Recenze
Toyota Corolla T-Sport
Technické info
Přezdívka auta Zero Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:186500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 141 kroutící moment [Nm]: 180 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.5 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 289 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.3 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Předešlá Alfa se 120 koňma mi přestala stačit, tak jsem každý den projížděl inzerce, což je má každodenní zábava, a hledal kandidáta na mé další vozítko. Musím říct, že po občasném ježdění v kamarádovu BMW e46 330xd bylo právě toto auto dlouhou dobu v mém hledáčku. „Garážový soused“ měl dokonce jednu na prodej, ale cena byla bohužel jinde, přiznávám, že stav tomu ale odpovídal. Nakonec jsem se smířil s tím, že by to mohl být i dvoulitr v naftě, podmínkou však byly xenony a 6. rychlostní stupeň ... vzápětí ale přišel zlom.
Další kamarád tou dobou měl (a stále má) novější generaci onoho BMW (e90). Tenhle černý krasavec měl ale dost podobný motor, také dvoulitr v naftě. Avšak jednoho dne auto nejelo jak mělo, cesta vedla do autorizovaného servisu, kde vyčíslili nové turbo s věcmi kolem na necelých 50k kč. Začal jsem tedy přemýšlet a počítat, že ty 2-3 litry paliva navíc v případě benzínu, za tu bezúdržbovost asi stojí, zvlášť při mém ročním nájezdu cca. 15k km.
Když benzín, tak logicky Japonec. Doma máme Mazdu 3 2.0 (110kW) a za 6 let s ní nebyl absolutně žádný problém. Hledal jsem podobný kousek a našel. Vyrazil jsem v pátek z práce dřív a jel se tam podívat. Přišel jsem, viděl jsem jak je prorezlá, odešel jsem. Tady té rzi bylo jak na 50 let staré rybářské lodi. Další pěkné 3ky jsem nemohl najít, tak jsem zkusil jiného výrobce.
V paměti mi utkvěla jedna generace Toyoty s poměrně výkonným atmosferickým motorem, kterou jsem poprvé viděl právě tady. Zjistil jsem si tedy bližší informace, zaregistroval se na Toyota fóru a zkusil, jestli není někdo z Brna a okolí, že by mě svezl. Ozvali se mi dva ochotní Toyoťáci, shodou okolností jsou oba také tady (trca a SrandistaSK), kteří mě svezli a v případě prvně jmenovaného auto i půjčili, za což oběma děkuji. To mi značně zúžilo výběr.
Netrápila mě absence xenonů a ani dalšího páru dveří. Teď zbývalo našetřit nějaký peníze a čekat na ten pravý kousek. Jenže ono se to řekne, tahle verze je docela rarita, takže jich v ČR moc na prodej nebylo, v tu dobu pouze dvě.
Avšak byl jsem už nějakou dobu v kontaktu s člověkem, který ji prodával z důvodu dlouhodobé práce v zahraničí a problémy spojenými s levostranným řízením. Takže nezbývalo než čekat do léta, než odjede a zase s ní dojede zpět do ČR, aby se vše vyřešilo. Jenže věci nikdy nejdou podle plánu, nakonec odjel do Anglie bez auta a to zůstalo v ČR se sníženou cenou na prodej. Nebyl čas čekat do léta, protože ona by tam tak dlouho asi nevydržela. Ve čtvrtek večer proběhla komunikace, a v sobotu ráno se jelo do Ostravy, kde už na mě na nádraží čekala, ale o tom víc až ve zkušenostech s prodejcem ...
Teď něco k samotnému autu:
Corolla T-Sport je naprosto skvělou volbou, pokud hledáte kompromis mezi sportovně naladěným autem, které se však hodí i na každodenní používání. Není problém se vyblbnout na okreskách, pohrát si s "koncerňákama" a potom naložit přítelkyni, kufry a odjet na chatu nebo jen tak klidným tempem na výlet.
