Recenze
Fiat Punto Sporting
Technické info
Přezdívka auta uz_neni Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:119550 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 59 kroutící moment [Nm]: 114 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.4 maximální rychlost [km/h]: 172 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 264 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Punto ma od unora noveho majitele. Presto doufam, ze zde najdou pripadni zajemci o podobny vuz par vet, ktere jim v rozhodovani pomohou...
Male, vzhledove pro mne velice atraktivni auto, ktere uz v tovarne dostalo do vinku sportovne naladeny podvozek, sestirychlostni manualni prevodovku, bile obrysy budiku, sportovneji tvarovana sedadla, triramenny volant a stribrny stredovy panel.
Silné stránky
Motor na svuj obsah je neskutecne zivy a dokaze s autem pomalu divy. Sam jsem necekal, ze mezi 8ventilem a 44kW, ktery jsem mel predtim (nyni ho ma mama) a timto 16ventilovym kouskem s 59kW bude az takto diametralni rozdil. Ochotne se vytaci, zatah nastupuje zpocatku pomaleji, ale od 2500 otacek se z nej stava dabel. V rozmezi od 1500-2500 o motoru co se tyce zvukoveho projevu takrka nevite, pak se ale projevi a je to lahoda. Podvozek je pomerne tvrdy, pomahaji tomu i kola 15" 185/55, na druhou stranu v zatackach jsem jeste neucitil nejistotu a vzdy sedel pevne na zemi.
Slabé stránky
Prazske kocici hlavy a podvozek si moc nerozumi, je to misty dost velky kostitras. Jinak jsem jeste na jine negativa neprisel :)). Na druhou stranu tvrdsi podvozek ke Sportingu patri, takze je to takova relativni slabina.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Poruchy a opravy zatim zadne, nechal jsem akorat naplnit klimu, vymenit rozvody a naplne, to by ale asi udelal kazdy po koupi ojeteho vozidla.
No, a vlastne jedna porucha by se nasla, displej radia nezobrazuje korektne, jsou na nem misty svisle prazdne cary, ale kdyz jsem tak prochazel web, tak to je u teto verze radia s navigaci celkem casty jev...kde asi panove z Blaupunktu udelali chybu?
28.5.2007
Prestal fungovat ventilator na 4 stupen :(. Dle servisu je to v prepinaci, takze nasetrim a necham vymenit, zatim si s 1-3 stupnem vystacim :).
Taky pri rozebirani stredoveho panelu (a pak v servise i pri rozebrani palubovky) jsem zjistil, ze jsou sem tam ulamany uchytky a pacicky.
Jinak servis Autotyp Fiat Praha na Kolbenove 31 mohu jen doporucit, zatim pouze pozitivni zkusenosti, hlavne v pristupu k zakaznikovi, ochota komunikovat pres mail (jediny fiat servis v Praze) atd.
23.8.2007 pri navratu z Chorvatska se rozsvitila na poslednich 130km kontrolka airbagu, v servise zjistili, ze bracha kopl nejspis nohou do cidla pod sedadlem spolujezdce a narusil tak kontakt. Nic vazneho...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupil jsem ho po asi dvoutydennim shaneni v autobazaru Patrik Smid v Ricanech. Prodejce byl velice ochotny, na zkusebni jizdu prijel s autem dokonce na Chodov. Opravdu si na jeho jednani nemohu ani trochu stezovat.
Plan
Co se tyce tuningu, po strance vykonu, spotreby atd. mi auti naprosto vyhovuje, takze se do zadneho snizovani podvozku, predelavani motoru atd. poustet nebudu. Planuju jen lehky vizualni tuning, konkretne par barevnych uprav v interieru (predstavoval bych si jeste par veci ve stribrne barve, aby doplnovaly stredovy panel), libily by se mi taky matne listy na prazich, casem by na radu mohly prijit lepsi nastavce prahu a do predu nejake lizatko. Dale pak jeste pujdou zrcatka do laku, brzdice do cerne nebo cervene barvy a zadni okna dostanou nove folie, tyto nafialovele se mi nelibi. Tot asi z planu zatim vse, realizovatelne snad do konce leta :-) .
