Recenze
Technické info
Přezdívka auta Lex Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:225000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2500 výkon [kW]: 153 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
V úvodu bych rád začal s tím, jak jsem se vůbec k autu dostal a pokusím se to co nejvíce zkrátit (případně přeskočte). Před rokem, tedy v létě roku 2016, pomalu končila studentská léta a práci jsem dostal asi 270km od města, odkud pocházím. Na občasné dojíždění mi tedy přislo rozumné sáhnout po něčem pohodlnějším, než byla Corolla TS, která je sice na okreskách jako doma, ale na dálnici by to nebylo příjemný jak pro mě, tak pro ni a navíc při dálničních rychlostech žrala jako tank. Favoritem byla Mazda 3 (2G), Civic 7G či Toyota Auris - prostě japonec, 5 dvěří a hatchback kvůli odklápění sedaček na převážení větších věcí.
Potom si dva kamarádi kolem mě koupili 6ti válcové benzíny (Lexus GS300 a BMW e90 330i) a najednou jsem měl brouka v hlavě ... GSko (3. generace) se mi po vizuální moc nelíbí, hlavně rozdvojená přední světla, která jsou díky koncernu zase zpátky ve hře a BMW i když motorově bez jakékoliv výtky, na mě v interiéru působilo dosti spartansky. Další kamarád mi tedy po diskuzi o autech, kdy jsem s mým broukem v hlavě otravoval myslím si spoustu lidí nabízel IS250ku, která jezdí k němu na servis, v perfektním stavu, krásné perleťové barvě, ale za cenu, která byla dosti přes limit v té době ještě studenta a taky je to sedan, kde se nedaj sklápět sedačky a já přece potřebuji vozit každej druhej den plazmovku se 150cm žejo ... jenže pak se v inzerátech objevilo jedno ISko za už tak dobrou cenu, která byla druhý den ráno ještě o jeden a půl desítky tisíce nižší a bylo vymalováno ... zase jsem otravoval všechny známý, jestli se mi to fakt nerozsype a jestli je to dobrý auto, no a pak jsem jen sedl s penězma v batohu do Studenta a mířil si to do Prahy. Na Florenci už čekal pan majitel, který měl sic auto jako spotřebák, takže žádná extra péče o něj, avšak majitel před ním mu dopřával víc než dost, takže byla kára jak zvenku tak zevnitř v super stavu, až na pár drobností jako sloupaný lak na ALU atd.
No všechno se podařilo a já si jel vesele a dlouho z Prahy pěkně po D1 domů.
Tím jsem skončil část výběru auta a nyní k samotnému vozu. Na zpracování interiéru jde opravdu znát vysoká pořizovací cena nového vozu a fakt, že jde o prémiovku. Prostě i když sednu do ne zrovna levnýho novýho auta, něco mi tam chybí nebo nevyhovuje ... takže si myslím, že budu mít velký problém s dalším autem, jak jsem zhýčkanej. Výbavu mám samosebou maximální, kromě adaptivního tempomatu, který je prý ale u Lexusu až příliš bezpečný, takže když sjedete z Prahy na D1 a před Brnem někdo zabrzdí, vaše auto brzdí s ním ... takže ten mi nechybí. Jinak jsou tam takový parády jako úžasné audio Mark Levinson se 14ti reproduktory, parkovací kamera+senzory, vyhřívané+odvětrávané sedačky s pamětí a spousta dalších věcí, což je u skoro 10 let starého vozu fajn a i když jsou to v mnoha případech pro řidiče zbytečný prvky výbavy navíc, já si s tím vyhrát dokážu.
Co se týče jízdních vlastností, tak tam asi není co vytknout. Auto je skvělé v tom, proč bylo stvořeno a to je cestování na větší vzdálenosti, na což ho i převážně používám. Svou nevšedností dokáže sem tam upoutat pozornost kolemjdoucích, umí s ním být i sranda třeba na sněhu nebo prázdném parkovišti, při vypnutí elektronických asistentů a super je také spotřeba, kterou mám dlouhodobě kolem 8L a to jezdím i po Praze, kde je to dost vlečení se v koloně.
Silné stránky
- kvalita zpracování
- bohatá výbava
- 6ti válcový motor
- přijatelná spotřeba
- úžasné audio
- vysoký komfort
- exkluzivita
- dle mého líbivý design
- zadní náhon
- nerezne
Slabé stránky
- chybí mi ještě další 2 válce
- menší kufr bez možnosti sklopení sedaček
- obtížnější shánění náhradních dílů (spíš z US)
- slabší brzdy
- elektronika by mohla zasahovat do řízení méně
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Nějaké závažnější poruchy jsem neřešil. Předchozí majitel měnil saharu, displej navigace, já dělal brzdy, oleje a filtry.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupoval jsem od soukromníka.
Další vozy Lexus IS
-
Lexus IS (2010) Majitel: Lukas.L
Přidáno: 7.9.2017 1010 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Lexus IS (2007) Majitel: martin23
Přidáno: 27.12.2010 229 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Lexus IS (2007) Majitel: krajic
Přidáno: 29.2.2016 710 Majitel 8.22 Uživatelé
-
Lexus IS (2007) Majitel: MartinPV
Přidáno: 12.7.2012 12 Majitel 7.83 Uživatelé
-
Lexus IS (2019) Majitel: wakeskater
Přidáno: 1.5.2019 169 Majitel 9.86 Uživatelé