Miluji na ni, ten latentní sportovní charakter. Nikdo nečeká, že by byla nějaká zábava honit se s tuctovou Toyotou, kterých potkáte po cestě do práce deset, ale ani o tom nevíte, jelikož není ničím výrazná. Ono ani pro laika není lehké rozlišit sériovku od této sportovní verze, jelikož rozdíly jsou na první pohled opravdu nepatrné (malý znak „TS“ v přední masce a název automobilky červeným písmem na zádi). Jakmile se někdo chytne, tak stačí vyřadit, přidat meziplyn, podřadit na trojku a už si jen užívat akceleraci v liftu od 6000 do krásných 8,250ot/min, kde za zvuku omezovače přeřazujete na další a další rychlostní stupeň. Potom ho máte tam, kde jste ho chtěli mít, zase pěkně za sebou. 95% sériových, ročníkově srovnatelných aut se nechytá, kolikrát nepomůže ani načipovaná 1.9Tdi v Audi, VW, Škodovce nebo Seatu, sem tam je marný i naftová vrtule z Mnichova a to se mi líbí :)
Podvozek
V zatáčkách sedí nádherně, přiznávám, že nemám předepsaný gumy 195/55, ale trošku níže položený a širší 205/45. No do budoucna to vidím na něco mezi těmato dvěma. Tendenci vylítnout má pouze když zabere lift, vše si ale ohlídá elektronika.
Převodovka
Řadí dle mého trošku hůře, osobně si myslím, že vše je způsobeno 6.rychlostním stupněm, kvůli kterému jsou rychlosti dost nakrátko a občas tam nejdou úplně nejlépe. Ale beru dá se na to zvyknout.
Motor
Tohle je prostě mistrovský kousek a kdo se nesvezl, neuvěří. Jako každý motor má však své mouchy, tady jsou dvě a to v podobě liftových šroubů. Ty se mohou při nedostatečném promazání střihnou a problém je na světě – kvůli dvěma šroubkům, v ceně meníčka s pivem, je potřeba udělat opravu motoru za bezmála 30k kč. Proto jsem ihned po koupi šrouby vyměnil a samozřejmě, jako u všech aut a u tohoto obzvláště, netočím za studena, ale čekám, až se motor krásně zahřeje ... blbnout začínám ne dřív než po 15km jízdy.
Ohřátí hladící kapaliny, popř. teplý vzduch v kabině je pak otázkou několika málo minut, v druhém případě jen desítky vteřin.
Karoserie
Nechápu, proč se v Japonsku nepoučí a nedělají ochranu proti korozi pořádně. Potom by člověk nemusel řešit rez na tak triviálních místech, na kterých se u německých aut v životě neobjeví. Ale nebudu lhát, tak trošku jsem s tím u japonce počítal.
Praktičnost
Prostoru v kabině je dostatek, mám 176cm, 95% času jezdím sám, do kufru se mi zatím všechno vlezlo a stále je tu možnost sklopení zadních sedaček do roviny. I na zmíněných zadních sedačkách je poměrně dost místa, nikdo si zatím nestěžoval ... nejspíš proto, že zatím sloužily maximálně jako odkládací prostor na bundu.
Interiér
Tmavý interiér je kvalitně zpracovaný. Jsou použity měkčené plasty, takže nikde nic nevrže a vše je příjemné na dotyk. Jediný problém vidím v ovládání rádia na volantu, které se v určitém spektru otáček rozkmitá a vydává nepříjemný zvuk. Sedačky jsou pohodlné, ocenil bych však trošku sportovnější provedení. Když jsem zmínil sedačky, tak jako další problém vidím s posuvem, kde se kvůli velkému tlaku může poškodit nylonový O-kroužek a posuv pak nefunguje.
Další věcí, kterou bych automobilce vytkl, je zvuková kvalita dodávané reprosoustavy. Přeci jen bych u "prémiovější" verze čekal něco lepšího.
Shrnutí
Závěrem bych chtěl říci, že za ty peníze je to skvělé auto, které bude noční můrou nejednoho „závodníka“ s klidně i dvakrát dražším autem. Ideální pro mladého kluka, na vyblbnutí, avšak i starší ročníky se dokáží poměrně slušně zabavit. Prostoru je dostatek a vzhledem k výkonu není ani spotřeba nějak dramatická.
Silné stránky
- motor, motor a ještě jednou motor
- spotřeba
- nenápadnost
- dravost
- rozumná cena náhradních dílů
- kvalitně zpracovaný interiér
- svítivost továrních světlometů
- poměr výkon/cena
Slabé stránky
- občasné problémy se zařazením v horním spektru otáček
- na 6. rychlostní stupeň při 130km/h točí 4000ot/min
- rezne
- prostor pro výměnu žárovek v předních světlometech
- obecné problémy s posuvem sedaček u 3.dvéřové verze
- příliš brzké sepínání ABS
- absence tempomatu
- zvuková kvalita dodávané reprosoustavy
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Až na nějaké drobnosti v podobě nefungujícího posuvu sedačky spolujezdce vše v pořádku.
