Recenze

8 Majitel

Škoda Kodiaq

9.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Kodiaq, foto 1 Škoda Kodiaq, foto 3 Škoda Kodiaq, foto 4 Škoda Kodiaq, foto 5 Škoda Kodiaq, foto 6 Škoda Kodiaq, foto 7 Škoda Kodiaq, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Medvěd Rok výroby 2020 Koupeno nové najeto [km]:35000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 140 / 165 * kroutící moment [Nm]: 400 / 450 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.6 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7.1 / 7.1 *

Popis vozu

Původně jsem tuto recenzi psát vůbec nechtěl, protože o Kodiaqu už bylo všude napsáno dost.

Ale donutila mě k tomu roční zkušenost s tímto autem. Tedy hlavně s motorem 2.0 tdi 140kw v kombinaci s DSG.

Jak už jsem tedy naznačil, o autu jako takovém recenze moc nebude. Snad jen, že se jedná o verzi Scout, téměř v maximální výbavě.

Moc se mi líbí dálkově ovládaný "bufík" a nástupní lišty, které dle mě autu velmi sluší. Zbytek je prostě Kodiaq, který všichni znají :)
Tedy slušně velké a s adaptivními tlumiči v režimu comfort i docela pohodlné auto.

A teď to hlavní, proč toto vlastně píšu. Pohon.

2.0 tdi 140kw a 7st DSG (DQ 500). Tohle se totiž opravdu nepovedlo :)

Motor: 140kw mu neuvěříte. Dole je (do 2000 ot/min) vyloženě mrtvý, potom už trochu jede (3-4tis ot/min) ale porovnám-li to s předchozí O3 2.0tdi 110kw, tak je to přinejlepším nastejno.
Spíš ale horší, protože do 2000tis se neděje vůbec, ale vůbec nic. Samozřejmě v tom hraje roli vyšší hmotnost a odpor vzduchu u Kodiaqa.

DSg DQ500:Převodovka je původem s Multivanu, tzn dostatečně dimenzována (600 Nm), proč toto píšu se dozvíte níže :)

Jinak je ale tato převodovka další kámen úrazu. Je totiž dost pomalá. Tedy -nahoru řadí rychle, ale podřazovat je někdy pod její úroveň :)
Převodovka se při běžné jízdě snaži držet otáčky motoru v rozmezí cca 1300-1800 ot/min. Vzpomináte, co jsem psal výše? Motor je pod 2tis mrtvý.A převodovka dost často odmíta podřazovat.
Takže se velmi ale velmi často stává, že při 80km/h je tam 7, která točí cca 1500 ot/min. Když chcete zrychlit auto začne dunět a nedějě se vůbec nic. Přidáte více plynu, neděje se nic.
Přidáte ještě více,nastane pauza (převodovka se rozhodla podřadit), podřadí na 5st a auto vystřelí více, než byste chtěli. Uberete plyn a už je tam zase 7st. Toto peklo na okreskách zažijete často.

Ve městě? Taky hrůza.

Při běžné jízdě a rozjezdu s lehkou nohou je vše ok. Převodovka rychle řadí nahoru a na nižší převodové st (1-4) i okolo těch 1500ot motor něco málo předvede. Tedy zrychlí a nemusíte čekat na podřazení.
Vyloženě průser nastává, když se chcete rozjet rychle z místa, nebo malé rychlosti. Typicky např výjezd z vedlejší do proudu aut.
Budu se snažit popsat, jak to asi probíhá: Pustíte nohu z brzdy a přidáte třeba půl plynu. Auto se hned trošku rozjede (spojka v záběru), ale cca vteřinu se nic nedějě, než spojka plně sepne.
Potom auto opět vystřelí vpřed, škubne s váma a celkově je to velmi "příjemné". A nedá se tomu v podstatě nejak zamezit. Nebo jízda do prudšího kopce v městské rychlosti - auto jede na 3st, sešlápnete plyn, nic.
Více plynu, podřazení na 2st zběsilá (nechtěná) akcelerace, krční svaly opět v záběru...

