Recenze

10 Majitel

Seat Leon 1.2 TSI 77KW

9.72 Uživatelé

Hodnoceno: 42× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 4 Seat Leon, foto 5 Seat Leon, foto 6 Seat Leon, foto 7 Seat Leon, foto 8
Seat Leon, foto 9 Seat Leon, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta nemá Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:570 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.7

Popis vozu

Tak co mne vlastně vedlo ke koupi Leonu?
Přestala mi vyhovovat moje i30 a tak jsem se rozhodl, že ji vyměním. Sešlo se totiž více faktorů, které významně ovlivnily můj předpoklad 5 - 6 letého používání auta.
Tyto faktory byli :
1.Nabourání důvěry kterou jsem měl v kvalitu Hyundai podloženou dřívější vlastní zkušeností se spolehlivostí.
- oloupal se volant, následně se oloupala řadička, mlácení zadních sedadel(špatné uchycení), blokování se ruční brzdy, upadávající okenní lišty, 2x jsem zůstal viset na cestě kvůli zhasnutí motoru
Docela síla na rok a půl staré auto s necelými 60 tis. km.
2.Potřeba pořízení ještě jednoho vozidla pro moji paní a nepřekročit rozpočet. Aby jste mi rozuměli i30 byla na úvěr a potřeboval jsem aby jsem se v součtu za nové dva úvěry moc neodlišoval od toho současného.
3.Změní se mi používání auta. Doposud jsem jezdil každý den 50 km do práce a 50 z práce. Pak to bude 6 km do práce, popojíždění po městě, 14 dnů a pak zase 14 dní 50km tam a 50 zpátky. |Těmi krátkými trasami by ten diesel hlavně v zimě dost trpěl.
Kritéria jsem měl jednoduchá:
kompakt kolem 300tis., úsporný benzín ale ne lenoch, auto vhodné jak na dojíždění do práce, tak na dovolenou k moři.
Znovu do Hyundai jsem vzhledem ke kvalitě zpracování jít nechtěl, Ceed a Focus se mi nelíbili, Octavia, 308 a Golf drahé,
Tak mi zůstali Megane, Leon a Civic. Jelikož jsem musel dodržet limit nemohl jsem volit jiné než základní pohonné jednotky. Takže se rozhodovalo mezi Megane 1,6 81KW, Civic 1,4 73KW a Seat Leon 1,2TSi 63KW. Jako favorit mi vycházel vzhledem k výbavě a bezkonkurenční ceně Megane, škoda že nebyl k dispozici 1,2TCe 85KW, to by byla jasná volba. Nakonec jsem ale Megana vyřadil kvůli vyšší spotřebě 1,6 a byl taky hlučnější než jeho konkurenti. Po výborné nabídce na Leona jsem se rozhodl na nic nečekat a jít do něj. Původně jsem měl vybráno 1,2TSI 63Kw výbava Reference v červené barvě ale když neseděly km oproti km uvedených v inzerátu, rozhodl jsem se nekupovat. Když prodejce viděl moje rozčarování a ještě když jsem mu ukázal nabídku konkurence která mi zrovna přišla mailem tak jsem dostal nabídku na silnější 77Kw se šestikvaltem ve stejné výbavě rozšířené o automatickou klimatizaci a paket sport, která byla vyšší jen o necelých 30tis. najeto 105 km a bylo rozhodnuto.
Myslel jsem si, že autem hned odjedu domů ale vzhledem k tomu, že nakonec se jednalo o jiný vůz, který nebyl připraven k prodeji, mrzlo a navíc na autě byli letní gumy. Takže jsem odjel vlakem domů a cestu Plzeň - Děčín jsem si zopakoval ještě jednou. Na podruhé už bylo vše OK, gumy jsem zakoupil u prodejce, k tomu jsem ještě koupil gumovou podlahu do kufru a tradá domů.
Paket sport obsahuje: ALU 16", sportovní sedačky, tempomat, zatmavené zadní okna.
Fotky mám zatím jen od autosalonu, později doplním.



Silné stránky

Pro mé potřeby dostatečně silný a úsporný motor(zatím 5,8 l).
Výborný výhled z vozu i díky posunutým zrcátkům.
Odhlučnění motoru i podvozku.
Jednoduchá a přehledná palubka.
Perfektní sedadla
Dostatečná výbava za slušnou cenu
Líbí se mi, že při zamknutí auta se mi automaticky zavřou i okna nebo si můžu na dálku okna otevřít(i30 to neuměla)
Skutečná spotřeba se neliší od té z PP
Velmi dobrá ovladatelnost a jízdní vlastnosti.

