Recenze
Seat Leon 1,6-16V Emocion
Technické info
Přezdívka auta Leosh Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:50000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.8
Popis vozu
Jak jsem k Leoshovi přišel
Původně ten den kdy jsem koupil Leoše jsem jel vlastně pro úplně jiné auti a to VW Golf IV. Měl být jako náhrada za "golfíka", kterého jsem ve stodeseti poslal přes střechu mezi stromy. Ještě ten den večer jsem sedl ke compíku a na netu hledal nové auti, trvalo měsíc než jsem konečně objevil novou GIV, ale zrovna ten den i Leona. Jelikož jsem měl ale dobré zkušenosti s VW Golfem IV tak bylo rozhodnuto. Den předem jsem si zakoupil lístek na vlak do Třebíče kde se "golfík" nacházel. Cestou z nádraží mi volal pan ze Znojma, že ten Seat Leon stojí alespoň za zhlédnutí a dodal pár info co na netu nebylo, tím mi zasadil do hlavy pěkneho brouka. Ráno jsem vstanul a zapůjčeným "džundajem" mého švagra dojel na nádraží stále přesvědčen, že GOLF je prostě GOLF. Jenže červík v hlavě hlodal a hlodal a jelikož vlak do Třebíče jel přes Brno tož jsem v Brně vystoupil a přestoupil na busík do Znojma s tím, že za podívání nic nedám a ze Znojma se hravě potom dostanu do Třebíče.
OMYL, po kompletní prohlídce Leona a nekonečně dlouhé zkušební jízdě bylo rozhodnuto, do Třebíče se NEJEDE.
Seat Leon lze chápat jako dynamičtěji střižený Volkswagen Golf za méně peněz. Analogie s Golfem samozřejmě není čistě náhodná, neboť také Leon stanul na oblíbené podlahové plošině, kterou využívala svého času celá škála vozů koncernu VW Group od Škody Octavie po Audi A3.
Konečně se dostáváme k popisu vozu :-)
Leosh měl při koupi stav nového auta. Najeto 50tisíc, interiér ještě voněl novotou :-))
Nové v ČR, 1. majitel
Servisní knížka: Ano
Výbava
Posilovač řízení:Ano
Airbagy:4x
El. řízení podvozku:ABS
Centrální zamykání:Ano, na dálkové ovládání
El. ovládání oken: Ano, 2x
El. ovládání zrcátek:Ne
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:Ano, mech.
Stavitelný volant:Ano, výškově i podélně
Zadní opěradla:Dělená, sklopná
Tempomat:Ne
Klimatizace:Ano, mech.
Autorádio:Ano, na kazety
Přední mlhová světla:Ano
Nárazníky v barvě vozu:Ano
Litá kola:Ano
Palubní počítač:Ne
Další výbava:volant obšitý kůži a navíc sedačky z modelu Top-Sport
Zde výpis dle vin kódu:
X1F = Prodejní program česká Republika
B0A = Sada dílů bez specifických předpisů země určení
D3H = 4válcový zážehový motor 1,6l/77kW 16V MPI, EU4/D4 Agregát: T27/TL0
G0C = 5-ti stupňová mechanická převodovka
1AC = Antiblokovací systém ABS
8GD = Alternátor 90A
J1L = Baterie 280A (60Ah)
CU8 = Disk z lehké slitiny 6J x 15 "Martinet"
H6S = Pneumatiky 195/65 R15 V
1G2 = Ocelový rezervní disk s jízdním obutím
1NL = Se zakrytím pro kola z lehké slitiny
8YD = Rádio – střední třída
8L3 = Střešní anténa
8RE = 4 reproduktory (pasivní)
8EE = Hlavní světlomety s dvojitou xenonovou technikou pro levostranný provoz
8WD = Mlhové přední světlomety (integrovaný)
8TF = Koncová mlhová světla vlevo i vpravo
Q4H = Sport-komfortní sedadla vpředu
2PX = Kožený sportovní volant
6SC = Potah podlahy zavazadlového prostoru z plyšové tkaniny se sestřiženým vláknem
2E7 = Podvozek 17" s Nápravníci
5J5 = Zadní spoiler v barvě vozu
5SL = Vnější zpětné zrcátko vlevo, asferické
5RQ = Zpětné zrcátko vpravo, konvexní
QG0 = Bez prodlouženého servisního intervalu
0GG = Exhalační předpis EU4
Silné stránky
Na svou třídu prostorný interier (teda mimo prostoru v zadu, ale tam nesedím).
