Recenze
Toyota Celica Toyota Celica ST 180
Technické info
Přezdívka auta Celda Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:240000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1587 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 142 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 360 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Zdravím všechny, kteří se rozhodli strávit pár minut nad přečtením této recenze. Možná si říkáte, že už jste tohle auto někde viděli - k tomu se dostanu později.
Říkal jsem si, že si koupím nové auto, chtěl jsem jedničkovou Oktávku v kombíku, ale dieslu nefandím a benzín buď moc nejede nebo strašně žere. Pak jsem si řekl, že vlastně vůbec nepotřebuju vozit vzduch v kufru a když bude potřeba něco většího někam převézt, vždycky se kolem mě najde nějaký kamarád s kombíkem, jelikož taková česká úchylka při koupi je, aby mělo co největší kufr! :-) Tak jsem si řekl, že by to možná chtělo druhý extrém – malé svižnější auto. Prostě nějaké „kupéčko.“ Tak jsem se začal postupně poohlížet po něčem takovém. Postupně jsem zamítl Hyundai Coupe, Mazdu MX-5, Mazdu 323 a podobné až jsem našel Toyotu Celicu 5.generace a začal koukat po inzerátech. Četl jsem nesčetné množství recenzí a zjišťoval si informace. Zjistil jsem si, že ideální pro mě bude „jednašestka.“ Tak jsem začal shánět, až jsem na jednu pěknou natrefil. No a říkal jsem si, že už jsem jí někde na netu někde v nějaké recenzi viděl. Tak jsem začal hledat a zjistil jsem, že kdysi jí vlastnil Garfielld. Ano, to je odpověď pro ty, kterým se zdála povědomá :-) A přes pár dalších majitelů se dostala až ke mně a já věřím, že je teď opět (po Garfielldovi) v dobrých rukách…
Teď k samotnému autu:
Tovární označení je Toyota Celica ST180, motor je 1.6 STI 16V 77 Kw (105K).
Od Garfiellda, který jí před cca 7lety poslal do světa a postupně se dostala až ke mně, vím, že jí tenkrát dostal v docela nepěkném stavu, že byla docela dost bořená (každém s takovýmhle autem jezdí jako idiot…!). Dal jí nový lak přímo ze vzorníku Luxusu s označením TOY3N3. Proti běžné verzi se liší jednak barvou, jednak nemá otěrové lišty, má decentně stříknutou palubní desku do stříbrné barvy, která krásně kontrastuje, potom má sedačky a křídlo z GTi a skvěle se v nich sedí. Nechápu ovšem, jak v nich může sedět Japonec s výškou 150cm, protože já mám 186cm a na kapotu nevidím úplně ideálně :-) Podobných věcí by se našlo asi dost, ale přijde mi zbytečné se o nich rozepisovat. Na závěr bych chtěl říct, že jsem s autem najel zatím každodenním ježděním 10tkm a musím zaklepat, zdá se, že je v super stavu. Jediné, co jsem musel měnit, když nepočítám počáteční důležité věci jako olej, filtry, atd., byl špatný termostat, kolem které se zedřelo jeho těsnění a tak se špatně otevíral. Jakmile sednu do Celdy, mám vždy krásný pocit, krásně se s ní jezdí, člověk si musel zvyknout na delší kapotu než mají běžná auta, ale to netrvalo tak dlouho. Dětem se líbí mrkačky, když potkám auto, které je má také, tak na sebe blikneme, kdekdo se za Celdou otočí a dětem se líbí laděný výfuk, který bych nikdy před tím na auto nechtěl, ale musím říct, že do Prahy, kde bydlím, je to super, protože auto je víc slyšet (jen decentněji však!) a před přecházením vozovky se rozhlédnou. Brblavý zvuk hlavně vydává jen při úplném sešlápnutí plynu, takže při běžné jízdě se nic neozývá a člověk není za „tuzérského krypla.