Recenze
Technické info
Přezdívka auta dzn-dzn-dznka Rok výroby 1979 Koupeno nové najeto [km]:85800 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1050 výkon [kW]: 33 kroutící moment [Nm]: 83 maximální rychlost [km/h]: 130 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Po maturitě jsem nastoupil na VŠ. Vzhledem k okolnostem, které nejsou vzhledem k tématu podstatné, jsem usoudil, že nejlepší variantou dojíždění na VŠ bude pomocí vlastního vozu. Šlo mi čistě o přepravu z bodu A do bodu B - účelně, jednoduše, spolehlivě, bez emocí. Důleižé kritrium pro mě, jakožto studenta byla samozřejmě cena.
Nastálou konstelací, kdy starý pán, který již nebyl schopný jízdy a zároveň známým mých prarodičů a protože věděl, že vnuk jeho známých shání nějaké to přibližovadlo, dostal jsem se k tomuto vozu. Ne, že bych jej od počátku při svém výběru potenciálních kadidátů na můj vůz vylučoval, nicméně jsem po něm ani netoužil. Nu což, je tady.
Jedná se o naprosto standardní Š105S modelového roku 1979, světle žluté barvy, vpředu s dvojicí kruhových světlometů - tak řečenou užovku. Pán vozidlo užíval naepřetržitě téměř 37 let, a ačkoliv se o něj v rámci možností staral, není možné, aby se to nějak nepodepsalo. Hlavním problémem je zkrátka koroze, vůz je na typických místech prorezivělý. Příští rok v létě bych chtěl nechat vyvařit. Další závadou, byť estetickou, jsou roztrhané potahy sedadel. Za cca tři měsíce, co vůz vlastním, jsem neobjevil ale žádnou závadu, kvůli které by bylo nutné vůz odstavit z provozu. Jediné, o čem vím, je uhnilý spínač ventilátoru , kdy nespíná a pro to je velká šance, že začne za určitých podmínek vařit, zatím jsem nemusel řešit. Motorově z mého pohledu v pořádku, stav asi odpovídá opotřebování a době vzniku. Podvozkově žádný zázrak, ale co by jste chtěli. Tolik ke stavu vozidla.
Výbava - naprostý základ - obdélníkový tachometr, posuv má myslím pouze sedadlo řidiče, opěry se nastavit nedají a sedadlo spolujezdce je myslím pevné zcela. Zadní okna se nedají stáhnout. Vůz nemá opěrky hlavy na předních sedadlech, ani např. výhřev zadního skla.
Co se týče jízdy, víceméně vyhovuje mému stylu, což je pomalá klidná jízda. V dnešním provozu si s tímto vozem již leccos musíte rozmyslet, ale dá se. Jedná se o zážehový +- litr s rozvodem OHV a výkonem 33 KW. Z toho vyplývá skromná dynamika jízdy a nelze čekat zázraky. Nicméně zatím převažují pozitivní dojmy, je jasné, že jako řidič nemám moc s čím strovnávat, ael radost z prvního vozu asi vše převažuje. Jestli jej mohu či nemohu doporučit je otázka, každý řidič má v různých otázkách jiné priority. Toto vozidlo představuje lacinou alternativu pro nenáročné řidiče, kteří tolerují značný hluk motoru a skromnou dynamiku jízdy.
Silné stránky
Jednoduchost (opravy)
Cena (opravy, díly)
Image
Slabé stránky
Bezpečnost
Dynamika
Komfort
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Chystám se na jaře, ale vzhledem k tomu, co jsem tak nějak početl a poptal se, mohl bych spoustu věcí zvládnout.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Děda byl rád, že je ho 105S bude dál žít v dobrých rukou.
Přidat názorDiskuse: Škoda 105
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Škoda 105
-
Škoda 105 (1986) Majitel: chetoos
Přidáno: 26.5.2014 510 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Škoda 105 (1985) Majitel: Wacko
Přidáno: 1.4.2010 399 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Škoda 105 (1981) Majitel: Skodovkář1
Přidáno: 1.1.2015 1210 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Škoda 105 (1987) Majitel: Stephen
Přidáno: 28.6.2007 3510 Majitel 9.61 Uživatelé
-
Škoda 105 (1988) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.5.2007 428 Majitel 9.59 Uživatelé