Recenze
Ford Focus 1.6 TDCI
Technické info
Přezdívka auta není Rok výroby 2010 Koupeno ojeté najeto [km]:229000 palivo: nafta výkon [kW]: 66 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba naměřená:
Popis vozu
Recenze Mk II. protože recenzi Mk. I mi systém neuložil, tak jdeme na to.
Na registraci na moje.auto.cz jsem časem spíš pozapomněl, až teď, kdy se flákám doma na neschopence a netrpělivě vyhlížím její konec, jsem při brouzdání internetem zjistil, že tu mám aktivní auto, které je již 2 roky sešrotovnané. Tak proč nesepsat pár řádků k Focusu, který Lancera nahradil.
Hledání nástupce Lanceru začalo v létě roku 2014, kdy jsem s odřenýma ušima absolvoval STK. Nosné části a motor byly v pořádku, ale auto tak tak prošlo na emise, po dvou letech bych musel kupovat nový katalyzátor a řešit korozi karoserie. Když se k tomu přidaly drobnější závady dané stářím auta a fakt , že po studiích jsem se s nástupem do práce začal na silnicích vyskytovat denně, bylo rozhodnuto o nutnosti obměny vozového parku.
Stanovil jsem si rozpočet cca 150 000 Kč, + obligátních 10 % na nejnutnější ponákupní servis a začal pátrat. Zároveň jsem chtěl auto se kterým bude co nejméně starostí, protože shánění specifických dílů a oprav po garážích jsem si užil s Lancerem. Proto jsem se rozhodl pátrat po ojetinách prodávaných pod střechou autorizovaných dealerů, že jsem nakonec koupil v nezávislém bazaru se stalo tak nějak náhodou :-)
Vzhledem k požadavkům na cenu, stav a původ auta bylo brzy jasné, že na laskominy typu "nějaká pěkná Alfa nebo BMW 1" si musím nechat zajít chuť. Zároveň jsem ale chtěl auto, které nebude jen přibližovadlem z bodu A do bodu B, ale bude mě aspoň trochu bavit. Do finále tak postoupil Ford Focus a Mazda 3. Pravda nafta pod kapotou požadavek na zábavnost trochu hatí, původně v plánu nebyla, vzhledem k uvažovanému nájezdu 20 000 km za rok jsem hledal spíš benín, ale přesvědčil mě celkový stav a historie auta.
Ojetých Mazd vyhovujícím požadavkům je na trhu zoufale málo a tak když se v nabídce D1 Cars objevil pěkný Focus, vyrazil jsem na průzkum, neboť bazar, byť není autorizovaným dealerem, měl pozoruhodně dobré reference.
Auto jsem si šel prohlédnout v prosinci 2015, s tím že na nákup mám ještě půl roku čas. Auto bylo na place, prodejce jednal seriózně, proběhla i testovací jízda, viděl jsem servisní dokumentaci k autu, no a odcházel jsem s tím že mám asi vybráno, ale přeci jen, ještě je ten půl rok čas, navíc auto bylo o 10 000 Kč nad limitem. Eocus jezdil jako služební, dle dobrého stavu jej měl přidělený jeden řidič, který autu dával poctivý servis, což bylo silné lákadlo, ale i tak jsem dál brouzdal po nabídkách a zajišťoval, že to nemá tempomat, tamto nemá vyhřívané sedačky a támhleto zas nemá doloženou historii. No a s lednem 2016 přišel e-mail s tím, že "můj" Focus je po novém roce o 10 000 Kč levnější, nyní za baťovských 149 990,- Volám do bazaru, že bych rád předkupní prohlídku, domlouváme se na datum a čas a ve smluvenou hodinu mi prodejce auto přistavil do dílny třebíčského dealera Fordu. Servisní technik auto prohlédl na zvedáku, sundal kryt od motorem, načetl diagnostiku a odhadnul, kdy, co a za kolik by auto tak mohlo potřebovat. Rozhodnuto, ještě v servisu se domlouvám s prodejcem, že hned večer posílám zálohu. Po vyřízení formalit posílám zbytek peněz a na druhý den jsem si mohl auto převzít (tímto děkuji AirBank za rychlost převodu, složit zálohu, nakonfigurovat auto a půl roku čekat bych asi nevydržel, to čekání musí být hrozné :-)
Silné stránky
Jízdní vlastnosti
I s naftou pod kapotou auto není přehnaně nedotáčivé, Auto je i dostatečně komfortní, klikaté okresky jsou potěšením, na dálnici je auto stabilní, není citlivé na boční vítr. Posilovač řízení je nastavitelný ve 3 režimech, mám trvale přepnuto na sportovní mód.