Dobrý podvozek a při použití 17´´ kol jede v zatáčkach jak po kolejích.
Super brzdy, které při zahřáti nevadnou.
Sedačky mají perfektní boční vedení.
Slabé stránky
Motor 1,6-16V se musí pro svižnější jízdu více vytáčet. Do 3000ot/min je kapku línej.
Spotřeba při svižnější jízdě hodně přes 8 :-((
Chcete-li napájet telefon nebo navigační přístroj, budete muset jezdit s vyklopeným popelníkem, který navíc zhorší přístup ke schránce před řadicí pákou.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
září 09´- v 99200km odešli na věčnost obě přední ložiska, provedena výměna a jede se dál
březen 09´- Proveden velký servis, tj. : výměna oleje + ostatních kapalin + komplet rozvody včetně vodní pumpy (stav 90tis km).
3.4.08´- Těsně před pravidelným servisem začalo "lupat" na přední nápravě. Prvně to vypadalo na vadný vnitřní homokinetický kloub. Při opravě se zjistilo, že JEN praskla segerka, která kineťák drží na poloose a tím vznikla vůle. Dále v rámci pravidelného servisu provedena výměna zapal.svíček, zadních brzdových desek a také se konečně opravil výfuk (výměna vlnovce + zavaření objímky). Vše provedl LK Centrum Bohumín - Drátovny a můžu všem doporučit!!!
23.10.07´- Tak první problém a hned zdvojený, ale jen maličkosti (snad).
1. Začala svítit kontrolka EPC. Tož jsem bádal čím to, jelikož auti jelo normálně žáden problém nevykazovalo. Na netu jsem zjistil, že to může býti způsobeno vadným brzdovým spínačem nebo nesvitíci žárovkou. Druhá možnost se zdála jednodušší, ale žárovky svítily všechny. Tak jsem vymontoval brzdový snímač koukl na něj, lehce očistil kontakty a namontoval zpět. Kontrolka zhasla, ale nevím nevím zda jsem problém teda odborně vyřešil. Pro jistotu jsem zkoušel funkci brzd a ABS - vše funguje, takže snad OK.
2. Upadl výfuk, teda neupadl úplně. Jen povolil svar na prvním uchycením od motoru a výfuk spadl na spodní rameno přední nápravy a pěkně o něj rezonoval. Celkem pěknej zvuk :-) Zatím opraveno jen provizorně drátem než seženu někoho kdo má CéOčko a zavaří zpět tu upadlou objímku.
18.08.07´- Za 9 měsíců jsem s auti nalítal 16tisíc km a zatím bez poruch. Takže investice pouze do základního servisu tj. výměna oleje, filtrů a brzdovky, čištění klimi + preventivní kontrole mechanikem a přes VAG.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno PEMI CZ - s.r.o., Znojmo. Je to prodejce aut Mazda, ale Leoshe vykoupili na protiúčet. Přístup a jednání stéjne jako bych u nich koupil nové auti. Zkušební jízda neměla konce, ukončena až na mojí žádost. Prohlídka vozu u prodejce Seat dle mého výběru bez problému. Prostě ochota a vstřícnost na jedničku s * !!!
Všehochuť
červen 09´- Leosh se kapečku přikrčil k zemi a to díky pomoci pružin H&R o rovných -35mm. Hnedka auti na 17´´ kolech vypadá lépe už né jako Off road :-D
22.8.2007
Dovolená
Tak jsem s Leoshem úspěšně absolvoval letošní dovolenou do Řecka-Polychrona (poloostrov Chalkidiki-Kassandria) za 14dní najeto 3240Km (cesta jedním směrem 1500Km). Auti za celou dovču bez problému. Spotřeba od 7,2 až po max 8,5. Nejvíc dalo nádrží zabrat Maďarsko, perfektní dálnice přes celou zemi na které to svádí přitlačit pedál více k zemi :-)) Přes Srby a Makedonce jsem se musel dost držet, časté policejní hlídky s raderem (většinou ale měří pouze na úsecích s omezením). Přesto jedinou pokutu jsem platil právě v Srbsku a to, za přejetí dvojité plné čáry (jsem se jaksi nestihl zařadit z5 do pruhu po předjetí dvou kamiónů).
