Recenze
Škoda Yeti 1,2 TSI Ambition
Technické info
Přezdívka auta Yetík Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:6000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.8 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 405 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.6 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
V lednu loňského roku jsme po rodinné poradě došli k závěru, že naše Fabia Combi by po šesti letech dobrých služeb měla jít z domu a na její místo musíme najít nástupce, a to nejlépe o třídu výše, než je Fabie.
Nejdříve jsem hledal něco ojetého za cca 400 tis., ale po nástupu slevových akcí jsem variantu nákupu v bazaru zavrhl a začalo hledání nového přibližovadla v autosalonech. V užším výběru nakonec zůstali: Škoda Octavia Combi a Yeti, VW Tiguan, Ford C-max a Toyota Verso. Kandidáti odpadali následovně: Toyota (malá možnost individualizace výbavy), Ford (nelíbil se manželce), VW (při požadované výbavě drahý, termín dodání 8 měsíců a žádná diskuse o slevě z ceny). Nakonec jsem vybíral mezi Škodovkama, kterým přineslo plusové body i to, že jsem byl dosud se Škodovkou spokojený a dobrá dostupnost servisu.
Ve finále vypadla Octávka, protože ve stejné motorizaci a výbavě včetně doplňků by byla o cca 30 tis. dražší a chyběla možnost instalace zadních bočních airbagů, kolenní airbag a vyšší posaz... Měl jsem možnost zkušební jízdy s Yetim 1,2 TSI a s nejslabším 2,0 TDI 4x4. To TDI bylo jen pro porovnání, protože od začátku jsem byl na 99% rozhodnutý pro benzínovou verzi (ročně najedu cca 10 tis. km). Po zkušební jízdě bylo jasné, že na běžné používání bude 77 kW stačit - ne že by se mi nelíbila 1,8 TSI, ale při rozpočtu +- 500 tis. bych musel oželet výbavu, kterou jsem chtěl a dát 650 tis. za auto jsem prostě nechtěl.
Auto jsem objednal na začátku dubna, dodáno bylo na konci srpna. Bohužel jsem se "trefil" do nárůstu poptávky po motorech 1,2 a ještě do celozávodní dovolené.
Výbava vozu je Ambition plus navíc:
- bederní opěry
- radio SWING
- zadní parkovací senzory
- tažné zařízení
- zadní boční airbagy
- asistent rozjezdu do kopce
- bixenonové světlomety
- gumové koberečky
- prodloužená záruka 4 roky/60 tis. km
Parkovací senzory a asistent rozjezdu do kopce byly určeny původně pro manželku, ale musím konstatovat, že na jejich přitomnost jsem si rychle zvyknul.
Mimo tovární výbavu jsem ještě dokoupil:
- zimní pneu CONTINENTAL ContiWinterContact TS830 205/55/R16 + plechové disky 7J 16
- kapsa se sítí na zadní plato (dá se tam dát spousta drobností a nelítá to po autě)
- kratší prut antény (s originálním jsem nevjel do garáže - vrata s výškou 2m)
- sada pro výměnu rezervního kola (polystyrenové výlisky, zvedák, úchyt kola, podlážka)
Ještě plánuji nákup nosiče kol na tažné zařízení a střešního boxu.
Jízda:
Nebudu zde rozebírat technické detaily, neb si myslím, že jsou dnes již všeobecně známy.
Mým předchozím vozem byla Fabia Combi 1,2 47 kW a tak přesednutí do Yetíka bylo polepšení si všemi směry. Motor je tichý a není potřeba ho nějak zvlášť vytáčet - nejezdím ovšem podle rádce řazení, ale řadím podle citu někde mezi 2 - 3 tis. otáček podle okolností. Při rychlosti 100 km/hod tacho točí cca 2100 otáček/min a ve 130 kolem 3 tis. ot/min. Vzhledem k tomu, že se považuji za klidného řidiče a jezdím povolená rychlost + 5-10 km/hod, tak mi výkon a dynamika motoru stačí. Řazení je přesné ,ale proti Fabii bych řekl, že je trochu tužší (zatím).
Líbí se mi vzdušný interiér s velkým prostorem nad hlavou (nemám rád posez až u stropu). S lepící sadou je kufr stejně velký jako ve Fabii Combi - je sice kratší, ale širší. Na delší cestování budu vozit rezervu - sice se dost zmenší kufr, ale budu mít ještě střešní box a za tu jistotu to stojí.
Trochu otazníkem je zatím dlouhodobá spolehlivost a životnost motoru 1,2 tsi - to jsem preventivně vyřešil prodlouženou zárukou a slušným zacházením, kdy se nechávám po každé jízdě dochladit turbo aspoň půl minuty.
