Recenze

berustina (muž 44 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Seat Leon 1P CDLDFM6 AF

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 78× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 4 Seat Leon, foto 5 Seat Leon, foto 6
Seat Leon, foto 7 Seat Leon, foto 8 Seat Leon, foto 9 Seat Leon, foto 10 Seat Leon, foto 11 Seat Leon, foto 13 Seat Leon, foto 14 Seat Leon, foto 15 Seat Leon, foto 16 Seat Leon, foto 17 Seat Leon, foto 18 Seat Leon, foto 19 Seat Leon, foto 20 Seat Leon, foto 21 Seat Leon, foto 22 Seat Leon, foto 23 Seat Leon, foto 25 Seat Leon, foto 27 Seat Leon, foto 35 Seat Leon, foto 40 Seat Leon, foto 41 Seat Leon, foto 42 Seat Leon, foto 43 Seat Leon, foto 46 Seat Leon, foto 49 Seat Leon, foto 51 Seat Leon, foto 52 Seat Leon, foto 54 Seat Leon, foto 55 Seat Leon, foto 56 Seat Leon, foto 57 Seat Leon, foto 58 Seat Leon, foto 59 Seat Leon, foto 60 Seat Leon, foto 61 Seat Leon, foto 64 Seat Leon, foto 65 Seat Leon, foto 66 Seat Leon, foto 67 Seat Leon, foto 68 Seat Leon, foto 69 Seat Leon, foto 71 Seat Leon, foto 72 Seat Leon, foto 73 Seat Leon, foto 74 Seat Leon, foto 75 Seat Leon, foto 77 Seat Leon, foto 78 Seat Leon, foto 79 Seat Leon, foto 80 Seat Leon, foto 81 Seat Leon, foto 82 Seat Leon, foto 83 Seat Leon, foto 84 Seat Leon, foto 85 Seat Leon, foto 86 Seat Leon, foto 87
 

Technické info

Přezdívka auta Kupřice Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:40000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 177 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.4 maximální rychlost [km/h]: 247 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 341 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.5

Popis vozu

Rád bych v prvních řádcích poděkoval uživateli pod nicknamem Sampus, jenž mne díky své recenzi na jeho STandu inspiroval k napsání pár řádku o Kupřici.

Možná by stálo i za zmínku, že jsem původně sahal po OPCčkové Astře se kterou jsem měl možnost ujet pár kilometrů po německých silnicích a odzkoušel i tlačítko "SPORT". Bohužel se nám podařilo občas vymést i nějakou nerovnost na silnici nižší třídy (díky torzní tyči na zadní nápravě se auto proměnilo v tanečnici latinsko-amerických tanců) a po návštěvě čerpací stanice jsem věděl, že 240 kobylek ano, ale OPCčko ne. Jako jednou z mála alternativ se mi zalíbila Cupra.

Musím přiznat, že mne zpočátku interiér moc nezaujal (spíš i zklamal), nicméně jsem se chlácholil tím, že 240 kobylek je můj požadavek, jenž stojí za to, abych překousnul design interiéru. Když pak SEAT udělal facelift jak LEONU, tak Cupry a naši čelní představitelé (banánové :-)) republiky odsouhlasili, že jako OSVČ je možnost odpočtu DPH u téměř jakéhokoliv vozidla (bez nutnosti třídy N1) bylo rozhodnuto a já vyrazil k nejbližšímu prodejci SEAT (o prodejci a jen v dobrém více v kapitole zkušenost s prodejcem)

Tak a teď už jen o Kupřici...

Jedná se o Seat Leon Cupra modelový rok 2009/2010 (facelift byl proveden letos tuším ve 22.tém týdnu). Kupřice dostala nové nárazníky, přední masku, kompletní interiér, kde je místy i hliník, nové ovládání Climatronicu, navigaci od Blaupunktu, volant, řadící páku a tuším, že i zrcátka jsou větší (mít u hot-hatche takhle velká zrcátka je možná až k smíchu, ale upřímně již několikrát jsem je ocenil).