15.11.2006
Láska na první pohled, vlastně svezení. Je rozhodnuto Leosh je NÁŠ
Novinky v recenzi
Prodej
Aktualizace → jsem skoro na tyto stránky zapoměl a tak se skoro dvouročním zpožděním oznamuji, že Leosh byl po 4a1/2letech věrné služby poslán dále do světa. Ne proto, že by zlobil ale nastal čas pořídit si něco rychlejšího.
Zůstal jsem věren značce SEAT a Leona nahradila ALTEA FR :)
Tak Leoš dostane na léto nové obutí, už jsou doma stačí jen nasadit. A jaké? Vredestein SPORTRAC3 205/50/17
Tak jsem Leošovi vyměnil zadní stěrač za lepčí, terazky tam je FABIACKÝ.Hnedka to vypadá líp...
Pod stromeček dostal Leoš opět něco na parádu a to ofuky předních oken.
Tak jsem poslechl radu očního lékaře a Leošovi dopřál xenony :-D
15.3.2007
Leoš dostává první větší dárek - 17´´kola s pneu 225/45/17
24.12.2006
Leoš je zatím hodnej a tak zaslouží také nadílku od JEŽÍŠKA - sportovní pedály, bavlněný sport. filtr K&N
Přidat názorDiskuse: Seat Leon 1,6-16V Emocion
- Re: Nazdar pane kolego! 12.01.2010 11:07 elpe69
- Nazdar pane kolego! 10.01.2010 21:14 FRPE
- Re: radio 02.09.2009 18:53 elpe69
- radio 29.08.2009 11:59 Brandon Walsh
- Re: Re: stierac 05.03.2009 17:49 Brandon Walsh
- Re: stierac 05.03.2009 17:20 elpe69
- stierac 28.02.2009 15:59 Brandon Walsh
- Re: nechapu 12.08.2008 18:16 elpe69
- nechapu 11.08.2008 23:39
- Re: Kola 05.06.2008 22:41 elpe69
- Kola 05.06.2008 21:34 petrzel1
- Re: vypis dle VIN kodu 07.04.2008 14:07
- Re: Re: vypis dle VIN kodu 07.04.2008 10:39 elpe69
- Re: vypis dle VIN kodu 07.04.2008 10:33 elpe69
- vypis dle VIN kodu 07.04.2008 09:01
- Re: rozměr pneu 06.04.2008 22:40 elpe69
- rozměr pneu 06.04.2008 19:53 Hanss (MoDo Team)
- Re: Projížďka 25.01.2008 23:04
- Projížďka 25.01.2008 18:50
- Re: Re: Re: Moc pěkně napsaná story o tom nákupu.....! 13.01.2008 16:43 elpe69
- Re: Re: Moc pěkně napsaná story o tom nákupu.....! 12.01.2008 14:10 Poustnik
- Re: Moc pěkně napsaná story o tom nákupu.....! 12.01.2008 13:59 elpe69
- Moc pěkně napsaná story o tom nákupu.....! 11.01.2008 07:39 Poustnik
- Re: perfektni;) 05.01.2008 14:14 elpe69
- perfektni;) 04.01.2008 21:46
- Re: Re: Zase xenooooony 24.10.2007 09:52 Hanss (MoDo Team)
- Re: Zase xenooooony 22.10.2007 22:37 elpe69
- Zase xenooooony 22.10.2007 17:21 Hanss (MoDo Team)
- Re: Xenony - hotovo 12.10.2007 22:37 elpe69
- Xenony - hotovo 11.10.2007 18:29 Hanss (MoDo Team)
Další vozy Seat Leon
-
Seat Leon (2007) Majitel: FRPE
Přidáno: 27.11.2009 31501 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2011) Majitel: erbe
Přidáno: 3.2.2011 2019 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2008) Majitel: jumper (Modo Team)
Přidáno: 21.7.2008 42510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2010) Majitel: hanka.black
Přidáno: 29.5.2010 4010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2009) Majitel: Martin_Beneš
Přidáno: 27.6.2009 6910 Majitel 9.91 Uživatelé