Recenze
Dacia Duster 1,6 77 kW 4x4 Arctica
Technické info
Přezdívka auta Duster Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:4000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 148 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 408 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.5
Popis vozu
Duster máme jako náhradu vozu Ford Ranger z roku 2002.
Vzhledem k tomu že v práci potřebujeme automobil, který musí zvládnout jízdu v terénu a současné vozidlo začalo dosluhovat, začala se hledat náhrada.
Vzhledem k předpokládanému nájezdu kolem 15 tisíc Km ročně, byl vybrán Duster s benzínovým motorem.
Požadavek byl na verzi s klimatizací, parkovacími senzory a tempomatem. Nakonec vybrána skladovka, senzory dokoupeny a tempomat bohužel oželen.
Poměr ceny a výkonu toho auta mne neustále překvapuje. Ve srovnání s předchozím vozem je Duster samozřejmě pohodlnější při jízdě na silnici (Ranger má rám a pevnou zadní nápravu). Navíc při dálniční rychlosti je v něm ticho, motor je nejvíce slyšet při sundání nohy z plynu.
V terénu je na tom Duster lepé než Ranger a to jsme tak úplně nečekaly. Ranger nemá uzávěrky jen redukce a samosvorné diferenciály, navíc pokud na korbě nemá nic tak má velkou tendenci jít do smyku (lehký zadek jde do boku) Vzhledem k tomu že naše vybavení váží pak kilo, vozil se na korbě balast. Duster omezuje jen o něco menší světlá výška, ale v bahně, písku vypnete ESP, zapnete 4x4 lock a pomocí krátké jedničky se hrabete dopředu. O víkendu jsem testoval v lese po těžbě dřeva, pokud máte v terénu nějakou praxi tak budete jako já jen kroutit hlavou co to auto dokáže. Ranger většinou končil na nemožnosti uzavření diferenciálu a protáčením jednoho kola na každé nápravě. Duster tohle řeší pomocí brzděni protáčejícího kola elektronikou.
Přidám výbavu.
Máme verzi Arctica.
Bíla barva.
Ocelové ráfky 16".
Rádio s cd bluetooth a ovládání pod volantem (umí telefonovat, ale i pouštět hudbu z telefonu a to jsem nečekal).
Manuální klimatizace.
Zadní parkovací senzory (dokoupené)
Závěsné zařízení.
Asistent rozjezdu v kopci.
Silné stránky
Jízda v terénu.
Slabé stránky
Nic mne nenapadá, třeba se něco objeví.
Novinky v recenzi
52 tisíc
Zdravím.
Již dlouho nebylo co přidávat, ale pár věcí se nyní našlo.
Nejdříve trocha nudné statistiky, za měsíc únor.
Ujeto 3188 Km.
Cena za jeden km palivo 1,27 Kč bez DPH
Cena za jeden km celkové náklady 4,45 bez DPH
V tomto měsíci během jednoho týdne 2x poškozená pneumatika.
V prvním případě po příchodu k vozu zjištěno prázdné kolo, po dohuštění a přejezdu do servisu, diagnostikována poškozená bočnice a provedena výměna pneumatiky za novou.
V druhém případě během cesty najetí na kus železa, po neúspěšném pokusu o opravu vlastními silami, odtah do pneuservisu a oprava pneumatiky.
Z druhé události přidány fotografie do galerie.
První závada.
Tak při stavu kilometrů 44457 máme první závadu. Praskla žárovka H1 v levém světle. Opravu provedl kolega sám na místě.
Doplnění fotogalerie
Zdravím. Auto má najeto 43 tisíc km zatím žádná závada. Kolega pořídil nějaké fotky v akci, někdo se tu po nich ptal, takže tady jsou.
Duster po 40 tisícich
Zdravím.
Počítadlo kilometrů se právě přehouplo přes 40 tisíc.
Máme za sebou druhou garanční prohlídku, vzhledem k tomu že zatím žádná sebemenší závada nenastala tak jen olej a filtry.
Před měsícem vozidlo prošlo přestavbou na LPG, nájezd máme více něž dvojnásobný oproti očekávání.
Za první měsíc po přestavbě vozidlo urazilo téměř 3 tisíce km s průměrnou spotřebou 12.67 LPG. Jinak při jízdě o přestavbě nejsou žádné změny, přepnutí probíhá naprosto neznatelně a projeví se vlastně jen změnou signalizace na ovládání LPG.
Zkusím se dohodnout s kolegou a přidáme nějaké další fotky z provozu, jeden kolega v diskuzi je požadoval.
Duster po roce
Zdravím
Přidávám krátké zhodnocení ročního provozu.