Po motorické stránce se jedná stále o přeplňovaný čtyřválec TFSI o obsahu 2.0l s následujícími parametry: 177kW(240PS) / 5700-6300 ot/min a 300Nm / 2200-5500 ot/min. Chvilku mi trvalo než jsem si zase zpátky zvykl na benzin, neb jsem dlouho dobu krotil 200 mnichovských kobylek v naftě, ale jak se říká "auto má jezdit na benzin na naftu ať jezdí traktory". Každopádně dle mého názoru je zátah motoru poměrně slušný už od 2500 ot/min a hezky táhne až do 6300 ot/min. Pak se rafička otáčkoměru začne přibližovat červenému poli a krom zbytečného hluku se už nic neděje.

Zvuková kulisa motoru je velmi příjemná a od nižších otáček, kdy motor velice příjemně pobublává se přes intenzivnější broukání dostane až k maximu výkonu a této pasáži má velmi příjemný zvuk podobný benzinovému, řadovému šestiválci z Mnichova (každopádně zvuk 6ti válce od BMW je fantastický a Cupra se mu jen přibližuje :-().

Jelikož už máme i něco málo najeto (cca 5500km za necelé 3 měsíce a tankujeme pořád palivo VERVA 100 (98 oktanů)) zmínil bych se i o spotřebě. Zpravidla cestuji na vzdálenosti cca 200 - 350km (spíše po dálnice či něčem, co je tak označeno dopravní značkou) sám a přes léto se spuštěnou klimatizací nastavenou na automatiku zpravidla o 3C stupně méně než je za okny. Při nastaveném tempomatu na rychlost od 130 - 135km/h se spotřeba pohybovala kolem 8,8l/100km. Pokud jsem zrovna potřeboval trošku spěchat, tak při nepravidelné přidávání plynu, ručička rychloměru oscilovala kole 160km/h a spotřeba se vyhoupla na necelých 13l/100km. Co ovšem Kupřici, ale naprosto nesedí je jízda v koloně a nejlépe pak v zacpaném městě. Při popojíždění se klidně řekne o 14l/100km. Naopak jí naprosto vyhovuje jízda po okreskách, kde stejně není moc možnosti k překročení povolené rychlosti a při pečlivém řazení se odmění spotřebou velmi těsně pod 8l/100km. Jinak motor zatím olej nepapá, což je fajn.

Co se týče podvozku tak díky 18" elektronům obutých do papučí o rozměru 225/40/R18 značky Bridgestone Potenza (či tak nějak) je podvozek příjemně tvrdý a Kupřice hezky sedí. V zatáčkách je cítit nedotáčivost (omlouvám se, ale jezdil jsem předtím jen se zadokolkama, tak to asi ještě neumím), ale není to zas tak markantní. Cestování po D1 mezi Brnem a Humpolcem je v některých pasážích
v pravém jízdním pruhu téměř nemožná a z autíčka se stává "maslo-stroj" (viz. Voskovec-Werich - Hej Rup).

Brzdy - jejich citlivost je velmi příjemná a délka sešlápnutí pedálu v závislosti na brzdném účinku je celkem v pohodě (nejedná se o žádný zbrklý nástup při ťuknutí na pedál) . Pokud je potřeba zastavit opravdu rychle, pak se přední třmeny (vyvedené v červené barvě) zakousnou do kotoučů opravdu účinně.

Řazení - 6-ti stupňové a chod řadící páky je poměrně krátký. Kvalty tam v podstatě padnou samy a spolu se spojkou, jenž zabírá zhruba někde v půlce chodu pedálu a je spíš měkčí se mi zatím nepodařilo přepočítat zuby na jediné rychlosti.

Řízení - je spíš měkčí a rozhodně bych ho při vyšších rychlostech přitvrdil. Věnec volantu padne akorát do rukou a i obvod je velmi příjemný. Jedinou nevýhodou je snad plastová spodní část volantu, jenž se při parkování stává velmi nepříjemnou.


Následných pár řádků bych věnoval výbavě a osobním pocitům z Kupřice....

Jako první bych se rád zmínil o sedačkách. Původně jsem měl strach, že budou tvrdé a na delší cestování nepohodlné, opak je ovšem pravdou. Sedačky velmi příjemně obepnou mé chabé tělo atakující hranici 95kg při 180cm výšky a nebýt bočního vedení sedáku jenž se směrem k volantu vůbec nerozšiřuje bylo by naprosto fantastické. Přední sedadla jdou nastavit snad ve všech obvyklých směrech a díky podélnému i výškovému nastavení volantu není problém najít optimální polohu pro řízení.

