Recenze
Volkswagen Bora Basic 1,9TDI-PD 85kW
Technické info
Přezdívka auta Barborka Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1900 výkon [kW]: 85 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 17 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Volkswagen Bora ve verzi Kombi,která se do naší země dříve nedovážela.Z větším postupem času,se tato karosářská verze na našich silnicích více zabydluje.I já jsem neodolal a pořídil tento vůz ze zahraničí,resp. z Německa.Využil jsme nabídky jednoho z bazarů a vůz na inzerát zakoupil.
Pohání jej naftový motor 1,9TDI,který používá technologii PD - Pumpe Diese - čerpadlo tryska,o výkonu 85kW/115PS a nijak svým chodem výrazně nenarušuje jízdu.Výkon je převodován 6-stupňovou převodovkou a přenášem v sezoně pomocí 17palcových litých kol na vozovku.V zimě jsou použity 16palcové ocelové disky a originální poklice VW.Dále je vůz vybaven praktickou digitální klimatizací,která svou variabilitou režimů dokáže zpříjemnit chladné zimní,ale i parné letní dny.Ve spojitosti z vyhřívanými sedadly je to ideální kombinace,ale ty bohužel nejsou zabudovány.Všechna okna jsou elektricky stahovatelná,což přináší menší námahu a větši komfort.To platí i o elektricky seřiditelná a vyhřívaná zpětná zrcátka.K dalšímu prvku komfortu patří i dešťový senzor,který bez jakéhokoli zásahu v mžiku odstraní z čelního skla sebemenší náznaky kapek deště.Je integrovaný do vnitřního zpětného zrcátka a v některých případech (také v tomto voze) o stmívací senzor zrcátka proti oslnění jedoucích vozidel za Vámi.Vůz se dobře ovládá přez tříramenný sportovní volant a sportovní pedály,kterým sekunduje tempomat pro komfortní a nerušenou jízdu.O bezpečnost se stará system ABS doplněný o funkce EDS (elektronická uzávěrka diferenciálu) a skvělý ASR (protiprokluzový systém),který se nejlépe ocení na mokré vozovce,sněhu a jinak znečištěném povrchu.Vnitřní bezpečnost má na starost čtveřice Airbagů.Dva přední jsou umístěny do volantu a přístrojové desky před spolujezdcem,další dva boční v opěradle řidiče a jeho spolujezdce,která jsou podélně a výškově nastavitelná.
O společnost na delších cestách (i kratších), se stará originální radio spolu z cd changer,umíštěné ve středové konzoly přístrojové desky.To doplňuje přenosný mp3 přehrávač,napájený přez zásuvku zapalovače.Pro přepravu zavazadel je základní uložný prostor dostačující.Po sklopení zadních sedadel není podlaha narušena žádným schodkem a dá se i prakticky využít k přespání.Zavazadlový prostor zakrývá horizontální roleta spolu z vertikální roletou,kterou po sklopení zadních sedadel,lze využít uchycením do připravených madel ve stropě,jako přepážku mezi prostorem řidiče a nákladu.Přeprav náklad je rozšířena o tažné zařízení,které je snadno demontovatelné a svou montážní polohou nijak nenarušuje linie karoserie.
Silné stránky
K silným stránkách lze přidat dobře přístupný zavazadlový prostor.O to se stará velké víko zavazadlového prostoru,nízko posazená a rovná hrana podlahy kufru.
Plus jsou i teď jízdní vlastnosti koncernového podvozku,který je upraven pomocí sady sportovních pružin a tlumičů.To má příznivější vliv na náklon karoserie a celkové chování vozu,při ponechání dostatečného komfortu odpružení.To je u vozů této koncernové třídy slabší stránkou.
Vzájemná flexibilita koncernových dílů a dostupnost v různých obchodech je také přínos,až natu cenu.
Slabé stránky
Mezi velké mínus se dá na prvním místě uvést malé pravé zpětné zrcátko,na které se dá zvyknout,ale stále to není ono.Velkou slabinou,hlavně u tohoto modelu ( TDI ),jsou poruchové volnoběžky alternátorů,které často nevydží ( musela se vyměnit,rozpadla se ) a napínací elementy jejich řemenů,které neudrží řemen napnutý.To má za následek nepříjemné zvuky z motoru.Slabší stránkou jsou i jak klimakompresory samotné,tak jejich spojky ( poháněná řemenice ),které dost často rozpadají jako volnoběžky ( také vyměno ).
Mezi jedno největší mínus se řadí i fakt,že VW je jedna z nejkradenějších značek na světě a hlavně u nás.
O korozi víka kufru a předních blatníků do roku 2003 radši nemluvě.Jak na favoritu :-(
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisuji sám v autorizovaném servise,zatím bez větších problémů
Další vozy Volkswagen Bora
-
Volkswagen Bora (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.4.2010 127 Majitel 9.31 Uživatelé
-
Volkswagen Bora (2001) Majitel: Citroenjehistorie
Přidáno: 8.2.2008 1710 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Volkswagen Bora (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.5.2011 109 Majitel 8.83 Uživatelé
-
Volkswagen Bora (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.3.2007 478 Majitel 8.33 Uživatelé
-
Volkswagen Bora (2000) Majitel: Maties
Přidáno: 16.6.2013 010 Majitel 6.83 Uživatelé