Recenze

majki (muž 41 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Fiat Punto Sporting

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 75× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Punto, foto 1 Fiat Punto, foto 2 Fiat Punto, foto 3 Fiat Punto, foto 4 Fiat Punto, foto 5 Fiat Punto, foto 6 Fiat Punto, foto 7 Fiat Punto, foto 8
Fiat Punto, foto 9 Fiat Punto, foto 10 Fiat Punto, foto 11 Fiat Punto, foto 12 Fiat Punto, foto 13 Fiat Punto, foto 14 Fiat Punto, foto 15 Fiat Punto, foto 16 Fiat Punto, foto 17 Fiat Punto, foto 18 Fiat Punto, foto 19 Fiat Punto, foto 20 Fiat Punto, foto 21 Fiat Punto, foto 22 Fiat Punto, foto 23 Fiat Punto, foto 24 Fiat Punto, foto 25 Fiat Punto, foto 26 Fiat Punto, foto 27 Fiat Punto, foto 28 Fiat Punto, foto 29 Fiat Punto, foto 30 Fiat Punto, foto 31 Fiat Punto, foto 32 Fiat Punto, foto 33 Fiat Punto, foto 34 Fiat Punto, foto 35 Fiat Punto, foto 36 Fiat Punto, foto 37 Fiat Punto, foto 38 Fiat Punto, foto 39 Fiat Punto, foto 40 Fiat Punto, foto 41
 

Technické info

Přezdívka auta uz_neni Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:119550 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 59 kroutící moment [Nm]: 114 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.4 maximální rychlost [km/h]: 172 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 264 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Punto ma od unora noveho majitele. Presto doufam, ze zde najdou pripadni zajemci o podobny vuz par vet, ktere jim v rozhodovani pomohou...

Male, vzhledove pro mne velice atraktivni auto, ktere uz v tovarne dostalo do vinku sportovne naladeny podvozek, sestirychlostni manualni prevodovku, bile obrysy budiku, sportovneji tvarovana sedadla, triramenny volant a stribrny stredovy panel.

Silné stránky

Motor na svuj obsah je neskutecne zivy a dokaze s autem pomalu divy. Sam jsem necekal, ze mezi 8ventilem a 44kW, ktery jsem mel predtim (nyni ho ma mama) a timto 16ventilovym kouskem s 59kW bude az takto diametralni rozdil. Ochotne se vytaci, zatah nastupuje zpocatku pomaleji, ale od 2500 otacek se z nej stava dabel. V rozmezi od 1500-2500 o motoru co se tyce zvukoveho projevu takrka nevite, pak se ale projevi a je to lahoda. Podvozek je pomerne tvrdy, pomahaji tomu i kola 15" 185/55, na druhou stranu v zatackach jsem jeste neucitil nejistotu a vzdy sedel pevne na zemi.

Slabé stránky

Prazske kocici hlavy a podvozek si moc nerozumi, je to misty dost velky kostitras. Jinak jsem jeste na jine negativa neprisel :)). Na druhou stranu tvrdsi podvozek ke Sportingu patri, takze je to takova relativni slabina.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruchy a opravy zatim zadne, nechal jsem akorat naplnit klimu, vymenit rozvody a naplne, to by ale asi udelal kazdy po koupi ojeteho vozidla.
No, a vlastne jedna porucha by se nasla, displej radia nezobrazuje korektne, jsou na nem misty svisle prazdne cary, ale kdyz jsem tak prochazel web, tak to je u teto verze radia s navigaci celkem casty jev...kde asi panove z Blaupunktu udelali chybu?
28.5.2007
Prestal fungovat ventilator na 4 stupen :(. Dle servisu je to v prepinaci, takze nasetrim a necham vymenit, zatim si s 1-3 stupnem vystacim :).
Taky pri rozebirani stredoveho panelu (a pak v servise i pri rozebrani palubovky) jsem zjistil, ze jsou sem tam ulamany uchytky a pacicky.
Jinak servis Autotyp Fiat Praha na Kolbenove 31 mohu jen doporucit, zatim pouze pozitivni zkusenosti, hlavne v pristupu k zakaznikovi, ochota komunikovat pres mail (jediny fiat servis v Praze) atd.
23.8.2007 pri navratu z Chorvatska se rozsvitila na poslednich 130km kontrolka airbagu, v servise zjistili, ze bracha kopl nejspis nohou do cidla pod sedadlem spolujezdce a narusil tak kontakt. Nic vazneho...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupil jsem ho po asi dvoutydennim shaneni v autobazaru Patrik Smid v Ricanech. Prodejce byl velice ochotny, na zkusebni jizdu prijel s autem dokonce na Chodov. Opravdu si na jeho jednani nemohu ani trochu stezovat.