“ Mám v plánu nechat jí tak, jak je. Mít každodenní požitek z jízdy v defacto originálním stavu bez nějakého dementního tunění s pocitem, že řídím moc fajn autíčko, které mi jistě poděkuje, že s ním jezdím právě já ;-) Na závěr bych chtěl říct, že si možná hodně lidí řekne, že 77Kw a motor 1.6 není moc, ale musím říct, že to není tak úplně pravda. Provozní hmotnost auta je jen něco málo přes 1000 Kg a jelikož je to od výroby sportovní model, tak je tomu uzpůsoben aerodynamikou a třeba průběhem točivého momentu, má dlouhou převodovku, takže na jedničku se dá jet i 60km/h a díky tomu dokáže konkurovat mnohem silnějším autům. Občas se mnou chce na světlech závodit někdo s Oktávkou Tdi a nikdy nemá šanci, protože tohle auto je jak říkám, uzpůsobené na sportovnější jízdu. Má skvělý rozchod kol a široké pneumatiky, které auto nádherně drží v zatáčce a těžiště je hodně nízko, takže se v zatáčkách nemusí tolik brzdit. Samozřejmě, že se snažím jezdit defenzivně, takže brzdím, ale člověk se občas „zapomene.“ :-) Největší výhoda tohohle auta je ale to, že se s ním dá dobře vyřádit a na druhou stranu se s ním dá jezdit za 6litrů na 100 kilometrů, což je skvělé číslo, pokud člověk jezdí každý den několik desítek kilometrů jako já. Všichni říkají, proč jsem si nekoupil Gti, ale to jezdí bez problémů i za 14 litrů a tak to není auto na ježdění každý den do práce :-)
Tak tímto bych to asi uzavřel a poděkoval Vám za přečtení mé recenze až sem ;-)
P.S.: Časem přidám víc fotek.
Mějte se hezky ;-)
Silné stránky
- Skvělé jízdní vlastnosti
- Nízká provozní hmotnost
- Dobře rozložený výkon
- Přesné řízení
- velký kufr
- Fajn rozvržená ergonomie
- Hodně věcí v elektrice
- Pružný motor
- Na svůj věk je poměrně dobře zachovalé, ale vrub času se samozřejmě podepisuje
- Pěkný design
Slabé stránky
- Malý prostor na zadních sedáčkách
- Malý člověk je za volantem jako trpaslík
- Malý rejd valantu
- Od bezrámových okének se na dálnici šíří hluk a nejen to - každý spolujezdec otevírá dveře za sklo, takže musím často leštit Ironem spolujezdcovo okno
- Autu chybí přední mlhovky, které musím dodělat, protože hodně jezdím a tudíž mi tam schází
- Asi se budu muset naučit na snowboardu, protože lyže se tam blbě vejdou :-)
- Dlouhá příď vozu, ale je to jen otázka zvyku
- Kufr nemá víko a musí se otevírat za křídlo
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Musel jsem zatím měnit jen termostat, dal jsem Wahler, abych měl jistotu. V budoucnu mě čekají zadní silentbloky.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem koupil v Auto Esa a perfektní přístup, hodinu bylo na zvedáku, půl hodiny testovací jízda - dokonce i na dálnici - hodnotím velice kladně!
Novinky v recenzi
Výměna převodovky a najeto 263 000 km!
Tak vyměněná převodovka a tachometr ukazuje údaj něco málo přes 263tis.km.
Další vozy Toyota Celica
-
Toyota Celica (1991) Majitel: Garfielld
Přidáno: 13.6.2008 4710 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Toyota Celica (1993) Majitel: Garfielld
Přidáno: 12.4.2007 969 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Toyota Celica (1991) Majitel: Bunny85
Přidáno: 11.1.2011 19 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Toyota Celica (1992) Majitel: biscuit
Přidáno: 4.1.2013 119 Majitel 9.53 Uživatelé
-
Toyota Celica (2000) Majitel: matesz
Přidáno: 10.12.2007 1109 Majitel 9.91 Uživatelé