Novinky v recenzi
Puntas je prodany, se slzou v oku jsem se s nim v sobotu rozloucil...bylo to skvele auto, vyborny podvozek a jizdni vlastnosti, klima ve vybave byla bajecna...zazili jsme spolu 10000 krasnych kilometru... Ale je cas se pripravit na nove auto, prijde brzy, teste se :), nove zazitky, novy styl, nove emoce...jupiiii :)
Tak jsem si vcera dovezl z Nemecka jine kola, me vysnene Abarthy, nadelil jsem si je pod krak :D...ted uz jen at je zase pekne pocasi :))
Tak Puntas je na plechacich, bohuzel zatim bez poklic, takze to vypada naprosto desne :-/. Nicmene poznatky: zimaky jsou 175/65 R14 a rozdil je hodne znat. Podvozek hned krapet "zmeknul", jizda po kocicich hlavach a prejezdy tramvajovych pasu jsou ted neco uplne jineho, uz to neni takovy kostitras :D. Ale zase ten vzhled a pri prujezdech zatackami se taky musim kontrolovat, abych to nerezal tak z ostra, jako na letnich.
Taky jsem pridal fotku radia, misto puvodniho je nahore "odkladaci prostor" a nove je umisteno misto cd changeru a myslim si, ze tam zapadlo jak hrnec na prdel. Proste super :).
Po tom, co mi vykradli auto (slohli original cdchanger, poskodili dvere a zamek spolujezdce), jsem si vytrpel temer mesicni martyrium, kdy pojistovna nebyla schopna nejdrive vyplatit to, na co jsem mel pravo, kdyz uz to slibili, tak to vyplatili spatne. Auto mi v servise zbytecne stalo tri tydny (servis ho opravil za pet dni, ale pojistovna nebyla schopna zaslat kryci dopis, dodnes nevim z jakeho podnetu), tak mam konecne zase Puntu doma. Timto dekuji Autotypu Praha za trpelivost a pomoc s resenim s pojistovnou.
Co nejdrive rovnez dodam fotky interieru, kde je nove radio. Puvodni Blaupunkt TeleAtlas RSN3 s navigaci jsem nechal vymontovat, zatouzil jsem totiz po MP3 :). Zvolil jsem Pioneer DEH-MP40 a musim rict, ze hraje skvele. Nechal jsem si ho umistit misto cdchangeru, aby netahalo v noci oci (spatne zkusenosti z mamina mk2b, ktera ma na miste originalniho radia panase). Misto originalniho radia jsem si nechal namontovat uloznou zasuvku.
Taky jsem nechal na plechace nahodit nove zimni Firestone WinterHawk 175/65 R14, akorat ted shanim poklice, at to nevypada v zime tak desne ;). Kdybyste o necem vedeli, tak mi pisnete, dik.
Pres zimu se asi moc veci dit nebude, ale na jare uvazuju o prednich Angel Eyes (tmave) a zadnich LED svetlech (rovnez s tmavym podkladem), a do pristi zimy bych mel jeste nasadit novy zadni naraznik, tak drzte palce ;)
Pridano foto s nove lakovanymi zrcatky :)))
Tak jsme se s Puntasem uspesne vratili z Chorvatske Crikvenice. Cesta byla pohodova, bez jakehokoliv problemu, akorat poslednich 130km mi svitila kontrolka airbagu, kterou, jak dnes zjistili v servise, zpusobilo kopnuti brachovy nohy do cidla pod spolujezdcovym sedadlem. Holt bracha asi natahoval nohy az moc pod sedadlo...no nic. Klimatizace byla velice prijemny doplnek :D. A zlate dalnice mimo nasi republiku, to jsem ani necitil, ze mam sportovni podvozek (teda, citil, ale v beznych situacich jako jsou zatacky apod...ne zadne kodrcani se a rovnani patere jako na nasi slavne D1...)
Tak, a tady jsou vypocty spotreby:
jeli jsme dva dospeli a jeden skorodospely (bratr), kufr nalozen maximalne, pak taky obsazeno dalsim prislusenstvim i druhe sedadlo vzadu :). Po Rak. a Chorv. silnicich a dalnicich se jelo temer podle predpisu, tzn. rychl. limity prekracovany max. o 10km/h (vse brano tachometrove). Klimatizace jela prakticky 70% casu, ne-li vice.