Plan

Co se tyce tuningu, po strance vykonu, spotreby atd. mi auti naprosto vyhovuje, takze se do zadneho snizovani podvozku, predelavani motoru atd. poustet nebudu. Planuju jen lehky vizualni tuning, konkretne par barevnych uprav v interieru (predstavoval bych si jeste par veci ve stribrne barve, aby doplnovaly stredovy panel), libily by se mi taky matne listy na prazich, casem by na radu mohly prijit lepsi nastavce prahu a do predu nejake lizatko. Dale pak jeste pujdou zrcatka do laku, brzdice do cerne nebo cervene barvy a zadni okna dostanou nove folie, tyto nafialovele se mi nelibi. Tot asi z planu zatim vse, realizovatelne snad do konce leta :-) .

 

Novinky v recenzi

20.2.2008 00:00

Puntas je prodany, se slzou v oku jsem se s nim v sobotu rozloucil...bylo to skvele auto, vyborny podvozek a jizdni vlastnosti, klima ve vybave byla bajecna...zazili jsme spolu 10000 krasnych kilometru... Ale je cas se pripravit na nove auto, prijde brzy, teste se :), nove zazitky, novy styl, nove emoce...jupiiii :)

9.11.2007 00:00

Tak jsem si vcera dovezl z Nemecka jine kola, me vysnene Abarthy, nadelil jsem si je pod krak :D...ted uz jen at je zase pekne pocasi :))

6.11.2007 00:00

Tak Puntas je na plechacich, bohuzel zatim bez poklic, takze to vypada naprosto desne :-/. Nicmene poznatky: zimaky jsou 175/65 R14 a rozdil je hodne znat. Podvozek hned krapet "zmeknul", jizda po kocicich hlavach a prejezdy tramvajovych pasu jsou ted neco uplne jineho, uz to neni takovy kostitras :D. Ale zase ten vzhled a pri prujezdech zatackami se taky musim kontrolovat, abych to nerezal tak z ostra, jako na letnich.
Taky jsem pridal fotku radia, misto puvodniho je nahore "odkladaci prostor" a nove je umisteno misto cd changeru a myslim si, ze tam zapadlo jak hrnec na prdel. Proste super :).

17.10.2007 00:00

Po tom, co mi vykradli auto (slohli original cdchanger, poskodili dvere a zamek spolujezdce), jsem si vytrpel temer mesicni martyrium, kdy pojistovna nebyla schopna nejdrive vyplatit to, na co jsem mel pravo, kdyz uz to slibili, tak to vyplatili spatne. Auto mi v servise zbytecne stalo tri tydny (servis ho opravil za pet dni, ale pojistovna nebyla schopna zaslat kryci dopis, dodnes nevim z jakeho podnetu), tak mam konecne zase Puntu doma. Timto dekuji Autotypu Praha za trpelivost a pomoc s resenim s pojistovnou.
Co nejdrive rovnez dodam fotky interieru, kde je nove radio. Puvodni Blaupunkt TeleAtlas RSN3 s navigaci jsem nechal vymontovat, zatouzil jsem totiz po MP3 :). Zvolil jsem Pioneer DEH-MP40 a musim rict, ze hraje skvele. Nechal jsem si ho umistit misto cdchangeru, aby netahalo v noci oci (spatne zkusenosti z mamina mk2b, ktera ma na miste originalniho radia panase). Misto originalniho radia jsem si nechal namontovat uloznou zasuvku.
Taky jsem nechal na plechace nahodit nove zimni Firestone WinterHawk 175/65 R14, akorat ted shanim poklice, at to nevypada v zime tak desne ;). Kdybyste o necem vedeli, tak mi pisnete, dik.
Pres zimu se asi moc veci dit nebude, ale na jare uvazuju o prednich Angel Eyes (tmave) a zadnich LED svetlech (rovnez s tmavym podkladem), a do pristi zimy bych mel jeste nasadit novy zadni naraznik, tak drzte palce ;)

