Recenze
Ford Fiesta ST
Technické info
Přezdívka auta Fifinka Rok výroby 2013 Koupeno ojeté najeto [km]:9000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 134 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.9 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 276 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
V krátkosti nastíním jak jsem se vlastně k Fiestě ST dostal. Již delší dobu jsem pokukoval po silnějším vozu než byl dnes již bývalý Ford Focus. Jezdil výborně, bezproblémově, ale bylo z něho cítit, že podvozek by si zasloužil mnohem lepší motorizaci a já bych měl možnost se dále řidičsky posunout. Protože se bude jednat o 2. auto do rodiny, tak praktičnost nehrála zásadní roli. Navíc jsem nechtěl dopadnout jak se to občas stává, že manželka jezdí rodinným kombíkem a na chlapa zbyde "chcípák" původně určený pro ni.
Mé požadavky byly:
-cena do 300 tisíc
-stáří do cca 4 let
-klasická ruční brzda
-manuální převodovka
-benzín, výkon minimálně 150koní
-kombinovaná spotřeba při klidné jízdě do cca 7 litrů
-radost z jízdy
Díky poslednímu bodu tedy přicházely v úvahu ojeté ostřejší modely běžných značek.
Má odvaha totiž nedosahovala takové výše, abych vážněji uvažoval o 3. BMW, z důvodu možných provozních a servisních nákladů a mé nezkušenosti se zadokolkou. Tajný favorit, kterým byl Focus ST bohužel nesplnil požadavek o úspornosti při běžném provozu, Octavia RS byla zbytečně velká a rozšířená, Golf GTI sterilní a jako ojetina poměrně drahý, Opel Astra GTC verze „H“ a Honda Civic TypeR mě odradily interiérem a sen o zachovalé ojetině Subaru Impreza se rozplynul hned poté co jsem zjistil ceny zachovalých kusů a reálnou spotřebu 2litrového boxeru.
Měsíce plynuly a já stále nevěděl pro co se rozhodnou, cenový rozpočet se díky tomu stále zvyšoval až přišlo probuzení do jednoho červnového sobotního rána kdy jsem uviděl test nové Fiesty ST, která mě otevřela obzor o třídu malých vozů o nichž jsem původně vůbec neuvažoval. Zpětně jsem si uvědomil, že v uplynulých 4 letech bych množství cest, při kterých jsme skutečně využil rozměry Focusu spočítal na prstech jedné ruky.
Možný výběr kandidátů se tedy rozšířil o třídu malých hothatchů, kde ovšem výše uvedené požadavky splnil jen Peugeot 208Gti, ale naštěstí (manželce se moc líbil) jeho cena značně přesahovala strop, který jsem byl ochoten do vozu investovat a tak zbyla Fiesta, pro mě jasný favorit od chvíle kdy jsem jí poprvé viděl.
Následovalo několikatýdenní čtení snad všech dostupných testů a videí, z který vyplynulo že by to mohlo stát za hřích.
Poté co jsem našel jednu předváděcí fiestu v Plzni u Ford Hornát, neváhal jsem ani minutu a domluvil si testovací jízdu. Fiesta splnila má očekávání, obavy z betonového podvozku se nepotvrdily, do sedaček jsem se také vešel, tak nebylo co dál řešit. Původní plán byl objednat si zcela nový vůz v modré "spirit" metalíze, nicméně po zjištění dodací lhůty, která byla 3 měsíce a cenovému zvýhodnění 50000kč jsem se rozhodnul Fiestu z Plzně a zároveň jsem udělal alespoň malou radost manželce s bílou metalízou, která mé nadšení z vozu moc nesdílela, zvláště po zjištění cen ostatních vozů v autosalonu.
Vůz jsem si vyzvednul 1. listopadu ve specifikaci ST+ s doplňkovou výbavou:
-tempomat
-paket ST Easy(2 dálkové klíče, zatmavené skla,startování tlačítkem)
-paket ST Ultra(podsvícené prahové lišty, červené brzdové třmeny,17" tmavě lakovaná kola)
-bílá frozen metalíza
Následně jsem musel vyřešit zimní obutí, původně jsem chtěl zakoupit 17" zimní pneu a přezouvat na origo disky, po zjištění cen zimních pneu 205/40/R17 došlo k rychlé změně na 195/55/R15 a alu disky Dezent RE.
Změna rozměru kol se kladně projevila na komfortu jízdy, který je srovnatelný s Focusem s 16"pneu. Navíc se Fiesta stala velmi hravá i při malých rychlosten, stačí na kruhovém objezdu ubrat plyn a přetáčivost je na světě.
Mé dojmy z vozu na letní pneu zhodnotím až po najetí více km.
Silné stránky
-podle mého skvěle vypadající kapesní sporťáček
-celkové sladění vozu pro ostrou jízdu
-možnost úsporné jízdy
-silný motor s výborným zvukem
-přesné a ostré řízení
-dobře dávkovatelné brzdy
-sedačky Recaro
-jedinečnost
-lovec TDíček
Slabé stránky
-komfort při pomalé jízdě na rozbitých silnicích je na hraně
-chybějící střešní madla u spolujezdce a hlavně vzadu, kde není čeho se držet ani v bočních výplních
-místy rezervy ve zpracování detailů
-slabší účinnost světlometů
-složitější ovládání infotainmentu
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vzhledem ke stáří a najetému počtu kilometrů zatím žádné. Po první garanční prohlídce doplním.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vůz koupen jako 3 měsíce stará předváděčka ve Ford Hornát Plzeň.
Prodávající p.Babor je skutečný profesionál s osobním přístupem.
Další vozy Ford Fiesta
-
Ford Fiesta (2009) Majitel: Harweyko
Přidáno: 4.5.2009 4610 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2008) Majitel: Bonkers
Přidáno: 13.11.2008 2189 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.4.2009 6010 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.12.2009 2910 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.5.2008 527 Majitel 9.62 Uživatelé