Recenze
Ford Focus SPORT 1,6 TI-VCT 85kw
Technické info
Přezdívka auta Focus Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:69000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 155 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 385 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Delší dobu už jsem chtěl vyměnit mojí Felicii 1,3 MPI, takže když se mi naskytla příležitost ji celkem výhodně prodat bylo rozhodnuto, ač byla nečekaně spolehlivá, tak mi na ní vadily jízdní vlastnosti a hlavně motor. V rodině dále máme nachipovanou Škodu Octavia 1,9 TDI 66kw , která určovala moje měřítka pro nástupce Felicie. Od začátku jsem věděl že nechci naftu, protože jsem si ji už nabažil dost, takže volba benzín a musí to ject aspoň stejně jako Octavie a k tomu aspoň o trochu lepší podvozek. Nejprve jsem tedy hledal Octavii 1,8 turbo na které mě ale lákal jen ten motor, protože zbytek je stejnej s tím co máme doma...
Pak mě dost ovlivnilo svezení v kamarádovo Subaru Impreza STI (07), kde jsem si konečně uvědomil co znamená slovo výkon, trakce a celkové jízdní vlastnosti a zjistil že nemá cenu řešit výkon za každou cenu když podvozek nestíhá...
A pak to přišlo, svezl jsem se s máminy služebním Focusem 1,6 TDCi 66kw a nebýt motoru, který krom toho že jede na naftu se mi zdál trochu slabý, jízda mě dost nadchla. Začal jsem tedy hledat Focuse v benzínu. 1,4 jsou rovnou zavrhl, STéčko bohužel také(snad příště). Tak zbyl 2l, který se objevoval spíše sporadicky, 1,8 se v modelovem roce 2005-06, který u mě připadal v úvahu se vůbec nevyskytovala a tak zbyla 1,6 ve dvou provedeních. Tak tedy aspoň tu silnější.
Na internetu, kde krom toho že většina Focusů měla právě tu základní 100 koňovou 1,6 jsem zjistil že existuje také verze sport, která by se mi dost líbila a modrá metal barva, takže když jsem náhodou narazil na inzerát malýho autobazaru, kde bylo auto splňující mé požadavky, tak jsem neváhal a volal, bohužel jsem byl až 4 v pořadí ale naštěstí to pro mě dopadlo dobře a tak jsem vyrazil do 300km vzdáleného bazaru pro můj vysněný vůz, který jsem viděl jen na 4 fotkách. Tak jsem se vrhnul na prohlídku a po chvilce prolézání, kdy jsem si neustále v duchu opakoval že nesmím podlehnout emocím, mi bylo jasné že je to to co jsem hledal...
Auto bylo přivezeno před 14 dny z Francie, mělo aspoň částečně vyplněnou servisní knížku a 4dny starou technickou v ČR bez závad, ač z venku lehce špinavé vypadlo výborně a vevnitř to bylo jak v zánovním autě, viz foto...
Takže k výbavě:
- manuální klimatizace s chlazením schránky před spolujezdcem, digitální by byla lepší,ale člověk nemůže mít u ojetiny vše podle svých představ
- sportovnější sedačky s lepším bočním vedením z toho řidičovo výškově stavitelná
- 3-ramený kůží obšitý volant
- okénka a zrcátka v elektrice
- ABS,EBD,bez ESP-snad mi nikdy nebudou scházet jeho služby...
