Recenze

onko (muž 32 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Lancia Kappa 2.4 jtd

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lancia Kappa, foto 1 Lancia Kappa, foto 2 Lancia Kappa, foto 3 Lancia Kappa, foto 4 Lancia Kappa, foto 5 Lancia Kappa, foto 6 Lancia Kappa, foto 7 Lancia Kappa, foto 8
Lancia Kappa, foto 9 Lancia Kappa, foto 10 Lancia Kappa, foto 11 Lancia Kappa, foto 12 Lancia Kappa, foto 13 Lancia Kappa, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Kappice Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:290000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2387 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 304 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 525 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Kappa byla představena v roce 1994 jako náhrada za model Thema a byla vlajkovou lodí automobilky. Vyráběla se ještě v dalších dvou karosářských variantách jako kombi(SW) a coupé. Výroba byla ukončena v létě roku 2000 a vůz byl nahrazen modelem Thesis. O design se postarala firma IDEA v případě sedanu, zadní část SW a Coupé ma na svědomí sám velký Pininfarina. Řadí se do kategorie vyšší střední třídy na úrovneň vozů Audi A6, BMW řady 5 nebo Volva S80. Na počátku výroby bylo na výběr z pěti motorů - čtyřválcový benzínový 2.0 Turbo 16v, pětiválcové benzínové 2.0 20v a 2.4 20v, šestiválcový benzínový 3.0 a pětiválcový 2.4 TDS. V roce 1996 byl přepracován motor 2.0 20V - přidán systém V.I.S. - systém variabilní délky saní. V roce 1998 přichází Lancia s lehkým faceliftem. Motor 2.0 Turbo 16V byl nahrazen pětiválcovým motorem 2.0 Turbo 20V se zvýšeným výkonem, který spolu s motorem 3.0 V6 tvoří vrchol nabídky. Podobná změna se odehrála i na poli dieslových motorů, kde byl motor 2.4 TDS nahrazen moderním CR motorem 2.4 JTD.

Silné stránky

Motor-tichý, kultivovaný, na 5ti válec a obsah 2.4 se mi však zdá, že by měl jít lépe odspoda, kolem 2000 ot. však auto ožije a vystřelí jak raketa, táhne pak plynule až téměř k 5 tis. ot.
Interiér-velmi prostorný, místa na nohy je královsky jak vepředu, tak vzadu. Čalounění Alcantara, sedačky jsou příjemné na dotek a interiér je velmi elegantní.
Podvozek-velice komfortní, podvozek tzv. "žehlička" :-) Skvěle drží, není možné ho urvat a jízdu si tak můžete i pěkně užívat. Já s ní ale jezdím samozřejmě na citovku. :-)
Výbava-vůz je témeř v základní výbavě, avšak základní výbava se u Kappy rovná výbavě Octávky "fplný palbě", automatická, digitální klimatizace, 4x el. okna, el. ovládaná a sklápěná zrcátka, ABS, dálkový centrál, mlhovky, výškově nastavitelná sedadla, atd...
Výborná antikorozní ochrana-bez jediného rezatého flíčku. :-)
Kufr-obrovský, avšak já ho témeř nepoužívám, je to mazlík, ne dělník.:-)
Nejsilnější stránka-vzhled-říkejte si co chcete, ale italové vždycky dělali nejhezčí auta, italská elegance a ladné tvary, do Kappy jsem se zamiloval na první pohled.
Nízká pořizovací cena-za málo peněz hodně muziky, je to výhoda hlavně pro někoho, kdo má v těchto autech zálibu. :-)

Slabé stránky

Poměrně dlouho se zahřívá, hold je v motoru hodně vody a diesel přecejen tolik odpadního tepla nevyprodukuje.
Podvozek je poměrně dosti nízký, je potřeba na to pamatovat, já jsem na to už zvyklý, tak nikde neškrtám.
Špatně vymyšlené je otvírání kufru(buď klíčem, nebo tlačítkem, které je schované v přihrádce spolujezdce.
Alcantara není příliš odolný materiál a tak sedačky žmolkovatí :(
Bolestí Kapp jsou nekvalitní madla v interiéru-dost často to nevydrží a utrhnou se, stejně tak hlavice řadící páky ráda praská-ale u tohoto kousku se tyto problémy zatím neobjevily. :)
Další bolestí Kapp jsou zámky dveří, motorky odcházejí a ty problémy s centrálem jsou kolikrát k vzteku.
Dost často taky odchází termostat...
Absence šestistupňové převodovky-sestra Alfa 166 ji však má.
Další věc-brzdy-zdá se mi že občas nestíhají...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto samozřejmě svoje mouchy mělo a má-bývalý majitel na něm měnil snímač otáček, regulátor tlaku paliva, zadní tlumiče, termostat, napínací kladku, klínový řemen, zadní brzdy, váhu vzduchu, zámek dveří...taková náhodička, během prvního týdne, co jsem měl auto doma mi odešly dva zámky dveří..:-D Dobrá náhodička...
Já sem na autě zatím měnil čep řízení, který byl poměrně dosti špatný, teď mě čeká spojka a přední stabilizátor, netluče nijak moc, ale chci to mít bez vůlí..:-) Také se budou muset zkontrolovat vstřiky, protože auto za tepla poněkud hůře startuje, než za studena. Dále bude asi špatný nějaký silentblok na motoru, na volnoběh se do interiéru přenášejí vibrace. Jinak autí snad žádné jiné závady nemá.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil od člena Lanciaklubu-sympatickej mladej kluk(jeho recenzi tu najdete také). O auto se výborně staral, servisoval a pečoval o něj s láskou. Jeho Kappa se mi dycky moc líbila a když se pak rozhodl ji prodat, prostě jsem ji musel mít, i přes to že Kappu už jsem měl, jsem rád že Kappa skončila právě u mě. Poslední slova bývalého majitele byla: Pěkně se o ni starej, jinak si tě najdu...:-D...A tak se starám, byl to mazlíček a stále bude, já už ji z ruky nepustím...:-)

 


Další vozy Lancia Kappa



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Kappa mě nikdy nikde nenechala :-)

praktičnost
8

Na praktičnosti trochu ubírá nemožnost sklopení zadních sedaček.

prostornost
10

Jak sem psal...prostoru moc moc moc :-)

jízdní vlastnosti
8

Výborné, jen ty brzdy slabší...

jízdní komfort
10

Mimořádně pohodlné auto.

provozní náklady
10

Myslím že spotřeba 7-7,5 je na tak velký auto super, a to ho občas proženu...:-)

náhradní díly
9

Nejsou nijak přehnaně drahé...

výkon motoru
8

Není to žádný závoďák, ale Octávce tdi napráší jako nic...Ale uměl bych si představit i větší výkon, jinže jsem chudej student, tak si nemůžu dovolit nějakej rozežranej benzín..:-D

spotřeba
10
hlučnost motoru
8

Výborné odhlučnění interiéru, zvenku však je jasné že je to nafťák chrochťák klokoťák...:-D

kvalita sedadel
8

Trochu horší boční vedení...

brzdy
8

Jak jsem psal, brzdy italové dost podcenili...

zavazadlový prostor
10

Veliký...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…