Budíky na palubní desce jsou bíle podsvíceny a optimálně velké. Navíc je velmi příjemné mít uprostřed otáčkoměr, vpravo pak rychloměr a vlevo informační displej s ukazateli paliva a teploty chladící kapaliny. Informační displej je rozměru cca 7x4cm a zobrazuje veškeré dostupné informace o aktuální i průběžné jízdě, umožňuje nastavit funkce jako Coming Home a Leaving Home, dále pak venkovní teplotu, čas, informace o telefonu (pokud je spárovaný přes bluetooth) a případně i jednoduchou navigaci pomocí šipek a jednoduchých symbolů.

Středovému panelu pak v horní části vévodí duální Climatronic a pod ním umístěn dotykový, barevný displej navigace. Docela by mne zajímalo, jaký chytrák rozhodl, že klima bude nad navigací. Zatímco si teplotu nastavuji během jízdy jen zřídka, tak na navigaci potřebuji čumět častěji! Koho by to více zajímalo tak navigace je tovární dodávána Blaupunktem typ RNS 310 (Škoda ho označuje tuším jako Amundsen , Seat pak jako Seat Media System 2.0). Navigace naviguje a zatím mi ve větších městech našla vše včetně fungujícího TMC (z Brna do Prahy ji nepoužívám, ale i tuto cestu by snad našla :-)). Dále se na displeji zobrazuje rádio (to je pecka i rádio to umí :-)), případně nějaké médium připojené přes USB či AUX. Mám nyní připojenou flashku SDHC o kapacitě 8GB a systém ji načte bez problémů a přehraje soubory jak MP3, tak AAC. Stejně tak jde zastrčit i SD karta a přéhrát případně hudební soubory (odzkoušenou, ale momentálně mám na SD kartě mapy pro navigaci). A jako poslední se na displeji zobrazují informace z parkovacích senzorů. Na můj vkus jsou moc citlivé a při zajíždění do garáže je musím vypnout. Dále pak displej zobrazí informace o klimatizaci, pak ale nechápu, proč máme všude tolik ledek?

Dále středový panel přechází v tunýlek, kde je ruční brzda s pár knoflíky jejichž funkci člověk využije tak 2x do roka.

Docela mne překvapil i prostor na zadních sedadlech, který sice není jako v Octavii, ale je rozhodně větší než v E46. Skořepiny jsou zezadu pokryté jen plastem.

Kufr - není sice žádný zázrak, ale zatím jsem převezli vše, co bylo třeba. Jestli tam ovšem dostaneme kočárek, to bude překvapení, ale doufám..... Už doufat nemusím, díky modelu X-lander XA je kufr shledán dostačujícím.

Málem bych zapomněl na bixenony a stěrače. Nějak jsem si na xenony zvykl už dříve a to bílé světlo je prostě úžasné. Funkce denního svícení je sice fajn, že vám i při poloze 0 svítí potkávací halogen, ale nevím co na to baterka po nějaké době, když to pálí hned po zasunutí klíče do zapalování. Stěrače jsou v A-sloupcích a jsou protiběžné (ježíš já se lekl, když poprvé spustily). Automatické stírání je funkce naprosto zbytečná, jelikož z mého pohledu je jedno jestli nastavujete citlivost senzoru, anebo cyklovač.

Silné stránky

- bezpochyby motor (2.0TFSI 177kW/5700-6300 ot/min, 300Nm/2200-5500 ot/min)
- sedačky (skořepiny od Recara dokázaly pohltit i moje chabé tělo)
- zvuková kulisa uvnitř i vně (Seat Exhaust System - asi to nebude jen položka v ceníku)
- slušné audio (žádná tube, nebo něco podobného, ale oproti předchozí audio v BMW je to posun)