- tmavší pozadí hlavních světlometů-pouze estetický detail
- mlhovky
- samostmívací zrcátko
- dešťový senzor
- 6 airbagů
- příplatkové SONY-MP3 rádio s 8 reproduktory+AUX vstup s výborným ovládáním na samostatné konzoli pod volantem
- 16" litá kola
- dálkový centrál
- tonovaná skla
- loketní opěrka
prostě pro mě vše důležité
Mé dojmy z motoru:
Co se týká podrobného popisu motoru, je důkladně probrán u ostatních "Fokusáků" s touto motorizací. Oproti základní 1,6 o výkonu 100 koní je motor vybaven plynulým časováním jak sacích tak výfukových ventilů, funkce tohoto systému je názorně ukázána ve videu -viz. níže. Zaměřím se proto čistě na mé dojmy z jízdy. 1. co mě překvapilo je absolutně minimální hlučnost v interiéru na volnoběh, přitom zvenčí je slyšet takový lehce chraplavý chod, ne nepodobný přímovstřikovým benzínům FSI. Motor neprotestuje ani při provozu od 1500ot/min např. ve městě, kdy po rovině bezproblému udržuje rychlost, ovšem při jakékoliv potřebě akcelerace je třeba podřadit. Pokud chce člověk pěkně vystřelit z křižovatky, musí se 1. stupeň vytočit aspoň k 5000ot, aby při přeřazení na 2. stupeň otáčky neklesly pod 3000 v kterých už je motor poměrně vytální. Pro běžné ježdění je motor naprosto dostačující, zvláště pokud řidič jede sám případně jen se spolujezdcem, 155Nm není na 1250kg bůhví co. Pro klidné předjetí stačí podřadit na 4, pro případ rychlejší akcelerace je v záloze 3. stupeň na který se dá ject cca 140km/hod. Při jízdě po dálnici při 130km/hod točí motor 4000ot, z toho plyne že dálnice nejsou zrovna jeho doménou jak z hlediska hluku, tak spotřeby. Pro časté dálniční ježdění si ovšem nikdo atmosférickou 1,6 kupovat nebude...Pro mě, který jezdí 50% pošusty po městě 49% mimo město a 1% dálnice většinou bez nákladu se motor jeví jako ideální společník, který na okresce dokáže i díky jistému podvozku jet docela sportovně.
Silné stránky
-kvalita podvozku, i přes mírně tvrdší pružiny a snížení o 1cm u verze Sport celkem pohodlný, hlavně však stabilita ve všech situacích a ani na horším povrchu zadek neposkakuje
-řízení přesné a citlivé s 2,8 otáčkami mezi dorazy,kdy člověk cítí co se děje pod koly, octavii I by se o něm nezdálo ani v těch nejdivočejších snech...
-přesnost řazení s relativně krátkými drahami
-zvuk motoru ve vyšších otáčkách a v dané motorizaci pěkný plynulý zátah, kde platí čím víc točím tím líp jede
-díky lehké motorizaci je auto velmi agilní a okamžitě reaguje na každou změnu směru
-vzhled, mě se fakt moc líbí
Slabé stránky
-palubní počítač nemá funkci aktuální spotřeby, pouze dlouhodobou
-bubny na zadních kolech, auto je z Francie, kde bohužel kotouče nebyly standardní součást výbavy, ale jde podle mě spíš o estetický detail než o funkčnost
-motor je jen 1,6 ač se solidním výkonem disponuje omezeným točivým momentem, takže je cítit každý spolujezdec navíc
-pokud chci vyndat zadní sedáky, tak je na to potřeba speciální "nástavec-hvězdička", což je jaksi nepraktické, ale jde to
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Kompletní "velká" prohlídka s výměnou všech filtrů a oleje + diagnostika 4400kč, takže spokojenost, jednání na úrovni, servis Ford-Novák Písek
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Profesionální přístup,vše co řekli dodrželi a tak to má být
Novinky v recenzi
Koberečky
Tak jsem si koupil nové koberečky a zadní plato do kufru, po zjištění cen origo ford příslušenství, jsem zvolil variantu od firmy Vopi, vyšlo to polovinu, koberečky krásně sedí a ještě mám modré lemování...
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Ford Focus SPORT 1,6 TI-VCT 85kw
- spit 25.10.2009 21:34 jirkaST
- Hezky, 25.10.2009 20:14 David Silver
- Re: Re: Re: Pro Vojťáka 19.09.2009 18:08 rachec
- Re: Re: Re: Pro Vojťáka 18.09.2009 22:36 ZonixX
- Re: Re: Pro Vojťáka 18.09.2009 21:43 jirkaST
- Re: Pro Vojťáka 18.09.2009 12:18 rachec
- Pro Vojťáka 17.09.2009 20:00
- Re: Recenzia-hodnotenie 14.09.2009 14:10 jirkaST
- Recenzia-hodnotenie 14.09.2009 09:27 Topgear
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (2006) Majitel: tesnav
Přidáno: 26.4.2010 3010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2009) Majitel: LukasRS
Přidáno: 18.10.2009 25410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: Mates81
Přidáno: 29.11.2010 1119 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.7.2010 9910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2008) Majitel: doktorbartollo
Přidáno: 1.9.2008 299 Majitel 9.90 Uživatelé