Recenze
Technické info
Přezdívka auta nedávám autům přezdívky Rok výroby 2017 Koupeno nové palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 140 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.6 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 720 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Škoda Kodiaq, málokterý auto tady v diskuzích vyvolalo tolik negativních emocí jako tahle "velká" Škodovka.
Musím přiznat, že se mi auto karosářsky od začátku líbilo, respektive mi přišlo zajímavý už jako studie. Nicméně o koupi jsem nějak neuvažoval, spíš jsem koukal (a pořád trochu koukám) o třídu výš. Nicméně k tomuhle konkrétnímu autu jsem se dostal trochu náhodou. Poslední Pasaat B7 (130kW tdi, 4mot, dsg) se začal pomalu blížit k výměně a já koukal co dál. Chtěl bych zkusit nějaké PHEV jako byla třeba studie Sport Coupe GTE, případně Cross Coupe GTE, jenže toho se asi nikdy nedočkám. Na trhu je s podobným pohonem akorát XC90 T8 a to je už cenově hodně vysoko a navíc prý není nicmoc. Konkurentů moc není a každé má nějaké ale. Navíc všechna jsou už nějak moc cenově vysoko.
Takže když přišla nabídka zkusit Kodiaqa na půl roku, neváhal jsem.
Tohle konkrétní auto jsem si nemohl naspecifikovat, takže je to zase diesel. Už jsem se asi u třech aut zařekl, že už mi nic dieselovýho nesmí přes práh, ale zase to tak dopadlo. Ke specifikaci, je to pětimístná verze Style s nějakými doplňky, velkou navi, sadou asistentů a tažným. Do “plné” tomu chybí skleněná střecha (to mi moc nechybí), větraný celokožený sedačky (ty mi chybí už víc, ale nevím jak u Škodovky větrají) a bohužel to nemá stavitelný podvozek, což je fakt velká škoda.
Začnu asi tím nejdůležitějším a to je podvozek, sám jsem SUV nikdy neměl a vždycky se s tím svezl jen v rámci stovek až tisícovek kilometrů (MB ML, Toyota LC V8, Volvo XC90 a tak různě, povětšnou ale dražší auta). Kodiaq měl ale slušný hodnocení jak v losích testech tak i jinde, tak jsem byl zvědavý. Obecně vzato se to vrhá to zatáček docela vehementně, při normální jízdě mě to nijak neomezuje. Co je kompromisem je pohodlí, některé druhy nerovností to žehlí dost slušně, třeba kostky tomu vysloveně jdou. Ale když přehlídnete kanál, je to rána jak z děla. Překvapilo mě, že podobně se chovala i 1,4tsi na 17 kolech. Stavitelný podvozek by to ale asi zlepšil, v Passatu uměl docela dost. Na hraně zasahuje dost brzo stabilizace a vybrzdní přední kolo tak, že je po zábavě, respektive to skoro zastaví. Omezení ESP do funkce sport to bohužel neodvrátí. Mám trochu pocit, že je zde jinak nastavený Haldex, minulou generaci nachytat na švestkách skoro nešlo, tady se mi to podařilo už několikrát. Třeba při rozjezdech to jakoby zaváhá a prohrábne. To Haldex 4 nedělal. Obecně to není špatný kompromis, ale vzal bych si menší kola a určitě ten příplatkový podvozek.
Převodovka je DSG7, oproti DSG 6 řadí jemněji a tolik motor nepodtáčí. Krátká jednička se hodí a sedmička je dlouhá až dost. Eko režim vyřazuje, ale není to až tak rušivý jako u DSG6. Normální režim se dá docela běžně používat, bohužel to ale neupraví mapu pro vlek, takže na okresky je skoro jediná možnost manuální řazení. Je to sice lepší než minulá DSG6, ale ne o moc. Co mi přijde špatný je režim sport, který v nestřežených okamžicích nechá spadnout otáčky klidně na 1600rpm, takže to pak pochopitelně nejede. Chtělo by to ještě sport plus. Zase to při rozjezdech neškube. Z DSG co jsem jezdil ať mokrých nebo suchých je to asi nejlepší, ikdyž sladění motoru v R36 s převodovkou bylo super. Opět to neumí podřadit nebo přeřadit kopnutím nebo odlehčením plynového pedálu, kam se tahle funkce vytratila...