Slabé stránky

Jen dvouletá standardní záruka.
Výhled vzad při couvání v noci kvůli slabému výkonu couvacích světel.
Zbytečný start-stop, který nejde trvale vypnout.
Chybí kontrolka odmrazování zrcátek, několikrát jsem jej nechal zapnuté. Doufám, že se samo po nějaké době vypne.
Nedomyšlené umístění 12V zásuvky a USB.
Chrastění ve dveřích od repro.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

nic

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Až na drobnosti docela dobré, koupeno v Děčíně u Auto ANEX.

 

Novinky v recenzi

27.8.2015 08:47

2.garančka

Včera jsem byl na 2.garančce na kterou jsem šel o 1200km dříve, protože jedu do Chorvatska a z předpokládáným nájezdem na dovolené by jsem nedodržel servisní interval.
Do servisu jsem se objednal a dodal jsem v předstihu všechny informace o autě aby byli připraveni provést stanovený rozsah prací. Jaké však bylo moje překvapení když mi na garančce neprovedli výměnu svíček, protože je neměli skladem a neměli ani k dispozici člověka, který dělá diagnostiku. Takže budu muset po dovolené do servisu ještě jednou aby to dodělali, což pro mne znamená vzít si volno a najetí 100km , které mi nikdo nezaplatí. Byla to moje první a doufám, že i poslední negativní zkušenost s AutoŠmucler Plzeň.
Dále jsem požadoval aby mi zkontrolovali přednastavovač vačky na který bylo vydáno TPI, bylo mi řečeno, že mého auta se to netýká ale přesto provedli kontrolu, vše je prý OK.
Za garančku jsem zatím zaplatil 5400Kč a výměna svíček bude stát cca 2000Kć. Docela darda!
S autem zatím max. spokojenost, nikde nic nevrže, vše funguje jak má a dlouhodobá spotřeba se ustálila na 5,5l/100km, což je vzhledem k mému stylu jízdy vynikající hodnota!

25.5.2015 13:13

50000

Tak jsem pokořil padesátitisícovou hranici a chci se podělit o své zkušenosti.
Z autem jsem se sžil ale některé věci mne nepřestávají prudit.
Nejvíce mi vadí:
1/ostřikování předního skla, které by jsem přirovnal k Favoritu, to už i to Citigo má lepší
Také když ostříknu sklo, dojde k spuštění stěračů a posléze to automaticky setře ještě jednou i když je sklo suché, udělá se šmouha a proces můžeš opakovat
2/řazení zpátečky je opravdu debilní a asi nejhorší které znám(občas tam ani ta rychlost nezapadne
3/USB v kastlíku spolujezdce, vážně uvažuji o výměně rádia
4/výhled vzad při couvání v noci díky výkonu jednoho covacího světla(spíše bludičky)
5/vyhřívání zrcátek jde jen spolu ze zadním oknem a to ještě pod určitou teplotu. Proč to i30 umí? Když máte zrcátka jen orosená nedá se použít, což je na Šumavě docela častý jev, musím utřít ručně.
6/Nevhodně umístěné vývody vzduchu, kdy ať je seřídím jak chci na mne fouká, což nemám rád a raději je zavírám. Jedná se o ty dva nejblíže volantu.
7/Když jedu a mám jen denní svícení, kolísá mi osvětlení přístrojovky. Asi čidlo na světelné podmínky.
8/Za těch 50 tis km jsem dolíval 2x olej, 1x 1l a 1x 0,5l, což nechápu vzhledem k tomu, že olej měním po 15tis.
Aby jsem jen nehanil, tak jsem maximálně spokojen s odhlučněním auta, jeho ovladatelností, pružným a úsporným motorem. Doposud jsem nemusel řešit nějaké problémy, nikde nic nevrže a Leona mohu jen doporučit.

11.10.2014 12:57

1.garančka

Tak a Leon má za sebou 1. garančku, v rámci které bylo navíc odstraněno pootevírání zadních oken a promazána ruční brzda.
Předběžně mi bylo řečeno, že cena bude do 6000,-Kč, což mi připadalo docela hodně i když longlife oleje nejsou z nejlevnějších.
Nakonec jsem byl příjemně překvapen, konečná cena byla totiž 3823,-Kč.
I když jsem auto odevzdal hodně špinavé(trochu jsem se i styděl), vrátilo se mi perfektně čisté zevnitř i z venku.
Bylo mi účtováno:
servisní prohlídka 518,40
Shell Helix ultra ECT 5w-30 2298,64
aditiv chladící kapaliny 101,42
kapalina ostřikovačů 18,07
šroub 48,76
olejový filtr 174,44
DPH 663,54

Servisováno u Autocentrum Šmucler v Plzni.
K Šmuclerovi jsem jezdil už s i30 a vždy maximální spokojenost jak s cenou, tak s profesionálně odvedenou prací.