Interiér
Vypadá velmi zachovale, ani po 230 000 km nevrže a je dostatečně prostorný
Motor
Kdybych si zadával auto do výroby přece jen bych sáhl po silnější verzi motoru, na druhou stranu ve většině případů výkon postačuje, auto je na diesel docela kultivované a jezdí dlouhodobě za 5 litrů.
Výbava
Fleet manager který auto konfiguroval si počínal téměř dle mých představ, neutrácelo se za zbytečnosti (na barvu to nejezdí a ta základní modrá je navíc slušivá) ale je tu tempomat, loketní a bederní opěrka, kožený paket, vyhřívané sedačky,... Jediné co mi vzhledem k celoročnímu stání venku chybí je vyhřívané čelní sklo.
Pocit solidnosti a bezpečí
Při první jízdě jsem měl dojem, že dveře řidiče jsou strašně těžké, dneska se tomu musím smát, a při přesedání do služebního auta (Fabia II) mlátím dveřma, protože mám v ruce grif z Forda, Focus II na mě zkrátka působí dojmem bezpečného, festovně postaveného auta.
Nemá stop-start, umí vypnout ESP a kromě rádce řazení, který neposlouchám protože dusí motor moc nízko, mi nekecá do řízení.
Slabé stránky
Spíše drobnosti
- tempomat se vypne po vyšlápnutí spojky, kdybych jej po přeřazení nemusel znovu nastavovat, vyhovovalo by mi to víc
- při poklesu venkovní teploty pod 4°C se jako varování před námrazou objeví na přístrojové desce žlutá sněhová vločka, proč ne, ale při poklesu teploty pod 0°C vločka zčervená, dvě zimy si zvykám na to, že na mě svítí červená kontrolka a auto není rozbitý
- auto nemá kontrolku hladiny kapaliny do ostřikovačů, nádobka je schovaná pod krytem a na hladinu není vidět, hrdlo je navíc dost úzké a míří pod kryt, doplňování kapaliny tak uživatelsky moc příjemné není
- základní rádio nemá moc dobrý příjem, přejet D1 z Brna do Prahy s jednou naladěnou stanicí se mi ještě nepovedlo
- ovládání mlhovek, auto používá na ovládání světel kolečko pod volantem, takže když chci svítit zadní mlhovkou, musím mít automaticky zapnuté i přední, raději bych je ovládal nezávisle na sobě, zvlášť když třeba souběžně vyráběné Mondeo to umí a nový Focus už taky
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisováno u autorizovaného prodejce Ford Hlouch Motors Třebíč,
maximální spokojenost s přístupem servisu, při poruše vozu místo výměny dílu auto skutečně opravili, čímž mi ušetřili dost peněz viz níže, když mi nemohli poskytnout domluvené náhradní auto, protože předchozí zákazník jim ho ještě nevrátil, odvezli mě 20 km do práce a ve smluvený čas pro mě zase přijeli.
187100 km
Předkupní prohlídka a odhad dalších servisních nákladů
198211 km
Garanční prohlídka po 200000 km, výměna rozvodů, vodní pumpy, oleje, nové filtry, náplně.
