Recenze
Toyota Celica 2.0GTi
Technické info
Přezdívka auta Toyota Celica 2.0GTi Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:225000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 115 kroutící moment [Nm]: 190 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.9 maximální rychlost [km/h]: 228 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 16 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Moje Toyota Celica 2.0GTi z roku 1991 je Celica páté generace nesoucí tovární označení ST182. Pátá generace se vyráběla v letech 1990-1994. Kola přední nápravy jsou poháněna atmosféricky plněným řadovým 4-válcem se 4 ventily na válec. Maximální výkon 158hp@6600rpm a kroutící moment 190Nm@2800rpm. Motor jevybaven systémem ACIS, který mění délku sacího potrubí pro optimalizaci výkonu a kroutícího momentu v závislosti na otáčkách motoru. Objem palivové nádrže 60 litrů vystačí při mé průměrné spotřebě 8,5l/100km na dojezd cca 700km. Sériová kola 14" s pneu 205/60 jsem vyměnil za 16" s pneu 205/50. Délka vozu je 4420mm, šířka 1705mm, výška 1300mm. Hmotnost 1249kg. Interiér je 4-místný, ale spíš bych ho označil 2+2, tedy 2 Evropani vepředu a 2 Japonci vzadu :-)
Silné stránky
Design je samozřejně značně subjektivní stránka, ale obecně se setkávám s názorem, že má Celica páté generace nadčasový design, s čímž se naprosto ztotožňuji. To bych tedy považoval za silnou stránku.
Dále bych chtěl vyzdvihnout velmi dobrý motor (výkon, spotřeba, zvuk, spolehlivost), slušný podvozek a nadprůměrnou korozní odolnost karoserie (poctivý pozink).
Silnou stránkou, kterou Celica sdílí s většinou Toyot, je spolehlivost. Za těch cca 6 let, co Celicu mám, jsem měnil vlastně jen spotřební díly, které mají své intervaly na výměnu (svíčky, brzdové kotouče+destičky, tlumiče pérování, výfuk apod.).
Vzhledem v typu vozidla je také velmi slušný zavazadlový prostor (přesný objem bohužel nevím), který lze navíc zvětšit sklopením zadních sedadel dělených 1:1.
Slabé stránky
Asi jsem příliš zaujatý tím, že auto vlastním, ale velmi těžko vymýšlím slabé stránky tohoto vozu. Některým lidem se nelíbí přední vyklápěcí světlomety, jiní (včetně mě) to ale považují za charakteristický znak Celici a líbí se jim to. Dokonce jsem ani neuvažoval o instalaci světel pro denní svícení, protože by pak při jízdě byla světla zavřená. Bezesporu ale vyklopená světla zhoršují aerodynacký koeficient vozidla. Zvýšení spotřeby o cca 0,1l/100km mi za to ale stojí :-)
Další slabou stránkou by mohlo být málo místa na zadních sedadlech. Už jsem tam vezl i lidi vyšší než 190cm, ale rozumně se tam vejdou spíš lidé s postavou do 170cm.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zpočátku jsem auto servisoval v autorizovaném servisu, později jsem začal s autem jezdit do "neznačkových" servisů. Rozdíl v kvalitě práce více méně žádný, ale v servisu Toyota Dolák Příbram s člověkem tak nějak solidněji jednají. Vlastně mám zatím jen dobré zkušnosti se servisy, takže jsem asi klikař.
Vlastně až na jednu ne moc dobrou zkušenost. Nechával jsem si přelakovat auto v Suchodolu u Příbrami, protože tou dobou cca 15 let starý lak už dávno neměl svůj původní lesk. Auto sice přelakovali za poměrně dobrou cenu, ale podle toho to také vypadalo. Poničené gumy okolo oken, špatně usazená kapota, které když se otevřela, tak už nešla zavřít, dokonce červeně nalakované žárovky blikrů (???) atd. Prostě spousta věcí, které jsem musel dořešit.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem kupoval v Plzni přímo od majitele. Jednání velmi solidní. Před tím, než jsem podepsal kupní smlouvu, jsme s autem zajeli na stanici STK a mohl jsem se tak přesvědčit, že jsou OK brzdy, tlumiče, geometrie podvozku apod. Byl jsem obeznámen s tím, že bylo auto bouráno, což je u tohoto typu vozidla poměrně častý fakt. Prostě takhle nějak by to podle mě mělo vypadat.
Jen drobné změny
Nejdříve začnu s úpravami, se kterými jsem auto koupil. Namísto sériových 14" kol (nyní slouží jako zimní kola) jsou na autě 16". Auto je o cca 40mm nižší díky sportovním kratším pružinám. O filtrování vzduchu nasáváného do motoru se stará bavlněný kónický filtr umístěný do kulisy původního filtru, takže se snad trochu snižuje problém nasávání teplého vzduchu z motorového prostoru.
Já sám jsem už jen vyměnil oranžové přední a boční blinkry za čiré, které auto opticky omladily.
Další vozy Toyota Celica
-
Toyota Celica (1991) Majitel: Garfielld
Přidáno: 13.6.2008 4710 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Toyota Celica (1993) Majitel: Garfielld
Přidáno: 12.4.2007 969 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Toyota Celica (1992) Majitel: biscuit
Přidáno: 4.1.2013 119 Majitel 9.53 Uživatelé
-
Toyota Celica (1993) Majitel: Cobrak
Přidáno: 1.12.2014 610 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Toyota Celica (2000) Majitel: matesz
Přidáno: 10.12.2007 1109 Majitel 9.91 Uživatelé