Slabé stránky

- spotřeba (ovšem u kočáru, jenž má 240 kobyl s tím člověk nějak počítá)
- plasty (bohužel ty naše tankodromy dokáží rozdrnčet kdejaký plast už po 2000km)
- lak (obecně je dost odfláknutý a připadá mi, že vůbec neodolává drobným kamínkům)
- uchycení závěru nádrže (je sice plastové, ale musí se zasunou za víko nádrže, takže si víko buď sami poškrábete, nebo vypadáte jako já, když běháte po benzince a sháníte aspoň papír)
- umístění navigace (asi si začnu hrát víc s klimatizací)
- orámování klimatizace (je černé a lesklé a vše se v něm odráží)
- klacek na podporu kapoty (proč tam není pneumatická vzpěra???)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- zatím nebylo nic třeba (ale Kupřice trošku papá olej cca 1mm pod MAX - možná vydrží až do garančky)
- těsně před zimou jsem absolvoval servisní prohlídku. Původně měla být až při 15tis. km, ale jelikož jsem nedočkavec a ryska hladiny oleje mne znervózňovala čím dál víc, tak jsem se objednal. Přesně ve smluvený termín (pátek 7:00) ode mne přejímací technik auto převzal, já jsem podotknul, že krom oleje a filtrů by se mi mohli mrknout na zrcátka proč se nesklápějí automaticky a usadil jsem se do místnosti pro čekající :-). Ranní kávu jsem s díky odmítnul a než jsem se prolouskal časopisem s doplňky na Leona, tak mi bylo sděleno, že je vše hotové. Cena necelé 3000,-Kč, čas cca 35 minut. Co se zrcátek týče, prý tam bylo nějaké přetížení. Na dotaz zda je to pořešené zněla odpověď ano a o víc jsem se nezajímal (7:45 jsem odjížděl i se zaplacením naprosto spokojen. Jen Makro otevíralo až v 9:00, tak jsem to zase p....l sám :-().

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce mohu jen doporučit a abych nedělal reklamu, stačí juknout na nálepky na blatníku či rámeček RZ. Velmi poctivě se mi věnoval a vyřídil veškeré papírování. Vůbec mě do ničeho netlačil a měl jsem dost času si všechno promyslet.

Následovalo i kompletní přeparkování showroomu, abych si mohl vyzkoušet i FRko a Seat EXEO, což byla zrovna novinka (pokud někdo přemýšlí nad Octavií, tak zkuste vyrazit juknout na EXEO).

Taky se mi věnoval i po prodeji, kdy jsem měl dotazy na navigaci a jiné. Pokud nevěděl, tak mne minimálně dal někoho, kdo už anung měl.

Co dál?

Závěrem bych se omluvil za chyby ať už pravopisné, čí interpunkční, anebo úplně jiné. Dále pak za velmi chuďoučkou galerii, ale slibuji, že ji časem doplním (bohužel je teď Kupřice jako čuně a nemám v úmyslu ji hned tak mýt - přeci jenom překousnu víc lak špinavý, než doškrábaný)

 

Novinky v recenzi

5.3.2010 23:31

LEDky

Ve středu prodělala Kupřice odtučňovací kůru alá LEDky. Došlo k výměně kompletního osvětlení interiéru včetně kufru. Dále pak kompletní blinkry, parkovací světla, světla denního svícení a osvětlení RZ. Bohužel kvůli blinkrům se musela sundat přední maska. Spokojenost naprosto maximální (obzvláště pak s technikem jenž to dělal), cena velmi slušná a práce na necelých 6 hodin. Takže díky moc Mojito a jakmile pořešíme zadní lampy, tak to bude mít k dokonalosti jen kousek. :-) P.S. pár foteček jsem přihodil i do galerie, nicméně to bude chtít ještě zapracovat na zbytku fotek s novým osvětlením.

18.2.2010 16:45

Minisrázek

Dnes proběhl minisrázek v Brně u Campusu. Jak SU z Brna tak jsem musel volat, kde to vlastně je. :-( Celkem dorazilo 6 lidí. Necelé dvě hodinky splknutí, nějaké to cigárko a pár foteček. Velmi příjemná záležitost. Cestou domu po D1 uháněl Ronault tak, že jsem mu s Kupřicí nestačil. Pořád jsem čekal, že nabere nízkou letovou hladinu a zmizí. Naštěstí vše dobře dopadlo a s Kupřicí jsem ho předjel hned na první červené ve městě. :-)

1.2.2010 21:01

Ne jen o Kupřici :-)

po jednom příjemném mikrosrazu s jedním z uživatelů MACZ (kterému patří tímto dík) a po jeho laskavém zapůjčení časopisu (který mu stále dlužím :-() z kterého jsem čerpal jsem se rozhodl zakoupit antiradar Valnetine One. Momentálně jsem ho pouze nainstaloval a zběžně (za pomocí dálkového ovladače TV) vyzkoušel. Zítra se s Kupřící pustíme do víru města a pokusíme se odhalit co nejvíce nekalostí, které číhají na motoristu na každém rohu v podobě různých mikrovlnných zařízeních.