17.10.2007 00:00

Pridano foto s nove lakovanymi zrcatky :)))

24.8.2007 00:00

Tak jsme se s Puntasem uspesne vratili z Chorvatske Crikvenice. Cesta byla pohodova, bez jakehokoliv problemu, akorat poslednich 130km mi svitila kontrolka airbagu, kterou, jak dnes zjistili v servise, zpusobilo kopnuti brachovy nohy do cidla pod spolujezdcovym sedadlem. Holt bracha asi natahoval nohy az moc pod sedadlo...no nic. Klimatizace byla velice prijemny doplnek :D. A zlate dalnice mimo nasi republiku, to jsem ani necitil, ze mam sportovni podvozek (teda, citil, ale v beznych situacich jako jsou zatacky apod...ne zadne kodrcani se a rovnani patere jako na nasi slavne D1...)
Tak, a tady jsou vypocty spotreby:
jeli jsme dva dospeli a jeden skorodospely (bratr), kufr nalozen maximalne, pak taky obsazeno dalsim prislusenstvim i druhe sedadlo vzadu :). Po Rak. a Chorv. silnicich a dalnicich se jelo temer podle predpisu, tzn. rychl. limity prekracovany max. o 10km/h (vse brano tachometrove). Klimatizace jela prakticky 70% casu, ne-li vice.
Najeto: 1887km
Spotrebovano paliva: 120 l, z toho 64 l Shell V-Power 95, zbytek Eurosuper 95 tankovany v Chorvatsku a Slovinsku
Spotreba: 6,359l/100km
Ja si myslim, ze je to skvele...si tak rikam, ze po te D1 s tim asi jezdim jako prase, kdyz se mi malokdy dari dostat pod 6,5 :D
Nechci to zakriknout, klepu trikrat na drevo, ale timto zvedam celkovou spokojenost s autem na plnych 10!!

13.7.2007 00:00

Takze jsem se svym Puntou najel bezmala 1000km, prvnich 200km jsem Punto po dalnici z Prahy hnal a zkousel, co to da, proste jsem blbnul, tak mi palubak ukazal ve vysledku po 200km 7.8 l/100km, pak jsem najel 30km po Brne a pak jsem zase frcel az do Karvine, tentokrat uz temer podle predpisu, tam dalsi popojizdky po meste a pak zase zpatky do Prahy, to jsem zase frcel temer podle predpisu. Vysledna spotreba za celou cestu podle palubaku: 6.1l/100km. Podle mych vypoctu dle tankovani benzinu to vychazi na 6.3l/100km. Takze jsem vesmes spokojen :).

15.6.2007 00:00

Tak dneska jsem dosel k autu a...pokus o vypaceni zamku u spolujezdce...ha...jako by mi to rikalo: Vitej v Praze, dude!
A co vic, nekdo mi take pokrtil predni RZtku svou kouli od tazneho, a pro jistotu rovnou dvakrat...opet muzu jen rict: Vitej v Praze, dude!