Silné stránky
- posaz v autě
- bixenonové světlomety
- tichý motor
- asistenti a další vymoženosti, které jsem předtím neměl (ESP a spol.,asistent rozjezdu do kopce, zadní parkovací senzory, bixenony, stmívací zrcátko, klima, dešťový senzor)
- relativně malá délka, která spolu s dobře fungujícími parkovacímí senzory umožňuje snadné parkování
Slabé stránky
- zavazadelník - lze částečně vylepšit posunem zadních sedadel, ale je to na úkor cestujících na zadních sedadlech. O tomto handicapu jsem ovšem věděl a případný nedostatek místa vyřeší střešní box a kola na tažném zařízení.
- zimní kola 205/55/R16 - došlo ke snížení světlé výšky vozu o 1,6 cm a auto hůře tlumí nerovnosti
- při vyklopení stěračů se hlavně levé ramínko opírá o hranu kapoty takovou silou, že hrozí poškození laku kapoty (snažím se stěrač nevyklápět na doraz, s pravým to tak hrozné není) - beru zpět nepřečetl jsem návod (moje slabá stránka...) - viz. diskuze.
- zatím vždy v menších rychlostech došlo při průjezdu větší louží k vystříknutí vody na čelní sklo. U předchozí fabie se mi to v takovém rozsahu nikdy nestalo. Asi to souvisí s velkým vykrojením blatníků.
- s výbornými bixenony souvisí taková malá slabinka - kapalina do ostřikovačů mizí docela rychle
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím bez poruch.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
S přístupem prodejce jsem spokojen. Absolvoval jsem s ním dvě zkušební jízdy. Mé dotazy byl schopen zodpovědět.
Novinky v recenzi
10.2.2012
Roční prohlídka - v rámci této prohlídky vyměněn rozvodový řetěz.
Hned na začátku zimy mi byly ukradeny originál poklice na plechová kola. Teď jsem koupil obyčejné za pětikilo.
1.3.2010
Tak jsem byl na avizované výměně oleje. Olej a olejový filtr vyměněn a zároveň jsem nechal změnit proměnlivý interval na pevný. Zároveň mi byla provedena aktualizace softwaru podvolantové jednotky.
6000 km
Yetík dosáhl mety 6000 km. S vozem zatím spokojenost, musím říct, že každá jízda mne baví. Chystám se, že v dohledné době nechám vyměnit olej - přece jenom je to motor háklivý a tak mu dopřeju nový olej s tím, že budu měnit olej jednou ročně (i když počtem kilometrů to nebude potřeba).
Se spotřebou panuje rovněž spokojenost průměr 7,3 je o litr vyšší než umojí exFabie. Když nepopojíždím od semaforu k přechodu pro chodce a můžu jet plynulou jízdu, tak se v pohodě dostávám pod 7 litrů. Při dálničním tempu 140 tacho osciluje spotřeba někde mezi 8 a 10 litry podle sklonu vozovky (fyzika se prostě okecat nedá).
Z plánovaných věcí v dohledné době dokoupím dojezdovou rezervu (pod podlážku se 205 ani 215 pořádně nevejdou - od výrobce je tam myslím 195) a nosič na kola na tažné zařízení.
Přidat názorDiskuse: Škoda Yeti 1,2 TSI Ambition
- rozv.řetěz 08.12.2012 09:57 lucyan
- motor 1,2tsi 15.05.2011 21:34 baca42
- Re: Rezerva 20.02.2011 17:00 jarek95
- Rezerva 20.02.2011 11:19
- Re: lehký teren 06.01.2011 20:57 jarek95
- Re: stierace sa najprv musia dat do "servisnej" polohy aby sa vyklopili-vid manual 06.01.2011 20:38 jarek95
- stierace sa najprv musia dat do "servisnej" polohy aby sa vyklopili-vid manual 06.01.2011 18:05 rc__46
- Foto 06.01.2011 11:00 Koubes84
- Re: Dobré auto 06.01.2011 06:30 SneznyMuz
- Dobré auto 06.01.2011 01:41 Sprint
- lehký teren 05.01.2011 23:03 tai
Další vozy Škoda Yeti
-
Škoda Yeti (2011) Majitel: strogas
Přidáno: 30.12.2010 4710 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Yeti (2010) Majitel: otas2
Přidáno: 14.12.2010 309 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Yeti (2010) Majitel: Vojtěchíno
Přidáno: 31.3.2010 11310 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Yeti (2009) Majitel: SneznyMuz
Přidáno: 19.12.2010 3210 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Yeti (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.11.2009 299 Majitel 9.67 Uživatelé