6.10.2014 21:35

Tak a za chvíli mám najeto 30 000 km, takže mne čeká garanční prohlídka.
Na vozidle se mi projevila chybka, kterou budu řešit v rámci garančky. Po nějakém čase se mi začne vzadu pootevírat okno a musím jej dovírat.
Chrastění repro jsem vyřešil vytlumením předních dveří, které jsem chtěl udělat tak i tak. Původně jsem chtěl volant nechat obšít ale nakonec jsem jej vyměnil za origo volant ze style, který jsem koupil v Polsku za 1/4 ceny oproti ČR. Dodatečnou montáž led jsem odsunul na dobu po záruce, přece jen by se jednalo o velký zásah do elektroinstalace a musela by se vyměnit i ŘJ.
Dále jsem dodělal loketní opěrku od armster 2(originál by stála přes 10 tis.).
Jinak s autem naprostá spokojenost, jezdí super

7.5.2014 16:21

10000 km

Tak a pokořil jsem 10 tis.. Na autě přibilo pár šrámů vlivem šikovných a ohleduplných spoluobčanů a od kamínků(hrana kapoty). Největší újmu způsobil neznámý řidič při parkování nebo odjezdu z parkoviště, povedlo se mu pěkně odřít zadní blatník 10cm trojšrám až na základovku. Dnes je už vše docela zdařile zamaskováno pomocí černého laku na nehty mojí dcery. Zatím to drží a není to skoro poznat, uvidím časem.
Na Leona mám zatím jen slova chvály, perfektní svezení a super spotřeba. Dnes do práce cca 50km klidná jízda(neplést s pomalou) 5,1l. Nejspíš se už začíná projevovat zajetí auta, neboť mi připadá, že nějak i lépe táhne. Pro zajímavost, Leon se už s tímto naladěním motoru neprodává, místo 77kw tam je 81kw. Nevím jestli je to jen sw změna nebo i něco dalšího, pokusím se to zjistit.
Jediné co mne prudí je kvalita originál rádia a repro. Troufám si říct, že korejec byl v tomto ohledu lepší. Jakmile našetřím, první investice bude do vytlumení dveří a do slušného audia. Jelikož nejvíce poslouchám rádio, nejspíše půjdu do Alpine, prý mají dobrý tunery.
Nechám si poradit, co tam dát a kdo to umí dobře udělat, předem díky za náměty.

8.4.2014 12:58

7000km

Dle doporučení jsem nečekal na nájezd k 30tis.km a provedl jsem výměnu oleje včetně filtru po 7000 km. Někdo tvrdí, že je to zbytečné když to výrobce nepředepisuje, já si myslím, že to určitě motoru prospěje a ta tisícovka mne nezabije.
Nikde jsem se nemohl dočíst kolik je vlastně zapotřebí oleje, tak jsem nalil 3,5l a počkal jsem po projetí kolik budu muset asi dolít. Bylo to na kraj měrky, tak jsem dolil ještě 0,5l.
Jinak spotřeba se ustálila dlouhodobě na 5,8l/100, což je super, čekal jsem ji o 1l vyšší.
S autem se jezdí parádně a i když výkonu není nikdy dost, tak těch 77KW pro běžné ježdění bohatě stačí.

4.3.2014 12:33

4000km

Vydal jsem se na delší výlet s rodinou a doplňuji postřehy z jízdy po dálnici.
I při vysokých rychlostech zůstává auto stabilní a tiché(zkusil jsem 180)
Při ustálené rychlosti 150 km/hod. jsem měl spotčebu 8l.
Doporučuji tempomat na 140, tichá jízda, spotřeba 7,5l.
Z výše uvedeného vyplývá, že jakmile převažují cesty po dálnicích je výhodnější diesel.
Nejvíce mne překvapilo, že nejsem ani se základním motorem brzdou provozu ba naopak. Auto bez problémů drželo zvolenou rychlost i ve stoupáních.