Najeto: 1887km
Spotrebovano paliva: 120 l, z toho 64 l Shell V-Power 95, zbytek Eurosuper 95 tankovany v Chorvatsku a Slovinsku
Spotreba: 6,359l/100km
Ja si myslim, ze je to skvele...si tak rikam, ze po te D1 s tim asi jezdim jako prase, kdyz se mi malokdy dari dostat pod 6,5 :D
Nechci to zakriknout, klepu trikrat na drevo, ale timto zvedam celkovou spokojenost s autem na plnych 10!!
Takze jsem se svym Puntou najel bezmala 1000km, prvnich 200km jsem Punto po dalnici z Prahy hnal a zkousel, co to da, proste jsem blbnul, tak mi palubak ukazal ve vysledku po 200km 7.8 l/100km, pak jsem najel 30km po Brne a pak jsem zase frcel az do Karvine, tentokrat uz temer podle predpisu, tam dalsi popojizdky po meste a pak zase zpatky do Prahy, to jsem zase frcel temer podle predpisu. Vysledna spotreba za celou cestu podle palubaku: 6.1l/100km. Podle mych vypoctu dle tankovani benzinu to vychazi na 6.3l/100km. Takze jsem vesmes spokojen :).
Tak dneska jsem dosel k autu a...pokus o vypaceni zamku u spolujezdce...ha...jako by mi to rikalo: Vitej v Praze, dude!
A co vic, nekdo mi take pokrtil predni RZtku svou kouli od tazneho, a pro jistotu rovnou dvakrat...opet muzu jen rict: Vitej v Praze, dude!
Tak dneska byl Puntas na komplexni prohlidce, vymene oleje + olejoveho a vzduchoveho filtru. Prohlidka neodhalila zadne zavady ani poskozeni. Olej mi dali Selenia Gold. Dale jeste pri kompletni prohlidce vymenili zarovku osvetleni SPZ. To vse dohromady vyslo na 3140,-
V rozpise:
Olej 975,-
Olej. filtr 317,-
Vzduch. filtr 459,-
Zarovka 5W 8,-
Prace 1380,-
Pak jsem si nechal jeste dotahnout pristrojovou desku (budiky), za to si nauctovali 345,-, ale stejne tam je ulomena jedna pacicka v miste, kde jsou tlacitka pro serizeni svetel.
Problem se 4tym stupnem ventilace je v prepinaci, ten stoji 625,-. No nic, zatim budu jezdit jen se stupnem 1-3. A zase shanet nekde starsi, to mam strach, ze to zase odejde driv, nez je zdravo. (Vsechny ceny jsou vcetne 19% DPH)
Jinak prijimaci technik prumer, vydavajici technik byl skvely (myslim pan Pelikan), vsecko mi pekne popsal atd., akorat me zamrzelo, ze nemam v papirech napsano (ustne mi to rekl), co vsecko se kontrolovalo. Take Autotyp Fiat Praha byl jediny oficialni Fiat servis, ktery mi odpovedel na muj email s otazkami na moznosti a ceny, konkretne jsem komunikoval s panem Olexou.
Tak jsem mel moznost po delsi dobe ted o vikendu projet i Fiat Punto mk2b 5 dverova verze s motorem 1.2 8ventil, ktere patri moji mame. V porovnani s mym Puntou je znat rozdil hlavne v zivosti motoru a podvozku. Osmiventil ma dobry zatah hlavne ze zacatku spektra otacek, cim vic tocite, tim vic motor slabne a v podstate od 4tisic nahoru uz netahne. To same plati pro rychlosti, na 120km/h ho dostanete pomerne rychle (v ramci moznosti), ale pak uz je to jen pomale zrychlovani, ktere se zastavi zhruba na 155km/h, dale uz mu pomaha vitr a jizda z kopce (pri ktere ale neni problem dostat Punto i na 180km/h tachometrovych). Podvozek je laden mnohem komfortneji a i presto neztraci nic ze sve stability, auto drzi i pri ostre rezanych zatackach, naproti tomu na nerovnostech a dirach se neprenasi do kabiny a do sedadel takovy tras jako v pripade meho Punta. Vliv na to ma samozrejme i obuti 185/60 R14. Posez v aute je nepatrne, ale i presto znatelne vyssi, nez ve Sportingu, ze zacatku jsem si tam pripadal tak trochu jako na bydylku :)). Co se tyce samotnych