Recenze

krovakus (muž 36 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Opel Astra F 1,4 16V

9.66 Uživatelé

Hodnoceno: 32× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Astra, foto 1 Opel Astra, foto 2 Opel Astra, foto 3 Opel Astra, foto 3 Opel Astra, foto 4 Opel Astra, foto 4 Opel Astra, foto 4 Opel Astra, foto 5
Opel Astra, foto 6 Opel Astra, foto 7 Opel Astra, foto 8 Opel Astra, foto 9 Opel Astra, foto 10 Opel Astra, foto 11 Opel Astra, foto 12 Opel Astra, foto 13 Opel Astra, foto 14 Opel Astra, foto 15 Opel Astra, foto 16 Opel Astra, foto 17 Opel Astra, foto 18 Opel Astra, foto 20 Opel Astra, foto 21 Opel Astra, foto 22 Opel Astra, foto 23 Opel Astra, foto 24 Opel Astra, foto 25 Opel Astra, foto 26 Opel Astra, foto 27 Opel Astra, foto 28 Opel Astra, foto 29 Opel Astra, foto 30 Opel Astra, foto 31 Opel Astra, foto 32 Opel Astra, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta Dedek Rok výroby 1996 Koupeno nové najeto [km]:211000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1389 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 125 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Vítám všechny u mé recenze.
------- Seznamte se -------
K sepsání několika poznatků mě přivedlo malé jubileum. Cca. měsíc nazpět najel Dedek 200 000 km.
Takže. Astru jsem nekoupil já, ale už před třinácti lety moji rodiče. Mně bylo 8 let (páni, to auto máme pomálu celý můj život) a už tehdy jsem se do ní zamiloval. Nebylo divu, protože na sídlišti, kde přes polovinu obyvatel tvořili naši sociálně znevýhodnění spoluobčané, byl zázrak vidět auto jiné značky než Škoda. Takže naše Astřička tam působila jako růže mezi plevelem. Číslice 220 km/hod na tachometru ve mně vyvolávala dojem, že máme to nejrychlejší auto na světě. Teď už s životníma zkušenostma studenta VŠ vím, že to tak není. Bohužel:-)
Asi chápete, že vzhledem k věku vám toho k nákupu Astry příliš neprozradím, protože mi to tenkrát nezajímalo. Jediné co vím, že je z Prahy a byla kupována na leasing.
S Dědkem už od svých 18. let jezdím já. Takže teď hurá k povídání o motoru.
------- Motor -------
Jedná se o 1,4 s šetnácti ventilovou technikou.(označení X14XE) Do Aster se tenhle typ začal montovat právě v roce 1996 a jde o nejsilnější čtrnácku, která byla a asi i zůstala k dispozici. Hodně lidí na ní nadává. Náš kousek se sice porouchal asi po 10 000. km (nevim co), ale od tý doby drží a drží a drží. Občas se zasekne AGR ventil. To když např. na písku protočím při rozjezdu kola, tak zůstane otevřený a Astra se pak dusí. Stačí vymontovat, ten elektromagnet párkrát procvakat a zase je klid.
Na to, že jde "pouze" o 1,4-ku, je s ní docela sranda. 90 koní je výkon papírově slabý, ale Dědek s ní dokáže uhánět jak o život. Od 2500 otáček se začíná probouzet, vrchol je na 4000 a do 50000 nepolevuje. Za tuhle hranici ale nemá cenu točit dál. Tachometrových 90 km/hod točí na pětku 2300 otáček, 110 km/hod točí 2900 a při 130 km/hod 3500. Hluk od motoru mi vrásky dělat nemusí, protože aerodynamickej hluk je tak silný, že motor prakticky nevnímám. Njn, aerodynamickým tunelem prošla Astrička asi hodně letmo.
Na jednoho nebo dva lidi výkon stačí naprosto. Při plném obsazení, nedejbože i se zavazadlama se brzdou provozu nestanete, ale na předjíždění musíte mít buď pevný nervy nebo touhu vyzkoušet si v praxi Landovu myšlenku: "Dokud dejchám, pořád doufám." Jinak zrychlení 0-100 jsem měřil ručně a je okolo 12.sec +/-...
------- Výbava -------
Na tehdejší dobu je v ní řekněme střední stupeň výbavy.
- Airbag řidiče
- Rádio blaupunkt s kazetovým přehrávačem
- 6x reproduktor
- Vyhřívaná a elektricky nastavitelná zpětná zrcátka
- Řadící páka potažená kůží
- Mlhová světla
- Zpětná zrcátka a nárazníky v barvě vozu
- Střešní lyžiny pro zahrádku (Oproti Avensisu úžasně řešený)
- a bonus v podobě posilovacích kliček na stahování okýnek(v létě z nich má můj biceps s tricepsem vyloženě radost :-D)
Dodělávaný je Medvěd blok řadící páky a odnímatelné tažné zařízení.
Co musím vyzdvihnout jsou reproduktory a rádio. Na to, že je to auto 13 let starý, tak hráli, hrajou a snad ještě chvíli hrát budou naprosto dokonale. Ve srovnání zase s Avensisem, kde je o 2 výškové reproduktory víc je zvuk vycházející z Dědka o třídu někde jinde.
Jinak z výbavy nic dalšího, co by stálo za řeč není.
------- Podvozek -------
Jaký bylo původní nastavení podvozku opět nevím(hádejte co? byl jsem malej a bylo mi to putna ;-)), ale všichni říkali, že to byla hrozná loď. Loď je to po jedné výměně tlumičů pořád a jelikož by už snesly vyměnit zase, tak je to o to větší houpačka. Pružiny jsou původní. Dále se měnily jednou kotouče, destičky hodněkrát, 2x náboje, bubny taky 2x a toť asi vše.
Po nesmělém seznámení se s jízdníma vlastnostma jsem po získání řidičáku začal hledat, kde jsou hranice Astřičky. Přitom jsem objevil ohromnou nedotáčivost, kterou trpí. Přeženu nájezdovou rychlost a hned se chce pusinkovat s protijedoucíma kamarádama. Naštěstí jsme si už spolu porozumněli a příliš často nám kamarádíčkování s předníma nárazníkama nehrozí.
------- Závěr -------
Astřička nám vždycky sloužila a slouží dobře a i přes občasné protesty jsme na ní nikdy nenadávali a nikdy si nás nerozkmotřila. Přiznám se, že od Opela bych takovou výdrž nečekal. I když už má za sebou jednu celkem velikou bouračku, vypadá si myslim vcelku zachovale.
Začínající korozi jsme se bohužel nevyhnuli a i přes snahy z minulého léta se jí zbavit nám opět 2 kytky začínají kvést. Bylo jich ale 5 + celá přední hrana kapoty zrezlá, kterou jsem za tězký prachy koupil a nechal nastříkat za ještě těžší. Viz. zkušenosti se servisem.