Vše výše uvedené lze trošičku vylepšit režimem S. Ale i tak, ve srovnání s moderním hydroměničem hrůza. Nemluvě o naprosté plynulosti CVT (eCVT u Toy).

Dálnice? Zde je vše OK. Auto na 7st při 120km/h točí 2000 ot, tzn motor už je v pásmu, kde má sílu a není nutně potřeba podřadit. Na dalnici se v autě cítím nejlépe. Je velmi tiché, přiměřeně živé, pohodlné.

Výše zmíněné chování spolu s letargičností motoru mi vadilo natolik (musím dodat, že opravdu nejsem hnidopich a vetšině aut se dokážu přizpůsobit, ale zde to prostě nešlo), že jsem začal hledat řešení a rozhodl se poprvé v životě pro Chip tunning.
Úpravce mi potvrdil, že s touto kombinací motoru a převodovky zdaleka nejsem sám, komu to vadí nad únosnou mez.

Nejčastěji po úpravě začně trpět převodovka, ale zde použité DQ500 je pro navýšení výkonu i kroutaku idealní, tzn současných 450 Nm je ještě hluboko pod hraničními 600 Nm.

Výsledek? Pomohlo to. Částečně.

Motor, jakoby si sundal roušku a konečně se nadechl. Pod 2tis ot to je pořád hodně mdlé, ale už ne vyloženě mrtvé. Nad 2,5tis ot motoru konečně věříte těch 165kw, rozdíl oproti 140kw je obrovský!!
Jede to fakt pěkně.

Úprava se dotkla i podřazování, nyní převodovka podřazuje mnohem ochotněji.

Okresky: Zde teď převodovka podřazuje mnohem dříve (v podstatě hned) na 6st, který už okreskovou rychlost pobere a přijemně lehce zrychluje.
Město: Zde bohužel stále stejná hrůza :(
Dálnice: Zde nebyl problém ani před chipem ,ale po chipu auto moc hezky zrychluje až na 200 km/h (dál jsem nezkoušel). Myslím, že si spoustu lidí muselo říkat, co že to tam je za motor :)
Osobně odzkoušeno, že dynamika na dalnici je shodná s 3.0 tdi Tuaregem.

Spotřeba: Město okolo 8,5 l/100km
Okesky: 6,5 l/100km , při snaze o velmi úspornou jízdu se lze dostat i k 5 l/100km
Dálnice: dá se jet okolo 6,5 l, při dodržování limitu. Rychlejší jízda 7-7,5l

Já jezdím dlouhodobě za 7,1 l/100km. Na větší SUV se 165kw si myslím, že to není špatné. Spotřeba byla stejná i před chipem.

Na převodovce musím vyzdvihnout ale 2 věci: 1) Vůbec zde není problém s nejakým poskakování při parkování, převodovka jede naprosto plynule i při minimalní rychlosti. Podélné parkování v kopci - žádný problém.
2) Režim plachtění - při plynulé jizdě po puštění plynu převodovka vetšinou (ne vždy) vyřadí a auto plachtí. Pokud to neudělá, lze ji k tomu pobídnout opětovným tuknutím po plynu.
Převodovka přejde do režimu plachtění tak v 80% případů, ale algoritmus kdy to udělá a kdy ne, se mi dosud nepodařilo rozluštit :). Nicméně toto i tak oceňuji.



Na autě jako celku ještě musím ocenit adaptivní tlumiče - v režimu komfort mi to vzdálěně připomíná hydro od Citroenu :)
Tot asi vše - chtěl jsem tímto článkem hlavně upozornit na neštastnou kombinaci 140kw tdi a dsg.

Silné stránky

Prostornost
Adaptivní tlumiče

Slabé stránky

Motor před Chipem
DSG

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vše ok

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Kodiaq

Další vozy značky Škoda



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
7
náhradní díly
7
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
9
brzdy
8
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…