Recenze
Toyota Celica AT180
Technické info
Přezdívka auta čmelák Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:270000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1587 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 138 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Jedná se o pátou generaci Celicy (poslední s pop-up světly) v u nás celkem raritním provedení karoserie coupe (mnohem častěji je Celica k vidění ve verzi liftback). Nejedná se ovšem a americkou verzi, jak je někdy milně "titulována". Předpoklad pro toto označování verze coupe vychází z toho, že v USA byla obliba tohoto typu karosérie daleko větší a tudíž i jeho plošné zastoupení je tam hojnější. I u nás je většina z těch pár kousků, které jsou zde k vidění, původem z Ameriky.
Silné stránky
- ovladatelnost
- stabilita a tuhost vozu, v zatáčkách je jako ryba ve vodě
- fun factor (prostě řídíte Auto a cítíte to od první chvíle, kdy sednete za volant)
- auto s Vámi komunikuje, cítíte odezvu tak, že přesně víte, co si můžete dovolit; sedíte blízko u silnice
- výhled přes dlouhou kapotu a otevřené "oči"
- ačkoliv je motor slabý, jsou chvilky, kdy i to málo Vám dokáže způsobit příjemný pocit ze svižné jízdy - samozřejmě se pohybujete v červeném poli otáčkoměru ;)
- tohle všechno ve Vás vzbudí emoce, po čase přestanete pochybovat, že má to auto svou duši a začnete s ním komunikovat jako s věrným koněm - dělám to většinou nonverbálně :-)
Slabé stránky
- zejména výkon motoru
- sériové sedačky jsou obyčejné
- tato verze nemá stavitelný volant, naštestí mi to vůbec nechybí
- menší celkový komfort, nemá klimu ani tempomat
- proklatě nízké opěrky loktů - ať si sedám jak si sedám; asi bych musel být 165cm vysoký japonec, abych měl kýžený komfort; tohle mi vadí asi ze všeho nejvíc
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Tady se asi nemá cenu moc rozepisovat. Auto v mé režii už snad dostalo nové (ne vždy doslova nové) úplně vše :-) Samozřejmě je to dáno věkem vozu a jeho nájezdem, který přesně asi nezná nikdo. A taky tím, že mám rád auta v perfektním stavu a vše řeším dopředu, někdy i preventivně. Proto se taky nikdy nestalo, že by nás auto někde nechalo, a to s námi sjezdilo opravdu kus světa (přesněji Evropy) bez nejmenších problémů.
Přidat názorDiskuse: Toyota Celica AT180
- Re: zajímavá kára 27.08.2013 12:02 biscuit
- Re: Zajímavé 27.08.2013 12:00 biscuit
- zajímavá kára 12.06.2013 23:12 roox
- Zajímavé 06.06.2013 11:53 Emel
- Re: Re: Re: Re: nechapem... 07.01.2013 22:30 biscuit
- Re: Zajimave auto 07.01.2013 22:25 biscuit
- Re: Re: Re: nechapem... 07.01.2013 10:31 MattDiamond
- Zajimave auto 06.01.2013 20:57 chegue
- Re: Re: nechapem... 06.01.2013 14:21 biscuit
- Re: nechapem... 06.01.2013 12:33 MattDiamond
- nechapem... 05.01.2013 20:24 _Teddy_
Další vozy Toyota Celica
-
Toyota Celica (1991) Majitel: Garfielld
Přidáno: 13.6.2008 4710 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Toyota Celica (1993) Majitel: Garfielld
Přidáno: 12.4.2007 969 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Toyota Celica (1991) Majitel: Bunny85
Přidáno: 11.1.2011 19 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Toyota Celica (1993) Majitel: Cobrak
Přidáno: 1.12.2014 610 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Toyota Celica (2000) Majitel: matesz
Přidáno: 10.12.2007 1109 Majitel 9.91 Uživatelé