24.2.2014 14:25

Poupraveno

Trochu jsem poupravil původní recenzi, která byla až moc stručná.
Včera jsem vyměnil žárovky v tlumených světlech za Hammery. Jakmile se setmělo jel jsem vyzkoušet a ten rozdíl je okamžitě znát. Ty původní osvětlovali prostor jen pár metrů před autem a při přepnutí z dálkových jsem měl docela problém na okresce kde není to značení bílou čárou. Kde jsou okraje silnice jsem si musel spíš odhadovat než aby jsem je viděl.
Jak se mi začala zamlouvat černá barva, tak teď mi spíš začíná vadit. Auto je totiž skoro pořád špinavé, tedy spíš je na něm všechno vidět. Praktičtější v tomto ohledu je určitě šedá nebo červená. Časem možná změním barvu pomocí folie, uvidím až si o tom zjistím více informací.
Jinak se mne ptal kamarád ze školy, který chce koupit nové auto co je dle mého názoru lepší i30 nebo Leon. Řekl jsem mu, že se to nedá říct jednoznačně, záleží na potřebách, prioritách, motorizacích a peněžence. Obě tyto auta jsou více než slušná, to že já by jsem dal přednost Leonu vůbec neznamená že jiný nedá přednost i30.
Ale když tak teď přemýšlím v naftě by mi vycházela i30 a v benzínu ten Leon.

19.2.2014 21:18

3000 km

Spotřeba jde stále dolů, momentálně 5,9l což je při mém stylu jízdy super. Pro zajímavost s i30 CRDi jsem měl spotřebu 5,7l. Motor je příjemně tichý a docela táhne, předjíždění není problém. Po těchto zkušenostech. vzhledem k ceně, servisu, DPF, hluku a pružnosti, nevidím sebemenší důvod kupovat diesel. Diesel by mi dával smysl až u větších aut nebo na tahání přívěsu.
Stále víc se mi líbí design a to hlavně interiér. Jednoduchá palubka se skvěle čitelnými budíky, výplně dveří, řadící páka je pěkně po ruce, středový tunel natočený k řidiči, skvělá sedadla.
Musím říct, že dneska by jsem už Leona za Golfa nevyměnil i když jsem jej zvolil hlavně proto že byl levnější. Není to jen dobré auto ale dokáže i tak trochu chytit i za srdce. Že by auto emoción? Prostě se kluk povedl.

7.2.2014 09:27

další + a -

+ PP funguje výborně a je přehledný, údaje je možno zobrazit i na displeji rádia.
- nevím který jouda vymyslel umístění vstupu USB do kastlíku spolujezdce, to je opravdu na medaili, debil.
+motor ožívá, spotřeba super, táhne pěkně a je velmi tichý.
+Spočítaná spotřeba dle doplnění je 1dl nižší než ukazuje PP!
-couvání za tmy je docela horor není skoro nic vidět.
-tlumená světla nestojí za nic, vyměním žárovky a trochu přizvednu světla(totožný problém jako u i30)
-při větších basech mi rachotí repro ve dveřích, zatím jsem v nastavení snížil basy ale nechám to odstranit.
Zdá se nějak více mínusů ale jsem asi více náročný a kritický

2.2.2014 16:58

+ a -

Jelikož jsem auto přebíral trochu na rychlo a ne všechno jsem věděl, s používáním jsem přišel na některé vychytávky o kterých jsem neměl ani páru a kterých jsem si hned nevšiml.
Např.:
+nevěděl jsem o zakrytováním pod motorem(u i30 jsem měl také).
+část blinkru v zrcátku je i z vnitřní strany, takže je přehled i za světla jestli bliká nebo ne.
+pod sedadlem řidiče i spolujezdce jsou uzavíratelné schránky kam si můžete dát třeba vesty a pod.
+mezi budíky se občas objeví informativní texty např. pozor na námrazu, využívej ekonomického rádce řazení a pod.
+spotřeba dále klesá, teď jsem na 6,2 l (najeto 1100 km).
+-osvětlení přístrojů je příjemné(bílé) a netahá tak oči jako modré u i30 a navíc intenzita lze nastavit v pc(nevím proč to neudělali nějakým tlačítkem u i30 je to vyřešeno lépe).
-málo odkládacích prostor a malé kapsy ve dveřích, v kufru nejsou skříňky, kapsy a pod,(kam s lékárničkou?) i30 to měla podstatně lépe vyřešené.
-nelze sklopit sedák zadních sedadel, při sklopení opěradel vznikne schod
-z auta se špatně vystupuje(budu muset zhubnout)

