Recenze
Lancia Kappa 2.4 jtd
Technické info
Přezdívka auta Kappice Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:290000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2387 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 304 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 525 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Kappa byla představena v roce 1994 jako náhrada za model Thema a byla vlajkovou lodí automobilky. Vyráběla se ještě v dalších dvou karosářských variantách jako kombi(SW) a coupé. Výroba byla ukončena v létě roku 2000 a vůz byl nahrazen modelem Thesis. O design se postarala firma IDEA v případě sedanu, zadní část SW a Coupé ma na svědomí sám velký Pininfarina. Řadí se do kategorie vyšší střední třídy na úrovneň vozů Audi A6, BMW řady 5 nebo Volva S80. Na počátku výroby bylo na výběr z pěti motorů - čtyřválcový benzínový 2.0 Turbo 16v, pětiválcové benzínové 2.0 20v a 2.4 20v, šestiválcový benzínový 3.0 a pětiválcový 2.4 TDS. V roce 1996 byl přepracován motor 2.0 20V - přidán systém V.I.S. - systém variabilní délky saní. V roce 1998 přichází Lancia s lehkým faceliftem. Motor 2.0 Turbo 16V byl nahrazen pětiválcovým motorem 2.0 Turbo 20V se zvýšeným výkonem, který spolu s motorem 3.0 V6 tvoří vrchol nabídky. Podobná změna se odehrála i na poli dieslových motorů, kde byl motor 2.4 TDS nahrazen moderním CR motorem 2.4 JTD.
Silné stránky
Motor-tichý, kultivovaný, na 5ti válec a obsah 2.4 se mi však zdá, že by měl jít lépe odspoda, kolem 2000 ot. však auto ožije a vystřelí jak raketa, táhne pak plynule až téměř k 5 tis. ot.
Interiér-velmi prostorný, místa na nohy je královsky jak vepředu, tak vzadu. Čalounění Alcantara, sedačky jsou příjemné na dotek a interiér je velmi elegantní.
Podvozek-velice komfortní, podvozek tzv. "žehlička" :-) Skvěle drží, není možné ho urvat a jízdu si tak můžete i pěkně užívat. Já s ní ale jezdím samozřejmě na citovku. :-)
Výbava-vůz je témeř v základní výbavě, avšak základní výbava se u Kappy rovná výbavě Octávky "fplný palbě", automatická, digitální klimatizace, 4x el. okna, el. ovládaná a sklápěná zrcátka, ABS, dálkový centrál, mlhovky, výškově nastavitelná sedadla, atd...
Výborná antikorozní ochrana-bez jediného rezatého flíčku. :-)
Kufr-obrovský, avšak já ho témeř nepoužívám, je to mazlík, ne dělník.:-)
Nejsilnější stránka-vzhled-říkejte si co chcete, ale italové vždycky dělali nejhezčí auta, italská elegance a ladné tvary, do Kappy jsem se zamiloval na první pohled.
Nízká pořizovací cena-za málo peněz hodně muziky, je to výhoda hlavně pro někoho, kdo má v těchto autech zálibu. :-)
Slabé stránky
Poměrně dlouho se zahřívá, hold je v motoru hodně vody a diesel přecejen tolik odpadního tepla nevyprodukuje.
Podvozek je poměrně dosti nízký, je potřeba na to pamatovat, já jsem na to už zvyklý, tak nikde neškrtám.
Špatně vymyšlené je otvírání kufru(buď klíčem, nebo tlačítkem, které je schované v přihrádce spolujezdce.
Alcantara není příliš odolný materiál a tak sedačky žmolkovatí :(
Bolestí Kapp jsou nekvalitní madla v interiéru-dost často to nevydrží a utrhnou se, stejně tak hlavice řadící páky ráda praská-ale u tohoto kousku se tyto problémy zatím neobjevily. :)
Další bolestí Kapp jsou zámky dveří, motorky odcházejí a ty problémy s centrálem jsou kolikrát k vzteku.
Dost často taky odchází termostat...
Absence šestistupňové převodovky-sestra Alfa 166 ji však má.
Další věc-brzdy-zdá se mi že občas nestíhají...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto samozřejmě svoje mouchy mělo a má-bývalý majitel na něm měnil snímač otáček, regulátor tlaku paliva, zadní tlumiče, termostat, napínací kladku, klínový řemen, zadní brzdy, váhu vzduchu, zámek dveří...taková náhodička, během prvního týdne, co jsem měl auto doma mi odešly dva zámky dveří..:-D Dobrá náhodička...
Já sem na autě zatím měnil čep řízení, který byl poměrně dosti špatný, teď mě čeká spojka a přední stabilizátor, netluče nijak moc, ale chci to mít bez vůlí..:-) Také se budou muset zkontrolovat vstřiky, protože auto za tepla poněkud hůře startuje, než za studena. Dále bude asi špatný nějaký silentblok na motoru, na volnoběh se do interiéru přenášejí vibrace. Jinak autí snad žádné jiné závady nemá.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem koupil od člena Lanciaklubu-sympatickej mladej kluk(jeho recenzi tu najdete také). O auto se výborně staral, servisoval a pečoval o něj s láskou. Jeho Kappa se mi dycky moc líbila a když se pak rozhodl ji prodat, prostě jsem ji musel mít, i přes to že Kappu už jsem měl, jsem rád že Kappa skončila právě u mě. Poslední slova bývalého majitele byla: Pěkně se o ni starej, jinak si tě najdu...:-D...A tak se starám, byl to mazlíček a stále bude, já už ji z ruky nepustím...:-)
Další vozy Lancia Kappa
-
Lancia Kappa (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.12.2009 168 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Lancia Kappa (1997) Majitel: sybokcz
Přidáno: 18.8.2009 159 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Lancia Kappa (1998) Majitel: onko
Přidáno: 16.4.2011 210 Majitel 9.62 Uživatelé
-
Lancia Kappa (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.7.2008 1610 Majitel 9.60 Uživatelé
-
Lancia Kappa (1999) Majitel: PlumJelinek
Přidáno: 21.11.2007 3210 Majitel 9.57 Uživatelé