Recenze
Lancia Dedra 2.0 Tds
Technické info
Přezdívka auta Stará Lanča Barča Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:285000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1929 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 198 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Bylo to moje první auto, které jsem dostal v osmnácti letech po rodičích. Lanču přivezl nejdříve strejda v roce 99, měla najeto něco kolem 70tis. km, poté ji od strejdy koupil můj otec a najezdil s ní s mamkou asi 120tis. km, já jsem auto dostal k narozeninám a mělo najeto 230tis. Měl jsem tehdy hroznou radost, že mám auto hned po papírech a navíc bylo na naftu, a i když bylo 15 let staré, mohl sem si vždycky říct, že mám něco nevšedního, co tady nemá každý druhý.
Celkový design této lancie byl spojen s první polovinou 90. let. Vše bylo spíš hranaté, ale hezky zvýrazněné, například liniemi přes celý bok, či chromové lišty a mřížka chladiče, interiér byl také hranatý, ale dobře zpracovaný, palubka byla měkčená, výplně dveří čalouněny.
Lanča byla 15ti leté auto a při svezení nebo i pohledu na celkový stav, mu každý hádal maximálně deset.
Výbava byla: v el. oknech v předu, anténa radia v zadním skle, 4 repro, automatické naklápění světel podle zatížení, tažné zař. , centrální zamykání, výškově stavitelné sedačky( u řidiče nastavitelný propad beder) a co se mi líbilo, bylo že šly naklápět opěrky hlavy, to nyní v mé alfě a ani v tátově lybře není!!
Svezení v tom autě bylo opravdu, ale opravdu velmi komfortní, všechny sedačky, zejména ty přední byli velmi pohodlné s dobrým vedením, s nastavitelným propadem beder, motor byl dobře odhlučněn, tlumiče byli naladěny komfortně (můj otec vždycky říkal- to auto je tak tiché a pohodlné, že při rychlosti kolem 90 uspává :)), trošku se v zatáčkách při prudším průjezdu naklánělo, ale sedělo slušně a způsob jakým překonávalo nerovnosti na českých ,,silnicích“ byl ukázkový a některým automobilkám, bude ještě dlouho trvat, než se tohle naučí. (lépe to umí snad jen citroen s měchy). Motoricky auto jelo také skvěle, starý turbodiesel pod kapotou, mě neustále udivoval, jaký je to tahoun ve svých letech. S lančou se toho najezdilo opravdu dost, ať už každodenní ježdění do práce, do školy, letní zimní dovolené (na horách startovala i v -22 na poprvé a to nenastartovala u hotelu ani A6 audi), na dálnici se s ní lítalo (nejednou jsem zažil ten naštvaný výraz majitele o mnoho mladšího auta, když sem ho vyprášil) makala ale i pracovně, tahala vozíky s těžkými náklady, prostě to byl neskutečný nezmar. Pořád na to auto vzpomínám, jak bylo jednoduché, spolehlivé a účelné! Nikdy mě nikde nenechala, a proto jí chválím, zaslouží si to!
Silné stránky
1.Motor 2.0 Tds jednalo se o klasický turbodiesel s nepřímým vstřikováním nafty s intercoolerem a turbem garett.Výkon 66kw a kroutící moment 198 Nm,výborná spotřeba, spolehlivost,pěkný zátah (auto bylo celkem lehké a tak s ním uměl motor slušně hýbat), nikdy nesežral ani deci oleje!!
2.jízdní komfort
3.prostornost
Slabé stránky
1. Brzdy (při ostřejší jízde byly slabé) ale novější verze (od 95) měli už chlazené kotouče
2. koroze- i když bylo auto pozinkované tak po havárii, kdy bylo dovezeno z německa zkrátka po těch letech rezlo :(
3. výbava-hrozně v autě chyběla klimatizace,jelikož v autě bylo v létě hrozné vedro( asi to bylo způsobenou izolací ve stropě)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto jsme už po té době znali jako své boty, něco zaskřípalo, zabouchalo, rozsvítilo se a hned jsme věděli, kde co namazat, utáhnout atd..
-často zatuhly zadní brzdové třmeny od ruční brzdy, muselo se to pak mazat a rozhýbávat každé jaro
-asi ve 200 tis km odešel přítlačák na spojce
-cca ve 250 tis km odešla vodní pumpa a vývěva pro podtlak
jinak s autem nebyly problémy, náhradní díly jsou v celku dobře dostupné a jsou i levné...vše pasuje z fiatů a alf.
-asi ve 200 tis km odešel přítlačák na spojce
-cca ve 250 tis km odešla vodní pumpa a vývěva pro podtlak
jinak s autem nebyli problémy,náhradní díly jsou v celku dobře dostupné a jsou i levné...vše pasuje z fiatů a alf.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Stála si 4 měsíce teď na zahradě, kvůli naprasklé nápravnici, bylo všem líto jí sešrotovat, nakonec šla ještě na opravu ke známému, který si jí koupil a barča jezdí dál!
Přidat názorDiskuse: Lancia Dedra 2.0 Tds
- Re: noblesa 02.05.2013 08:37 hrubymiky
- noblesa 02.05.2013 00:28 roox
- Re: Re: Re: Luxusnější ségra 01.05.2013 10:30 hrubymiky
- Re: Re: Luxusnější ségra 30.04.2013 23:12 hery22
- Re: Luxusnější ségra 17.04.2013 12:41 hrubymiky
- Re: re 17.04.2013 12:35 hrubymiky
- Luxusnější ségra 16.04.2013 14:03 Stejsn
- re 12.04.2013 19:45 TS141
Další vozy značky Lancia
-
Lancia Lybra (2002) Majitel: jardafox
Přidáno: 14.9.2016 410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Lancia Kappa (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.12.2009 168 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Lancia Delta (2009) Majitel: Deegr
Přidáno: 2.2.2013 199 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Lancia Lybra (2001) Majitel: Daniel
Přidáno: 25.6.2012 1039 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Lancia Kappa (1999) Majitel: onko
Přidáno: 3.7.2012 410 Majitel 9.88 Uživatelé