych se ho naučil spravovat.
Nakonec jsem byl velmi překvapen, auto je zatím spolehlivé, opravdu svižné, dostatečně esteticky odpudivé, takže se ho nebojíte zaparkovat kdekoliv a dá se s ním dělat spousta věcí.
Závody do vrchu: http://www.youtube.com/watch?v=ApKR95f-Big
Boky v Praze: http://www.youtube.com/watch?v=ZJfPXomjjWE
Tahání duše od Tatry:
http://snowhunters.cz
Nebo mazdakino:
http://mazdakino.cz
Silné stránky
Fenomenální motor - pružný, výkonný, úžasně sametový a tichý
Spotřeba průměrně 10-12l/100 - chod, pokud je v něm olej nezničitelný
Podvozek - ne úplně pohodlný ale předvídatelný, dost přetáčivý, skvělý
Prostor uvnitř - s ohledem na typ karoserie (vzhled allá kupé) poměrně veliký kufr, místo vevnitř pro 4 lidi (na nohy na všech místech více místa než v OII)
Slabé stránky
MASIVNÍ KOROZE !!!
Spotřeba průměrně 10-12l/100 - pokud člověk řídí jako Gándhí dá se jet okolo 7,5l/100, ale taky se dá jet za 35l/100 (autoslalom)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Ložisko jsem si vyměnil sám (cena ložiska byla 400 Kč/kus) a udělal jsem to moc dobře a za odpoledne. A ještě jsem si k tomu udělal kafe.
Prasklá příruba chladiče po nedostatečném dochlazení motoru po zběsilých kolech na CzechRingu (zalepeno 2 složkovým epoxidem).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupil jsem za 15 000 jako vrak a ono to bylo spolehlivé auto...
Novinky v recenzi
Prodávám
Mazda bohužel mizí před očima díky oxidaci železa. Agenti na STK řekli, že ani do sběru to nepůjde prodat, protože tam žádné železo není, a že na cestu to nesmí už vůbec. Takže auto prodávám za rozumnou cenu na díly, a pokud to nikdo nebude chtít, půjde do šrotu.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Mazda 323f BA 2.0 V6 GT
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: recenze 16.09.2013 08:40 ryccardo
- Re: Re: Re: Re: Re: recenze 13.09.2013 18:20 martinklein
- Re: Re: Re: Re: recenze 13.09.2013 08:35 ryccardo
- Re: pěkná kára 13.09.2013 00:13 martinklein
- Re: Re: Re: recenze 12.09.2013 23:56 martinklein
- Re: Re: Re: recenze 12.09.2013 23:52 martinklein
- Re: recenze 12.09.2013 23:49 martinklein
- Re: Re: Re: recenze 09.09.2013 08:35 ryccardo
- Re: Re: recenze 09.09.2013 08:35 ryccardo
- pěkná kára 08.09.2013 13:10 roox
- Re: Re: recenze 05.09.2013 14:02 poterienko
- Re: recenze 05.09.2013 13:37 antiKamenjak
- recenze 05.09.2013 13:32 ryccardo
- Boží 04.09.2013 20:14 antiKamenjak
Další vozy Mazda 323f
-
Mazda 323f (1992) Majitel: PainSnip3R
Přidáno: 21.7.2007 519 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 323f (1998) Majitel: mikey166
Přidáno: 23.1.2014 109 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 323f (2002) Majitel: SPFLY666
Přidáno: 21.2.2011 89 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Mazda 323f (1994) Majitel: KARBURAToR
Přidáno: 18.10.2012 149 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Mazda 323f (1995) Majitel: Jenick
Přidáno: 10.1.2010 179 Majitel 9.88 Uživatelé