Silné stránky

- HUDBA
- Umí dovézt z bodu A do bodu B ;-)
- Nemusím se o ní bát ve městě
- Komfort
- Neporuchovost

Slabé stránky

- Větší spotřeba
- Aerodynamický hluk
- Světla (Mohla by svítit víc)
- Silnější motor by neuškodil, ale to je spíš moje slabá stránka.:-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto bylo po nedání přednosti zavezeno do servisu v Tylově ulici v Plzni. Jestli ještě existuje, tak všem radim. Nesvěřte jim do rukou ani vaše kolo. Astru sice tak nějak poskládali, ale spoustu věcí jsme si museli udělat sami. Utáhnout tohle, přišroubovat tamto. No a největší překvapení nás čekalo, když jsme cca po půl roce zjistili, že místo nových dílů, jak bylo naúčtováno na faktuře, nám tam dali použitý. Proto nám taky vykvetla ta kapota, do který jsem pak vrazil celkem 5500 kč, což při současný hodnotě auta, kterou vidim na cca. 20 000 max, je trošku komický.

BIG PERFORMANCE

Loni v létě jsem měl takový cukání udělat z Dědka zase statného mladíka. Nakonec se tak díky bohu nestalo a jediná změna, která nastala, bylo vyměnění papírového vzduchového filtru za bavlněný GREEN filtr do origo boxu. Nárůst výkonu o jednoho komára byl znát.:-)

 

Novinky v recenzi

16.2.2010 13:40

Zimni serie Plzenske okoli

Tak uz jsem si take nasel chvilku a pri pomerne krasnym pocasi vytvoril nekolik novych snimku. Prece nemuzu zustat pozadu. Jedinou vraskou na celem foceni byl fakt, ze jakakoliv fotka zadni casti byla degradovana tou osklivou reznouci kytkou pod levym svetlem. Nakonec se ale vse vyresilo decentni upravou ve Photokramu a nikdo nic nepozna. :-) Uz aby bylo leto a mohlo se opravovat...