27.12.2009 16:04

Pár detailů...

Díky volnému času v průběhu vánočních svátků jsem dnes zavítal do garáže a pořídil pár detailních snímečků. Bohužel díky teplotě atakující bod mrazu se nedalo fotit dlouho. Každopádně včera podstoupila Kupřice očistnou kůru a již na nárazníku, kapotě a částečně i blatnících zaznamenáváme krutou daň jenž si vybírá zimní počasí hlavně díky inteligentům, kteří musí sypat na vozovky štěrk. :-(

29.10.2009 23:04

Zima na krku...

jelikož už máme s Kupřicí necelých 8000km tak bych si dovolil pár drobných poznatků. Začal nám trošku chutnat olej. Né, že by to bylo dramatické, ale přeci jen něco málo si dopřeje (výška olejové hladiny dosahu cca 0.5mm pod horní risku – ještě ale máme co popapat).
Spotřeba šla o necelých 0.5 litrů dolů na delších trasách a hlavně po dálnicích (stále tankujeme: Benzina Verva 100 – 98oktanů).
Taky jsme už vyzkoušeli stěrače – prostě stírají, nepískají a vůbec si odpouští jakékoliv jiné zvuky při setření. I automatika se dá celkem přežít ačkoliv pořád nastavuji různou citlivost (což je to stejné jako nastavovat cyklovač )
To s pedály za mokra je to o něco horší. Plyn je celkem bez problémů, stejně tak brzda, ovšem o spojce to už říct nemůžu. Vyzkoušel jsem 3 páry různých bot a pořád to samé. Čas od času se mi mokrá podrážka levé nohy po spojce naprosto elegantně sklouzne a zastaví se až opodál o podlahu. Zatím jsem zuby převodovky na žádné z rychlostí nepřepočítal.
Topení se nám podařilo taky nastavit a otestovat. Musím uznat, že se motor neskutečně rychle zahřeje a o topení ani nemluvě. Topí snad okamžitě (je fakt, že zatím není nijak šílená zima).
V poslední řadě jsme už taky obuli zimní papučky Barum Polaris 2 o rozměru: 225/45 R17. Jelikož mi bylo letních „liťáků“ líto, tak jsem zakoupil jiné. Né snad protože bych zimu na plechu z hlediska vzhledu nerozdýchal, ale z cenového důvodu. Cena nového plechu byla cca o 400Kč nižší než Alu kola (nebylo co řešit – hnusný plech x né tak hnusný liťák). Asi to Kupřici nijak obzvlášť nesluší, ale myslím, že je to pořád lepší než plech (posouzení nechám na ostatních – viz nová dvě fota). Kdyby se někdo ušklíbal nad výrobcem pneu (proč si vůl nekoupil Continental Conti Winter Contact xxxx), tak vězte, že jsem měl opodstatněný důvod.


Přidat názorDiskuse: Seat Leon 1P CDLDFM6 AF

Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím bez pobémů

praktičnost
9

těžko říct, zatím jsme převezli všechno, všechny a všude a v pohodě, ale asi budeme na něco krátcí

prostornost
8

za volantem bez problému, na místě spolujezdce je situace obdobná, vzadu jsem zatím jen seděl (nevezl se) a myslím, že pro osoby nad 190cm to bude hodně stístěné

jízdní vlastnosti
9

jezdí dopředu, dozadu, doleva, doprava, rychle, pomalu, prostě všude, kam je potřeba :-)

jízdní komfort
8

mít na našich silnicích 18" Alu kola, tvrdší podvozek a tvrdší sedadla prostě komfort nenavodí

provozní náklady
8

PHM, K&N filtr

náhradní díly
10

nic

výkon motoru
9

čísla mluví za vše

spotřeba
7

dá se jezdit za 8.5, ale i za 13l/100km

hlučnost motoru
8

v nízkých otáčkách o něm víte, ale neruší. Ve vyšších o sobě dá znát

kvalita sedadel
10

prostě podařená

brzdy
10

v běžném provozu bez problému. Ostřejší jízdu jsme nezkoušeli.

zavazadlový prostor
7

u hot-hatche :-) nákupy se nám tam vlezli, kočárek s trochou snahy taky (X-lander XA)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…