Recenze
Mazda 6 2,2D 175 AT
Technické info
Přezdívka auta nemá Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:8000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2200 výkon [kW]: 129 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.2
Popis vozu
Po delší době nastal čas k výměně vozu. Rád bych se s vámi podělil o své dojmy přidal pár postřehů každodenního uživatele. Možná to pro některé z vás bude přínosem. A možná taky ne...
Nastal čas vyměnit věrné Mondeo za nový vůz a protože jsem byl s předchůdcem spokojený, moje kroky logicky mířili opět do Fordu.... Kde jsem na showroomu našel stejné auto se kterým 4,5 roku jezdím. Ano, nové bylo na cestě (už asi 2 roky) a mělo přijít co nevidět. Rozhodl jsem se počkat.
Během čekání se nečekaně zjevil kolega s novou Mazdou 6, 2,5G a já si připomněl jak je to auto krásné. Druhý den jsem byl u dealera Mazdy na test drive. A potom ještě několikrát.... Auto jelo krásně a tak bylo rozhodnuto. Dlouho jsem přemýšlel, zda vzít 2,5 v automatu, nebo ušetřit dost peněz a koupit 2,0 s manuálem, která taky nejela špatně. Rozhodl jsem se pro 2,5 a vyrazil za prodejcem ji objednat.
Ano, skladem je červená s bílou kůží. Dík, tu nechci... Chci bílou, nebo tmavě modrou. Bílá je jen v dieselu 2,2 175k a ten taky jede krásně, pojďte se svézt. A jel. Přišel jsem pro benzin a odcházel s objednávkou na diesel...
Během dvou týdnů bylo auto připraveno, přezuto na 17" zimní alu a já spokojeně odjel.
První dojmy? Auto je tišší než Mondeo, má přímější řízení a naladění podvozku je tužší než u Fordu, což mi vyhovuje. Odpružení funguje obstojně, jen na příčných prazích a větších nerovnostech jakoby "zakopne" a bouchne. To by chtělo doladit. Tento neduh vyniknul ještě víc po přezutí na letní 19“. Automat řadí celkem jemně, jen občas mi přijde, že motor zbytečně podtáčí - v tu chvíli si pomůžu pádlem. Nemám srovnání s jinými automaty v této třídě, takže hodnotím čistě subjektivně. Trochu mi zde chybí auto hold do zácpy, aby člověk nemusel pořád drtit brzdu.
Motor je poměrně tichý, táhne prakticky od volnoběhu a krásně se vytáčí až do 5 tis. Občas při studeném startu na pár sekund zvýší otáčky, což se mi zdá nepříjemné, ale snad vědí, proč to dělají. Co se spotřeby píše, na tovární údaj zapomeňte - reálně jezdím za 7,2, což není od benzinové 2,5 zase tak daleko.
Sedadla jsou pohodlné, volant velký akorát a pozice příjemná. Kvalita materiálu i jejich zpracování mi přijde ok, i když jistě najdeme auta, která mají interiér lepší a naopak. Spodní část palubky je z tvrdého plastu, ale to je asi dneska standardní trend. Kůže je příjemná, i když u některých částí sedadel pochybuju, že je to přírodní kůže. Spíš nějaká syntetika, ale manuál to nerozebírá a servis neví… Místa je v 6 tak akorát. Měřím 185 a sednu si za sebe bez většího omezování. Pocitově Mondeo bylo vzadu větší, ale vezmi to čert. Kufr je menší než mělo staré Mondeo a větší, než má to nové. Tohle ale není hlavní účel tohohle auta. Na sbírání litrů jsou tu jiné značky. 99% jezdím sám a na těch pár cest s rodinou na víkendy, dovolenou a tak, se prostě musíme složit. Pamatuju si, že jako dítě jsem jel s rodinou Favoritem do Itálie v 5 lidech na týdenní dovolenou a vešli jsme se... Teď by nám Viano bylo málo. Oproti Mondeu auto rychle topí a to dokonce i vzadu. Ve fordu to vzadu v zimě foukalo pořád studené.
Co se mi líbí jsou různí pomocníci, hlavně automatická dálková světla, key less go a hlídání mrtvého úhlu. Ty další buď moc nepoužívám (radarový tempomat), nebo používat nechci (automatické nouzové zastavení). Občas se hodí parkovací kamera a navigace, i když ta je pomalejší.
Auto celkově mi sedí a mám pocit dobré volby. To auto je hezký, celkem dobře udělaný a skvěle jezdí. Snad tomu bude i nadále. Uvidíme také, jestli se ukáže pověstná spolehlivost značky.
Jediné co mě hlodá je otázka, jestli jsem neměl počkat a jít benzínu. Jednodušší motor s menším rizikem závady a spotřebou o ca 10% vyšší - na test drive jsem jezdil s benzinem za 7,9 a to jsem se neloudal.