199197 km
Auto při akceleraci padá do nouzového režimu, smiřuji se s daní za dieslové auto a tučnou fakturou za nové turbo, výsledek - vadný přepínací ventil turba, vyměněn za dopoledne, provedena diagnostika tlaku turba, účet ze značkového servisu na 3000 Kč, včetně práce. Jak jsem dále zjistil, díky slevě v rámci programu Ford 5+ byly originální díly levnější než v aftermarketu
214312 km
Výměna oleje a filtrů po 15000 km
217171 km
Nová autobaterie, kdybych si ji při výměně oleje nechal změřit, mohla se vyměnit preventivně a já nemusel stát 20 km od domova s nestartujícím autem
230000 km
Plánovaná garanční prohlídka po 30000 km, výměna oleje, pravděpodobně seřízení geometrie, nové letní pneu Michelin Primacy 4
243550 km
Nové zimní pneu Michelin Alpin 6
250000 km
Pravidelná servisní prohlídka, výměna oleje, dezinfekce klimatizace, doporučeno přetěsnění vstřikovačů
252859 km
Plánované přetěsnění vstřikovačů, výměna poškozené hadice sání k turbu, nic z uvedeného nemělo vliv na funkci, šlo o preventivní akci.
cca 270 000 km
servisní prohlídka, výměna oleje, výmena P+ Z brzd, výměna předních tlumičů, doporučena repase zadní nápravy
cca 298 000 km
auto po sešlápnutí plynu spadlo do nouzového režimu, dle dg. hlásí nízký tlak paliva, doporučeno jezdit dál, jestli to nemohlo být špatnou naftou
cca 302 000 km
asi dva měsíce byl klid, pak auto začalo padat do nouzáku co 20 km, domlouvám servis, na dva dny si půjčuji Octavii 3. gen (nebyl to hezký zážitek) Focus dostává nový palivový filtr, vzhledem k nájezdu, stáří, stále původnímu DPF, doporučené repasi zadní nápravy, která už o sobě dává slyšet, padá rozhodnutí o nákupu nového auta.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
D1 Cars Velké Meziříčí
Naprosto příkladný postup toho jak by měl vypadat prodej ojetých vozů, prodejce nic netajil, naopak upozornil na možná servisní rizika, testovací jízda bez problémů, auto mi přistavili do mnou vybraného servisu na předkupní prohlídku ještě před složením zálohy. Při předání vozu jsem dostal kromě servisní knížky i štos faktur od předchozího majitele za servis (resp. prohlídky, více auto nevyžadovalo) z autorizovaného servisu. K autu jsem dostal ještě sadu zimních kol za symbolických 1200 Kč. Když mi připravovali auto k převzetí, dokázal někdo z někdo v myčce ukrást krytku předního tažného oka, prodejce mi pak dal 1000 Kč slevu abych si mohl koupit a nalakovat krytku novou
P.S. prodejce, tuším že to byl p. Tomaštík mi říkal, že se na Focuse chodí dívat dost lidí, ale nikdo ho nechce, protože 187 000 km se jim na pětileté, pravidelně servisované auto zdá moc...
Kola
K autu jsem dostal dvě sady kol na plechových discích, letní originál 16" i s kryty kol Ford na pneu Nankang a jako bonus zimní 15" sadu na Goodyearech UG 8, letní sada šla do světa, na číně jezdit nebudu, sehnal jsem litá kola z FoFo II před fl, obuty Goodyeary EfficientGrip, jiný tuning není a ani nebude
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (2006) Majitel: tesnav
Přidáno: 26.4.2010 3010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2009) Majitel: LukasRS
Přidáno: 18.10.2009 25410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: Mates81
Přidáno: 29.11.2010 1119 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.7.2010 9910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2008) Majitel: doktorbartollo
Přidáno: 1.9.2008 299 Majitel 9.90 Uživatelé