1.2.2010 20:41

Nove osvetleni

Dodelano nove osvetleni pod palubni desku jak u ridice, tak i u spolujezdce. Barva cevrena, vypada to tam jak v bordelu. Na vyrobu stacil 1 m dratu, 2 konektory, 2 tistene spoje, 8 super svitivych ledek, lepidlo a par hodin casu. Vysledek muzete zhodnotit na fotografiich.
Jinak jeste zpet k nehode. Vse vyreseno k me spokojenosti. Kooperativa naprosto bleskove zpracovala veskere papirovani a 3 dny od nahlaseni jsem mel penize na uctu. A to ne zadne male, ale o nekolik tisic vic, nez jsem cekal. Az me to prekvapilo. Clovek hold musi umet bourat. (tuk tuk :-))

4.1.2010 19:04

Jak na novej rok, tak po celej rok.

Abych řekl pravdu, moc moc si přeju, aby tohle přísloví neplatilo. Včera, tedy 3.1.2010 mě v uličkách u plzeňskýho náměstí na přednosti zprava smetla jedna ženská. Bylo nasněženo a i když jsem jel jak beránek, nedalo se tomu zabránit. Hned jak jsem uviděl světla blížícího se auta, věděl jsem, že křižovatkou bez šrámu neprojedu. Nejdřív jsem zkusil brzdit, ale nebyla šance. Tak jsem aso po sekundě tlačení na brzdový pedál přehodil nohu na plyn a doufal, že to stihnu. Druhý osobák už neovladatelně klouzal směr můj levý bok. Paráda, moje dveře jsou už mimo nebezpečí. Ještě něco přes 2 m a je to v suchu. Začal jsem pomalu jásat. Předčasně. Ozvala se rána, Dědkův zadek odskočil o dobrý 2 metry a já se šinu pravým bokem přímo do dopravní značky. Bum, druhá rána. Dědek se nepatrně srovnal, ale co hlavně, konečně stojíme. Pěnim jak dlaždič po deseti pivech. Energicky odepínám pás, letim z auta a nevěřím svým očím. Na L boku ani škrábanec. Téměř jsem tomu osobáku stihnul ujet. Téměř. Trefil mě do zadního nárazníku. Naštěstí tedy jen plasty. Obcházím auto. Teprve teď zjišťuju, že jsem smetl i tu značku. P přední i zadní dveře jsou od ní poškrábany a trošku zprohýbaný. Trefil jsem se totiž přesně na rozhraní předních a zadních dveří. Promáčknutý je i práh. No a v neposlední řadě totálně zprohýbaný disk kola + prdlá pneumatika. Skončil jsem totiž jedním kolem na obrubníku. V tom se otáčím, koukám už trochu klidnější, ale přesto dost v ráži na toho, kdo vylejzá z druhýho osobáku. Nj, když to se vyloupne starší paní s vystrašeným výrazem v obličeji pusou plnou omluv. Co se dá dělat. Křičet na ní, upustit páru, prostě se vyřvat na ní absolutně nešlo. Navíc plně spolupracovala, měla havarijko, takže tak. Znova opakuju. Jak na novej rok, tak po celej rok prostě u mě platit NEBUDE!!

21.10.2009 16:07

Nové tlumiče

Tak jsem se konečně dokopal k tomu, abych Dědkovi na starý kola dopřál nový tlumiče. Původně jsem jel do servisu vyměnit jenom olej, ale už po několikátém konstatování různých přijímacích techniků z různých servisů, že by stálo za to vyměnit i tlumiče, jsem do toho teda šel. Změna je opravdu veliká. Auto daleko lépe sedí v zatáčkách, náklony jsou pocitově 2x menší. Největší změna je ale při rychlostech nad 120 km/hod. Se starými tlumiči auto nad touto rychlostí poskakovalo jak hopík na trampolíně. Myslel jsem, že to je nevyvážeností kol, ale ukázalo se, že za vše mohly právě tlumiče. Abych to shrnul. Investice 10 000 kč za to stála. Auto je stabilnější, ve vysokých rychlostech (pro mě to znamená kolem 150 km/hod;-)) klidnější a snad se budou i méně opotřebovávat pneumatiky.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Opel Astra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
7





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…