Recenze
Technické info
Přezdívka auta Ford Focus II Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:70000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1800 výkon [kW]: 92 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.7 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Tak i já přispěju svou troškou do mlýna a přidám něco málo o tak známém voze.
Jednalo se o čistou koupi z rozumu - přechozí auto Lancia Kappa 2.4i, super kočár, jel jak šlak, ale jen když jel... Takže bylo třeba pořídit něco novějšího, což znamenalo nucený výlet o dvě třídy níž. Focus II s benzínovým motorem se po přečtění snad všech recenzí na internetu jevil jako nejlepší vyrianta (ve hře byl ještě Golf, Mazda 3, Toyota Corolla, Octavia Tdi atd.). Vybral jsem kus s necelými 50 000 z Německa, stáří 2,5 roku, cena bratru 200 tisíc. Pod kapotou 1.8 92kw.
Motor je jednoznačně nejslabší stránka auta, přitom ale není vůbec k zahození. Dělá zkrátka to, co se od benzinu 1.8 čeká. S neobsazeným autem cvičí, v 5 lidech už je to trošku horší, ale na předjetí a cestovní tempo 150 po dálnici pořád stačí, nad 190 už se trápí, ale těch 210 nakonec vytlačí. Se mnou zažívá ten nejpřísnější režim, tzn. že jezdím buď ve městě, nebo po dálnici, okresky bohužel minimálně, věčně plně obsazený, ne zrovna vyhlídkově. Spotřeba se dlouhodobě pohybuje mezi 8 a 9l, což není, vzhledem k okolnostem, nijak dramatická hodnota. Samozřejmě, že okreska vyhlídkovým tempem znamená spotřebu cca 6,5, ale kdo někdy řídil Focuse ví, že na hezké okresce se pomalu jet nedá :) Hlavní je, že může být -30 a chytá a na drb a není tam turbo, který dělá víc starostí než radostí.
Mluvit o podvozku a řízení Focusu je skoro zbytečný, ale neodpustím si to. Po přesednutí z 15 let starýho auta jsem první měsíc zažíval za volantem neuvěřitelnej pocit toho, že si můžu dovolit co chci a auto pořád poslouchá (podvozek by zvládl 2x slinejší motor). Řízení poslouchá na slovo, v zatáčkách mě setřese málokdo, to až pak na rovince :)
Vnitřní prostornost odpovídá třídě, v pěti už to trošku skřípe, ale za volantem pořád dobře.
Zpočátku v autě nevrzlo nic ani při přeletění přejezdu, bohužel, dvouletá kůra na D1 se začíná projevovat a místy povrzne nějakej plast v oblasti spolujezdcových dveří.
Odhlučnění hodnotím spíš jako podprůměrné, hlavně panely na dálnici ve vyšším tempu znamenají nutnost vybrat si mezi rádiem a rozhovorem, obojí už nefunguje.
Celkově zatím hodnotím zkušenosti s autem hodně pozitivně. Ideální volba pro ty, co mají rádi srandu za volantem a zároveň chtějí spolehlivý a (v rámci možností) praktický auto. Navíc nijak nedráždí lidi, takže se člověk nemusí bát to nechat někde stát (to bych měl větší strach o Fabii, který se u nás kradou a dodnes nechápu proč tu plechovku krást... ).
Silné stránky
Podvozek
Spolehlivost
Řízení
Přiměřená spotřeba
Nečekaná praktičnost
Univerzálnost
Nezájem závistivců
Zvuk origo audia Sony
Slabé stránky
Odhlučnění
Na dálnici chybí 6tka
Podvozek po přesednutí z franzouce působí tvrdším dojmem, ve srovnání s Octavií nebo Golfem naprosto ok.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Autorizované servisy nenavštěvuju, můj osobní mechanik je spolehlivej. Cena náhradních dílu v normě ( zatím měněny čepy - klasicky po zimě...)
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (2006) Majitel: tesnav
Přidáno: 26.4.2010 3010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2009) Majitel: LukasRS
Přidáno: 18.10.2009 25410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: Mates81
Přidáno: 29.11.2010 1119 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.7.2010 9910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2008) Majitel: doktorbartollo
Přidáno: 1.9.2008 299 Majitel 9.90 Uživatelé