29.5.2007 00:00

Tak dneska byl Puntas na komplexni prohlidce, vymene oleje + olejoveho a vzduchoveho filtru. Prohlidka neodhalila zadne zavady ani poskozeni. Olej mi dali Selenia Gold. Dale jeste pri kompletni prohlidce vymenili zarovku osvetleni SPZ. To vse dohromady vyslo na 3140,-
V rozpise:
Olej 975,-
Olej. filtr 317,-
Vzduch. filtr 459,-
Zarovka 5W 8,-
Prace 1380,-
Pak jsem si nechal jeste dotahnout pristrojovou desku (budiky), za to si nauctovali 345,-, ale stejne tam je ulomena jedna pacicka v miste, kde jsou tlacitka pro serizeni svetel.
Problem se 4tym stupnem ventilace je v prepinaci, ten stoji 625,-. No nic, zatim budu jezdit jen se stupnem 1-3. A zase shanet nekde starsi, to mam strach, ze to zase odejde driv, nez je zdravo. (Vsechny ceny jsou vcetne 19% DPH)
Jinak prijimaci technik prumer, vydavajici technik byl skvely (myslim pan Pelikan), vsecko mi pekne popsal atd., akorat me zamrzelo, ze nemam v papirech napsano (ustne mi to rekl), co vsecko se kontrolovalo. Take Autotyp Fiat Praha byl jediny oficialni Fiat servis, ktery mi odpovedel na muj email s otazkami na moznosti a ceny, konkretne jsem komunikoval s panem Olexou.

28.5.2007 00:00

Tak jsem mel moznost po delsi dobe ted o vikendu projet i Fiat Punto mk2b 5 dverova verze s motorem 1.2 8ventil, ktere patri moji mame. V porovnani s mym Puntou je znat rozdil hlavne v zivosti motoru a podvozku. Osmiventil ma dobry zatah hlavne ze zacatku spektra otacek, cim vic tocite, tim vic motor slabne a v podstate od 4tisic nahoru uz netahne. To same plati pro rychlosti, na 120km/h ho dostanete pomerne rychle (v ramci moznosti), ale pak uz je to jen pomale zrychlovani, ktere se zastavi zhruba na 155km/h, dale uz mu pomaha vitr a jizda z kopce (pri ktere ale neni problem dostat Punto i na 180km/h tachometrovych). Podvozek je laden mnohem komfortneji a i presto neztraci nic ze sve stability, auto drzi i pri ostre rezanych zatackach, naproti tomu na nerovnostech a dirach se neprenasi do kabiny a do sedadel takovy tras jako v pripade meho Punta. Vliv na to ma samozrejme i obuti 185/60 R14. Posez v aute je nepatrne, ale i presto znatelne vyssi, nez ve Sportingu, ze zacatku jsem si tam pripadal tak trochu jako na bydylku :)). Co se tyce samotnych sedadel, neda se to srovnavat. Sedadla v tomhle aute podle Sportingu maji minimalni bocni vedeni na sedaku, na operadlech je to lepsi, ale stale to neni ono. Hlavne v situaci, kdy jsem byl jako spolujezdec, jsem mel pri ostreji rezanych zatackach tendence libat bocni sklo nebo se lepit na ridice. Palubni pocitac je v teto verzi lepsi, jednak je dvouradkovy, ale hlavne ukazuje i aktualni spotrebu a to v l/100km (oproti km/1l). Zpracovani plastu mi neprislo o nic jine nez u mne, stred volantu se mi ani za mak nelibi, Sportingova verze, navic v kuzi, je proste neco uplne jineho ;). Mista na zadnich sedadlech je diky 5dver. verzi mnohem vice, ani ne tak pro nohy, ale hlavne pro hlavu. Tam nemam problem, kdezto u sebe se tam narovnan nevlezu (a to mam pouze 177cm). Prostor v kufru je prakticky totozny. Nicmene i tak jsem si tech 300km, ktere jsem s mk2b o vikendu najezdil, uzil a do mesta je primo idealni. Mama dokonce podle palubniho pocitace drzi se svym jezdenim po meste (do prace a na nakupy) prumernou spotrebu na 5.6l/100km, coz je proste nadhera. Samozrejme ze mimo mesto pokud auto zenete, tak si rekne i o 6.5l, Karvina - Praha - Karvina + pojizdky po Praze, celkem 1000km, jsem s nim pocatkem dubna udelal za prumerku 6.7l, ale na dalnici jsem ho nesetril, kde to slo, tam rucicka neklesala pod 150, do kopce samozrejme zpomaluje a to dost razantne, treba i na 110 a ne a ne jet rychleji. Proste auto do mesta :))

