Recenze
Lancia Kappa 2.4 jtd
Technické info
Přezdívka auta Kappice Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:400000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2387 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 304 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Kappa byla představena v roce 1994 jako náhrada za model Thema a byla vlajkovou lodí automobilky. Vyráběla se ještě v dalších dvou karosářských variantách jako kombi(SW) a coupé. Výroba byla ukončena v létě roku 2000 a vůz byl nahrazen modelem Thesis. O design se postarala firma IDEA v případě sedanu, zadní část SW a Coupé ma na svědomí sám velký Pininfarina. Řadí se do kategorie vyšší střední třídy na úrovneň vozů Audi A6, BMW řady 5 nebo Volva S80. Na počátku výroby bylo na výběr z pěti motorů - čtyřválcový benzínový 2.0 Turbo 16v, pětiválcové benzínové 2.0 20v a 2.4 20v, šestiválcový benzínový 3.0 a pětiválcový 2.4 TDS. V roce 1996 byl přepracován motor 2.0 20V - přidán systém V.I.S. - systém variabilní délky saní. V roce 1998 přichází Lancia s lehkým faceliftem. Motor 2.0 Turbo 16V byl nahrazen pětiválcovým motorem 2.0 Turbo 20V se zvýšeným výkonem, který spolu s motorem 3.0 V6 tvoří vrchol nabídky. Podobná změna se odehrála i na poli dieslových motorů, kde byl motor 2.4 TDS nahrazen moderním CR motorem 2.4 JTD.
Silné stránky
- motor - tichý, kultivovaný, táhne již od nízkých otáček, kolem 2000 ot. je cítit silný turboefekt, táhne plynule až do 5000 otáček
- pohodlí - jak vpředu i vzadu je místa až až, podvozek je velice komfortní(Octavia se s Kappou absolutně nemůže srovnávat), interiér je výborně odhlučněn
- bohatá výbava - vůz je ve výbavě LS, která poskytuje digitální klimatizaci, el. ovládání oken, zrcátek, 2 airbagy, ABS a mnoho dalšího
- zavazadlový prostor - velký, možná až zbytečně moc:)
- výborná antikorozní ochrana(na autě není jediný rezatý flíček)
Slabé stránky
- motor se dlouho zahřívá
- nízký podvozek a až příliš měkké pérování
- nekvalitní plasty v interiéru
- pouze 5 rychlostních stupňů, šestka by se tu dala dobře využít
- špatně vymyšlené otvírání kufru(buď klíčem, nebo tlačítkem, které je schované v přihrádce spolujezdce
- sedačky jsou z materiálu Alcantara, je to sice hezký a příjemný materiál, ale rychle se opotřebovává a žmolkovatí
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
vůz měl několik závad:
1. špatná váha vzduchu, což se projevovalo vysokou kouřivostí:)
2. zatuhlé rozváděcí lopatky turbodmychadla, to se projevovalo nízkým tahem motoru do 2000 ot.
3. hlavní spojkový válec, když auto den stálo, zůstával pedál na podlaze
no a jinak nějaké drobnosti, které si ani všechny nepamatuju :)
Novinky v recenzi
Lancia je na prodej
http://www.lanciaklub.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=238308
Fotky interiéru
Na přání jsem doplnil nějaké fotky interiéru.
Další vozy Lancia Kappa
-
Lancia Kappa (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.12.2009 168 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Lancia Kappa (1999) Majitel: onko
Přidáno: 3.7.2012 410 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Lancia Kappa (1997) Majitel: sybokcz
Přidáno: 18.8.2009 159 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Lancia Kappa (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.7.2008 1610 Majitel 9.60 Uživatelé
-
Lancia Kappa (1999) Majitel: PlumJelinek
Přidáno: 21.11.2007 3210 Majitel 9.57 Uživatelé