Měněny byly liftové šrouby, v plánu je spojka, která má už přece jen nalítáno skoro 200k km a ložisko na pravém předním kole, které o sobě v zatáčkách dává vědět.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
S prodejcem jsem se prakticky nesetkal. Jelikož pracuje v zahraničí, vše bylo řešeno přes mail a na místě pak přes tchána.
Bohužel, jedinou vadou na kráse měla být ošetřená a přelepená rez na víku kufru, avšak reality byla jiná.
Očividně ťuknutý a velmi amatérsky přestříkaný přední nárazník, děsivý asi 20cm dlouhý, hluboký šrám na pravé straně a lehce odraný zadní nárazník. Pak také nefunkční posuv sedaček, který se po několika hodinové práci podařilo opravit, ale přeci jen bych o tom rád věděl. Dále horší spojka a odcházející ložisko na pravém kole.
Bohužel, majitel o tom nevěděl a jeho zástupce to tak prý dostal.
Avšak musím říct, že po sundání víka hlavy jsem byl rád, že co se týče motoru o ni bylo pečlivě staráno a nebyla točena za studena, tudíž se mi vyhly nemalé investice do opravy, za což jsem velice rád a tímto děkuju.
Přeci jenom, nejdůležitější je motor, se zbytkem se dá nějak jezdit.
Novinky v recenzi
Dojmy po 25k km
Toyotku za chvíli budu mít 2 roky a mám naježděno něco přes 25k km (auto celkově 209k km). Jsem opravdu spokojený, jen měním po 8k km olej (Motul X-Cess 8100) a liju benzín, který teď stojí taky pár korun. Když chci někoho předjet, tak se skoro 200 koníkama není problém a jezdím za 7-7,5L.
Co jsem stihl udělat od poslední aktualizace:
- komplet nové brzdy (kotouče, desky, zadní hadice)
- koupi jsem kvalitní stavitelné tlumiče H&R za £930, tak čekám jaro, až je tam s novýma stabíkama, čepama a silentama dám (ať to pořádně drží)
- všechny možný světla jsem vyměnil za vysoce svítivé LED (vč. osvětlení podlahy)
- v předních parabolách jsem po sérii pokusů zůstal u Osram Night Breaker Unlimited, který svítěj fakt dobře
- v blinkrech jsou DIADEMové žárovky, které vypadají líp ... jen vyndávat světla kvůli výměně byla docela drbačka
- zjistil jsem, kde byl problém s občasným rozsvěcováním Engine Failure ->> mohla za to vodním kamenem sežraná Secondary Air pump, což je taková mrtvá váha, přidávaná do EU verzí kvůli splnění emisních norem ... nicméně po vyndání necítím rozdíl a emisemi jsem taky prošel v klidu
- přední světla jsem nechal přeleštit a zafoliovat, auto navoskovat a interiér vytepovat
- vyčistil jsem škrtící klapku, která byla celkem zalepená a filtr VVTI členu, který byl naprosto bez nějakých mechanických nečistot
- v plánu jsou nové letní gumy + alu s gumama na zimu (plechy mě štvou)
Tak abych to shrnul, koupě určitě nelituji, když se ohlídnu zpět, jak dost lidí strašilo s obroušenýma vačkama a rozstřeleným olejovým čerpadlem, tak jsem rád, že jsem do toho šel a koupil si tohle vyjímečné auto.
Brzdové hadičky a výměna kapaliny
V pátek proběhla výměna předních brzdových hadiček za pancéřové značky HEL (made in England), společně s tím kompletní výměna brzdové kapaliny opět za DOT4 a také rozhýbání a promazání brzdových třmenů.
Musím říct, že auto brzdí o poznání líp, nástup brzdného účinku je razantnější, takže za mě spokojenost. Až na zarezlý závit u původní hadičky šlo vše bez problémů, takže za hodinu a čtvrt bylo hotovo.
Zatmavení skel
Už delší dobu jsem se rozhodoval, že nechám zatmavit skla. Jelikož nám před pár dny začalo léto a shodou okolností jsem se přes známého dostal k jedné firmě přímo v místě bydliště - Brně, která má (jak jsem zjistil až na místě) více než 20 let zkušeností a velmi pěkné ceny.