sedadel, neda se to srovnavat. Sedadla v tomhle aute podle Sportingu maji minimalni bocni vedeni na sedaku, na operadlech je to lepsi, ale stale to neni ono. Hlavne v situaci, kdy jsem byl jako spolujezdec, jsem mel pri ostreji rezanych zatackach tendence libat bocni sklo nebo se lepit na ridice. Palubni pocitac je v teto verzi lepsi, jednak je dvouradkovy, ale hlavne ukazuje i aktualni spotrebu a to v l/100km (oproti km/1l). Zpracovani plastu mi neprislo o nic jine nez u mne, stred volantu se mi ani za mak nelibi, Sportingova verze, navic v kuzi, je proste neco uplne jineho ;). Mista na zadnich sedadlech je diky 5dver. verzi mnohem vice, ani ne tak pro nohy, ale hlavne pro hlavu. Tam nemam problem, kdezto u sebe se tam narovnan nevlezu (a to mam pouze 177cm). Prostor v kufru je prakticky totozny. Nicmene i tak jsem si tech 300km, ktere jsem s mk2b o vikendu najezdil, uzil a do mesta je primo idealni. Mama dokonce podle palubniho pocitace drzi se svym jezdenim po meste (do prace a na nakupy) prumernou spotrebu na 5.6l/100km, coz je proste nadhera. Samozrejme ze mimo mesto pokud auto zenete, tak si rekne i o 6.5l, Karvina - Praha - Karvina + pojizdky po Praze, celkem 1000km, jsem s nim pocatkem dubna udelal za prumerku 6.7l, ale na dalnici jsem ho nesetril, kde to slo, tam rucicka neklesala pod 150, do kopce samozrejme zpomaluje a to dost razantne, treba i na 110 a ne a ne jet rychleji. Proste auto do mesta :))
Tak dneska jsem Puntika dovezl ze servisu. Dostal nove rozvody, letni pneu Kleber 185/55 R15 a jeste jsem nechal zkontrolovat a naplnit klimatizaci novym mediem. No to vam povim, ze ted je to lahoda v tom dnesnim dusnu a horku mit uvnitr pohodovy mirny chladek :)))
Přidat názorDiskuse: Fiat Punto Sporting
- Re: pekne 26.03.2008 19:41 majki
- pekne 26.03.2008 18:43
- Re: Re: Pěkný fotečky 13.03.2008 11:53 majki
- Re: Pěkný fotečky 13.03.2008 11:40 cb
- Changer 12.12.2007 02:21
- Re: tuning 10.12.2007 12:52 majki
- tuning 09.12.2007 19:59
- .. 24.09.2007 19:25
- 9 bodov 21.09.2007 11:35 Mexican82
- Re: 9 11.09.2007 08:48 majki
- Re: Díly... 11.09.2007 08:47 majki
- 9 10.09.2007 20:47
- Díly... 10.09.2007 19:40
- Re: pěkný.. 31.08.2007 14:21 majki
- pěkný.. 31.08.2007 12:22
- Re: Jo,jo, 24.08.2007 01:06 majki
- Jo,jo, 22.08.2007 03:54 Poustnik
- Re: Re: Punto 1.2 16V Sporting 14.08.2007 18:42
- 8b 14.08.2007 18:29 Lubosss1
- Re: Punto 1.2 16V Sporting 13.08.2007 21:02 majki
- Punto 1.2 16V Sporting 13.08.2007 17:39
- Re: Re: Re: Re: za kolik 12.08.2007 22:58
- Re: Re: Re: Re: za kolik 12.08.2007 22:57
- Re: Re: Re: za kolik 09.08.2007 22:52
- Re: Re: Re: za kolik 08.08.2007 18:59 majki
- Re: Re: za kolik 07.08.2007 22:40
- Re: za kolik 06.08.2007 23:09 majki
- za kolik 05.08.2007 17:47
- Re: Re: Otázka? 05.08.2007 12:44 majki
- Re: Otázka? 03.08.2007 19:40
Další vozy Fiat Punto
-
Fiat Punto (2004) Majitel: hugolin
Přidáno: 2.5.2009 159 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Fiat Punto (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.11.2008 369 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Fiat Punto (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.9.2007 8110 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Fiat Punto (2003) Majitel: fiaty.cz
Přidáno: 13.3.2009 259 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Fiat Punto (2006) Majitel: Flammer (RSKa)
Přidáno: 14.1.2008 5510 Majitel 9.86 Uživatelé