Recenze
Technické info
Přezdívka auta Mulťák Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:50 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 2 výkon [kW]: 147 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4
Popis vozu
Hned na úvod přiznávám, že jsem tady nepsal skoro 10 let. Jo, strašně to letí... Mějte, prosím, pochopení, pokud bude mé slohové cvičení vykazovat jisté nedostatky.
Druhý odstavec doplňuji ex-post pro ty, co nikdy nepsali na moje.auto. Važte si toho, že tady nějaká recenze je, protože situace, kdy hodinu něco píšete a ono vám to pak zmizí, protože je web postaven na hovno je fakt výživná…
Současně přiznávám, že recenzi píšu s velkým odstupem, kdy již nejsem vlastníkem auta. Paradoxně se z budoucího majitele stal známý, kterého relativně pravidelně navštěvuji a vím, že by s mnohým co píšu nesouhlasil, ale o tom možná později..
Někdy léta páně 2018... I když asi spíš dřív, jsem si začal přiznávat, že Mazda (viz poslední recenze) nebude to pravé. Jak byla skvělá na okreskách a pro lokální svezení, tak na dálky to byl zcela jiný příběh. To auto nebylo vůbec špatné, to ne, ale zkrátka na mé ježdění to nebylo ono. Začal jsem tedy koukat, čím jí nahradit. A byl to Passat, na koho padla volba a kdo mě přivedl k VW. Dokonce jsem ho objednal, ale náhoda tomu chtěla, že má být všechno jinak.
V té době měl VW nějaké problémy tuším s homologací emisí u silných TDi a čekací doba se táhla jak med. Abych nedržkoval, dealer mi trpělivě zavíral hubu tím, že mi půjčoval jiná auta. A tam se to stalo. Půjčil mi na víkend Multivan T6. Potkali jste někdy holku/kluka/něco, z koho jste si sedli na prdel, jakkoli iracionální to je? Pak mi rozumíte.
To auto jsem najednou potřeboval. Fakt. Kyslík, voda, Multivan, jídlo... Jo. Nikdy jsem nejel ničím, čím bych chtěl cestovat víc. Nějak to má prostě v genech. Ne, že bych hned rozumné těm zástupům šílenců, co dají za dodávku (ano), co se s facelifty vyrábí snad 100 let 2 mega, ale najednou jsem byl na jejich lodi.
Zbývalo změnit smlouvy, zrušit objednávku na Passata, doma vysvětlit, že bez toho nemůžeme žít a hlavně, doladit specifikaci. Počet hodin, co jsem na ní strávil ani nechci znát. Myslím, že bych za tu dobu vydělal dost peněz :-D.
Nakonec to dopadlo tak, že jsem zaškrtal skoro všechno (později se to ukázalo jako chyba), kromě střešního okna a celokůže. Alkantaru mám rád... Výsledná ceníková cena byla, tuším, kolem 2,2 milionu. Omlouvám se, ale snažím se vytěsňovat z paměti nehezké vzpomínky. Dealer se ale pochlapil a spolu s VW vzal v potaz mé trauma z čekání na Passata a dal opravdu seriózní slevu. Hats off...
No, takže zkraje léta jsem si převzal tohohle krasavce a za 2 dny s ním odjel na dovolenou na jih Evropy. Doma jsem samozřejmě řádně zdůvodnil důležitost správného zajetí motoru a protože dálnice není ideální, omluvil jsem si tím, že mě do odjezdu na dovolenou rodina v podstatě neuvidí. Za 2 dny mělo auto téměř 2 tisíce kilometrů v různých podmínkách a bylo připraveno zahájit naší společnou pouť.
Z auta jsem byl nadšený. Spousta místa pro cestující i pro zavadla, které nepotřebujete!). Děti z něj pár dní nevylezly a dokola přestavovaly interiér. Jasně a já jim furt nadával, ať tam nedělají bordel.
S autem jsem za 1,5 roku najezdil asi 50 tisíc kilometrů a zažil všechny možné situace. Zimu, léto, sám, obsazený, okresky, dálnice. Spotřeba se pohybovala mezi 8-10 litry podle použití. Okreska 8 no Problem, dálnice a město samozřejmě víc. Komfortní cestovní rychlost je tak 150. Je tam ticho, moc to necloumá a vcelku utíká. Jasně, jezdil jsem i 180-200, ale už to není ono.
Závěrem bych chtěl říct, a je to vlastně důvod proč to píšu, abyste dobře rozmýšleli, jestli takové auto potřebujete, jestli ho využijete. Já ho nevyužil a raději ho poslal dál. Většinu času jsem v něm jezdil sám. A když jsem přijel na služebku, nevešel jsem se do hotelové garáže. Navíc mě frustrovalo, kolik stálo peněz a pak je furt v servisu. Jo to mě strašně sralo.
