Recenze
Toyota Corolla 1,4 VVT-i
Technické info
Přezdívka auta Toyota Corolla 1,4 VVT-i Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:22500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1398 výkon [kW]: 71 kroutící moment [Nm]: 130 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 290 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7
Popis vozu
Corollu jsme kupovali jako druhé auto do rodiny. Jeho účelem bylo obsloužit přepravní potřeby rodičů (oba v důchodu). Cesty nad 500 km byly výjimečné, většinou šlo o dopravu po městě nebo do cca 100 km mimo město. Původní auto (Focus 1,6 5D z roku 2000) zůstal v rodině.
Základní motorizace tedy byla dostatečná. Třídveřový model jsme zvolili jednak kvůli většímu nástupnímu otvoru, svou roli hrála i nižší cena (cca 20.000,-Kč proti pětidveřovému autu), více než 2 osoby v autě jezdí v tomto konkrétním případě málokdy.
Na Toyotu padla volba zejména proto, že ji provázela velmi dobrá pověst z hlediska životnosti a celkové zákaznické spokojenosti. Další parametry (výkon, spotřeba, cena, záruka, výbava) byly buď srovnatelné, nebo lepší než u konkurence.
V březnu 2004 jsme za 418.000,-Kč koupili Toyotu Corollu 1,4 3HB Base. Výbava zahrnuje ABS, 2 airbagy, manuálně ovládanou klimatizaci, originální rádio, elektricky ovládaná zrcátka a okna. V ceně byla také druhá sada kol se zimními pneumatikami. V obou případech jsme zůstali kvůli ceně (a spotřebě) u základního 14palcového rozměru (175/70 R14) – nevypadají na autě příliš úžasně, ale funkci plní a o to šlo především.
Velkou předností tohoto vozu je jeho motor. Čtrnáctistovka s variabilním časováním ventilů byla na svou dobu velmi nadprůměrně výkonným motorem. Jeho 71 kW je sice k dispozici až v 6000 min-1, ale křivka točivého momentu s vrcholem 130 Nm ve 4000 min-1 se sympaticky dme už nad 2000 min-1, takže ani v nižších otáčkách není Corolla líná. Za vytáčení mezi 4000 a 6000 min-1 odměňuje příjemným zvukem a dobrou dynamikou. Když se krotíte, umí jezdit velmi úsporně. Minimum se pohybuje kolem 5 l/100 km. Běžně ale jezdíme mezi 6 a 7 l/100 km. Obavy o vysokou spotřebu na dálnici nejsou na místě. I při standardních 130 km/h se vejdete do 7 l/100 km.
Jestli čekáte od Toyoty houpavé pohodlí jako já, tak vás tato Corolla asi trochu zklame. Proti druhému rodinnému autu (Focus) je Corolla kupodivu méně pohodlná, jakoby se snažila zamaskovat jednodušší zadní vlečenou nápravu. V mých očích toto naladění celkový projev auta degraduje. Až na odpružení je Corolla kultivovaná. Při brzdění, řazení, rozjezdech, ovládání prvků v interiéru. Většina zákazníků Corolly – včetně mých rodičů – by kvality složitější nápravy zřejmě neocenila. I když je pravdou, že dokonalejší vedení zadních kol by umožnilo změkčit uložení a zadní pružiny, což by celkový komfort posunulo blíž k ideálu.
Uvnitř je japonsky šedý a trochu smutný interiér, který po materiálové stránce nezestárne ani za dalších 5 let. Vše lícuje, nic nevrže, tlačítka i ovladače mají jemné odstupňování a plynulý chod.
Pouze výškově nastavitelný volant nevěstí nic dobrého, ale je potřeba sezení na místě řidiče vyzkoušet. Pokud jste zvyklí seřídit volant tak, že je vašemu tělu hodně blízko, bude se vám v Corolle sedět špatně. Průměrně rostlý řidič obvykle končí kompromisem (výškové a podélné nastavení sedadla, výškové nastavení volantu) – sedadlo blíže k přístrojové desce, ruce trochu více natažené než je jinde zvyklý.
Dlouhé boční dveře jsou výborné když máte kolem sebe hodně místa, na parkovišti u supermarketu je ale budete proklínat, když se vám na obou stranách jiný spoluobčan postaví se svým SUV a nechá vám mezeru 20 cm. Úherl otevření je pak malý a nastupuje se špatně.
Silné stránky
- Levný provoz
- Nízká spotřeba
- Výkon a celkový projev motoru
- Malé riziko krádeže
- Robustní konstrukce
Slabé stránky
- Jen výškově nastavitelný volant
- Poloha za volantem na dlouhé ruce
- Tužší odpružení
- Horší jízdní pohodlí (od Toyoty čekám komfort)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisováno v Toyota C+K, Brno - bez jakýchkoliv problémů. Několikrát jsme využili i službu odvoz vozidla až domů (za 250,-Kč).
2008: Nový akumulátor (2300,-Kč)
2009: Výměna vzpěr na pátých dveřích (tučných 5200,-Kč celkem!)
2010: Po několika šrámech na parkovišti jsme šli do lakování zadního nárazníku (4300,-Kč), přední na to čeká.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno v Toyota C+K, Brno jako nové 13.3.2004.
Velmi dobrý zákaznický servis, poprodejní služby a celková péče o zákazníka.
Další vozy Toyota Corolla
-
Toyota Corolla (2006) Majitel: ps1818
Přidáno: 12.11.2009 2510 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2002) Majitel: mihau
Přidáno: 14.8.2009 1410 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2002) Majitel: majkyD
Přidáno: 22.4.2014 159 Majitel 9.61 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.2.2011 99 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.2.2011 610 Majitel 9.47 Uživatelé