Recenze
Technické info
Přezdívka auta Oma Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:230000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2498 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 227 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 530 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Jelikož můj starý vůz (Mazda 323F V6) podlehl smrti vlivem kovomorky, rozhodl jsem si pořídit nový vůz. Protože auto vyloženě nepotřebuji, spíš chci, kritéria výběru byla velmi specifická. Musí to mít rozumný počet válců, spalovat benzín a musí to být zadokolka (každý petrolhead musí za svůj život alespoň jednou vlastnit zadokolku na zimu), ale také to nesmí skoro stát žádné peníze, až se svodidla či stromy začnou přibližovat rychleji než je zdrávo.
Do oka padly vozdila jako Ford Sierra, Ford Scorpio, nebo BMW 3er generace okolo E30-36, a právě Opel Omega. Fordy byly většinou naprosté vraky, ty které nebyly, byly poměrně drahé. Navíc ani Sierra ani Scorpio se mi vzhledově moc nelíbí. BMW 3er byly ještě o něco dražší a navíc v naprosto nesmyslných motorizacích typu 1.6. Nebo to byly ještě vetší vraky než Fordy.
Opel Omega byl ze začátku až tou poslední volbou. Přeci jen existuje množství megalitických staveb, které jsou o dost lehčí, což u auta na blbnutí po lesích není nejlepší začátek. Měkké naladění podvozku spíš pro německého důchodce atraktivitě nepřidá.
Nicméně jsem narazil na inzerát s mizerně vypadajícími fotografiemi, popisem s chybami ale nízkou cenou. Auto bylo lehce otuzené (le Custom maska bez loga, subwoofer v kufru, laděný výfuk), což nebývá dobré znamení. Po té co majitel během testovací jízdy předjel na kočičích hlavách v obci asi 8 aut rychlostí přesahující maximální povolenou rychlost na dálnici se studeným motorem (ano, při přeřazení z 2 na 3 se ozval omezovač otáček). Jsem byl rozhodnutý, že tuhle Omegu nechci.
Bývalý majitel měl auto pouze rok. A to je dobře. Eko bylo zaplaceno a cena byla opravdu nízká, servisní historie vypadala vcelku OK, navíc podvozek působil pevně, bez vůlí a celkově mechanicky auto vypadalo ok. Tak jsem ho nakonec koupil. Zpětně to byl výborný nápad.
Na normální ježdění je auto neskutečně pohodlné, po přesednutí do půl roku staré OIII 2.0 Tdi si člověk připadá jako v Zetoru. Spotřeba při slušné jízdě se pohybuje okolo vkusných 8l/100. Tlumení hluku je obstojné, když si odmyslíme onen "laděný výfuk". Prostor pro posádku je velký, stejně tak pro náklad. Bohužel díky konstrukci typu sedan (kufru se otevírá pouze plech) vznikne po sklopení zadních sedaček z kufru pouze kulatá díra, takže převoz například jízdního kola nebo jiných neskladných věcí bude trochu komplikovanější. Taky expediční spaní v autě je o něco náročnější.
Rychlou jízdu po otevřenějších cestách zvládá velmi schopně, možná až nudně. Na 17' letních pneu (Michelin Pilot) má auto neskutečnou trakci. S bržděním je to horší, předek auta se dost propadá a přeci jen ubrzdit všechna ta kila je trochu fuška.
Na 15' zimních archivních pneu Kleber je to na mokru naprosto jiné svezení. Žádná trakce se nekoná, přední pneumatiky se začnou velmi brzo hrnout a při ťukanci do plynu kontrola trakce provádí násilné manévry pro udržení zadní nápravy ve stopě.
Po vypnutí kontroly trakce však začíná zábava. Dlouhý rozvor a nezáludný měkký podvozek jsou věci, které zaručí, že i naprosté pako dokáže s tímto vozidlem provozovat brutální dlouhé drifty v každé zatáčce, do které jen trochu vidí. Dokonce ani obyčejný otevřený diferenciál nezabrání velké zábavě. Jen v opravdu hodně zavřených zatáčkách začne hrabat pouze odlehčené vnitřní kolo a drift se nekoná.
Abych jen nechválil, motor je pro sportovní jízdu nevhodný. Nástup použitelného výkonu probíhá až ve vyšších otáčkách a červené pole začíná proklatě nízko. Omezovač otáček na 6600 ot./min. je opravdu bída (v porovnání s Mazdou 7500 ot./min.). Tlumiče by taky mohly o něco víc tlumit, to houpání (jako v nějaké Americe) po méně citlivém zastavení na přechodě pro chodce vypadá fakt komicky. "Laděný" výfuk Vám možná vybuduje brutální re5pekt v ghettu, ale pro normální lidi je to strašná chujovina. Samotná hlasitost výfuku by asi ani tak nevadila, nejhorší je ten příšerně nekultivovaný zvuk ve vyšších otáčkách.
Vozidlo je dost překvapivě velmi univerzální. Přemýšlím, jestli existuje pohodlnější, prostornější, rychlejší a hlavně levnější povoz pro malou rodinu (2 dospělí + 2 děti) obzvlášt pak v provedení kombi. No a pro nás ne úplně normální lidi, na limitu je auto velmi hodné a nezáludné, a daleko za limitem je s ním opravdu velká zábava.
Uvidíme co řekne auto na sníh a další kilometry. Ale zatím jsem s ním velmi spokojený a jsem rád, že jsem koupil to co jsem koupil.
Silné stránky
Zadní náhon
Dlouhý rozvor
Prostor uvnitř
Spotřeba
Slabé stránky
Brzdy
Motoru se nechce do otáček
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno od soukromníka přes Bazoš za 12000,-
Co bylo na autě zpraseno
Rozvrtaná elektrika originálního rádia
Subwoofer v kufru
"Laděný výfuk"
Maska
Shark fintail anténa allá BMW
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Opel Omega Opel Omega CD 2.5 V6
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Opel Omega
-
Opel Omega (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.7.2009 329 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Opel Omega (1995) Majitel: Biturb
Přidáno: 24.3.2008 429 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Opel Omega (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.2.2009 128 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Opel Omega (1998) Majitel: Blejdik
Přidáno: 26.12.2009 277 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Opel Omega (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.2.2008 428 Majitel 9.52 Uživatelé