Recenze
Peugeot 308 1.6VTi 120k Active
Technické info
Přezdívka auta třistaosma Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:1430 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 189 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.9
Popis vozu
Naše „staré“ auto ( H.Accent 1.5 CRDI) ještě vyměnit nepotřebovalo. Byl jsem s ním na roční prohlídce v servisu a při čekání, než budou práce hotovy jsem bloumal po okolí. Před jedním hypermarketem si pražský dealer Peugeotu vystavuje své modely a tam jsem jej uviděl.
308 SW, bílá barva se sáhodlouhým popisem výbavy Active, na jejímž konci stála cenovka 349k Kč. Toto mě vzhledem k velikosti auta a obsáhlosti výbavy docela zaujalo.Musím říct, že o Peugeoty jsem se doposavad zajímal jen co se týče modelů 205T16 a 207WRC.
Bílou třistaosmu jsem začal obcházet.
Zezadu nic moc, z boku dobrý, ale zepředu bomba. Prosklená panoramatická střecha mě taky zaujala a jednotlivé sedačky druhé řady mě dostaly.
Auto jsem si nafotil, vrátil se vyzvednout Accenta a po cestě domu, pln dojmů ze servisu jsem na 308mu zapomněl. Vzpomněl jsem ni na ni až asi za týden. Fotky ukázal doma. Partnerku auto taky zaujalo a tak jsme vyrazili za dealerem na podrobnou prohlídku. Samosebou, bílá s onou pěknou cenovkou už byla prodaná, ale přesto jsme si důkladně jinou 308SW prohlédli. Prodejce předváděl, povídal, ukazoval a my poslouchali. A bylo téměř rozhodnuto.
Po příjezdu domu jsem zasedl k internetu a začal hledat. A našel. Ústecký dealer jí nabízel úplně stejnou, k okamžitému dodání a cenou – ještě o 10000Kč levnější. Následoval jeden telefonát a za týden cesta do Ústí. Prodejce nám auto opět důkladně předvedl, já si vyzkoušel všechny možné triky se zadními sedadly, posadil se do předních – hodně pohodlných a prohlédl si tu věc pod přední kapotou. Prý spolupráce s BMW. Pak následovala zkušební jízda, která rozhodla. Jdeme to sepsat! Podotýkám, že byla sobota poledne a prodejce měl kvůli nám minimálně hoďku přesčasu. Ještě potom jsme povídali o autech a nejen o nich. Zřejmě nikam nespěchal. Prostě pohodář.
Silné stránky
Kufr a variabilita zadních sedadel. Co nám odrostly děti a v podstatě s námi i přestaly jezdit jsem už kufr neřešil. Stěhovák nejsem. Ale tomuhle se prostě nedalo odolat. Zadní sedadla můžeš posouvat, opěradla sklápět, nezávisle vyjímat, prostřední vyndat, krajní dát více do středu, udělat si třetí řadu … Nebo je všechny „vyhodit“, do auta si lehnout, odsunout elektrický kryt panoramatické střechy a koukat na hvězdy. Ke střeše ještě jedno. V nějakém testu jsem četl, že díky tomu, že auto nemá plechovou střechu v něm při přejezdu nerovností vše povrzává a skřípe. Není to pravda. Sklo je tvrzené a myslím si, že pevnější, než plech. A tvrzení dealera, že po krupobití u aut opravovali JEN kapoty a střechy plechové, věřím.
Slabé stránky
Zápory: Hlavní zápor je silně ovlivněn mým minulým autem. Peugeotu prostě chybí výrazný turbozátah. Auto sice jede, rychle jede, ale pružné zrychlení prostě nemá.
Pohled na palubní počítač s číslicí, která udává spotřebu paliva ve mně taky probouzí vzpomínky na Accenta. Vzhledem k mému ročnímu nájezdu cca 13000km to ale neřeším. Oboje to jsou věci, o kterých jsem předem věděl a vědomě do nich šel.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
V podstatě hned šlo auto do servisu proto, že v pátých dveřích, při jejich otevírání a zavírání, se z jejich útrob ozýval zvuk kutálejícího se šroubku.
Objednán jsem byl na druhý den. Auto jsem přistavil v 8.00 a technik mi sdělil, že hotové bude mezi 15.00 - 16.00. Vytřeštil jsem oči, cože s tím budou dělat tak dlouho. Bylo mi sděleno, že oprava musí být provedena profesionálně a kvalitně.??
Nicméně jsme učinili dohodu, že vyndání čehosi bude provedeno rychleji. Cca v 11.00 mi technik zavolal, že si mohu jít auto převzít.
Vše bylo OK a ve dveřích našli kousek odlomeného těsnícího tmelu.
Podotýkám, že se jednalo o jeden nejmenovaný pražský servis vozů se lvem ve znaku.
Tak doufám, že všechny závady už jsem si vybral. :-)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Jen ty pozitivní. Viz Popis vozu.
Přidat názorDiskuse: Peugeot 308 1.6VTi 120k Active
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce 11.01.2012 20:16 pj22
- Re: 308 SW 1,6 VTI 01.01.2012 11:41 matii
- 308 SW 1,6 VTI 31.12.2011 19:18 HABAKUK111
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce 30.12.2011 17:47 matii
- Re: Statistiky poruchovosti 30.12.2011 17:37 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reakce 30.12.2011 17:34 Ronault.
- Statistiky poruchovosti 30.12.2011 17:26 white label
- Re: Re: Re: Re: Re: Reakce 30.12.2011 17:06 maman 308
- Re: Re: Re: Re: Reakce 30.12.2011 15:36 matii
- Re: OdpověďRe: Re: Re: Reakce 30.12.2011 15:32 matii
- Re: OdpověďRe: Re: Re: Reakce 29.12.2011 23:13 Ronault.
- Re: Re: Re: Reakce 29.12.2011 23:05 Ronault.
- Re: Re: Reakce 29.12.2011 22:55 pj22
- OdpověďRe: Re: Re: Reakce 29.12.2011 22:35 pj22
- Re: Re: Reakce 29.12.2011 10:34 matii
- Re: Reakce 29.12.2011 10:12 maman 308
- Re: Reakce 29.12.2011 00:45 Ronault.
- Reakce 28.12.2011 23:25 pj22
- dík 23.12.2011 16:21 maman 308
- 308SW 22.12.2011 11:20 palokalo
- sedacky 21.12.2011 22:44 Nicco
- krásna 308 21.12.2011 20:57 Joschi
Další vozy Peugeot 308
-
Peugeot 308 (2009) Majitel: matii
Přidáno: 12.6.2010 4999 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Peugeot 308 (2010) Majitel: martin0102
Přidáno: 27.6.2010 1810 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Peugeot 308 (2011) Majitel: Tano
Přidáno: 10.4.2011 14610 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Peugeot 308 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.4.2008 10710 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Peugeot 308 (2015) Majitel: Leipaer
Přidáno: 10.12.2015 129 Majitel 9.68 Uživatelé