Po stránce spolehlivosti není co řešit, žádná závada nenastala. Máme najeto cca 32 tisíc Km, auto jezdí příjemně a shodly jsme se s kolegy že teprve nyní se v motoru objevily všichni koníci.
Zatím nic nevrže nebouchá zkrátka není nač si stěžovat.
Jediný problém vyrobilo naše obchodní oddělení máme prostě 2x více zakázek než v době kdy probíhal výpočet ujetých kilometrů a tím pádem i 2x více jezdíme, řešení je montáž LPG, která je již objednána a do konce tohoto měsíce proběhne.
Jakmile budou nějaké zkušenosti s LPG tak je sem přidám.
Duster po 4 měsících
Dobrý den
Po 4 měsících provozu přidávám další zápis.
Auto má najeto 11 tisíc km s průměrnou spotřebou 10,4. Je to trochu více než jsem čekal, nicméně na vozidle se střída několik řidičů a provoz spočívá v jízdě 100 Km dálnice a následně pár hodin pojíždění po stavbě v terénu a nebo popojíždění po Praze.
Žádná závada ani problém zatím nenastal, jezdíme trochu více kilometrů než jsem počítal, jakmile dojde na garanční prohlídku určitě napíši zkušenosti.
Dodány nové fotografie.
Dobrý den.
Kolega si našel při práci trochu času a pořídil několik fotek.
Zdravím čtenáře.
Dnes dorazilo první vyúčtování tankování, evidováno tankovací kartou a elektronickou knihou jízd. Reálná spotřeba za měsíc záři 9.09 litru.
Současně jsem uskutečnil cestu Praha Hradec Králové Olomouc a zpět. Ráno tam večer zpět.
Jel jsem sám, máme ujeto cca 4 tísíce. Motor je výrazně živější. Provedl jsem na dálnici zkoušku rychlosti. Díky krátkým převodům to vypadá že auto bude zrychlovat až do omezovače (v 170 Km/h a cca 5600 ot/min jsem sundal nohu z plynu) paradoxně od 160 Km/h mne přišlo že akcelerace roste.
Co se týká pohodlí tak ty 3 hodiny jsem přežil bez úhony. Zase mne překvapilo rádio, připojil jsem k usb Iphone že ho nabiji, rádio detekovalo ipod a nabídlo přehrání hudby.
Testovací rodinná jízda.
Tak jsem Duster otestoval jako auto pro rodinu. O víkendu cesta Praha Orlické hory a zpět.
Obsazení 2 dospělí a 3 děti (10, 12 a 14). Plato z kufru jsem nechal doma, věcí až po zadní opěrky. Nicméně děti na prostor žádné stížnosti a ty 2 hodiny jízdy s pohledu řidiče žádný problém. Dynamika tedy šla dolů, ale máme základní 1,6 no a v nouzi se dá podřadit na 3 a prostě mu šlápnout na krk. (spotřeba dle počítače 9.6)
Ještě jsem objevil jednu zajímavou vlastnost, Duster má asistenta pro rozjezdy do kopce (funguje dobře jak při rozjezdu dopředu tak dozadu). O tomhle jsem v žádné recenzi ani popisu nenašel nikde nic. Doplním do seznamu výbavy.
Přidat názorDiskuse: Dacia Duster 1,6 77 kW 4x4 Arctica
- kára / recenze / fotky 08.10.2015 14:33 bobosu1
- kára / recenze / fotky 17.08.2015 10:56 roox
- Re: LPG 12.08.2015 17:56 bobosu1
- Re: nafta 31.05.2015 02:54 peterpan
- pekne foto 15.04.2015 15:32 solaris1
- LPG 04.03.2015 12:04 MGRR
- Re: Re: nafta 22.01.2015 10:47 bobosu1
- Re: nafta 19.01.2015 20:32 Dacfan
- nafta 15.01.2015 01:01 certzhor
- Re: Re: Re: foto 04.01.2015 21:36 bobosu1
- Re: Re: foto 20.12.2014 13:11 pogo26
- Re: Re: foto 26.10.2014 12:30 AutoAuto
- Re: foto 24.09.2014 20:00 bobosu1
- foto 24.09.2014 18:41 idam.i
Další vozy značky Dacia
-
Dacia Duster (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.1.2011 12210 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Dacia Duster (2016) Majitel: Rados
Přidáno: 17.4.2017 1310 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Dacia Duster (2014) Majitel: Jarek
Přidáno: 26.1.2014 49 Majitel 7.83 Uživatelé
-
Dacia Sandero (2019) Majitel: Irrtely
Přidáno: 25.3.2019 118 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Dacia Logan (2009) Majitel: valerian
Přidáno: 24.4.2009 5610 Majitel 9.85 Uživatelé