Co mě dostalo je uživatelská příručka, která má snad 1000 stran. Za to by se nestyděl ani Shakespeare. Kdy si myslí, že tohle bude číst? Možná by chtělo vzít v úvahu, že existují i jiné národy než USA a ti nepotřebují mít návod na otevírání nádrže na dvě stránky.
Silné stránky
Je to krasavec
Příjemný interier s pohodlnými sedačkami
Motor krásně táhne
Nejlepší na konec - jízda. Pocitově je to auto strašně lehký. Jsou auta se kterými jedete a jsou auta se kterými se svezete. A svezete se rádi. Ani nepamatuju, kdy jsem naposledy v neděli vyrazil na cestu a najel 200 km jen tak, bez cíle. S dieslem, v kombíku a automatu... Absurdní.
Slabé stránky
Nemá vyhřívání čelního okna. Na to jsem si v Mondeu zvyknul a teď mi to chybí.
Tlumení příčných nerovností a prahů
Odhlučnění - hlavně na dálnici při vyšší rychlosti a delší cestě je to sakra znát. Tady šetřit váhu neměli.
Pomalejší navigace
Repro Bose nehraje jek bych čekal
Parkovací kamera je napevno a hlavně během zimy je po pár kilometrech zacákaná a nepoužitelná. Chtělo by ji někam zasouvat, jako to má třeba VW.
Kapsy ve dveřích jsou jen na lahev - ale co, alespoň netahám zbytečnej bordel
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto Zeman. Problém vyřešili, zapůjčili náhradní auto.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto Zeman. Ochotně se mnou opakovaně absolvovali testovací jízdy, vyřídili vše potřebné. Bez výhrad.
Novinky v recenzi
Hadice turba
Bohužel i do této kolonky už musím psát. Jednou takhle v sobotu vyrazím směr Praha a po nějakém čase se vracím domů pěšky a auto pokračuje na odtahovce samo. Motor ztratil výkon a na displeji svítilo a blikalo co svítit a blikat mohlo. Po 5 dnech (!) bádání servis zjistil, že vypadla hadička podtlakového okruhu turba. Nasadili ji zpátky a bylo hotovo. Mezitím mi alespoň zapůjčili náhradní vůz Hyundai ix35 a já tak na vlastní kůži mohl vyzkoušet strhující design a ušlechtilé materiály nejkvalitnějšího českého suv.... Ale o tomto mimořádném zážitku až jindy.
Přidat názorDiskuse: Mazda 6 2,2D 175 AT
- Re: Re: Re: Skyactiv 2,2d Pruserovy motor 05.05.2015 19:48 stréc od piva
- Re: Re: Mazda 6 05.05.2015 19:48 stréc od piva
- Re: Re: Re: Skyactiv 2,2d Pruserovy motor 10.04.2015 23:53 mr.hofik
- Re: Re: Skyactiv 2,2d Pruserovy motor 10.04.2015 23:31 Lackey
- Re: Skyactiv 2,2d Pruserovy motor 10.04.2015 00:05 Vaclav_M
- Skyactiv 2,2d Pruserovy motor 09.04.2015 23:37 mr.hofik
- Re: Re: Mazda 6 09.04.2015 19:32 99matthew99
- Re: Re: Mazda 6 08.04.2015 19:49 Lackey
- Re: Mazda 6 08.04.2015 13:23 Atila_
- hadica od podtlakoveho okruhu 31.03.2015 14:12 hipisko
- Re: Mazda 30.03.2015 17:33 Bawo
- Mazda 6 30.03.2015 13:14 chetoos
- Re: Re: Re: Re: Nafta vs benzin 30.03.2015 09:22 Nicco
- Re: Re: Jiná Volba 29.03.2015 23:42 David6037
- Re: Re: Re: Nafta vs benzin 29.03.2015 23:22 Lackey
- Re: Re: Nafta vs benzin 29.03.2015 22:37 Nicco
- Re: Jiná Volba 29.03.2015 21:25 Vaclav_M
- Jiná Volba 29.03.2015 20:24 David6037
- Re: Nafta vs benzin 29.03.2015 00:07 Lackey
- Nafta vs benzin 28.03.2015 23:40 omiko
- Mazda 28.03.2015 22:22 Verny_2013
Další vozy Mazda 6
-
Mazda 6 (2015) Majitel: frogman
Přidáno: 7.4.2015 10510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda 6 (2015) Majitel: v.marek
Přidáno: 24.8.2015 4110 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Mazda 6 (2013) Majitel: ebm007
Přidáno: 31.7.2013 149 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Mazda 6 (2015) Majitel: kecal2
Přidáno: 5.8.2020 09 Majitel 9.27 Uživatelé
-
Mazda 6 (2015) Majitel: butrus
Přidáno: 13.2.2016 1510 Majitel 9.24 Uživatelé