Je mi jasný, že většina by ho asi chtěla a v tu chvíli si to obhájí, ale je to asi jako když rádi lyžujete. Budete chodit celý rok v přeskáčích? Je to na vás.
Já to mám po zkušenostech asi tak, že jako jediné auto to pro mě není. Ale kdybych ho mohl mít jen na výlety a cestování, stojí u mě v garáži.
Silné stránky
Z pohledu rodinného cestování asi najdete máloco praktičtějšího a takovým voláním dálek jako je tohle auto. Přes všechny věci, co mi vadili, na tohle vzpomínám tak, že bych si ho snad koupil zpátky.
Je neskutečně praktický. Když máte děti, objednáte si speciální opěrky hlavy, aby nepadaly ze sedačky až usnou. A až usnou, prostě jim otočíte a sklopíte sedačku. Geniální a jednoduché. Má někdo v MB děti?
Auto skvěle jezdí, když najdete jeho rytmus, moc se vystupovat nechce. Sedačky jsou skvělý a kdo zkusí loketní opěrku na obou stranách, nikdy nezapomene :-).
Máte rádi hudbu? Pokud jo, asi znáte Dánskou firmu Dynaudio. A tady šlo objednat. A bylo to skvělý, fakt. Teď mám Harmann Kardon a smutně vzpomínám.
Je to auto, se kterým můžete jet na stavbu i na jednání (před tím ho umyjte) a nikdy se necítíte nepatřičně.
Jednou z výhod, kterou člověk dopředu nedomyslí, je pohled okolí. Jste li řemeslník a přijedete někam Véčkem, všichni čumí jestli nefakturujete moc. Přijedete VW a pohoda. Řemeslníci přece jezdí Tranďákem ne, so what?
Slabé stránky
Otřepané přísloví, že méně je někdy více platí i tady. Paradoxně mě zlobily pouze příplatkové položky. Elektrické dveře se někdy nezavřely a někdy neotevřely. Navigace se zasekávala a zůstávala několik kilometrů za mnou. Auto často v létě topilo místo chlazení a v zimě chladilo, místo topení. Jasně, Wim Hof by to asi pochválil, ale příjemný to fakt není.
Zaskočily mě sedačky. Co do komfortu a zpracování super, ale elektrické jsou posazeny o kousek výš než mechanické a já se pak musel hrbit, abych viděl pod sluneční clonou na silnici. Ten předváděcí elektrické sedačky totiž neměl.
DSG, no… Ta převodovka asi mechanicky špatná není, ale ani není vhodná pro takové auto. Předpokládám že kvůli emisím se snaží držet otáčky za každou cenu dole, což při jízdě v serpentinách kdy motor neustále lítá z podtočeného do vytočeného vyvolá vzpomínky, kdy jsem jako kluk jezdil na Fichtlu a neustále střídal 2 a 3. Takže nakonec dáte S a necháte ho řvát furt. Podélné parkování v kopci je taky zážitek. Když couváte na těsno, nic se neděje a najednou skočíte 20 cm.
O rozjezdech s nohou na podlaze, kdy auto nedělá nic, aby vám vzápětí zlomilo vaz netřeba mluvit. Kdo tohle vymyslel…
Podvozek bouchá. Jo, je to prostě dodávka. Kupte si adaptivní tlumiče jako já. A bude bouchat ještě víc. Tak to prostě je.
Co nepochopím, že u tak velkého auta je, že stejně jedete na lyže s rakví. Fakt to nešlo vymyslet tak, aby se daly strčit dovnitř?
Bezklíčové zamykání není. U auta za 2 mega. Vážně?
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Je absurdně drahý. Za olej, který kupuju na pumpě za 250 Kč mi účtovali stal 1.000 Kč s poznámkou „Víte kolik ten olej živí lidí?“. Nikdy bych to nečekal, ale když jsem si koupil BMW, servis mi najednou přišel neuvěřitelně levný.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto I.S:R. Průhonice. Dělali co mohli. I když auto mělo zpoždění, během dne bylo na značkách, po servise a předané. Dobrá práce. Ani nebyli moc kyselí, že je pořád vysírám :-)
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Multivan T6
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Volkswagen Multivan
-
Volkswagen Multivan (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.8.2008 339 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Volkswagen Multivan (2005) Majitel: m.z.
Přidáno: 22.6.2009 129 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Volkswagen Multivan (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.11.2011 61 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Volkswagen Multivan (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.8.2007 2410 Majitel 9.63 Uživatelé
-
Volkswagen Multivan (1998) Majitel: skopek
Přidáno: 5.8.2007 310 Majitel 9.60 Uživatelé