Na zadní okna jsem nechal dát černou folii s propustností 20% a na předních oknech je průhledná fólie s propustností 70%, takže mi sluneční paprsky neopalují levou ruku zase tak moc.
Zatím jsem tedy spokojen, uvidíme časem, jestli se nebude folie loupat nebo tak něco. Pro představu, cena byla kolem 3000kč. Fotky přihodím až pořídím nějaké pěknější, než z dílny.
Zatmavení skel
Už delší dobu jsem se rozhodoval, že nechám zatmavit skla. Jelikož nám před pár dny začalo léto a shodou okolností jsem se přes známého dostal k jedné firmě přímo v místě bydliště - Brně, která má (jak jsem zjistil až na místě) více než 20 let zkušeností a velmi pěkné ceny.
Na zadní okna jsem nechal dát černou folii s propustností 20% a na předních oknech je průhledná fólie s propustností 70%, takže mi sluneční paprsky neopalují levou ruku zase tak moc.
Zatím jsem tedy spokojen, uvidíme časem, jestli se nebude folie loupat nebo tak něco. Pro představu, cena byla kolem 3000kč. Fotky přihodím až pořídím nějaké pěknější, než z dílny.
Výměna oleje v převodovce
V sobotu jsme vyměnili původní, možná ještě původní od výroby, olej v převodovce za Castrol Syntrans Transaxle 75W-90. Objem se udává 2,3L, vlezlo se 1,9L, takže mi ještě půllitr zbyl, kdyby náhodou někdo ...
Každopádně můžu jen doporučit, řadí se o poznání hladčeji a zatím jsem se nesetkal s problémem u zpátečky, kdy tam dřív nešla úplně hladce, takže spojka se odkládá na dobu neurčitou asi už jsem si zvyknul ...
Taky se mi povedlo dostat se zatím na nejnižší spotřebu po vyjetí nádrže - 7,4l/100km, většina okresky nebo dálnice, liftnul jsem si jen párkrát :))
Výměna ložiska na pravém kole
Minulý víkend jsem z Anglie objednal ložisko, v týdnu přiletělo a v sobotu se vyměnilo. Největší práce byl se zarezlou závlačkou, kterou jsme postupně dolovali kladivem, šroubovákama, švajcem až se to nakonec po hodině a půl nepřetržitého "boje" povedlo. Vylisovat ložisko a nalisovat nové už pak bylo jen otázkou chvilky.
Auto je teď až neuvěřitelně tiché, do 90km/h jde slyšet jen svištící vzduch, potom se přidává sportovně laděný výfuk.
Další bod k dobru má ode mě eBay, odkud bylo ložisko a také jsem velmi spokojen s novým servisem, který jsem vyzkoušel, kde nebyla problém pro mechanika má přítomnost, ba naopak, aspoň jsem trochu pomohl a stihlo se to o něco rychleji. O skvělé ceně, za 2 hodiny práce 500Kč, ani nemluvě.
Přidat názorDiskuse: Toyota Corolla T-Sport
- Re: Re: Výměna oleje v převodovce 04.06.2014 15:04 Daniel
- Re: Výměna oleje v převodovce 03.06.2014 23:41 majkyD
- Výměna oleje v převodovce 03.06.2014 22:24 Daniel
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super 25.04.2014 17:51 erbe
- Re: Re: Re: Re: Re: Super 25.04.2014 17:29 Bully_
- Re: Re: nenapadne rychle 25.04.2014 14:06 majkyD
- Re: nenapadne rychle 25.04.2014 13:59 majkyD
- Re: nenapadne rychle 25.04.2014 10:50 SrandistaSK
- Re: nenapadne rychle 24.04.2014 22:08 majkyD
- nenapadne rychle 24.04.2014 18:23 Lucaslegend
- Re: Re: Re: Re: Super 23.04.2014 14:48 erbe
- Re: Re: Re: Super 23.04.2014 14:38 majkyD
- Re: Re: Super 23.04.2014 13:59 erbe
- Re: Super 23.04.2014 13:43 majkyD
- Super 23.04.2014 11:01 erbe
Další vozy Toyota Corolla
-
Toyota Corolla (2006) Majitel: ps1818
Přidáno: 12.11.2009 2510 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2002) Majitel: mihau
Přidáno: 14.8.2009 1410 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2004) Majitel: Ondrej Lanik, Auto.cz
Přidáno: 7.5.2011 18 Majitel 9.52 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.2.2011 99 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.2.2011 610 Majitel 9.47 Uživatelé