22.5.2007 00:00

Tak dneska jsem Puntika dovezl ze servisu. Dostal nove rozvody, letni pneu Kleber 185/55 R15 a jeste jsem nechal zkontrolovat a naplnit klimatizaci novym mediem. No to vam povim, ze ted je to lahoda v tom dnesnim dusnu a horku mit uvnitr pohodovy mirny chladek :)))


Další vozy Fiat Punto



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Na Puntasovi jsem nalital uz bezmala 7tkm a zatim bez problemu, vydrzel i cestu do Chorvatska a zpatky, proste jsem maximalne spokojeny.

praktičnost
9

Pro me je tento vuz z hlediska prakticnosti na jednu stranu dobry, zaparkujete pomerne jednoduse, pokud cestujete ve dvou, coz ja v 99% pripadu ano, tak ho i kvalitne nalozite, jak jsem se mohl presvedcit pri stehovani :), odvozil toho chlapik hodne :)

prostornost
10

Pro me idealni, necitim se stisnene a nemam ani pocit, ze by mi nekde misto chybelo.

jízdní vlastnosti
10

Perfektni, drzi pevne na zemi i v ostre rezanych zatackach, nenaklani se, ja jsem maximalne spokojen.

jízdní komfort
8

Vzhledem k sportovne ladenemu podvozku neni idealni zrovna na prazske kocici hlavy, tam si pripadam jako v kostitrasu, ale jinak na dalnici atd., pohoda, jen proste jsou diry vic citit.

provozní náklady
10

Zatim jsem nadmiru spokojen, auto potrebuje jen beznou udrzbu, zadne megaopravy atd., co se tyce spotreby, po meste do 7.5l/100km, podle toho, jestli mam zaplou klimu, stojim v zacpe atd.

náhradní díly
10

Tak sem nevim, co bych napsal. Zatim jsem menil jen rozvody a spinac ventilace :). A co jsem se dival po cenach ND, tak nejsou nijak prehnane, dle meho nazoru jsou levne.

výkon motoru
10

Co cekat od 1.2 s 59kW a sestikvaltu? Prekvapive dostatecny vykon, zatah a zrychleni. Velice mile prekvapeni.

spotřeba
10

Na okreskach se da jezdit za pet, na dalnici za 6-7, po meste do 7.5l, vzdy zalezi samozrejme na konkretnich podminkach, zadny zrout to neni, ani kdyz se obcas poradne vytoci.

hlučnost motoru
10

Do 3000ot/min ho neslysite, v kabine panuje naproste ticho, nad 3000ot/min uz se zacina projevovat a ten pravy koncert prichazi od 4000ot/min vyse...

kvalita sedadel
10

Sedak i operadlo vyborne, bocni vedeni taktez skvele a mnohem lepsi nez v obycejne verzi. Po 10 hodinach za volantem jsem v Crikvenici vylezl v pohode, bez bolesti a bez nadmerne unavy.

brzdy
9

Tak jak je u Italu zvykem, nastup velice rychly, trvalo mi chvili si zvyknout, ze jen pedal polechtam, tak bez pasu se tisknu na predni sklo. Mnoho lidi si stezuje na rychle vadnuti pri intenzivnim a dlouhem brzdeni, ja jsem nastesti nemel jeste tu cest.

zavazadlový prostor
9

Tak zde neni moc co komentovat, je to male auto, s tim jsem pri koupi pocital, nicmene dvoutydenni nakupy se tam vlezou bez problemu, se sklopenim zadnich sedadel se tam s prehledem vlezou 2 trisuplikove komody Malm z IKEA a plno dalsich blbosti :)))






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…