V motorovém prostoru se příčně povaluje jednoturbové 2,0 tdi se 140kW. Poslední auto, kterému jsem ty koně věřil byla 125kW, 130 už byla taková nemastná, neslaná. Tohle na mě působí hodně uškrceným dojmem. Nakonec to nějak i jede, ale kolem 2tis. otáček se toho moc neděje. Asi reakce na emisní skandál no.. Co je “zvláštní” je, že na 100km jízdy s vlekem ubyde skoro 500km dojezdu na AdBlue. Tohle auto aby s ním byla sranda prostě potřebuje podstatně silnější motor. Spotřeba se u sotva zajetýho auta pohybuje kolem 7-9 litrů. Vzhledem k tomu, že emisní 130kw v Passatu jezdil za 8 to považuju za velmi dobrý výsledek. Docela si myslím, že to nakonec bude žrát stejně.
Posledním bodem asi bude interiér. Co je vysloveně super je prostornost, auto je reálně kratší než Passat a je ve všech rozměrech větší. Vepředu je místa akorát, zadní sedadla, když se posunou dozadu a poklopí, tak si za mě s mými 190cm sednu a zbyde mi dost před koleny. Kufr je snad bezedný. Jezdíme ve třech, takže druhou řadu posouvám dopředu a pak se tam vejdou neuvěřitelný kvanta krámů. Krátce jsem jezdil se sedmi místnou verzí a jako nacpat tam 4 dospělý a 2 děti by asi šlo. Dozadu se leze líp než do podstatně většího Renaultu Espace, ale i tak je to naprostá nouzovka.
Nad hlavou mají místa všichni dost. Co mi je horší je, že je pro řidiče málo místa na odložení levé nohy.
Co mi ale fakt vadí jsou přední sedadla, boční vedení naprosto žádný, sedák krátký a opěradlo nic moc. Sedadla ve VW jsou podstatně lepší a to i ty základní. O ergo ani nemluvím. No a pak jsou materiály v interiéru, to už prostě Škodovka přehání. Plastový dveře, deska v palubce je snad sklolaminát. A vůbec teda je vidět snaha šetřit, bezklíčový vstup je pouze pro přední dveře, v interiéru chybí červené diody pro noční osvětlení atd.
Při jízdě je to ale docela tichý, motor je odhlučněný docela dobře. Svist kolem sloupků je, ale dá se to.
Celkově je to docela vydařené auto. Možná mi ale víc dával smysl základní model s 1,4tsi. Cenově vyšel podstatně levněji a hlavně jsem ani neměl pocit, že by ta 1,4 jela nějak podstatně hůř než nejsilnější diesel. Žralo to pak podobně.
Co se nějak nemůžu rozhodnout je, jestli za to stojí karoserie SUV. Pokud se na to dívám jako na rodinné auto tak určitě ano, interiér je fakt velkej, přehled na silnici se hodí a dobře se nastupuje. Ale někam se vypařila radost z jízdy a také pohodlí. O posilovači ani psát nebudu, to už nemá smysl.
Osobně si myslím, že dát do toho 2,5 VR6 TSI s 300HP a 500Nm z čínskýho Teramontu, k tomu nastavitelný podvozek, lepší sedadla a trochu učesat interiér, bylo by to vážně dobrý auto☺.
Silné stránky
- rozhodně prostornost
- variabilita interiéru (sklopné a posuvné sedadla 2. řady)
- chování s vlekem
- na SUV slušně zatáčí
- na hraně je plně předvídatelné
- zatím asi nejlepší DSG převodovka
- spoltřeba
- cena
- a pak drobnost, nevypínají se 12V zásuvky po zamknutí auta
Slabé stránky
- kvalita materiálů v interiéru
- pohodlí sedadel, krátké sedáky
- na určitých nerovnostech nepohodlné
- motor na top motorizaci není nijak výrazný
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
žádné
Další vozy značky Škoda
-
Škoda Kodiaq (2017) Majitel: Technoid
Přidáno: 17.8.2017 398 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Kodiaq (2020) Majitel: martinST
Přidáno: 21.10.2021 288 Majitel 9.33 Uživatelé
-
Škoda Kodiaq (2020) Majitel: PetrPrerov
Přidáno: 28.5.2022 010 Majitel 5.67 Uživatelé
-
Škoda Superb (2021) Majitel: Technoid
Přidáno: 1.6.2021 629 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé