Recenze
Technické info
Přezdívka auta Ferrari Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:1500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2499 výkon [kW]: 141 kroutící moment [Nm]: 256 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.8 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 489 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Mazda 6, benzin atmosféra 2,5 l, 192 koní, maximální výbava, barva jako Ferrari, ale Ferrari to není :-)
Po 4,5 letech spokojenosti jsem prodal svoji Hondu Accord a rozhodl se koupit něco nového. Nakonec byla volba mezi Passatem CC a novou Mazdou 6. Ať si kdo chce co che říká, mě se Mazda prostě víc líbí a hlavně stojí o cca 150 tis. méně. Po ne úplně dobrých zkušenostech s dieslem (spotřeba 7,2, v zimě kosa a po cca 99 tis. najetých km se začal ozývat filtr pevných částic) jsem chtěl co nejméně náročné auto - tzn. benzin a bez turba. Mazda 6 se navíc dělá v krásně červené metalíze, která mě prostě dostala. O jiné jsem ani neuvažoval, jen bych možná vyměnil bílé sedačky za černé, ale tohle byla skladovka a nechtělo se mi 8 měsíců čekat (dodací lhůty jsou fakt masakr).
Zatím mám najeto cca 1500 km. Auto jede krásně, motor je velmi příjemný - když na něj netlačím, tak je sametový a když ho trochu "chytnu pod krkem", tak správně řve. A Mazda 6 je i celkem lehké auto (v mojí konfiguraci 1515 kg), tak těch 192 koní celkem s autem cvičí a navíc zatím průměrná spotřeba 8,5l je taky fajn (kdysi s Octavií 1,8Turbo r. 2000 jsem měl stejnou). Když jsem jí měl cca týden a někde jsem zaparkoval, tak jsem se pobaveně díval, kolik lidí nebylo línejch přejít a okukovat ji :-)
Jediné co mi trochu (teda dost) vadí je, že mi vrže/duní stříbrný plas u řidičovy ruky na dveřích (už jsem ale domluven se servisem na opravě) a pak to jejich slavné BOSE rádio. Značka ok, ale kvalita nic moc. V Hondě znělo lépe, v Mazdě třeba na dálnici nezvyšuje hlasitost při narůstající rychlosti, ale hlavně mi vadí fakt, že s vypnutím motoru se USB s mp3 automaticky nastaví na začátek...grrr. Za to bych někomu fakt nakopal. To si to vývojáři nejsou schopni pohlídat??? Ale pokud přehrávám mp3 přes bluetooth (to je docela super možnost - žádné dráty atd.) z Iphone4, tak skladby navazují krásně.....
Ostatní postřehy budu doplňovat postupně
Silné stránky
vzhled, jízdní vlastnosti, cena/výkon, spotřeba
Slabé stránky
1) USB vstup - po každém vypnutí motoru hraje hudba zas od začátku
2) variabilita zavazadelníku - žádné háčky a dokonce ani síť
3) ovládání navigace
4) absence uchycení na "rakev" - nevím, jak budu jezdit na hory....
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím nic
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
menší zádrhel při předání velkého TP (čekal jsem na něj 3 týdny), ale lahev vína a milá prodejkyně to vylepšila
Novinky v recenzi
Německo 1800 km
Tak jsem se vrátil z Německa, celkem najeto cca 1800 km a pár postřehů:
- spotřeba prostě bomba. Na tempomatu 145 km/h, jedna zácpa u Frankfurtu na cca 1/2 hodiny a průměrná spotřeba 7,7 l. Co dodat. Navíc auto je krásně tiché, žádné klepání atd.
- senzor světel. Na tom by Mazda měla ještě dost zapracovat. Kolem 18:00 začne neustále přepínat mezi denním svícením diodama a nočním režimem. To že na ostatní auta blikám jako kokot mi tak nevadí, ale ono při každém přepnutí do nočního režimu dojde i k přepnutí navigace do nočního a na dispeji není nic vidět...
- radarový tempomat. Super věc. De facto se na něj dá jet celou cestu. Ve spojení s automatem to nemá chybu
- radio BOSE. Asi nejslabší věc v nové Mazdě. To že z USB při každém zastavení přehrává opět znovu od začátku jsem psal, ale to rádio nemá ani automatickou korekci hlasitost na dálnici, a celková kvalita zvuku je taková "hodně průměrná".
- sedačky fajn, komfortní a dobře drží. Škoda, že v této třídě nejdou nastavovat boky hlavových opěrek. Kdo nezažil, nepochopí. Pro dlouhé cestování skoro nezbytnost.
Poruchy žádné, dokonce zmizelo i vrzání od levých dveří....
Pokud mám porovnat s předchozáHondou Accord, tak je vidět, že to je sice stejná třída, ale za těch cca 5 let se to zase posunulo o velký krok vpřed a mimo rádia nemá Hoda v ničem navrch a v kvalitě jízdy za Mazdou vyloženě zaostává.
Mazda 6 sedan 2,5 benzin
Přidat názorDiskuse: Mazda 6
- Re: Moje dojmy/recenzia Mazda 6 wagon, 2,2 D manual 175k 15.09.2014 12:03 idam.i
- Moje dojmy/recenzia Mazda 6 wagon, 2,2 D manual 175k 14.09.2014 17:32 peve
- světla 12.09.2014 18:10 Johnman
- hmotnost 05.12.2013 22:16 Mirec38
- Krásné auto 05.11.2013 09:39 brepus
- M6 19.10.2013 23:12 tonic
- rudá kráska ! 27.08.2013 23:04 roox
- Rádio 20.08.2013 19:28 BomberMash
- Mazda 6 19.08.2013 18:38 Rados
- pekny voz 19.08.2013 15:36 Irrtely
- Re: Super 19.08.2013 12:25 ebm007
- krasne auto 17.08.2013 16:18 3_diamanty
- Super 16.08.2013 20:00 Matulko
- Gratuluji 11.08.2013 19:28 kaplis77
Další vozy Mazda 6
-
Mazda 6 (2015) Majitel: frogman
Přidáno: 7.4.2015 10510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 6 (2015) Majitel: v.marek
Přidáno: 24.8.2015 4110 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Mazda 6 (2014) Majitel: Vaclav_M
Přidáno: 28.3.2015 2110 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Mazda 6 (2015) Majitel: kecal2
Přidáno: 5.8.2020 09 Majitel 9.27 Uživatelé
-
Mazda 6 (2015) Majitel: butrus
Přidáno: 13.2.2016 1510 Majitel 9.24 Uživatelé