Recenze
Volkswagen Golf VW Golf Variant Yachting Edition Henry Lloyd
Technické info
Přezdívka auta Mazlík Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:257356 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 66 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 15 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.5
Popis vozu
Jak již napovídá obsazení mé garáže zde na webu,dalo se čekat,že dalším doplněním bude ta samá značka. Dnes bych Vám představil Volkswagen Golf třetí generace v provedení variant,čili kombi. Je to nástupce(v mé garáži)předchozí Bory variant. Hledal jsem auto,které mě odveze kam budu potřebovat,spolehlivé,nenáročné na udržbu a hlavně s minimální spotřebou. Po pár měsících beznaděje a s myšlenkou,že přejdu na japonskou stranu,jsem se naštěstí nevzdal. Po několika neůspěšných pokusech v bazarech, se naskytla vínikající nabídka. Sice autobazar byl až v Brně(bydlím kousek od Prahy),ale to mě neodradilo. Bora přeci jen byla z Olomouce. Vydal jsem se s kamarádem na obhlídku.
Po příjezdu na místo,nás čekal špinavý a zaprasený(zřejmě ho dlouho nemyli a stál pod nějakým keřem) tuctový Golf 3 variant z roku 1997. To nás naštěstí neodradilo a postupem času jsme začínali odkrývat jeho duši. Golfík pochází z Itálie a do čech se dostal cca v roce 2006,kdy jej koupil majitel bazaru u italského dealera VW. Byl ojetý po nějakém doktorovi v nitru Itálie. Od toho se také odvíjí jeho označení VW Golf Variant Yachting Edition Henry Lloyd, 1.9tdi v tmavě modrofialové barvě. Jak je napsáno v názvu, jedná se o edici Yachting, která se například odlišovala jiným předním podspoilerem,nápisy a také zadními spoilery. Bohužel,ten můj byl již v minulosti bourán,takže originální lízo se nedochovalo.
Po prohlídce kabátu,který nás spíše odrazoval,jsme se přez interier (velmi zachovalý,jen jak je známo sedák řidiče protržený), motor s převodovkou,který na 225000km nevypadal(naprosto nádherný a vinikající,nikde ani kousek rezy,únik oleje,vše jakoby to právě vyrazilo z fabriky a chod klidný) k podvozkové části. Při pohledu na spodní část auta,jsme se s kamarádem doslava posadili na zadek a spadla nám čelist. Ten pohled,který se nám naskytl byl užasný. Ze spodu to opravdu vypadalo,kdyby auto právě sjelo z výrobní linky. Všechny podvozkové části byly zachovalé,jako nové. Na všech byly výrobní popisky a značky,které často nevydrží ani prvních 5let provozu vozu. Veškeré potrubí,hadice a výfuk svítily ¨novotou¨. Bylo rozhodnuto,tak zachovalé auto jsem neviděl ani nepamatuju. I dnešní nová auta,která dorazí do prodejny,jsou ze spod orezlá a ošklivá a to nemají nic najeto. Tohle po 225000km vypadalo 200x lépe.
Co se týká výbavy,tak je to tak průměr. Auto pohání pracant 1,9tdi 66kw s rotačním čerpadlem (což zaručuje,spolehlivost a nízké provozní náklady), doplněný 5ti stupňovou převodovkou, posilovačem řízení a klimatizaci. Přední boční skla jsou elektrická, zadní manuální. Polosportovní sedadla zaručují dobré vedení těla a příjemný poses,hlavové opěrky,dělená zadní sedadla, přední mlhová světla.
Silné stránky
Jeho nejsilnější stránkou, je motor 1,9tdi 66kw,který díky rotačnímu čerpadlu zaručuje pěkné jízdní vlastnosti,ale hlavně nízkou spotřebu. Ta se dá přitáhnout ke 3,5-4l na 100km.Tomu se však nedá řikat jízda,ale plazení. Takže reálná spotřeba se pohybuje 4-5,5l/100km,podle zatížení a režimu jízdy.
K dalším silným stránkám patří i celkem slušná dostupnost a cena náhradních dílů (většinou v druhovýrobě nebo vrakoviště,ale i originálí dokáže překvapit), tím pádem i spolehlivost auta. Případné opravy zručnější kutil zládne doma,za pomoci běžného vybavení.
Slabé stránky
Momentálně nemám na paměti žádnou slabší stránku,jen ten rok výroby 1997 (ale i na svůj věk vypadá jako nový). Sem tan nějaká ta korúzka,ale malá. Za dva roky co to auto mám, tak nebyl jediný problém.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis si zajišťuji sám ve značnovém servisu :-) . Jak již zmiňuji, za 2 roky žádný problém.
Trocha detailů
Pro golfika je přichystáno několik dárků,které mu pomohou k jeho spolehlivému provozu. Je proněj připraven nový podvozek,tlumiče s pružinami a uložením. Dostane i nové brzdy a to doslova. Ve předu to budou jen nové destičky a kotouče,ale vzadu dostane posílení ve formě kotoučových brzd. Nějaký ten doplněk do interieru,jako jiné ofuky topení,ovládání klimatizace,kliky dveří.
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (1995) Majitel: luzeus
Přidáno: 21.6.2012 1410 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (1997) Majitel: Badalucio
Přidáno: 4.10.2008 299 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (1998) Majitel: jednooky
Přidáno: 4.3.2012 239 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.12.2009 88 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.10.2009 16 Majitel 9.75 Uživatelé