31.1.2014 15:37

Spotřeba

Opět jsem aktualizoval spotřebu, nevím jestli je to obvyklé ale snažím se jezdit stejným stylem a spotřeba šla dolů o 1/2 litru na 6,6(nejel jsem víc jak 120). Jestli to tak půjde dál, bude se dát jezdit kolem 6 litrů a to by byla při mém stylu bomba.
Na auto si začínám rychle zvykat i když se jedná v některých věcech o pravý opak i30
Pro zajímavost by jsem vypíchnul ty největší rozdíly.
1)podvozek
i30 je nastavena komfortněji a ten multilink je tam hlavně na rozbitém povrchu znát. Při větším zatížení ale dochází k výrazným změnám, podvozek rychle ztrácí na jistotě a také při nerovnostech se propruží až na dorazy což není dvakrát příjemné. Jinak když jedete max. ve dvou + zavazadla je to žehlička.
Leon je klasická německá škola, víte o každé větší nerovnosti ale nenechá se jimi rozhodit.
Podvozek mi připadá takový jistější a větší zatížení má za následek jen to jakoby podvozek změknul a nemá až takový vliv.
2)řízení
Jelikož nejsem žádný závodník ale běžný řidič, nechápal jsem co mají novináři s tou zpětnou vazbou a řízením. Teď už to trochu vím. U íčka jsem prakticky nevěděl jak mám natočit kola aby jsem projel zvolenou stopu a jak by jsem to řekl, prostě co oči viděli jsem dokorigoval volantem(nevím jak by jsem to měl popsat, možná chápete jak to myslím).
To Leon je jiné kafe, kam si usmyslím, tam jede. Prostě řídí se snadněji a mám pocit, že ho mám pod kontrolou. Tak nějak snadněji zatáčí, možná i díky XDS Nejvíce jsem to poznal včera, když jsem jel na uježděném sněhu a místy byl led.

Jestli vás to bude zajímat, tak se k porovnávání Leona s i30 ještě vrátím.

30.1.2014 10:17

Rapid

Tak se mi pochlubil kamarád s Rapidem Spaceback. Má motor 1,2TSI 77 Kw ve výbavě Fresch Ambition. Auto jsem jel samozřejmě okamžitě projet aby jsem si udělal srovnání.
K mému překvapení se jedná o velmi příjemné autíčko a změnil jsem na něj svůj negativní názor(měl jsem zkušenost jen s liftbackem ze začátku výroby), tady je vidět, že ve Škodě zamakali.
Avšak při přímém srovnání s Leonem se ukázal ve všem slabší(až na velikost kufru a líp se držel volant). Nejvíce mě překvapila cena, která byla o téměř 20 tis. vyšší než jsem dal za Leona.
Takže kdo jdete pro Rapida, vyzkoušejte i Leona. Je tišší, pohodlnější, větší, má modernější motor, pěknější interiér, při stejné výbavě je levnější, nebude stát na každém rohu ale nebude mít tak velký kufr a nikdo si ho nesplete s Octávkou.

29.1.2014 16:56

29.1.

Přidal jsem nějaké foto, další dodám až bude sluníčko. Také jsem aktualizoval spotřebu, trochu jsem na to šlapal, tak šla na horu.
Dnes si jdu vyzvednout gumové koberečky, zaujalo mně že jsou stejné jako pro A3 i G7.
Také jsem si objednal závěs, ten je taky stejný pro G7 a A3, sebevědomí jde nahoru.
Jinak ten závěs stojí nějakých 8,500,- komplet s prací(jen se zapíše do TP, nemusí se na STK) u Seatu stojí přesně 2 x tolik.

28.1.2014 19:16

Výbava

Ještě by jsem doplnil výbavu, ta je vlastně Reference jež obsahuje:
Klimatizaci, start-stop, elektrická okna v předu, el.zrcátka(i ohřev), rádio s dotykovým ovládáním(černobílý displej) - style a FR mají lepší rádio(+2 repro a barvu)
Navíc mám mlhovky s přisvětlováním do zatáček, paket sport, který jsem už výše popsal, automatickou klimatizaci, asistent rozjezdu do kopce a XDS (elektronicky simuluje uzávěrku diferenciálu na přední nápravě ), který umožňuje lepší průjezd zatáčkami(jako když obíháte sloup a chytnete se rukou).


Přidat názorDiskuse: Seat Leon 1.2 TSI 77KW

Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

auto je nové

praktičnost
9

Při sklopení zadních sedadel nevznikne rovina

prostornost
10

Pro mé potřeby vyhovuje na 100%

jízdní vlastnosti
10

Hodně mne překvapily, lepší než OIII. Zatím jsem nejel na limitu, takže klika nevadí.

jízdní komfort
10

Velmi dobrý, určitě patří do špičky třídy.

provozní náklady
10

Dobrá spotřeba, nízká pojistka.

náhradní díly
10

Žádné jsem nepotřeboval

výkon motoru
10

Naprosto vyhovující

spotřeba
10

spokojenost

hlučnost motoru
10

Velmi tichý

kvalita sedadel
10

Příplatková sport jsou super

brzdy
10

Dobře se dávkují

zavazadlový prostor
10

Pro mé potřeby vyhovuje.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…